Olcay fatshaming

11-06-2019 23:20 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Olcay ligt onder vuur om haar uitspraken van gisteren in Boulevard.

Nou sorry hoor, Maar is dit niet een beetje overdreven allemaal? Of mag ik dat niet zeggen met mijn maatje 36.
Dreamer schreef:
18-06-2019 08:41
Dat helpt bij mij dan ook nog weer niet :'(
Heb het bijna altijd koud. Geniet van dit warme weer :sun:
Geniet er maar lekker van meid.
Ik kan niet wachten tot het weer afkoelt. :proud:
Mijn toch al verstierde slaappatroon word nog erger door de warmte. :'(
Madrid87 schreef:
18-06-2019 08:48

En dat voor iemand die zich Madrid noemt :rofl:
Later is nu
Bedjeindezon schreef:
18-06-2019 08:20
Maar waarom daar zou zielig over doen? Het is een gegeven. Net zoals het een gegeven is dat mijn knieën niet goed zijn en ik moet sporten binnen die beperkingen en met braces en vaak kan ik helemaal niet. Kan ik wel gaan zeuren over hoe oneerlijk dat is, en hoe mensen dat niet zien en me veroordelen als ik weer achteraan strompel, het aan iedereeen gaan uitleggen, verbitterd alle goede lopers ‘beschuldigen’ van mazzel.
Ik kan ook heel boos worden op die knieën, aan zelfhaat gaan doen zoals iemand hier zelfs schreef..
Maar wat voegt dat allemaal toe? Behalve dat je er erg onaantrekkelijk door wordt?
En als jij loopt te strompelen ivm je slechte knieën en mensen blijven tegen je zeggen dat je gewoon meer moet gaan sporten en bewegen, dan worden die knieën vanzelf beter! Gewoon doen, ik beweeg ook heel veel en mijn knieën zijn goed!
Kwestie van doorzetten.

Dan weet jij, dat het voor jou zo niet werkt, en dan kun je dat proberen uit te leggen.
Maar iemand met goede knieën oordeelt vanuit zijn eigen ervaringen, dus die zal zich er nooit in kunnen verplaatsen.
Dreamer schreef:
18-06-2019 08:26
50% van mijn kinderen had overgewicht. (ja, 2 kinderen, ene was te zwaar, andere neeg naar ondergewicht) Juist diegene die dikker was, nam liever fruit dan snoep. Nam bij St. Maarten daar waar mandarijnen lagen de mandarijnen.
jeetje, en nu?

Degene die erg dun is, kocht als puber dagelijks pakken koeken. Daar doe je dan dus weinig meer tegen. Hij is nog steeds dun. De andere is inderdaad dik, maar snoept nog steeds vrijwel niet.

Er was altijd snoep in huis, er werd niet elke dag gesnoept.
Dit herken ik.

Ik had vroeger een vriendin die graatmager was (niet slank maar echt mager). Wat die er aan frisdrank en chips doorheen joeg was enorm! En later toen ze volwassen was, ook elke dag wijntjes en kaasjes. Ik was als kind al dik maar kreeg dat echt niet weg.

Ik was dus een dik kind, maar chips en frisdrank hadden we thuis zelden, snoep op rantsoen (moeder beheerde de snoeppot), we aten elke dag gezond.

Maar volgens de fatbashers ligt het toch aan ons. De Dikke Mens is dom, moet een ruggengraat kweken en zit in een slachtofferrol.
Dat mensen als mijn vriendin er niet dik van worden, ach, die hebben geluk, zij mogen zich dan ook eindeloos uitleven met eten, want je ziet het toch niet aan hen. Mijn vriendin "geniet", ik "vreet". Zij mag eten wat ze wil zonder zich te hoeven schamen. Ik word op een terrasje al vol walging aangekeken als ik alleen maar een kop koffie zonder appelpunt voor me heb staan (en het wordt echt vervelend als ik wél een appelpunt heb).

Dat is geen slachtofferdenken. Dat zit niet tussen mijn oren. Dat is een feit.

Nawijzen, pesten, aanvallen. oordelen. Niemand maakt me wijs dat fatbashers zo bezorgd zijn om ons welzijn. Nee, dikke mensen zijn een prachtig excuus om hun misselijke karakter te kunnen tonen.
quattro-stagioni schreef:
18-06-2019 09:16
Dit herken ik.

Ik had vroeger een vriendin die graatmager was (niet slank maar echt mager). Wat die er aan frisdrank en chips doorheen joeg was enorm! En later toen ze volwassen was, ook elke dag wijntjes en kaasjes. Ik was als kind al dik maar kreeg dat echt niet weg.

Ik was dus een dik kind, maar chips en frisdrank hadden we thuis zelden, snoep op rantsoen (moeder beheerde de snoeppot), we aten elke dag gezond.

Maar volgens de fatbashers ligt het toch aan ons. De Dikke Mens is dom, moet een ruggengraat kweken en zit in een slachtofferrol.
Dat mensen als mijn vriendin er niet dik van worden, ach, die hebben geluk, zij mogen zich dan ook eindeloos uitleven met eten, want je ziet het toch niet aan hen. Mijn vriendin "geniet", ik "vreet". Zij mag eten wat ze wil zonder zich te hoeven schamen. Ik word op een terrasje al vol walging aangekeken als ik alleen maar een kop koffie zonder appelpunt voor me heb staan (en het wordt echt vervelend als ik wél een appelpunt heb).

Nawijzen, pesten, aanvallen. oordelen. Niemand maakt me wijs dat fatbashers zo bezorgd zijn om ons welzijn. Nee, dikke mensen zijn een prachtig excuus om hun misselijke karakter te kunnen tonen.

Dit. 1 op 1.
Solomio schreef:
18-06-2019 07:16
Mijn laatste post van gisteravond was om 0.51 uur.
Mijn eerste post van vanochtend was om 4.46 uur.

Slaaptekort kan leiden tot overgewicht.

Kunnen de goed gelukte piepeltjes mij even uitleggen hoe ik langer kan slapen?

Tja, ik heb ook al 20 jaar chronisch slaapproblemen. Heel naar is dat. Weet je wat helpt? Accepteren, mediteren, bewegen. En niet alle dingen die minder gelukt zijn in je leven of aan jezelf aan elkaar breien alsof je dus 1 mislukt piepeltje bent. Daar wordt je toch niet vrolijk van? Dan creeer je alleen maar bergen excuses voor jezelf om iets te veranderen of te accepteren. Blijf je altijd vechten. Vreselijk.
rosepudding schreef:
18-06-2019 09:01
En als jij loopt te strompelen ivm je slechte knieën en mensen blijven tegen je zeggen dat je gewoon meer moet gaan sporten en bewegen, dan worden die knieën vanzelf beter! Gewoon doen, ik beweeg ook heel veel en mijn knieën zijn goed!
Kwestie van doorzetten.

Dan weet jij, dat het voor jou zo niet werkt, en dan kun je dat proberen uit te leggen.
Maar iemand met goede knieën oordeelt vanuit zijn eigen ervaringen, dus die zal zich er nooit in kunnen verplaatsen.

Ja dat soort dingen zijn ook gezegd, bij artsen ben ik zelfs weggestuurd met de meest botte en idiote diagnoses.
Ik laa die mensen links liggen en ik doe wat goed voor mij is. Maar ik ga hen niet voor mazzelaar uitmaken of mezelf haten. Dit is wat het is.
Ik heb ook slaapproblemen en ben vatbaar voor depressies. Nou, als je weet hoe weinig begrip dáár voor is...
Maar ja, er zijn ook altijd mensen die wél lief zijn, daar richt ik me liever op. En ik pas mijn leven zo goed mogelijk aan en ben dankbaar voor wat ik allemaal wel kan en heb. Aan de buitenkant ben ik mooi, slank, sportief en gemiddeld heel tevreden. Op basis waarvan ik dan hier op een forum mazzelaar en ‘goed gelukte piepel’ genoemd te worden :D Prima hoor. Weet je wat het gekke is, zo zie ik mezelf ook.

En weet je wat het is, iedereen heeft wat. Er bestaan geen ‘gelukte piepels’. Maar weinig mensen gedragen zich zo als geslagen honden als mensen met overgewicht. Dat kan bijna niet aan iets anders liggen dan aan een gebrek aan zelfacceptatie.
anoniem_381495 wijzigde dit bericht op 18-06-2019 09:38
1.64% gewijzigd
Best knap eigenlijk, dat je aan elke reactie een zo'n draai kunt geven zodat je in je eigen negatieve denkwijze kunt blijven hangen.
En dan bedoel ik negatief over een ander...
rosepudding schreef:
18-06-2019 09:38
Best knap eigenlijk, dat je aan elke reactie een zo'n draai kunt geven zodat je in je eigen negatieve denkwijze kunt blijven hangen.

Als die ander alles als een aanval opvat is dat niet zo moeilijk hoor.
18-06-2019 09:16
Dit herken ik.

Sterker nog, ik heb hier zelfs wel eens gelezen (in een ander topic met zelfde onderwerp) dat die slanke mensen eigenlijk helemaal niet zoveel eten, want die hebben een natuurlijke rem. En als je dan zegt dat jouw slanke vriendin écht meer eet dan jijzelf, dan dénk je dat maar. :facepalm:
Echt, die oordelen kunnen heel ver gaan.
Later is nu
Bedjeindezon schreef:
18-06-2019 09:28
Tja, ik heb ook al 20 jaar chronisch slaapproblemen. Heel naar is dat. Weet je wat helpt? Accepteren, mediteren, bewegen. En niet alle dingen die minder gelukt zijn in je leven of aan jezelf aan elkaar breien alsof je dus 1 mislukt piepeltje bent. Daar wordt je toch niet vrolijk van? Dan creeer je alleen maar bergen excuses voor jezelf om iets te veranderen of te accepteren. Blijf je altijd vechten. Vreselijk.

Wow.. of misschien een leesbril kopen :geek:

Solomio ziet zichzelf echt niet als mislukt piepeltje, dat maak jij ervan. En excuses creëert ze ook al niet. Pff.
Later is nu
Dreamer schreef:
18-06-2019 09:40
Sterker nog, ik heb hier zelfs wel eens gelezen (in een ander topic met zelfde onderwerp) dat die slanke mensen eigenlijk helemaal niet zoveel eten, want die hebben een natuurlijke rem. En als je dan zegt dat jouw slanke vriendin écht meer eet dan jijzelf, dan dénk je dat maar. :facepalm:
Ja, dát dus.

Uiteindelijk ligt het allemaal aan de dikkerds :rofl:
Bedjeindezon schreef:
18-06-2019 09:37
Ja dat soort dingen zijn ook gezegd, bij artsen ben ik zelfs weggestuurd met de meest botte en idiote diagnoses.
Ik laa die mensen links liggen en ik doe wat goed voor mij is. Maar ik ga hen niet voor mazzelaar uitmaken of mezelf haten. Dit is wat het is.
Ik heb ook slaapproblemen en ben vatbaar voor depressies. Nou, als je weet hoe weinig begrip dáár voor is...
Maar ja, er zijn ook altijd mensen die wél lief zijn, daar richt ik me liever op. En ik pas mijn leven zo goed mogelijk aan en ben dankbaar voor wat ik allemaal wel kan en heb. Aan de buitenkant ben ik mooi, slank, sportief en gemiddeld heel tevreden. Op basis waarvan ik dan hier op een forum mazzelaar en ‘goed gelukte piepel’ genoemd te worden :D Prima hoor. Weet je wat het gekke is, zo zie ik mezelf ook.

En weet je wat het is, iedereen heeft wat. Er bestaan geen ‘gelukte piepels’. Maar weinig mensen gedragen zich zo als geslagen honden als mensen met overgewicht. Dat kan bijna niet aan iets anders liggen dan aan een gebrek aan zelfacceptatie.

Volgens mij mis jij het hele punt van dit topic, namelijk dat de dikkere mensen vinden dat ze er óók mogen zijn. Kijk naar de eerste reacties op de OP: mensen die dik zijn sporten wel, willen wél hun dikke lichaam in sportkleding kleden en willen trots op hun lichaam en hun prestaties zijn.

Maar dan reageren er anderen met vooroordelen, dat je als dikke mens niet gelukkig kunt zijn, om maar wat te noemen.
Het gáát er hier juist over, dat dikke mensen niet per definitie zielig en depressief zijn. Maar ook dat we ondanks sporten en gezond bezig zijn met eten niet makkelijk afvallen. Dat maakt ons geen zielig dik slachtoffer, maar het is wel één van de feiten.
Later is nu
Volgens mij ziet niemand hier zich als een "mislukt piepeltje". Wat een uitspraak weer!
rosepudding schreef:
18-06-2019 09:38

Ja, ik verbaas me daar ook over. @(
Later is nu
Bedjeindezon schreef:

Onzin.

Ik accepteer mezelf zoals ik ben. Het heeft geen zin mezelf te gaan haten omdat ik dik ben, want ik zal er geen gram méér van afvallen en ik heb alleen mezelf er mee. Ik ben zoals ik ben, al zal ik altijd mijn best blijven doen om minder zwaar te worden, maar ik zal mezelf er niet om haten.

Er is wel gebrek aan acceptatie door anderen. Anderen hebben meer problemen met mijn lijf dan ik. Tonen zichtbaar hun walging en verzinnen de meest bizarre argumenten om me schuldig te doen voelen.

Ik vind dat ik er mag zijn. Maar er zijn genoeg mensen die dat niet met me eens zijn.
Lacuba schreef:
18-06-2019 09:46
Volgens mij ziet niemand hier zich als een "mislukt piepeltje". Wat een uitspraak weer!

Hallo, die uitspraak komt van solomio die anderen ‘gelukt piepeltje’ noemt. Ik ageer daar juist tegen. Niemand is gelukt of mislukt, volgens mij denken sommigen hier juist zo. Altijd maar over ‘mazzel’ en ‘geen moeite hoeven doen’ spreken als ze het over slankere mensen hebben. Wat een flauwekul, je weet helemaal niets van anderen.
18-06-2019 09:49
Onzin.

Ik accepteer mezelf zoals ik ben. Het heeft geen zin mezelf te gaan haten omdat ik dik ben, want ik zal er geen gram méér van afvallen en ik heb alleen mezelf er mee. Ik ben zoals ik ben, al zal ik altijd mijn best blijven doen om minder zwaar te worden, maar ik zal mezelf er niet om haten.

Er is wel gebrek aan acceptatie door anderen. Anderen hebben meer problemen met mijn lijf dan ik. Tonen zichtbaar hun walging en verzinnen de meest bizarre argumenten om me schuldig te doen voelen.

Ik vind dat ik er mag zijn. Maar er zijn genoeg mensen die dat niet met me eens zijn.

Maar waarom trek je jezelf daar zoveel van aan? Waarom een of andere slanke vriendin erbij halen die blijkbaar een zeldzame afwijking heeft waardoor ze alles kan eten zonder dik te worden (dat soort tengere types bestaan ja, maar zijn zeker niet het gemddelde). Waarom dat gebruiken om kracht bii te zetten aan hoe weinig jij er aan kan doen? Het is weer een aanval de andere kant uit en Who Cares waarom jij dik bent of niet? Ik zie liever iemand die dik is maar blij met zichzelf dan iemand, van welk gewicht dan ook, die zich vergelijkt met anderen “die het allemaal zo veel makkelijker hebben”.
Zo’n gekke mindset vind ik dat. Helpt nooit ook.
Bedjeindezon schreef:
18-06-2019 09:28
Herken het sarcasme.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dreamer schreef:
18-06-2019 09:40
Maar waarom zou je je eigen eetpatroon steeds moeten vergelijken met dat van iemand anders, en waarom zou je concluderen dat je slanker wordt wanneer je het eetpatroon van een slanke vriendin kopieert? Dan hou je toch helemaal geen rekening met de biologische verschillen?
Je hoeft je toch niet te verantwoorden als je wat molliger bent, al is het wel lekker makkelijk om de objectieve constatatie dat je wat dikker bent af te doen als fatshaming.
Je omgeving is helemaal niet zo druk bezig met het gegeven dat je wat zwaarder bent, dat doe je voornamelijk zelf.
Bedjeindezon schreef:

Voor iemand die vatbaar is voor depressies ben je wel erg positief.
Vixxen schreef:
18-06-2019 10:10
Voor iemand die vatbaar is voor depressies ben je wel erg positief.
Dat. Ik zou er een heel verhaal omheen bouwen, maar jij houdt het lekker bij de basics.
Valdemar_II schreef:
18-06-2019 10:09
Maar waarom zou je je eigen eetpatroon steeds moeten vergelijken met dat van iemand anders, en waarom zou je concluderen dat je slanker wordt wanneer je het eetpatroon van een slanke vriendin kopieert? Dan hou je toch helemaal geen rekening met de biologische verschillen?
Je hoeft je toch niet te verantwoorden als je wat molliger bent, al is het wel lekker makkelijk om de objectieve constatatie dat je wat dikker bent af te doen als fatshaming.
Je omgeving is helemaal niet zo druk bezig met het gegeven dat je wat zwaarder bent, dat doe je voornamelijk zelf.

Dat is alleen hier op het forum hoor en dat voornamelijk omdat er zoveel mensen 'eigen schuld, dikke bult' en 'DISCIPLINE' roepen, waarbij ik dan aanschouwelijk wil maken dat die discipline makkelijker is als je niet aankomt met 2300 kcal per dag :-]

in het dagelijks leven verantwoord ik me alleen aan mezelf. Ik weet dat ik te dik ben, mijn omgeving vindt dat het wel meevalt.
Later is nu
Madrid87 schreef:
18-06-2019 08:48
Ik kan niet tegen kou én niet tegen warmte, das pas sneu.

*gooit er nog een portie slachtoffergedrag in.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Bedjeindezon schreef:
18-06-2019 10:03
Maar waarom trek je jezelf daar zoveel van aan? Waarom een of andere slanke vriendin erbij halen die blijkbaar een zeldzame afwijking heeft waardoor ze alles kan eten zonder dik te worden (dat soort tengere types bestaan ja, maar zijn zeker niet het gemddelde). Waarom dat gebruiken om kracht bii te zetten aan hoe weinig jij er aan kan doen? Het is weer een aanval de andere kant uit en Who Cares waarom jij dik bent of niet? Ik zie liever iemand die dik is maar blij met zichzelf dan iemand, van welk gewicht dan ook, die zich vergelijkt met anderen “die het allemaal zo veel makkelijker hebben”.
Zo’n gekke mindset vind ik dat. Helpt nooit ook.
Ik wil alleen maar illustreren hoe men denkt over dikke mensen.

En "Who cares waarom jij dik bent", nou, daar draait dit hele topic om. Heel veel mensen cares. Vinden het maar onzin dat dikke mensen ook sportkleding willen want ze kúnnen vast niet eens sporten of moeten maar wat wijds aandoen (want ja, dik is niet mooi en dat willen we niet zien).

In het dagelijkse leven loop ik er ook niet de hele dag over te jammeren, hoor ;-) en met mijn mindset is niks mis (ik heb het geaccepteerd dat ik minder kan eten dan de gemiddelde mens), maar dit topic is toch wel het levende bewijs van hoe mensen over dikke mensen denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven