Dochter afgestudeerd; kado?

18-06-2019 10:20 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft haar Bachelor gehaald. Wij zijn natuurlijk supertrots.

Ik wil haar graag wat geven, maar wat is gebruikelijk ? Dit is mijn eerste afgestudeerd kind ;-)

Ik dacht zelf aan een mooi sieraad. We gaan ook met het gezin en haar partner uit eten natuurlijk !
poldervrouw schreef:
18-06-2019 13:02
Nee ze draagt zeker armbandje. Horloge vindt ze vaak zweterig etc.

:thumbsup:
Superleuk dan. Je zou ook nog een simpeler armbandje met een speciaal hangertje kunnen overwegen.
Het hangertje kan ze dan eventueel ook afwisselend aan een kettinkje dragen.
.
Wat heerlijk, van harte gefeliciteerd!
Ik zou geloof ik ook een sieraad doen, en een mooie hanger is echt leuk om te krijgen.
Symbolisch is een parel, die kreeg ik na het krijgen van mijn kinderen, want "parels zijn tranen" als ze erg heeft moeten zwoegen kan dat nog extra mooi zijn?
Wij hebben onze schoondochter een naambordje gegeven bij het behalen van haar Master in Consulting Psychology. De certificering duurt nog even met al de administrative procedures, maar daarna kan ze haar praktijk beginnen met een mooi aandenken.
Ik kan me niet herinneren of ik iets kreeg toen ik afstudeerde (ook ‘slechts’ HBO), maar een sieraad is een goed idee. Misschien wel leuk om het samen uit te kiezen. Ik kreeg ooit eens een duur sieraad van een familielid dat totaal mijn smaak niet was, en dat was zo jammer. Heb het nooit gedragen...
Madeliefjees schreef:
18-06-2019 12:00
Ik was denk ik nog niet helemaal wakker :-$
Ik vond het ook helemaal geen opmerking van jouw hand :-$

Jij hebt toch ook twee studerende kinderen? Je mag daar heel trots op zijn! :high5:

Van harte poldervrouw! Ik kreeg een horloge na mijn bachelor!
Chelsialy schreef:
18-06-2019 11:32
Gefeliciteerd!

Voor mijn bachelor kreeg ik een vulpen van mijn ouders, voor mijn master een sieraad. Ik ben er nog altijd heel blij mee (en met de vulpen heb ik mijn master diploma ondertekend :) )
Dat is wel slim, die vulpen, masterstudent waarbij ik laatst in de afstudeercommissie zat, moest zijn diploma ondertekenen met een goedkope bic-pen want die was voor handen bij het secretariaat. Maar alvast wel beter dan de knalgele reclamepen die ik in mijn tas had zitten!
Ik heb een heel mooi gouden armbandje gekocht. Iets wat ze kan dragen bij haar mooie ketting (die ze alleen draagt bij gelegenheid ). Ik denk dat ze daar heel blij mee is.

Mijn andere geslaagde (havo) krijgt geld. Hij wil een toeters en bellen laptop kopen en daar krijgt hij van ons een bijdrage voor. Hij is geen sieraden type en leeft voor ICT ;)
Inmiddels kado gegeven en ze was er enorm blij mee.
poldervrouw schreef:
11-07-2019 20:33
Inmiddels kado gegeven en ze was er enorm blij mee.
Leuk! En nogmaals van harte!
Ik vind het nu met die bachelor en master een beetje onduidelijk wat je eigenlijk als het moment van afstuderen moet zien. Vroeger haalde je je hbo diploma, duidelijk moment, of je drs als je naar de universiteit ging. Nu is dat gesplitst in 2 momenten, de bachelor en de master. Daarbij doet mijn dochter ook nog eens 2 bachelors, dus misschien binnen een half jaar 2x afstuderen voor bachelor tzt, wat ze daarna met haar master doet weet ik (en zij ook) nog niet. Ik denk dat ik bij al die afstudeermomenten meer iets van een aardigheidje geef maar en dan op het echte afstudeermoment (de echte allerlaatste master) iets groters en blijvenders. Ik vind een sieraad dan wel altijd weer mooi bij een meisje, maar voor een jongen vind ik dat lastig. Een groot feest geven kan op zich ook een mooi cadeau zijn natuurlijk, als ze daarvan houden. Is ook een mooie herinnering.
Ik heb altijd een zeer groot geld bedrag gekregen, zelfs voor 'maar' mijn VMBO TL diploma. Toen ik mijn HBO heb gehaald kreeg ik dat bedrag keer 2.

Het ligt er ook maar net aan wat je kan missen TO! Een mooi sieraad lijkt mij een zeer goed idee om te geven. Of als je minder kan missen volstaat ook een etentje!
lattemachiato schreef:
12-07-2019 15:28
Ik vind het nu met die bachelor en master een beetje onduidelijk wat je eigenlijk als het moment van afstuderen moet zien. Vroeger haalde je je hbo diploma, duidelijk moment, of je drs als je naar de universiteit ging. Nu is dat gesplitst in 2 momenten, de bachelor en de master. Daarbij doet mijn dochter ook nog eens 2 bachelors, dus misschien binnen een half jaar 2x afstuderen voor bachelor tzt, wat ze daarna met haar master doet weet ik (en zij ook) nog niet. Ik denk dat ik bij al die afstudeermomenten meer iets van een aardigheidje geef maar en dan op het echte afstudeermoment (de echte allerlaatste master) iets groters en blijvenders. Ik vind een sieraad dan wel altijd weer mooi bij een meisje, maar voor een jongen vind ik dat lastig. Een groot feest geven kan op zich ook een mooi cadeau zijn natuurlijk, als ze daarvan houden. Is ook een mooie herinnering.
Op hbo ben je klaar na je bachelor. Master doet niet iedereen. In dochters geval over 2 jaar omdat de betreffende master twee jaar werkervaring vraagt.
FunnyFace8 schreef:
19-06-2019 06:44
Ik kan me niet herinneren of ik iets kreeg toen ik afstudeerde (ook ‘slechts’ HBO), maar een sieraad is een goed idee. Misschien wel leuk om het samen uit te kiezen. Ik kreeg ooit eens een duur sieraad van een familielid dat totaal mijn smaak niet was, en dat was zo jammer. Heb het nooit gedragen...
Ik ken haar smaak :) en het kon geruild worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven