Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
dinsdag 2 juli 2019 om 09:19
Ah, misschien is dat het inderdaad. Wij zitten ook vol in de overgang. Ze doet nu meestal 1 slaapje, houdt dat ook redelijk vol, maar merk wel dat ze tegen de middag en tegen de avond moe is. Ze slaapt soms ook nog wat kort voor 1 slaapje, dus misschien moet dat allemaal nog wat recht trekken.lasvegas84 schreef: ↑02-07-2019 08:26Ja! Wij hebben die fase net gehad, het was afschuwelijk..
We gingen om en om dan maar zo vroeg met haar naar beneden. Hier hing het uiteindelijk samen met de definitieve overgang naar 1 slaapje.
Ze is nu alweer een paar weken tussen 6:00 en 7:00 wakker, gelukkig vaker richting de 7:00.
Dank voor jullie verhalen, dat geeft weer wat perspectief. En verder zelf maar op tijd gaan slapen en omdenken (het is héérlijk rustig in de supermarkt om 8:00 's ochtends)
woensdag 3 juli 2019 om 07:16
Oh Maisnon, herkenbaar!
Hier sinds een paar weken rond half6 wakker. We proberen het te rekken. Meisje is doodmoe!
Alleen heeft het hier niets te maken met een overgang van 2 naar 1 slaapje... ze slaapt sinds ze 10 maanden is nog maar 1 keer.
Ze komt nu ook weer 2 keer s nachts. Ook net ziek geweest en volgens ons nu een sprongetje& de volgende set kiezen. Daar heeft ze zo'n last van!
Suiker, gefeliciteerd! Hopelijk alles goed met vrouw en de jongeman en vindt dochter het schitterend! En fijn dat ze nu meer loopt!
Taal: hier begrijpt ze ook al zooooo veel! En kan vooral heel goed oost indisch doof zijn hahaha Komen ook steeds meer woorden, heerlijk!
Een teken van leven, we zijn verhuisd! Wat een ongelooflijk drukke periode. Ukje werd ook nog eens ziek op de dag van verhuizen. Gelukkig deden de verhuizers het werk!
Ze hoefde niet aan het huis te wennen, zelfde tekening in haar kamer als in het oude huis en geen nieuwe meubels.. zal ook schelen. Nu zijn wij alleen helemaal afgedraaid. Elke nacht minstens 2 keer wakker (waar is de tijd van 4 weken geleden dat ze 13 uur sliep?), om 6u opstaan vanwege mevrouw, giga druk op werk want beide ronden we projecten af. Heeeeele handige timing die verhuizing
Mantra is dan ook: het is een fase, het is een fase.
Die ontwikkeling blijft wel.bijzonder. Laatst een kind ontmoet, was ouder dan uk en nog echt een baby. Dreumes is bijna 15 maanden en zit geen baby meer aan. Klimt en klautert overal op, geen glijbaan is nog veilig, rent letterlijk overal rond, woede aanvallen en op de grond laten vallen.. laatst wilde ze op straat niet meer lopen dus ging ze maar kruipen!
En dan een kind van 16 maanden die nog braaf op moeders schoot zit, beetje rondkijkt etc. Wat een verschil!
Hier sinds een paar weken rond half6 wakker. We proberen het te rekken. Meisje is doodmoe!
Alleen heeft het hier niets te maken met een overgang van 2 naar 1 slaapje... ze slaapt sinds ze 10 maanden is nog maar 1 keer.
Ze komt nu ook weer 2 keer s nachts. Ook net ziek geweest en volgens ons nu een sprongetje& de volgende set kiezen. Daar heeft ze zo'n last van!
Suiker, gefeliciteerd! Hopelijk alles goed met vrouw en de jongeman en vindt dochter het schitterend! En fijn dat ze nu meer loopt!
Taal: hier begrijpt ze ook al zooooo veel! En kan vooral heel goed oost indisch doof zijn hahaha Komen ook steeds meer woorden, heerlijk!
Een teken van leven, we zijn verhuisd! Wat een ongelooflijk drukke periode. Ukje werd ook nog eens ziek op de dag van verhuizen. Gelukkig deden de verhuizers het werk!
Ze hoefde niet aan het huis te wennen, zelfde tekening in haar kamer als in het oude huis en geen nieuwe meubels.. zal ook schelen. Nu zijn wij alleen helemaal afgedraaid. Elke nacht minstens 2 keer wakker (waar is de tijd van 4 weken geleden dat ze 13 uur sliep?), om 6u opstaan vanwege mevrouw, giga druk op werk want beide ronden we projecten af. Heeeeele handige timing die verhuizing

Mantra is dan ook: het is een fase, het is een fase.
Die ontwikkeling blijft wel.bijzonder. Laatst een kind ontmoet, was ouder dan uk en nog echt een baby. Dreumes is bijna 15 maanden en zit geen baby meer aan. Klimt en klautert overal op, geen glijbaan is nog veilig, rent letterlijk overal rond, woede aanvallen en op de grond laten vallen.. laatst wilde ze op straat niet meer lopen dus ging ze maar kruipen!
En dan een kind van 16 maanden die nog braaf op moeders schoot zit, beetje rondkijkt etc. Wat een verschil!
Een baksteen is nooit alleen
woensdag 3 juli 2019 om 16:05
Ondanks dat ik al een tijdje niet meer heb geschreven op het forum was ik hier wel even benieuwd naar! Gefeliciteerd Suiker en vrouw

woensdag 3 juli 2019 om 16:22
Is jouw dochter niet inmiddels een dreumes?Maartje2016 schreef: ↑03-07-2019 16:05Ondanks dat ik al een tijdje niet meer heb geschreven op het forum was ik hier wel even benieuwd naar! Gefeliciteerd Suiker en vrouw![]()
woensdag 3 juli 2019 om 16:29

woensdag 3 juli 2019 om 17:59
Ja dat ken ik. Ik vond zoon vanaf 20 maanden al meer peuter dan dreumes. Bij ons alles goed. Hij is bijna 2. En dochter alweer bijna weer 4 maanden.Maartje2016 schreef: ↑03-07-2019 16:29Yep, al betrap ik me erop dat ik tegenwoordig steeds vaker zeg dat ik 2 peuters in huis heb. Ze is pas 16mnd, maar loopt ondertussen al een paar maanden los en neemt ook alle andere gewoontes van haar peuterbroer over![]()
![]()
Hoe is het met jullie allemaal?
woensdag 3 juli 2019 om 20:49
En allemaal nog in levenTeckeltje88 schreef: ↑03-07-2019 17:59Ja dat ken ik. Ik vond zoon vanaf 20 maanden al meer peuter dan dreumes. Bij ons alles goed. Hij is bijna 2. En dochter alweer bijna weer 4 maanden.

Ik weet nog dat ik me bij zoon helemaal bang maakte over oefenhapjes, maar dat ik me daar bij dochter juist op verheugde. Ik had helemaal bedacht dat zoon het vast wel leuk zou vinden om de hapjes te geven, en had ook bedacht dat bloemkool niet zou vlekken. Op het laatst omgegaan naar peer, zoon vroeg zich af waarom hij nu dan wel een keer iets bij zijn zusje in haar mond mocht stoppen en smeerde het dus overal overheen, en peer vlekt dus blijkbaar wel...

Kijk trouwens of je ergens "boe zegt de koe xl" (dick bruna) en "van top tot teen" (erik carle) kan scoren, dan kan je de oudste aan de jongste laten voorlezen en kan je even een momentje voor jezelf hebben. Niet zo'n lang moment dat je kan douchen, maar wel lang genoeg om even naar de wc te kunnen.
(Dit zijn ook leuke boeken voor iedereen die alleen een dreumes hebben)

donderdag 4 juli 2019 om 20:05
Maartje! Je bent een lieverd. Had je inderdaad al gemist.
Dreumes is zo lief voor het broertje. Aait continu en geeft allerlei speelgoed aan. Snapt er niets van, hilarisch.
Het broertje slaapt goed en veel, nachten van 6 uur achter elkaar. Ik wist niet dat het bestond bij baby's.
Superschattig, dreumes doet alle dieren na. De hond van de buren blaft met een lage oe klank, waarop dreumes dan: oe oe oe oe aaaap zegt. Ze denkt dat de buren een aap hebben
Verder is al het eten mmm lekker of appel. Ze lijkt (en is) ineens een reus naast de kleine man. En ook ontzettend aanhankelijk en knuffelig. Zo kennen we haar niet. Snap wel waar het vandaan komt!
Dreumes is zo lief voor het broertje. Aait continu en geeft allerlei speelgoed aan. Snapt er niets van, hilarisch.
Het broertje slaapt goed en veel, nachten van 6 uur achter elkaar. Ik wist niet dat het bestond bij baby's.
Superschattig, dreumes doet alle dieren na. De hond van de buren blaft met een lage oe klank, waarop dreumes dan: oe oe oe oe aaaap zegt. Ze denkt dat de buren een aap hebben

Verder is al het eten mmm lekker of appel. Ze lijkt (en is) ineens een reus naast de kleine man. En ook ontzettend aanhankelijk en knuffelig. Zo kennen we haar niet. Snap wel waar het vandaan komt!

woensdag 10 juli 2019 om 14:57
Zeker rustig hier!
Helaas geen vakantie, maar nu wel werkontwijkend gedrag
We gaan in de zomer niet meer op vakantie, we moeten een nieuwe keuken en vriend gaat per september van baan wisselen en kan daarvoor eigenlijk geen vrij meer nemen. Maar ik heb binnenkort wel zelf een week vrij, waarin ik gewoon 3 dagen in mijn eentje thuis ben! Ik ben sinds dochter er is eigenlijk nooit meer alleen thuis en ik kijk er echt naar uit!
Verder gaat het met dochter prima. Ze blijft nieuwe woorden leren, echt heel leuk. Loopt in huis hele stukken op haar knieën, en dat gaat zo makkelijk dat het haar helaas niet motiveert om echt te gaan lopen.
Las Vegas, waar gaan jullie heen met vakantie?
Suiker, hoe gaat het met jullie allemaal?
Helaas geen vakantie, maar nu wel werkontwijkend gedrag

We gaan in de zomer niet meer op vakantie, we moeten een nieuwe keuken en vriend gaat per september van baan wisselen en kan daarvoor eigenlijk geen vrij meer nemen. Maar ik heb binnenkort wel zelf een week vrij, waarin ik gewoon 3 dagen in mijn eentje thuis ben! Ik ben sinds dochter er is eigenlijk nooit meer alleen thuis en ik kijk er echt naar uit!
Verder gaat het met dochter prima. Ze blijft nieuwe woorden leren, echt heel leuk. Loopt in huis hele stukken op haar knieën, en dat gaat zo makkelijk dat het haar helaas niet motiveert om echt te gaan lopen.
Las Vegas, waar gaan jullie heen met vakantie?
Suiker, hoe gaat het met jullie allemaal?
woensdag 10 juli 2019 om 15:08
Hai hai!
Ook hier nog geen vakantie en een ramvolle agenda!
Maar het gaat goed hoor! vriend is klaar met zn 2 jarige studie en dus is er thuis meer rust en ruimte voor tijd samen!
Zoon is volop in ontwikkeling. Zo leuk hoe hij steeds meer kleine opdrachtjes snapt en hoeveel hij brabbelt. Nog niet echt woordjes maar genoeg om hem te begrijpen.
Hij vind het kruipen ook nog steeds sneller. Lopen gaat nog niet zelfstandig maar ik hoef hem maar 1 vinger te geven en hij stapt een eind weg.
Ook maar aan 1 hand terwijl het 2 weken terug nog nodig was hem 2 handen te geven.
Hij heeft vooral vertrouwen nodig dat hij stabiel genoeg is en het kan! Stukje evenwicht moet ook nog wat meer ontwikkelen.
Dus het kan zo nog een tijdje duren of hij heeft het ineens in de gaten
Iemand trouwens bekend met uitslag ba BMR prik?
Zoon reageerde na 12 dagen met rode bultjes op armen en benen en beetje op rug en onderbuik.
Ik dacht eerst dat het de waterpokken waren maar er kwamen geen blaadjes dus nu lijkt het meest waarschijnlijke een dat het toch een reactie is geweest.
Was met 4 dagen ook weer weg...
Ook hier nog geen vakantie en een ramvolle agenda!
Maar het gaat goed hoor! vriend is klaar met zn 2 jarige studie en dus is er thuis meer rust en ruimte voor tijd samen!
Zoon is volop in ontwikkeling. Zo leuk hoe hij steeds meer kleine opdrachtjes snapt en hoeveel hij brabbelt. Nog niet echt woordjes maar genoeg om hem te begrijpen.
Hij vind het kruipen ook nog steeds sneller. Lopen gaat nog niet zelfstandig maar ik hoef hem maar 1 vinger te geven en hij stapt een eind weg.
Ook maar aan 1 hand terwijl het 2 weken terug nog nodig was hem 2 handen te geven.
Hij heeft vooral vertrouwen nodig dat hij stabiel genoeg is en het kan! Stukje evenwicht moet ook nog wat meer ontwikkelen.
Dus het kan zo nog een tijdje duren of hij heeft het ineens in de gaten

Iemand trouwens bekend met uitslag ba BMR prik?
Zoon reageerde na 12 dagen met rode bultjes op armen en benen en beetje op rug en onderbuik.
Ik dacht eerst dat het de waterpokken waren maar er kwamen geen blaadjes dus nu lijkt het meest waarschijnlijke een dat het toch een reactie is geweest.
Was met 4 dagen ook weer weg...
Tralalalala
woensdag 10 juli 2019 om 15:42
Hier helemaal geen last van de bmr, bij allebei de kinderen niet.
Wij gaan pas in september weg, een weekje naar Landal. Sinds we kinderen hebben zijn onze eisen waar een verblijf aan moet voldoen wat aangepast: we gaan nu voor een (peuter)zwembad, (binnen)speeltuin en een animatieteam. Niet ons de kinderen te dumpen, maar gewoon zodat we niet voor elke dag iets hoeven te bedenken om ze bezig te houden.
Wij gaan pas in september weg, een weekje naar Landal. Sinds we kinderen hebben zijn onze eisen waar een verblijf aan moet voldoen wat aangepast: we gaan nu voor een (peuter)zwembad, (binnen)speeltuin en een animatieteam. Niet ons de kinderen te dumpen, maar gewoon zodat we niet voor elke dag iets hoeven te bedenken om ze bezig te houden.

woensdag 10 juli 2019 om 15:48
Hier alleen koorts een week na de bmr, maar die vlekjes zijn een bekende bijwerking hoor!
@ vakantie: wij gaan naar Italië, op een camping in een mobilhome. En we gaan met het vliegtuig, hebben daar een huurauto. Vond het zonde van de tijd om met de auto te gaan. Dochter slaapt veel minder natuurlijk dan vorig jaar, dus dat zou een lange reis zijn geworden.
Hier gaat het ook zo hard qua woorden, ik hield ze eerst nog bij, maar hoor nu elke dag wel iets nieuws. Tis wachten totdat ze 2 woorden combineert.
Lekker zo’n week vrij en dan gewoon thuis zijn trouwens, Maisnon!
Wij hebben dat toevallig ook volgende week, maar gaan die week wijden aan slaaptraining.. Ze slaapt prima hoor, maar wel standaard vanaf halverwege de nacht bij ons, dus maar even proberen terug te leggen in eigen bed steeds.
@ vakantie: wij gaan naar Italië, op een camping in een mobilhome. En we gaan met het vliegtuig, hebben daar een huurauto. Vond het zonde van de tijd om met de auto te gaan. Dochter slaapt veel minder natuurlijk dan vorig jaar, dus dat zou een lange reis zijn geworden.
Hier gaat het ook zo hard qua woorden, ik hield ze eerst nog bij, maar hoor nu elke dag wel iets nieuws. Tis wachten totdat ze 2 woorden combineert.

Lekker zo’n week vrij en dan gewoon thuis zijn trouwens, Maisnon!
Wij hebben dat toevallig ook volgende week, maar gaan die week wijden aan slaaptraining.. Ze slaapt prima hoor, maar wel standaard vanaf halverwege de nacht bij ons, dus maar even proberen terug te leggen in eigen bed steeds.
woensdag 10 juli 2019 om 16:14
Hier heel veel vrije tijd, want dochter gaat 2 dagen naar de opvang terwijl ik thuis kan rusten. Alleen de woensdag heb ik met de kleine dame alleen, de overige dagen zijn mijn man of moeder bij me.
Maar ik merk dat ik de hele dag moe ben en aan het aftellen tot wanneer dochter 2 zich meld! Merk dat ik dat toch een lastig ding blijf vinden, totaal niet weten wanneer het start!
Wel besloten dat we niet gaan inleiden voor week 41, ik wil in ieder geval de kans krijgen om een natuurlijke start van de bevalling mee te maken
Tenzij het natuurlijk niet anders kan..
Nu vooral aan het knuffelen met mijn kleine grote meid, die volgens mij ergens wel doorheeft dat er wat aan zit te komen. Hangt heel erg aan mij, maar kan ook vreselijk dwars zijn.
Heb jullie tips uit het babytopic ter harte genomen Maartje en Teckel! Echt even bewust afscheid nemen van deze tijd en alle aandacht voor dochter als ze thuis is.
Qua woorden, hier zijn het al echte zinnen, maar dochter wordt in september dan ook alweer 2. Vooral de laatste 2 maanden is bizar snel gegaan qua ontwikkeling op dat gebied.
Maar ik merk dat ik de hele dag moe ben en aan het aftellen tot wanneer dochter 2 zich meld! Merk dat ik dat toch een lastig ding blijf vinden, totaal niet weten wanneer het start!
Wel besloten dat we niet gaan inleiden voor week 41, ik wil in ieder geval de kans krijgen om een natuurlijke start van de bevalling mee te maken

Nu vooral aan het knuffelen met mijn kleine grote meid, die volgens mij ergens wel doorheeft dat er wat aan zit te komen. Hangt heel erg aan mij, maar kan ook vreselijk dwars zijn.
Heb jullie tips uit het babytopic ter harte genomen Maartje en Teckel! Echt even bewust afscheid nemen van deze tijd en alle aandacht voor dochter als ze thuis is.
Qua woorden, hier zijn het al echte zinnen, maar dochter wordt in september dan ook alweer 2. Vooral de laatste 2 maanden is bizar snel gegaan qua ontwikkeling op dat gebied.
woensdag 10 juli 2019 om 16:17
En qua vakantie.. wat een fijne vooruitzichten!
Dat zit er deze zomer niet in hier! We hebben onze camping moeten annuleren begin dit jaar, want om met 36 weken nog richting midden-Frankrijk te rijden ging me wat te ver
In het najaar, vlak voordat ik weer ga werken, zoeken we denk ik een vakantiepark in de buurt op en begin februari vertrekken, als alles gewoon gaat zoals het zou moeten, we met een kind rijker richting Italië om te skiën. Daar kijk ik naar uit!
Dat zit er deze zomer niet in hier! We hebben onze camping moeten annuleren begin dit jaar, want om met 36 weken nog richting midden-Frankrijk te rijden ging me wat te ver

In het najaar, vlak voordat ik weer ga werken, zoeken we denk ik een vakantiepark in de buurt op en begin februari vertrekken, als alles gewoon gaat zoals het zou moeten, we met een kind rijker richting Italië om te skiën. Daar kijk ik naar uit!
woensdag 10 juli 2019 om 16:24
O, ik weet niet waar je naar zoekt, maar sommige kinderhuisjes van landal hebben ook babykamers met commode, badje en een echt ledikant (dus niet zo'n campingbedje)!Chantilly21_2 schreef: ↑10-07-2019 16:17En qua vakantie.. wat een fijne vooruitzichten!
Bij sommige parken moet je dan even op de plattegrond van die huisjes kijken, want hij wordt niet als slaapkamer geteld omdat er ook echt alleen maar een baby in kan slapen. Dan heb je bijvoorbeeld een 4 persoonskinderhuisje met 2 slaapkamers, maar dan zit er dus een extra kamertje in als babykamer.
woensdag 10 juli 2019 om 16:37
woensdag 10 juli 2019 om 16:38
Welk park gaan jullie? Wij gaan deze september naar landgoed 't loo.krullen-bol schreef: ↑10-07-2019 16:37Ik denk inderdaad ook dat het mazelen vlekjes zijn geweest. 1 dag beetje koorts gehad. Ach het is weer voorbij![]()
Wij gaan ook naar een Landal park, meestal eigenlijk wel! Wij gaan pas in september dus echt nog een aantal weken werken voor ons.

woensdag 10 juli 2019 om 16:48
Oh heerlijk die vakantieplannen. Hier helaas niet dit jaar want nu ruim 37 weken zwanger. Afwachten hè chantilly haha. Ik moet zeggen ik ben er nu beter in dan toen met dochter. Die wordt over 2 weken alweer 2, onwijs leuk die ontwikkeling ja. Ook hele zinnen hier en ze schiet ook echt een lucht in. Shirts te kort schoenen te klein.
Goed om te weten van die huisjes Maartje dat klinkt handig voor de toekomst.
Vlekjes kunnen inderdaad goed bij de bmr passen.
Goed om te weten van die huisjes Maartje dat klinkt handig voor de toekomst.
Vlekjes kunnen inderdaad goed bij de bmr passen.

woensdag 10 juli 2019 om 20:04
Hier is dochter nog maar 19 maanden net, dus ik verwacht voor haar 2e ook wel zinnen eigenlijk nu het nu al zo snel gaat met de woordjes.
Je verlof klinkt wel heerlijk Chantilly! Goed geregeld zo met man en moeder om je heen.
Landal Het hof van Saksen is wel een aanrader, superleuk restaurant ook voor kinderen. Speciaal kinderbuffet en chocofontein enzo.
Ik vind die parken ook super, maar wil in de zomer wel echt lekker weer en echt naar het buitenland.
Wij gaan in februari een langere reis maken en 10 uur vliegen met dochter die dan net 2 is, daar zie ik nog wel een beetje tegenop.

Je verlof klinkt wel heerlijk Chantilly! Goed geregeld zo met man en moeder om je heen.
Landal Het hof van Saksen is wel een aanrader, superleuk restaurant ook voor kinderen. Speciaal kinderbuffet en chocofontein enzo.
Ik vind die parken ook super, maar wil in de zomer wel echt lekker weer en echt naar het buitenland.
Wij gaan in februari een langere reis maken en 10 uur vliegen met dochter die dan net 2 is, daar zie ik nog wel een beetje tegenop.

woensdag 10 juli 2019 om 20:58
Hilarisch Maartje!
Zo spannend Chantilly. Ik ga duimen voor je
.
Teckel: wat tof met baby en dreumes weg in de vakantie. Echt iets om naar uit te kijken!
Wij gaan ook niet op vakantie (goh), ik moet wel een paar dagen weg voor werk, maar kijk er wel naar uit! We wilden de herfstvakantie nog weg, maar mijn vakantie begint als het verlof van vrouw is afgelopen ... en ze heeft al wat verlenging om het tot haar herfstvakantie door te laten lopen (leuk lesgeven in verschillende regio's). Maar in de meivakantie naar Roompot geweest. Inderdaad ideaal met kindje. Toch grappig hoe dat ineens veranderd dan.
Woordjes gaan hier ook zo hard! En het taalbegrip en lopen ook!
Verder vind ik het zwaar. Als ik dit zo van tevoren had geweten had ik nog even gewacht. Vooral omdat het met vrouw nog niet goed gaat en veel op mij neerkomt. Dochter gaat af en toe uit logeren en dat is fijn.
Vanavond was spitsuur. Dochter had naast haar luier gepoept, ging op het kleed in de woonkamer zitten, kleed vies. 2 minuten later spuugde baby zijn hele voeding uit over mij en de bank. Allemaal onder de douche/in bad.
. En huilende kinderen. Oei oei oei. Ik moet echt nog even wennen. En de hoeveelheid was ...
Maar de baby is wel lief en knap hoor. Heeft alleen zoveel moeite met in slaap komen. Mag ook nog... maar toch.
Zo spannend Chantilly. Ik ga duimen voor je

Teckel: wat tof met baby en dreumes weg in de vakantie. Echt iets om naar uit te kijken!
Wij gaan ook niet op vakantie (goh), ik moet wel een paar dagen weg voor werk, maar kijk er wel naar uit! We wilden de herfstvakantie nog weg, maar mijn vakantie begint als het verlof van vrouw is afgelopen ... en ze heeft al wat verlenging om het tot haar herfstvakantie door te laten lopen (leuk lesgeven in verschillende regio's). Maar in de meivakantie naar Roompot geweest. Inderdaad ideaal met kindje. Toch grappig hoe dat ineens veranderd dan.
Woordjes gaan hier ook zo hard! En het taalbegrip en lopen ook!
Verder vind ik het zwaar. Als ik dit zo van tevoren had geweten had ik nog even gewacht. Vooral omdat het met vrouw nog niet goed gaat en veel op mij neerkomt. Dochter gaat af en toe uit logeren en dat is fijn.
Vanavond was spitsuur. Dochter had naast haar luier gepoept, ging op het kleed in de woonkamer zitten, kleed vies. 2 minuten later spuugde baby zijn hele voeding uit over mij en de bank. Allemaal onder de douche/in bad.

Maar de baby is wel lief en knap hoor. Heeft alleen zoveel moeite met in slaap komen. Mag ook nog... maar toch.