Gone Flying, Dubai

woensdag 12 december 2018 om 17:57

Welkom in mijn vervolgtopic!  

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
                                    anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47

79.16% gewijzigd

vrijdag 14 juni 2019 om 12:27

Er staan nu wat filmpjes online van mijn omgeving en mijn appartement. Het leek mij leuk om jullie dat nog te laten zien alvorens ik verhuis. Het contrast is namelijk groot.
Vergeef mij trouwens de commentaar die speciaal voor jullie in het Vlaams is. Mijn gesproken Vlaams is namelijk nogal roestig. Ik moet wat harder nadenken dan 6 maanden geleden.

vrijdag 14 juni 2019 om 14:23

Ik word nu ook wel erg nieuwsgierig naar je flat en uitzicht. Mag ik ook een linkje? Ik heb niet eens instagram, maar als het nodig is om te kunnen kijken maak ik er een aan. Die ene met nul vrienden en volgers ben ik dan dusTrolleyDolly schreef: ↑14-06-2019 12:27omwille van de massale aanmeldingen blijven jullie voor mij nog even anoniem als ervoor. Ik zou echt niet weten wie wie is.
Er staan nu wat filmpjes online van mijn omgeving en mijn appartement. Het leek mij leuk om jullie dat nog te laten zien alvorens ik verhuis. Het contrast is namelijk groot.
Vergeef mij trouwens de commentaar die speciaal voor jullie in het Vlaams is. Mijn gesproken Vlaams is namelijk nogal roestig. Ik moet wat harder nadenken dan 6 maanden geleden.![]()
                                    .

vrijdag 14 juni 2019 om 15:27

vrijdag 14 juni 2019 om 15:57

Sorry voor de onpersoonlijke pb's allemaal! Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen interesse zouden hebben. 
 Nooit gedacht dat dit topic zolang interesse zou blijven wekken. 
Ik vind het ontzettend leuk om hier te schrijven dus ik doe voorlopig nog even door.
---
Dit topic blijkt zelfs heel handig voor mijn portfolio. Ik had een opdracht totaal over het hoofd gezien. Die opdracht hield in dat ik wat "persoonlijker" moest praten met een passagier en zo iets meer over hem/haar te weten te komen.
De opdracht was als volgt: gebruik jouw observatieskills, actieve luistervaardigheden en stel de juiste vragen om "the customers journey" te identificeren. Probeer iets persoonlijks te achterhalen. Etc...
Gelukkig gebeurt dat vrijwel automatisch en ik moest meteen denken aan het verhaal van Jan waarover ik heb geschreven in dit topic. Ik heb dat even opgezocht en ga dat nu vertalen naar het Engels.
                    Goh wat lief! Dankjewel!Caaf-Dracula schreef: ↑14-06-2019 15:27Ooh ik wil ook jouw insta.
Ik vind dit echt het leukste topic op het forum. Je schrijft zo leuk en jouw leven is zo wereldvreemd voor mij. Ik heb nog nooit gevlogen.
Ik vind het ontzettend leuk om hier te schrijven dus ik doe voorlopig nog even door.
---
Dit topic blijkt zelfs heel handig voor mijn portfolio. Ik had een opdracht totaal over het hoofd gezien. Die opdracht hield in dat ik wat "persoonlijker" moest praten met een passagier en zo iets meer over hem/haar te weten te komen.
De opdracht was als volgt: gebruik jouw observatieskills, actieve luistervaardigheden en stel de juiste vragen om "the customers journey" te identificeren. Probeer iets persoonlijks te achterhalen. Etc...
Gelukkig gebeurt dat vrijwel automatisch en ik moest meteen denken aan het verhaal van Jan waarover ik heb geschreven in dit topic. Ik heb dat even opgezocht en ga dat nu vertalen naar het Engels.

vrijdag 14 juni 2019 om 21:01

Afgelopen week vloog ik van Auckland naar Dubai. Ik had rij 79 geboekt, maar wilde op het laatste moment toch verder naar achter. Stoelen waren helaas "not available". Tijdens de vlucht liep ik naar achter en zag dat de stoelen wel vrij waren. Er hing ook geen label dat de stoelen gereserveerd waren voor de crew. 
Enig idee waarom dat zo was TrolleyDolly?
Op de heenweg zag ik trouwens een aantal crew members in gestreepte pyjama broek, was wel grappig om te zien.
Met jouw verhalen kijk je toch heel anders naar de bemanning!
Op de heenweg zag ik trouwens een aantal crew members in gestreepte pyjama broek, was wel grappig om te zien.

vrijdag 14 juni 2019 om 21:50

Als het de achterste 6 stoelen waren aan de rechterkant (Als je in de richting van de cockpit kijkt) dan waren dat wel degelijk de crewseats. Normaal gezien vervangen we die doekjes dan door doekjes waar "crew" op staat. Maar het kan best zijn dat ze dat vergeten zijn of dat ze die niet konden vinden. Ik heb het laatst ook aan een meer ervaren crew moeten vertellen waar die lagen.veloce schreef: ↑14-06-2019 21:01Afgelopen week vloog ik van Auckland naar Dubai. Ik had rij 79 geboekt, maar wilde op het laatste moment toch verder naar achter. Stoelen waren helaas "not available". Tijdens de vlucht liep ik naar achter en zag dat de stoelen wel vrij waren. Er hing ook geen label dat de stoelen gereserveerd waren voor de crew.
Als het toch om andere stoelen ging dan heb ik geen idee.
Ja die pyama's!
Nu ben ik wel jaloers op je hoor!! Ik wil graag zo'n etui hebben maar wij mogen niets van boord meenemen.

vrijdag 14 juni 2019 om 22:16

TrolleyDolly schreef: ↑14-06-2019 21:50Als het de achterste 6 stoelen waren aan de rechterkant (Als je in de richting van de cockpit kijkt) dan waren dat wel degelijk de crewseats. Normaal gezien vervangen we die doekjes dan door doekjes waar "crew" op staat. Maar het kan best zijn dat ze dat vergeten zijn of dat ze die niet konden vinden. Ik heb het laatst ook aan een meer ervaren crew moeten vertellen waar die lagen.
Als het toch om andere stoelen ging dan heb ik geen idee.
Ja die pyama's!Ik vind het zelf ook altijd grappig om zo rond te lopen. Ik doe er zelfs nog een schepje bovenop door die sokken aan te doen die in de travelkits voor de passagiers zitten. Ik moet namelijk altijd wel een keer uit mijn bunk omdat ik naar de wc moet en daar wil ik echt niet op blote voeten naar binnen.
Nu ben ik wel jaloers op je hoor!! Ik wil graag zo'n etui hebben maar wij mogen niets van boord meenemen.
Het waren inderdaad de stoelen rechts! Op de heenweg waren deze allemaal vrij en kon ik languit.
Ik heb de etui'tjes in het oranje en groen

zaterdag 15 juni 2019 om 08:45

Hier nog een stille meelezer, nog van je eerste topic, die je even was kwijtgeraakt en gister en vandaag helemaal heeft bijgelezen in je nieuwe topic! Wat leuk om te lezen allemaal en wat een mooie avonturen heb je al beleefd sinds je start daar, fijn ook om te lezen dat je wat nieuwe contacten op hebt gedaan en je niet meer eenzaam voelt. Ik zou ook wel heel graag je insta krijgen, als dat mag 

En nu heb ik je topic gefavoriet en kan weer fijn meelezen, blijf vooral schrijven! Wie weet kun je als je daar ooit stopt nog eens je ervaringen bundelen, ik zou er zo een boek over kopen, ha ha!
                    En nu heb ik je topic gefavoriet en kan weer fijn meelezen, blijf vooral schrijven! Wie weet kun je als je daar ooit stopt nog eens je ervaringen bundelen, ik zou er zo een boek over kopen, ha ha!