Olcay fatshaming
dinsdag 18 juni 2019 om 10:24
Nogmaals: herken het sarcasme.Bedjeindezon schreef: ↑18-06-2019 09:56Hallo, die uitspraak komt van solomio die anderen ‘gelukt piepeltje’ noemt. Ik ageer daar juist tegen. Niemand is gelukt of mislukt, volgens mij denken sommigen hier juist zo. Altijd maar over ‘mazzel’ en ‘geen moeite hoeven doen’ spreken als ze het over slankere mensen hebben. Wat een flauwekul, je weet helemaal niets van anderen.
Ooit, toen Maya haar vorige of vorige-vorige nick anonimiseerde verscheen jij en dacht ik heel even dat jij haar nieuwe nick was.
Maar jullie lijken alleen veel op elkaar, jullie zijn echt met 2. Shocking.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 18 juni 2019 om 10:25
Dit dus!Dreamer schreef: ↑18-06-2019 10:14Dat is alleen hier op het forum hoor en dat voornamelijk omdat er zoveel mensen 'eigen schuld, dikke bult' en 'DISCIPLINE' roepen, waarbij ik dan aanschouwelijk wil maken dat die discipline makkelijker is als je niet aankomt met 2300 kcal per dag
in het dagelijks leven verantwoord ik me alleen aan mezelf. Ik weet dat ik te dik ben, mijn omgeving vindt dat het wel meevalt.
dinsdag 18 juni 2019 om 10:32
Ik heb het expres allemaal dicht bij mijzelf gehouden, mijn eigen ervaringen en waarom de adviezen en oplossingen die zo simpel lijken, dat voor mij niet zijn.
Ik geef (volgens mij) niemand anders de schuld, wijs niet naar iemand die dun is en wel veel kan eten maar probeer alleen mijn kant te belichten.
De vergelijking met mijn vriend heb ik aangehaald om aan te geven dat ik er begrip voor heb dat mensen die anders in elkaar steken zich moeilijk in mij kunnen verplaatsen en dat het dus lastig is om hier begrip voor te hebben.
Juist omdat ik het ook moeilijk vind om mij te verplaatsten in zijn manier in omgang met eten.
Ik kon mijn overgewicht niet accepteren, dus ik verwacht al helemaal niet dat een ander dit wel doet maar dat mijn persoonlijke ervaringen steeds als slachtofferrol worden weggezet, daar word ik echt schijtziek van.
Ik geef (volgens mij) niemand anders de schuld, wijs niet naar iemand die dun is en wel veel kan eten maar probeer alleen mijn kant te belichten.
De vergelijking met mijn vriend heb ik aangehaald om aan te geven dat ik er begrip voor heb dat mensen die anders in elkaar steken zich moeilijk in mij kunnen verplaatsen en dat het dus lastig is om hier begrip voor te hebben.
Juist omdat ik het ook moeilijk vind om mij te verplaatsten in zijn manier in omgang met eten.
Ik kon mijn overgewicht niet accepteren, dus ik verwacht al helemaal niet dat een ander dit wel doet maar dat mijn persoonlijke ervaringen steeds als slachtofferrol worden weggezet, daar word ik echt schijtziek van.
dinsdag 18 juni 2019 om 10:33

dinsdag 18 juni 2019 om 10:33
Waarom wil je iets aanschouwelijk maken dat helemaal niet waar is? Zo goed als iedereen met een normaal gewicht komt (veel) aan van 2300 kcal per dag, de aanbevolen 2000 zijn voor de meeste vrouwen al te veel.Dreamer schreef: ↑18-06-2019 10:14Dat is alleen hier op het forum hoor en dat voornamelijk omdat er zoveel mensen 'eigen schuld, dikke bult' en 'DISCIPLINE' roepen, waarbij ik dan aanschouwelijk wil maken dat die discipline makkelijker is als je niet aankomt met 2300 kcal per dag
in het dagelijks leven verantwoord ik me alleen aan mezelf. Ik weet dat ik te dik ben, mijn omgeving vindt dat het wel meevalt.
Ik ben volkomen bereid om van je aan te nemen dat het door allerlei verzachtende omstandigheden niet lukt om af te vallen en dat je daar ook niks aan kunt doen, maar doe niet net of het iedereen die een gezond bmi heeft gewoon maar komt aanwaaien.
Dat is wel degelijk slachtoffergedrag.

dinsdag 18 juni 2019 om 10:34
Betreffende de OP. Dat dikke mensen niet zouden sporten was maar een detail in de opmerkingen van Olcay (wel leuk als je jezelf aangevallen wilt voelen), het ging er voornamelijk om dat ze de twee uitersten gebruikten als etalagepoppen. Haar vraag waarom ze niet gewoon kozen voor een tussenmaat (waarin de meeste onder ons zullen vallen) was volkomen terecht.quattro-stagioni schreef: ↑18-06-2019 10:24Ik wil alleen maar illustreren hoe men denkt over dikke mensen.
En "Who cares waarom jij dik bent", nou, daar draait dit hele topic om. Heel veel mensen cares. Vinden het maar onzin dat dikke mensen ook sportkleding willen want ze kúnnen vast niet eens sporten of moeten maar wat wijds aandoen (want ja, dik is niet mooi en dat willen we niet zien)...
Eigenlijk doet de keten meer aan fatshaming dan zij, want zij delen hun klanten op in twee groepen ipv van te kiezen voor een neutraal figuur.
dinsdag 18 juni 2019 om 10:36
Snarky schreef: ↑18-06-2019 10:33Waarom wil je iets aanschouwelijk maken dat helemaal niet waar is? Zo goed als iedereen met een normaal gewicht komt (veel) aan van 2300 kcal per dag, de aanbevolen 2000 zijn voor de meeste vrouwen al te veel.
Ik ben volkomen bereid om van je aan te nemen dat het door allerlei verzachtende omstandigheden niet lukt om af te vallen en dat je daar ook niks aan kunt doen, maar doe niet net of het iedereen die een gezond bmi heeft gewoon maar komt aanwaaien.

Ik ben zo ziehielug

Later is nu
dinsdag 18 juni 2019 om 10:37
Ah, we beginnen gewoon ff lekker opnieuw.Snarky schreef: ↑18-06-2019 10:33Waarom wil je iets aanschouwelijk maken dat helemaal niet waar is? Zo goed als iedereen met een normaal gewicht komt (veel) aan van 2300 kcal per dag, de aanbevolen 2000 zijn voor de meeste vrouwen al te veel.

David Dunning
David Dunning

dinsdag 18 juni 2019 om 10:38
Mensen roepen graag dingen als "slachtofferrol" omdat ze weigeren in te zien dat sommige zaken toch anders in elkaar zitten dan ze altijd hadden aangenomen. Het is dan makkelijker om zoiets te roepen. Eigenlijk slaat de discussie dan meteen helemaal dood.rosepudding schreef: ↑18-06-2019 10:32Ik heb het expres allemaal dicht bij mijzelf gehouden, mijn eigen ervaringen en waarom de adviezen en oplossingen die zo simpel lijken, dat voor mij niet zijn.
En eigenlijk ben ik hartstikke gek dat ik toch weer een poging tot uitleggen doe

Het heeft toch geen nut. Ik heb nog nooit gehoord: "Oh, dat heb ik nooit geweten, bedankt dat je het hebt uitgelegd."
Nee, het is "gewoon minder en gezonder eten en je zit in een slachtofferrol"

dinsdag 18 juni 2019 om 10:42

dinsdag 18 juni 2019 om 10:45
Precies dat.lilguinea schreef: ↑18-06-2019 10:42Ik voel me geen slachtoffer. Alleen ik vind het wel een beetje sneu om mensen naar het hoofd te slingeren dat ze geen ruggengraat én geen noemenswaardig IQ hebben omdat ze overgewicht hebben. Juist omdat er heel veel factoren een rol KUNNEN spelen bij het ontstaan van overgewicht.
Maar gelukkig weet men het altijd weer zo te draaien dat het aan die dikke mensen ligt.
dinsdag 18 juni 2019 om 10:47
Dit.lilguinea schreef: ↑18-06-2019 10:42Ik voel me geen slachtoffer. Alleen ik vind het wel een beetje sneu om mensen naar het hoofd te slingeren dat ze geen ruggengraat én geen noemenswaardig IQ hebben omdat ze overgewicht hebben. Juist omdat er heel veel factoren een rol KUNNEN spelen bij het ontstaan van overgewicht.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 18 juni 2019 om 10:50
quattro-stagioni schreef: ↑18-06-2019 10:40Ja, dat is pas echt goed discussiëren. Lekker bezig, joh!
ja, er wordt mij steeds weer verteld dat ik in die slachtofferrol zit. Ik dacht, laat ik me daar eens naar gedragen. Maar dat blijkt ook alweer niet goed.
Komt ie
Ik ben zo blij, zo blij.. dat m'n neus van voren zit en niet opzij

Later is nu

dinsdag 18 juni 2019 om 10:50
Al leg je het 10.000 keer uit, je redeneringen kloppen gewoon niet. En dat komt niet omdat de buitenwereld te dom is om het te begrijpen.
Ik snap dat het fijner is als mensen met je meehuilen, maar misschien heb je zelf ook wel een paar vooroordelen waar je eens kritisch naar zou kunnen kijken.
dinsdag 18 juni 2019 om 10:51
Dat is toch de enige reactie nog, als er wéér hetzelfde gezegd wordt?quattro-stagioni schreef: ↑18-06-2019 10:40Ja, dat is pas echt goed discussiëren. Lekker bezig, joh!
David Dunning
David Dunning
dinsdag 18 juni 2019 om 10:52
Het gaat niet om meehuilen, het gaat om ietsepietsie meer begrip, want het zit namelijk wel zo ingewikkeld in elkaar.Snarky schreef: ↑18-06-2019 10:50Al leg je het 10.000 keer uit, je redeneringen kloppen gewoon niet. En dat komt niet omdat de buitenwereld te dom is om het te begrijpen.
Ik snap dat het fijner is als mensen met je meehuilen, maar misschien heb je zelf ook wel een paar vooroordelen waar je eens kritisch naar zou kunnen kijken.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 18 juni 2019 om 10:52
Snarky schreef: ↑18-06-2019 10:50Al leg je het 10.000 keer uit, je redeneringen kloppen gewoon niet. En dat komt niet omdat de buitenwereld te dom is om het te begrijpen.
ja, dat is het
Ik zit in een slachtofferrol
Ik huil en wil dat iedereen meehuilt
Ik snap het allemaal niet
Het is goed
Later is nu

dinsdag 18 juni 2019 om 11:14
Nou het begrip kweken is zo goed gelukt dat alleen 'Team Dik' nog over is, en verder niemand meer zin heeft om nog iets te zeggen.quattro-stagioni schreef: ↑18-06-2019 10:58Niet huilen. Ik zit ook in Team Dik![]()
Dacht even dat jij in het andere team zat. Mijn fout! Sorry!![]()
![]()
En ik maar denken dat ook dikke mensen gewoon individuen zijn met hun eigen verhaal...
Blijk ik ineens in een team te zitten en de tegenstander te zijn. Weer wat geleerd.
Inderdaad heel verhelderend, dit topic.