Dochter afgestudeerd; kado?
dinsdag 18 juni 2019 om 10:20
dinsdag 18 juni 2019 om 11:06
Dit inderdaad. Wat een walgelijke reacties zeg. Kan me echt niet voorstellen hoe je het je toetsenbord uit kan krijgen.MeredithGrey schreef: ↑18-06-2019 11:03Ja want alleen bij afstuderen op een Universiteit heb je echt een cadeau verdiend natuurlijk. Wat een denigrerend en arrogant gedrag zeg. Bah.
Wat maakt het uit of een kind op MBO, HBO of de Universiteit zijn diploma haalt. Hij of zij heeft er hard voor gewerkt op het eigen niveau.
Ik ben blij dat het bij mijn ouders nooit heeft uitgemaakt wat iemand deed, maar dat je moest doen wat bij je past.
dinsdag 18 juni 2019 om 11:42
Wat een onzin dat het doen van een hbo-opleiding niet onder studeren zou vallen! Ik heb een bijzondere taal geleerd tijdens mijn hbo-studie en heb daar echt wel voor moeten studeren. Een bachelordiploma van een hbo-instelling is trouwens evenveel waard als een bachelordiploma van de universiteit.
Overigens heb ik geen idee meer wat ik daarvoor heb gekregen, het zal wel een etentje zijn geweest maar niet iets “blijvends”.
Toen ik mijn master had afgerond, heb ik een horloge gekregen met de datum van afstuderen ingegraveerd. Heel erg blij mee!
Nu ben ik weer hard op weg naar het behalen van een universitair bachelordiploma, maar ik denk dat mijn ouders er wel klaar mee zijn, vooral omdat ik hierna weer een master ga doen
Dus, TO: ik zou een sieraad geven.
Overigens heb ik geen idee meer wat ik daarvoor heb gekregen, het zal wel een etentje zijn geweest maar niet iets “blijvends”.
Toen ik mijn master had afgerond, heb ik een horloge gekregen met de datum van afstuderen ingegraveerd. Heel erg blij mee!
Nu ben ik weer hard op weg naar het behalen van een universitair bachelordiploma, maar ik denk dat mijn ouders er wel klaar mee zijn, vooral omdat ik hierna weer een master ga doen
Dus, TO: ik zou een sieraad geven.
dinsdag 18 juni 2019 om 11:49
Treurniet12 schreef: ↑18-06-2019 11:06Dit inderdaad. Wat een walgelijke reacties zeg. Kan me echt niet voorstellen hoe je het je toetsenbord uit kan krijgen.
Eens. En ondertussen altijd het gezemel dat MBO, HBO en WO allemaal evenveel waard is. Soms snap ik niks van dit forum.
.
dinsdag 18 juni 2019 om 11:58
ja " slechts" een hbo diploma.. Voor ons is dat afgestudeerd en zijn we enorm trots op ! Net als dat we trots waren toen onze zoon zijn vmbo-t diploma haalde en onze andere zoon zijn havo diploma haalde. Als ze straks haar master heeft zijn we weer trots..
poldervrouw wijzigde dit bericht op 18-06-2019 12:00
Reden: zag excuses van Madelief na plaatsen reactie.. dus aangepast
Reden: zag excuses van Madelief na plaatsen reactie.. dus aangepast
4.13% gewijzigd
dinsdag 18 juni 2019 om 11:59
Madeliefjees schreef: ↑18-06-2019 11:57Mijn excuses. Ik verwarde even bachelor en propedeuse met elkaar. Na een propedeuse kregen ze niks, na het HBO wel. Tuurlijk is HBO een hele prestatie.
Sorry poldervrouw.
Oke.. ik zag dit pas na plaatsen van mijn reactie... P waren we overigens ook trots op.. P halen in het eerste jaar doen ook niet alle studenten.. en nee.. daar kreeg ze idd niets voor.
dinsdag 18 juni 2019 om 11:59
Ze heeft al gereageerd boven jou met verklaringpoldervrouw schreef: ↑18-06-2019 11:58ja " slechts" een hbo diploma.. Voor ons is dat afgestudeerd en zijn we enorm trots op ! Net als dat we trots waren toen onze zoon zijn vmbo-t diploma haalde en onze andere zoon zijn havo diploma haalde. Als ze straks haar master heeft zijn we weer trots..
Doe niet zo denigrerend zeg !
Goed dat je trots bent op al je kinderen!
dinsdag 18 juni 2019 om 12:00
Dat zag ik ook, dus al aangepastJonathanStrange schreef: ↑18-06-2019 11:59Ze heeft al gereageerd boven jou met verklaring
Goed dat je trots bent op al je kinderen!
Ik ben op al mijn kinderen trots ongeacht niveau en wat ze behalen...
dinsdag 18 juni 2019 om 12:02
Nou.. ze heeft niet de makkelijkste hbo opleiding gedaan moet ik zeggen.. Ivm herkenbaarheid zeg ik niet welke maar hij staat bekend als een van de lastigere..MarvelousMrsMaisel schreef: ↑18-06-2019 10:54Dat sowieso. HBO is hard werken. Maar meer in arbeid dan in hoe moeilijk het is. Heb ook beide gedaan (in een onconventionele volgorde), en ik vond HBO niet echt studeren. Zal wel aan mij liggen. Was gewoon naar school gaan, opdrachten maken, eindeloos en oeverloos reflecteren en af en toe leren voor een toets.
dinsdag 18 juni 2019 om 12:03
Doe dingen vind ik dan weer zo vergankelijk , liever iets blijvends. We gaan al regelmatig samen lunchen ergens oidTreurniet12 schreef: ↑18-06-2019 10:23Ik kreeg met zulke dingen altijd een leuk “doe ding”. High tea bijvoorbeeld. Of een dagje ergens winkelen. Of een nachtje hotel (goedkoop via VakantieVeilingen oid). Bioscoop bon. Zoiets.![]()
dinsdag 18 juni 2019 om 12:04
Camera heeft ze , helaas, niets mee.. Ze doet alles met haar telefoon, haar partner is van de fotografie.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑18-06-2019 10:24Ben je afgestudeerd met een bachelor? In mijn tijd niet. Maar alsnog: super gefeliciteerd!
Ik kreeg een camera bij het behalen van mijn bachelor en bij mijn master kreeg ik een mooie werktas cadeau (zelf uitgezocht).
Je kunt ook een paar werkoutfits met haar shoppen.
Werkoutfits heeft ze niet nodig, ze heeft werkkleding.
dinsdag 18 juni 2019 om 12:05
Al gedaan
dinsdag 18 juni 2019 om 12:08
Ik denk dat het idd een sieraad gaat worden. Ze heeft voor haar 18e een hele mooie hanger en ketting gehad. Met 21 koos ze zelf iets voor haar dure hobby.
Ik ga voor een mooi gouden armbandje. Ze draagt geen horloge en ook geen oorbellen, dus een mooi armbandje is dan denk ik wel mooi. Ze is tenger dus een fijn armbandje staat haar vast heel mooi.
Bedankt voor de felicitaties
We hadden dubbel feest deze week. Jongste geslaagd voor havo (krijgt een bijdrage voor zijn nieuwe laptop) en mijn oudste dus haar bachelor.
Middelste moet nog 1 jaar en dan diploma van mbo, hij gaat daarna , als het goed is, nog hbo doen..
Dus mogen we nog 4 jaar financieren
wat we met liefde doen.
Ik ga voor een mooi gouden armbandje. Ze draagt geen horloge en ook geen oorbellen, dus een mooi armbandje is dan denk ik wel mooi. Ze is tenger dus een fijn armbandje staat haar vast heel mooi.
Bedankt voor de felicitaties
We hadden dubbel feest deze week. Jongste geslaagd voor havo (krijgt een bijdrage voor zijn nieuwe laptop) en mijn oudste dus haar bachelor.
Middelste moet nog 1 jaar en dan diploma van mbo, hij gaat daarna , als het goed is, nog hbo doen..
Dus mogen we nog 4 jaar financieren
dinsdag 18 juni 2019 om 12:10
Floppie888 schreef: ↑18-06-2019 11:14Ik kreeg een groot geldbedrag om te investeren in een huis of iets anders belangrijks. Hangt natuurlijk af van wat je kunt missen.
Ik vind een sieraad of een mooie werktas ook een leuk cadeau voor het afstuderen.
Wij hebben geen groot vermogen helaas, want dat zou ik zeker doen als we het zouden kunnen missen. Wij investeren wel in hun studie, die we voor alle drie helemaal betalen.
Werktas heeft ze weinig mee denk ik.
dinsdag 18 juni 2019 om 12:16
dinsdag 18 juni 2019 om 12:24
Omdat ze dat wel gaat dragen, ze heeft al eea aan gewone armbandjes, ze draagt domweg nooit een horloge. Oorbellen vroeger wel maar nu niet meer.. Ze draagt wel altijd kettinkjes en ringen.
dinsdag 18 juni 2019 om 12:47
poldervrouw schreef: ↑18-06-2019 12:24Omdat ze dat wel gaat dragen, ze heeft al eea aan gewone armbandjes, ze draagt domweg nooit een horloge. Oorbellen vroeger wel maar nu niet meer.. Ze draagt wel altijd kettinkjes en ringen.
Zeker? Ik zou het denk ik toch in overleg doen.
Ik vind armbandjes zelf heel leuk (en zou het ook echt een leuk cadeau vinden!), heb er ook genoeg, maar op de één of andere manier kan ik ze niet
goed verdragen. Zelfs een horloge wil maar niet wennen ook al heb ik het een tijd geprobeerd. Zelfde geldt voor ringen. Terwijl ik met kettinkjes en oorbellen dan weer geen moeite heb.
.
dinsdag 18 juni 2019 om 13:02
Nee ze draagt zeker armbandje. Horloge vindt ze vaak zweterig etc.Anoniem262821034 schreef: ↑18-06-2019 12:47Zeker? Ik zou het denk ik toch in overleg doen.
Ik vind armbandjes zelf heel leuk (en zou het ook echt een leuk cadeau vinden!), heb er ook genoeg, maar op de één of andere manier kan ik ze niet
goed verdragen. Zelfs een horloge wil maar niet wennen ook al heb ik het een tijd geprobeerd. Zelfde geldt voor ringen. Terwijl ik met kettinkjes en oorbellen dan weer geen moeite heb.
![]()