Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Ben zo trots op m'n jongen! Inslapen duurde een half uur. Maar dat gebeurde in ledikant ook meestal. Hij is niet uit bed gekomen en heeft tot 7u geslapen :yes:

@maisnon
Hier vergelijkbaar. Hij sliep nog 's ochtends 1,5/2 uur en 's middags ook weer minimaal zoiets. En ineens ging die 's middags niet meer slapen. Ik begreep er niks van. Was echt van de ene op de andere dag! Omdat het idd te lang was om tot half 12/12u wakker te blijven, deed ik het volgende. Ik ging er op uit met zoon tot ongeveer half 11. Vaak met de fiets zodat hij niet in slaap viel. Dan thuis een boterham en daarna slapen tot uur of 15h. Dat werd vanzelf makkelijker! De overgang is even pittig en zal voor je dochter lang zijn tot het slaapje en voor jou veel vermaken. De middag was hier ook even wennen en weer soort lang, omdat hij ineens duurde van 15 tot 19. Maar inmiddels gaat dat ook heel goed. Succes met de overgang, komt ook weer goed! Op kdv heeft hij hier nog heel lang 2 slaapjes gedaan trouwens. Daar trok hij 1 slaapje niet.
@Maisnon, hier rek ik dan ook door een boodschap te gaan doen, te gaan fietsen of even bij schoonzus of schoonmoeder op bezoek te gaan, dan rond 11.10 een boterham en daarna naar bed.
Maar kan ook kwartier eerder of later zijn.
Als hij slecht eet van te voren krijgt hij bij het wakker worden gewoon nog een halve boterham.

En inderdaad op kdv ochtenden slaapt hij smiddags ook nog een keer thuis want dan trekt hij het niet op 1

Welkom nieuwe meeschrijfsters, gezellig!

Hier hebben we gister op de eerste hulp gezeten.
Zoon is maandag op dinsdag gaan logeren bij mn ouders, aanstaande en ik samen uit.
Zoon had al wel een kuchje maar verder niks aan de hand
Daar is hij gedurende de nacht steeds benauwder geworden.
Met ophalen de huisarts gebeld en omdat hij intrekkingen had en zn neusvleugels sperde met ademen mochten we meteen komen.

Bij de huisarts hielp 2x een puf niet dus door naar zkh.
Daar met veel strijd verneveld en toen mochten we naar huis met puffen voor de komende dagen.

Zoon heeft de klok rond geslapen vannacht en geen verhoging meer en praatjes en spatjes genoeg.
Het lijkt dus mee te vallen en de puf lijkt zn werk te doen ook al is dat ook strijd om te geven maar het moet nou eenmaal even een paar dagen...!
krullen-bol wijzigde dit bericht op 12-06-2019 08:17
4.51% gewijzigd
Tralalalala
Poeh krul wat een stress even lijkt me!! Succes met de puffen komende dagen, dat kan een heel gedoe zijn bij een dreumes :whip:
Ja behoorlijk stressvol!
Maar hele goede zorg gehad in zkh.

Hij huilt nog wel met puffen maar doet er niet meer alles aan om zn hoofd weg te draaien ervan... dus toch wat strijd maar het moet want ik merk dat hij er baat bij heeft.

En :cheer: :cheer: :cheer: voor je zoon! Wat heerlijk dat hij zo goed heeft geslapen in zn grote bed!!!
Dat inslapen heeft toch altijd tijd nodig he in welk bed je ook ligt :)
Hopelijk blijft het zo!
Tralalalala
Hopelijk went hij een beetje aan de pufjes komende dagen. Hoe is 't verder met hem? Is hij erg ziek? Fijn overigens dat er goed voor jullie gezorgd is in het zkhs!
En je bent verloofd lees :heart: al een datum?

Ben benieuwd hoe het middag slaapje zal gaan in z'n grote bed! Gelukkig Stas het ledikant er ook nog ;)
Mmmmmm

Ik was net met m aan het zwemmen, deed hij even zijn ogen dicht en was even van de wereld. Merkte een arts die daar was op dat het misschien een absence was. Oftewel soort van epilepsie. Dus maandag zitten we bij de huisarts want die wilde m meteen zien.niet leuk.
He gatsie Wp. Dat is helemaal niet leuk. Sterkte. Hopelijk valt het mee.
Wat naar! Hopelijk is het niets bijzonders Wp!
Dank voor alle tips! We geen maar eens schuiven met slaaptijden...

WP, wat een naar idee. Ik ben zeker geen expert, maar weet wel iets over epilepsie. Absences zijn heel vaak met ogen open, waarbij gestaard wordt, ogen even wegdraaien of knipperen met ogen. Ogen helemaal dicht is ongebruikelijk. Goed dat je het laat nakijken door de huisarts! Ik hoop dat het meevalt en er een onschuldige oorzaak is.
Thanks voor jullie reacties, gelukkig herkenning. Vannacht heeft ze eindelijk weer doorgeslapen. Hopelijk zet het voort.

Maison, wij zitten in dezelfde fase met slaapjes overdag. Soms 1 en soms 2. Twee zou beter voor mijn dochter zijn omdat ze het nog wel nodig heeft eigenlijk maar ze weigert ook vaak een tweede. Ik doe het daarom zo:
Ik probeer het iedere ochtend rond 09.00 voor het eerste slaapje. Als ze niet wil slapen dan haal ik haar uit bed en rek ik vervolgens tot 12.00. Als ze wel wil slapen maak ik haar om 10.00 wakker zodat ze om 13.00 weer moe is en dan haar tweede slaapje doet.

Wat hier wel jammer is dat als ze 1 dutje doet ze vaak maar 1,5 max 2 uur slaapt. Het zou voor haar beter zijn om wat langer te dutten want ze wordt vaak huilend wakker omdat ze nog moe is. Hopelijk wordt dat nog langer na verloop van tijd.
Dat was hier ook zo Suze, even wennen aan langer slapen achter elkaar. Hij slaapt nu bijna 22 maanden nog regelmatig 3u 's middags.
@Teckel, zoon accepteert nu de puf wel, gisteren was het nog strijd, maar smiddags plots goed.
Het doet goed zn werk, we bouwen al af volgens schema.
En hij heeft genoeg ondeugende streken en praatjes hahaha.
Slaapt ook heerlijk klokje rond van 19.00 tot 7 (soms kwartiertje/20 min na 19.00 dat hij slaapt.

Gaat in het grote bed slapen nog steeds goed!?

Oh wat die 2 slaapjes, zoon is er echt vanaf merkte ik gister :A:
Gisteren namelijk 2x laten slapen ivm dinsdag die vervelende dag maar toen lag hij gisteren avond pas om 20.30 te slapen o_o
Hier dus gewoon weer de ochtend rekken.
Bij kdv had hij ook vanmorgen niet geslapen en is thuis er meteen ingegaan en heeft 2 uur en een kwartier geslapen. Dus hij kan het prima op 1x
Tralalalala
Teckel, fijn dat het slapen zo goed ging! Is het afgelopen nacht weer goed gegaan?

Krul, fijn dat zoon weer aan de beterende hand is.

Dochter heeft vandaag voor het eerst echt één slaapje gedaan op het kdv. Ze hebben haar zonder veel moeite wakker gehouden tot na de lunch, en daarna heeft ze 2,5 uur geslapen! :cheer: Nu morgen weer proberen, ik heb op jullie advies al een grote fietstocht aan het einde van de ochtend ingepland als het enigszins droog is.
Gaat helemaal goed komen Maisnon :high5:
Al een goed teken dat het bij de opvang al goed ging!
Tralalalala
De nachten klinken goed hier!!

Hier is dochter dol op fietsen, dus zou idd een handig rekmiddel zijn. Vandaag kwamen we thuis van de crèche, ze wilde per se naar binnen via de garage en eiste toen ongeveer dat we nog gingen fietsen.. Dus prima, heb nog even een klein rondje langs koeien en paarden met der gedaan.

1 langer slaapje komt vanzelf wel trouwens! Wij zaten ook een tijdje op 1-1.5 uur en nu ook regelmatig op dik 3 uur. En dat is laaaang, weet naast niet wat ik met al die vrije tijd moet. :mrgreen:

Hier verder nog steeds een hele vroege vogel, ben best moe erdoor..

Sterkte WP, hopelijk is het niets bijzonders!
@las Vegas, ik weet wel wat je met die tijd moet, slapen!!! Hihihi

@maisnon super dat ze op kdv al gered heeft. Dat lukte hier heel lang juist niet. Ook prima hoor. Moesten ze daar maar weten. Hij sliep er 's nachts niet meer of minder om.

@krul fijn dat de pufjes beter gaan/dat hij zr accepteert én dat het helpt.

Zoon heeft al 2 nachten goed in z'n nieuwe bed geslapen. Vanavond (ik was er niet) was hij volgens vriend een poos aan 't spoken waarbij hij ook steeds z'n bed uit kwam. Ben benieuwd.
Zo

Die werk wakker met een klotehumeur. Hallelujah. Niet te doen. Dat is zeker normaal in deze leeftijd?

Als dit the terrible two's niet zijn ben ik niet benieuwd wat het wel is.
Oef die humeuren ken ik ja.
Westerpaviljoen schreef:
14-06-2019 08:13
Zo

Die werk wakker met een klotehumeur. Hallelujah. Niet te doen. Dat is zeker normaal in deze leeftijd?

Als dit the terrible two's niet zijn ben ik niet benieuwd wat het wel is.

Zo, hier ook joh! Er stond niet het juiste plaatje op de luier: traaaaanen met tuiten!!
-Dudette- schreef:
14-06-2019 12:54
Zo, hier ook joh! Er stond niet het juiste plaatje op de luier: traaaaanen met tuiten!!
:rofl:
-Dudette- schreef:
14-06-2019 12:54
:rofl: Hoe oud ook al weer Dudette? Dan weet ik hoe lang ik nog kan genieten van een kind dat bijna alles nog leuk vindt :whistle:

Dochter heeft het bijzonder goed volgehouden vanochtend. Ze lag rond 12:00 in bed, ben benieuw hoe lang ze slaapt!
Dochter wordt in juli 2..
-Dudette- schreef:
14-06-2019 13:27
Dochter wordt in juli 2..
Oh, dan heb ij gelukkig nog even te gaan :-)
Succes met de eigen wil!
Teckeltje88 schreef:
13-06-2019 07:27
Dat was hier ook zo Suze, even wennen aan langer slapen achter elkaar. Hij slaapt nu bijna 22 maanden nog regelmatig 3u 's middags.
Dan hoop ik dat mijn dochter dat ook snel door heeft 😅. Eergister was het slechts een uurtje en gister 1,5. Echt te weinig voor haar. Heb het idee dat dat ook de reden is dat ze snachts weer spookt omdat ze een beetje oververmoeid is. De verlatingsangst fase lijkt gelukkig wel een heel eind voorbij.
Hier lijkt alles weer het oude!
Zoon weer goed opgeknapt, zit vol ondeugd en praatjes.

En pff afgelopen weekend zowaar al een aantal keer een driftbui meegemaakt, jemig!
Herkenbaar voor de moeders met kindjes van 14 maanden O_o
En echt om niks... als de deur naar de gang dicht gaat of als ik duidelijk maak dat iets niet mag.
Zelfs in de wagen zetten was strijd!

Nu heeft hij gisteren overdag 3 uur geslapen en vanmorgen werd hij ook pas om 7.20 wakker en is het zonnetje in huis :P
Hopelijk blijft het zo
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven