Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Goh. Het wordt wel een hoog roman-gehalte zo hé?
Ehm... was dat nou dezelfde man als waar je het laatst over had?
Jammer van het mislukte tripje naar huis :(
Rosalind schreef:
13-06-2019 18:27
Ehm... was dat nou dezelfde man als waar je het laatst over had?
Jammer van het mislukte tripje naar huis :(
:-D nee!
Heldens schreef:
13-06-2019 18:17
Goh. Het wordt wel een hoog roman-gehalte zo hé?
ja, genieten he? :flirting:
:-D Sorry! Als je dagelijks met andere mensen werkt die allemaal even open zijn dan maak je een hoop mee. Ik vrees dat er geen verbetering op komst is.

Ik moet zeggen dat ik er zelf een Sex and the City gevoel bij krijg. Maar dan met iets minder seks.

Maar voor de duidelijkheid.. er is niks aan de hand met de wasserijman! Hij doet me teveel aan Freddie Mercury denken. :proud: Dat heeft hij ook geweten tijdens de vlucht. Misschien is dat wel de reden dat die snor vandaag verdwenen was. :hihi:

Hij is wel heel grappig dus ik ging graag in op zijn uitnodiging om bij te praten als hij over 5 dagen weer terug is in Dubai.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag je Insta! :D
Dat collegas niet herkennen had ik ook regelmatig. zij mij niet, ik hun niet...is normaal na verloop van tijd. Je werkt met zoveel mensen.

Eerlijk gezegd zou ik er knetter van worden dat je hele leven draait om Emirates, dus ook je privéleven. Zijn er daar collegas die er al jaren werken en wonen? (Nog steeds in crewflats dus)

Balen van je trip, lekker dat je naar een fijnere buurt gaat.

Ik moest gistteren nog aan je denken want ik reed langs de Plitvice meren 😀

Mag ik ook je insta alsjeblieft
geen sorry zeggen hoor! ik vind het juist hartstikke leuk om te lezen allemaal.
vind het ook heel bijzonder om te lezen hoe de airline het jullie allemaal zo gemakkelijk mogelijk probeert te maken, met van die crewflats/wijken en een hele digitale infrastructuur om ook elkaar te leren kennen en contact te onderhouden.
Ik heb dat juist helemaal (nog) niet. Het is juist leuk dat mensen je snappen en hetzelfde meemaken.

Er bestaan echter ook crew die ver weg blijven van het werk in hun vrije tijd. Die volgen de crew fb pagina niet, hebben geen of nauwelijks contact met collega's, wonen niet in een crewaccomodatie. Dat snap ík dan weer niet. (Behalve de woning dan) :proud: Ik deed echter net hetzelfde met mijn kantoorbaantjes.

Die collega waar ik kort iets mee had, zijn moeder werkt ook voor ek. Zij (en hij dus ook) woont al meer dan 15 jaar in een crewaccomodatie...

Er zijn een hoop crew die hier een leven hebben opgebouwd, die getrouwd zijn en een gezin hebben. En ook dan heb je die 2 groepen. Sommigen houden het strikt gescheiden terwijl je bij anderen niet weet waar privé begint en werk eindigt.

Persoonlijk trekt het laatste mij in dit geval meer. Ek heeft nu eenmaal invloed op mijn privéleven en vice versa. Dan is het overzichtelijker om er 1 geheel van te maken. Mijn privéleven stopt niet als ik aan het werk ben (ik heb een zeer actief sociaal leven in de lucht), maar werk stopt ook niet als ik thuis ben. Ik moet in mijn vrije tijd nu eenmaal naar de wasserij voor mijn uniform, naar de clinic om mijn vaccinaties up to date te houden, studeren, mijn nagels laten doen omdat die presentabel moeten zijn, wederom op pad voor panty's,... de tijd die ik privé kwijt ben aan mijn werk zou nog harder opvallen als ik de 2 strikt gescheiden zou proberen te houden. Dat zou op den duur op mijn humeur werken.

Slaat dat ergens op?
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 21:47
1.34% gewijzigd
Zou ik ook je insta mogen :)?
stille meelezer hier (nog van je andere topic) was een tijd niet ingelogd, maar daar ben ik weer!
echt wat een geweldig topic.
mag ik je insta ook?
mayou schreef:
13-06-2019 19:41
Dat collegas niet herkennen had ik ook regelmatig. zij mij niet, ik hun niet...is normaal na verloop van tijd. Je werkt met zoveel mensen.

Eerlijk gezegd zou ik er knetter van worden dat je hele leven draait om Emirates, dus ook je privéleven. Zijn er daar collegas die er al jaren werken en wonen? (Nog steeds in crewflats dus)
Ach, ik snap het wel. Het zijn vrijwel allemaal jonge mensen die naar een miljoenenstad waar ze niemand kennen. Een "normaal" sociaal leven opbouwen met die drukke vliegschema´s is vast vrij moeilijk.
Rosalind schreef:
13-06-2019 22:45
Ach, ik snap het wel. Het zijn vrijwel allemaal jonge mensen die naar een miljoenenstad waar ze niemand kennen. Een "normaal" sociaal leven opbouwen met die drukke vliegschema´s is vast vrij moeilijk.
En dit inderdaad ook. Je hebt hier verder niemand. Zeker in het begin heb je niet veel keuze.

De mensen waar je het meeste contact mee hebt, zijn nu eenmaal crew. Dus dan is het logisch dat je daar als eerste een band mee gaat opbouwen. Je trekt naar elkaar toe.

Een paar vivadames die ook in Dubai wonen hadden een pb'tje gestuurd met het voorstel om eens samen wat te gaan drinken naar aanleiding van mijn post over eenzaamheid. Daar was ik heel blij mee! In de praktijk blijkt afspreken echter lastig. Zij zijn 's avonds en in het weekend vrij en ik maar heel sporadisch. En als ik dan eens een avond thuis ben in het weekend moet ik om 18h al naar bed omdat de wekker om 02h gaat. Op die manier matchen de agenda's hooguit 1x per maand en als je net die maand moet verhuizen ofzo dan zit je weer achter het net te vissen.
Híer een stille meelezer die geniet van je avonturen in Dubai. Zoals meerdere mensen hier ook al schreven je leidt het leven waar we als klein meisje van droomde.heerlijk om van de zijlijn mee te lezen.ik vind het ook leuk om er plaatjes bij te zien mag ik je volgen op instagram? Zoals ook meerdere hier doen :-) :-D
:applause:
Rosalind schreef:
13-06-2019 22:45
Ik zeg niet dat ik het niet snap, alleen dat ík er knetter van zou worden. Ieder z'n ding uiteraard en ik snap juist heel goed dat het voor jou (Trolley Dolly) een uitkomst is. Het zou alleen niets voor mij zijn.

Dus jouw ex is zo ongeveer opgegroeid op een crew compound. Zitten er dan ook scholen, kinderopvang etc speciaal voor crew? (Crew kinderopvang lijkt me trouwens in NL een gat in de markt 😀)
Ik heb het al eerder gevraagd maar daar heb je overheen gelezen denk ik. Hoeveel crew woont er wel niet in Dubai?
.
Leuk juist om ook te lezen over je ontmoetingen en je dagelijks leven daar. Doordat jij erover schreef ben ik nu ook over op gellak.

Lukt het om je vriendschappen in België te onderhouden?
Jammer dat je niet even naar huis kon.

En wat gebeurt er daar met die panty’s hahaha, hoeveel gaan er doorheen per vlucht/week?

En ja, mag ook ik je instagram volgen?
mayou schreef:
14-06-2019 07:22
Ik zeg niet dat ik het niet snap, alleen dat ík er knetter van zou worden. Ieder z'n ding uiteraard en ik snap juist heel goed dat het voor jou (Trolley Dolly) een uitkomst is. Het zou alleen niets voor mij zijn.

Dus jouw ex is zo ongeveer opgegroeid op een crew compound. Zitten er dan ook scholen, kinderopvang etc speciaal voor crew? (Crew kinderopvang lijkt me trouwens in NL een gat in de markt 😀)
We wonen niet in compounds. (Als ik me niet vergis is dat voor Qatar wel het geval) De locals en de mensen met geld daarentegen wel.

De crewgebouwen staan gewoon tussen andere gebouwen.

Er bestaan geen scholen of kinderopvang speciaal voor crew. Die kinderen moeten dus gewoon naar internationale scholen zoals elk ander expatkind.

Het aantal crew in Dubai ligt rond de 22.000 inmiddels. Wij hebben een speciale kortingskaart waar we tot wel 50% korting krijgen voor restaurants, clubs, fitness, autohuur, hotels, beauty, activiteiten,... naast die kaart, de gebouwen, de wasserij en de crewbussen is er verder niet veel exclusief voor crew.

We wonen hier dus als normale expats maar dan met wat extra voordelen.
22.000?
Wow!!
Ik denk dat alleen Amerikaanse maatschappijen meer mensen in dienst hebben?
.
Leuke verbalen! Zou ik ook je insta mogen?
kapow schreef:
14-06-2019 09:36
Leuk juist om ook te lezen over je ontmoetingen en je dagelijks leven daar. Doordat jij erover schreef ben ik nu ook over op gellak.

Lukt het om je vriendschappen in België te onderhouden?
Jammer dat je niet even naar huis kon.

En wat gebeurt er daar met die panty’s hahaha, hoeveel gaan er doorheen per vlucht/week?

En ja, mag ook ik je instagram volgen?
:-D hoe bevalt de gellak?

Vriendschappen in België staan in de ijskast. We spreken elkaar heel sporadisch maar eerder niet dan wel.

Van 2 vriendinnen weet ik uit ervaring dat alles weer gewoon als vanouds ik op vakantie ga naar België of als ik definitief terug kom.

Meer moet dat niet zijn.

Mijn panty's koop ik zoals jullie weten in de Hema. Er is er onlangs 1 geopend hier in Dubai dus ik hoef niet meer te wachten tot ik een vlucht naar AMS heb. :cheer2:

Die zijn oersterk en gaan gewoon de was in. Die gaan dus meestal wel een vlucht of 3 mee. Als het niet langer is.
impala schreef:
14-06-2019 09:52
22.000?
Wow!!
Ik denk dat alleen Amerikaanse maatschappijen meer mensen in dienst hebben?
Geen idee. :proud: Ik kon het antwoord zo snel niet vinden op google.

Amerikaanse airlines hebben inderdaad meer crew maar die wonen niet allemaal op een kluitje bij elkaar.

Van Qatar kon ik enkel het totaal aantal werknemers vinden. Hoeveel cabin crew ze in dienst hebben weet ik dus niet.

Etihad heeft er ongeveer 6300.
Mag ik ook je insta? Vind het erg leuk om je verhalen te lezen. En dat terwijl ik zelf vliegangst heb :$
Leuk TrolleyDolly, ik zou je ook wel willen volgen op insta!
Hi Trolley, mag ik ook je insta? Supercoole verhalen, ik geniet mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven