Vroege vliegtijd en reizen naar Schiphol

19-06-2019 14:10 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Over een paar weken vliegen we op een zaterdag vanaf Schiphol. Alleen is onze vliegtijd nogal vroeg, namelijk 6:30 uur. Nu komen we uit het oosten van het land en is het sowieso al twee uur om naar Schiphol te reizen, maar ik had gecheckt hoe het zat als je de laatste trein neemt, dan komen wij alsnog meer dan vijf uur van te voren aan. De laatste trein gaat namelijk om 11 uur hier. Daarnaast zijn we bang dat we misschien vertraging oplopen waardoor wij de laatste trein gaan missen en te laat zijn voor weer de eerste trein naar Schiphol, dus lijkt ons de laatste trein pakken niet de meest ideale oplossing.

Is er eventueel een andere oplossing om zo vroeg op Schiphol te komen? Vervoer met auto is voor ons helaas niet mogelijk. Taxi en hotel kosten te duur, want die komen waarschijnlijk boven de 150 euro per persoon uit.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen ook onhandig voor vroege vluchten naar Schiphol. Geen OV in de buurt etc.. Ik ga echt geen familie vragen om mij weg te brengen. Ik ga of een nacht van te voren in hotel of ik accepteer dat ik brak aankom. Dan zet ik auto bij bijv. station Weesp en pak daar de vroege trein. Het is niet anders. Dus indien mogelijk altijd latere vlucht. En niet zeiken als je met Easyslet gaat en op onchristelijke tijden vliegt.. Je krijgt waarvoor je betaalt .
vlokkenopjebrood schreef:
19-06-2019 23:05
Ik snap het ook niet
En dat je dan ook niet kan bedenken dat je ook een hotelletje kan nemen de avond van tevoren.
Ik heb ook wel eens goedkope tickets vanaf Brussel Airport geboekt, maar heb daarbij wel ingecalculeerd dat we er nog 100 euro bij op moesten tellen voor een overnachting en nog 40 euro parkeergeld.

Het is een beetje typisch Nederlands dit....alles zo goedkoop mogelijk willen doen
Vroege vluchten boeken omdat ze zo lekker goedkoop zijn maar dan vervolgens geen stuiver uit willen geven voor een beetje comfort van bijv een overnachting of desnoods een dure taxi. Erger vind ik het nog als mensen dan vrienden of familie voor t karretje gaan spannen.
Of jij even om 3:30 je bed uit wilt gaan wat Piet en Pien konden zo lekker goedkoop naar Rhodos vliegen.

Nou weet ik niet hoe oud TO is.
Als je 17 bent vind ik het een ander verhaal....ben je volwassen dan heb je dit toch zo geregeld? Paar tientjes meer en klaar is kees.
Ik vind het juist typisch Nederlands om zo onbehulpzaam te zijn dat je je bloedeigen familie niet even naar Schiphol wil brengen.

Mijn vader wil mij zélf altijd graag brengen. En ook weer ophalen. Ook als dat helemaal niet nodig is. Mijn tweelingzus, nichtje & neefje gaan dan vrijwel altijd mee om mij gedag te zeggen of weer te verwelkomen. :heart:

Nu ik mijn partner heb, wil hij mij uiteraard ook graag brengen of ophalen (als hij niet werkt, hij kan niet altijd vrij nemen en mijn vader wel). En wanneer we samen gaan, zouden we sowieso met zijn auto gaan. Maar ik vermoed dat mijn vader dat oprecht jammer zou vinden.
Lotus90 schreef:
20-06-2019 10:12
Ik vind het juist typisch Nederlands om zo onbehulpzaam te zijn dat je je bloedeigen familie niet even naar Schiphol wil brengen.

Mijn vader wil mij zélf altijd graag brengen. En ook weer ophalen. Ook als dat helemaal niet nodig is. Mijn tweelingzus, nichtje & neefje gaan dan vrijwel altijd mee om mij gedag te zeggen of weer te verwelkomen. :heart:

Nu ik mijn partner heb, wil hij mij uiteraard ook graag brengen of ophalen (als hij niet werkt, hij kan niet altijd vrij nemen en mijn vader wel). En wanneer we samen gaan, zouden we sowieso met zijn auto gaan. Maar ik vermoed dat mijn vader dat oprecht jammer zou vinden.
Allemaal heel leuk en aardig als iedereen de volgende dag in zijn nest kan blijven liggen, maar persoonlijk zou ik nooit van mensen vragen om een nacht over te slaan voor mijn pleziertjes en verkeerde zuinigheid. Zeker niet iemand die na een dag werken de volgende dag weer ergens op tijd en liefst een beetje fris moet verschijnen.
Ik vind het echt heel raar dat sommige mensen het heel normaal vinden om dat te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt toch echt aan je woonplaats

Ik woonde op 2 en een half uur reizen van Schiphol. De enige die ik ,s nachts weg zou brengen zijn mijn kinderen. Maar die kiezen dan weer een vlucht overdag, omdat ze geen zin hebben om halverwege de nacht op te staan :)

Mijn nacht is gebroken, ik ben gebroken en kan echt niet de volgende ochtend dan om 7 uur weer starten op mijn werk
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
20-06-2019 10:12
Ik vind het juist typisch Nederlands om zo onbehulpzaam te zijn dat je je bloedeigen familie niet even naar Schiphol wil brengen.

Mijn vader wil mij zélf altijd graag brengen. En ook weer ophalen. Ook als dat helemaal niet nodig is. Mijn tweelingzus, nichtje & neefje gaan dan vrijwel altijd mee om mij gedag te zeggen of weer te verwelkomen. :heart:

Nu ik mijn partner heb, wil hij mij uiteraard ook graag brengen of ophalen (als hij niet werkt, hij kan niet altijd vrij nemen en mijn vader wel). En wanneer we samen gaan, zouden we sowieso met zijn auto gaan. Maar ik vermoed dat mijn vader dat oprecht jammer zou vinden.
Het is idd ook wel cultuurafhankelijk. Mijn vriend is niet Nederlands en wil altijd dat ik hem haal en breng van/naar Schiohol.
Ik vind dat complete onzin. Er gaat hier een trein die je binnen een half uur direct naar Schiphol brengt en dan stap je notabene in de grote hal uit. Zelf vraag ik dus nooit of hij me wil brengen en pak gewoon die trein als ik zonder hem vlieg.
Ik breng hem wel met liefde naar het treinstation (2 minuten van ons huis). En soms rij ik inderdaad naar Schiphol, puur om hem een plezier te doen. Moet ik ook nog parkeren van hem en hem naar de incheckbalie begeleiden :P
Laatste keer kwamen we onverwacht in een file terecht en kon ik het niet nalaten op te merken dat hij daar in de trein geen last van zou hebben gehad :proud:
Bij aankomst in zijn moederland (Marokko) laat hij zich ook halen en brengen. Zijn familie is daar een halve dag mee kwijt, terwijl er ook dáár een perfecte treinverbinding is naar zijn stad.
.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
20-06-2019 10:12
Ik vind het juist typisch Nederlands om zo onbehulpzaam te zijn dat je je bloedeigen familie niet even naar Schiphol wil brengen.

Mijn vader wil mij zélf altijd graag brengen. En ook weer ophalen. Ook als dat helemaal niet nodig is. Mijn tweelingzus, nichtje & neefje gaan dan vrijwel altijd mee om mij gedag te zeggen of weer te verwelkomen. :heart:

Nu ik mijn partner heb, wil hij mij uiteraard ook graag brengen of ophalen (als hij niet werkt, hij kan niet altijd vrij nemen en mijn vader wel). En wanneer we samen gaan, zouden we sowieso met zijn auto gaan. Maar ik vermoed dat mijn vader dat oprecht jammer zou vinden.
Er is nogal een verschil tussen het aan mensen vragen en mensen in je familie of vriendenkring hebben die het aanbieden. Ik zou niet eerst een vlucht boeken en dan aan mensen vragen of ze mij willen brengen. Een waarschijnlijker scenario is dat ik twijfel tussen twee vluchten en dat mijn lieve man of mijn vader zou zeggen: neem die goedkope maar joh, ik wil je met alle liefde brengen. Kan ik meteen lekker vroeg de hond uitlaten.

In dat geval bepaal je niet voor een ander of die midden in de nacht op moet.
Alle reacties Link kopieren
Als ik niet onder een vroege vlucht uit kan, vraag ik id wel of vriend me wil brengen als hij in de gelegenheid is (is ooit 1x gebeurd). Dat vind ik ook vrij normaal. Maar ik ga dat idd niet bij kennissen of vrienden neerleggen en ook niet bij mijn familie.
.
Ik word ook meestal gebracht en opgehaald. Ben ook wel eens met de trein gegaan en een keer wilde ik met de trein, was er al de hele tijd gezeur op het spoor dat mijn vader besloot me even te brengen. Mijn ouders maken er dan een soort ritueel van. Gaan dan ook even lekker ergens eten enzo. Ik zou zelf ook familie even wegbrengen als ik daar de mogelijkheid voor heb maar heb geen rijbewijs.
Alle reacties Link kopieren
Anonievrouwtje schreef:
19-06-2019 15:00
Ik snap dit soort topics nooit.

Je woont in het oosten en boekt een vroege vlucht. En je komt er nu achter dat deze vroege vlucht vroeg is.

De trein is geen optie want de laatste trein gaat om 11 uur. Dan moet je te lang wachten.

Een taxi en hotel is geen optie want dat is te duur.

Met de auto is om één of andere manier ‘helaas’ niet mogelijk.

En nu? Je komt er nu achter dat je geen vervoer hebt naar Schiphol, maar boekt wel een vlucht vanaf Schiphol? Hoe dan?
Trein is op zich wel een optie, maar ik was gewoon nieuwsgierig of er nog andere opties zijn. Vandaar dit topic. :)
Maar in ieder geval bedankt iedereen voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
Karbonksel schreef:
20-06-2019 11:28
Trein is op zich wel een optie, maar ik was gewoon nieuwsgierig of er nog andere opties zijn. Vandaar dit topic. :)
Maar in ieder geval bedankt iedereen voor de tips.

En verder 0 reactie ???
Alle reacties Link kopieren
Anonievrouwtje schreef:
19-06-2019 15:00
Ik snap dit soort topics nooit.

Je woont in het oosten en boekt een vroege vlucht. En je komt er nu achter dat deze vroege vlucht vroeg is.

De trein is geen optie want de laatste trein gaat om 11 uur. Dan moet je te lang wachten.

Een taxi en hotel is geen optie want dat is te duur.

Met de auto is om één of andere manier ‘helaas’ niet mogelijk.

En nu? Je komt er nu achter dat je geen vervoer hebt naar Schiphol, maar boekt wel een vlucht vanaf Schiphol? Hoe dan?
:rofl:
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Karbonksel schreef:
20-06-2019 11:28
Trein is op zich wel een optie, maar ik was gewoon nieuwsgierig of er nog andere opties zijn. Vandaar dit topic. :)
Maar in ieder geval bedankt iedereen voor de tips.

En op alle andere vragen en reacties reageer je gewoon niet?
Pipistrello schreef:
20-06-2019 13:03
En op alle andere vragen en reacties reageer je gewoon niet?
Waarom zou ze? Ze heeft een vroege vlucht geboekt en zoekt tips, geen tik op de vingers.
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg een aantal keer per jaar zo vaak morgens vroeg, en kom uit het noorden.
Hetzelfde als jou, 11u trein, en de nacht doorbrengen op Schiphol.
Ik vind het geen probleem.
Totdat de douane open gaat vermaak ik mij wel met koffie, laptop, Netflix, hangen aan een tafeltje met mijn Hoofd liggend op mijn armen.
Ergens een bankje waar ik op hang.
Eenmaal door de douane een plek opzoeken waar je dat kan voortzetten.
In het vliegtuig oordoppen in en slapen.

En anders een Ibis hotel oid.
quattro-stagioni schreef:
20-06-2019 13:06
Waarom zou ze? Ze heeft een vroege vlucht geboekt en zoekt tips, geen tik op de vingers.

Er werden hele zinnige vragen gesteld en goede tips gegeven. Er zaten een paar betweterige kattenkoppen tussen maar echt niet iedereen hoor.
jilzz schreef:
20-06-2019 13:09
Ik vlieg een aantal keer per jaar zo vaak morgens vroeg, en kom uit het noorden.
Hetzelfde als jou, 11u trein, en de nacht doorbrengen op Schiphol.
Ik vind het geen probleem.
Totdat de douane open gaat vermaak ik mij wel met koffie, laptop, Netflix, hangen aan een tafeltje met mijn Hoofd liggend op mijn armen.
Ergens een bankje waar ik op hang.
Eenmaal door de douane een plek opzoeken waar je dat kan voortzetten.
In het vliegtuig oordoppen in en slapen.

En anders een Ibis hotel oid.
Het lijkt mij een hel. Ik vind het al lang wachten als ik er vroeg ben en snel door de security ben. Zit je zo 2,5 uur te zitten.
MinkeDeWit schreef:
20-06-2019 13:46
Het lijkt mij een hel. Ik vind het al lang wachten als ik er vroeg ben en snel door de security ben. Zit je zo 2,5 uur te zitten.
Muziekje streamen (wifi is gratis), boekje of tijdschriftje mee, hoe moeilijk is het om jezelf te vermaken, ook al is het in de nacht?
Ik vraag nooit aan iemand om ons naar Schiphol te brengen (2,5 uur enkele reis zonder file) Ten eerste vind ik dat ik dat niet kan maken en ten tweede hoef ik mezelf dan ook niet verplicht te voelen om iemand anders te brengen.

Wij boeken altijd Van der Valk, zelfs een keer gedaan toen we pas om 16:00u moesten vliegen. Sleep-park-fly was toen net zo duur als wanneer we enkel zouden parkeren op Schiphol.
Alle reacties Link kopieren
Karbonksel schreef:
20-06-2019 11:28
Trein is op zich wel een optie, maar ik was gewoon nieuwsgierig of er nog andere opties zijn. Vandaar dit topic. :)
Maar in ieder geval bedankt iedereen voor de tips.
Nou die andere opties zijn er. Heb je een keuze gemaakt al?
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
20-06-2019 13:51
Muziekje streamen (wifi is gratis), boekje of tijdschriftje mee, hoe moeilijk is het om jezelf te vermaken, ook al is het in de nacht?
Het enige is dat je met een jetlag begint aan je weekje spanje. Dat heb ik er niet voor over.
.
impala schreef:
20-06-2019 14:55
Het enige is dat je met een jetlag begint aan je weekje spanje. Dat heb ik er niet voor over.
Dit inderdaad plus geheid een dag migraine. Ik doe het ook nooit meer.
impala schreef:
20-06-2019 14:55
Het enige is dat je met een jetlag begint aan je weekje spanje. Dat heb ik er niet voor over.
Geen last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
nog een tip als je de laatste trein neemt, vooraf inchecken thuis als dat een optie is en met alleen maar met handbagage meteen door douane heen dan pitten tot de vlucht gaat ! :lol: wel een goede wekkerssssss gebruiken en kleine vloeibare spullen meenemen in doorzichtig zakje i.v.m. handbagage.

indien hotel op schiphol achter de douane -> yotel +_€135 totaal excl ontbijthttps://www.yotel.com/en/booking/availa ... 6-20T23:00
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen, maar heeft iemand de nieuwe KLM-bus al genoemd? Gaat vanaf juli rijden vanaf onder andere Enschede, Hengelo, Apeldoorn:
https://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_a ... _null_null

Weet niet of het past qua vluchttijden.
Cuques schreef:
20-06-2019 18:11
Ik heb niet alles gelezen, maar heeft iemand de nieuwe KLM-bus al genoemd? Gaat vanaf juli rijden vanaf onder andere Enschede, Hengelo, Apeldoorn:
https://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_a ... _null_null

Weet niet of het past qua vluchttijden.

Ik gok maarzo dat de kans erg klein is dat ze met KLM vliegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven