Hoes wassen?

20-06-2019 15:24 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een gekkige vraag. Misschien zelfs een beetje forum-vervuiling :P

Ik heb van het weekend bij Ikea een matras-bescherm hoes gekocht. Net uit de verpakking gehaald en ik twijfel nu of ik hem zal wassen.
Wat zouden jullie doen?

Er gaat nog een gewone matrashoes overheen.
lilalinda schreef:
20-06-2019 16:20
(Google zegt dat de hoeslakens van IKEA niet gebleekt zijn, en geen chemicalien bevatten)

Maar niet alles wat stinkt is ongezond
en niet alles wat ongezond is stinkt
De hoeslakens zelf bevatten ook geen chemicaliën het gaat erom dat de containers waarin ze vervoerd worden volgespoten worden gifstoffen tegen ongedierte.
https://www.parool.nl/nieuws/vaak-gifti ... ~b4c32b17/

Dit is een ouder artikel maar zeecontainers zijn nog steeds niet allemaal vrij van gifstoffen.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Maar goed, iedereen moet het zelf weten. Ik lees wel vreemdere zaken hier.
Ik was textiel ook altijd voor gebruik vanwege de chemische stoffen die worden gebruikt tijdens productie en vervoer.
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/kleding ... an-textiel
Cateautje schreef:
20-06-2019 16:36
Ik lees wel vreemdere zaken hier.
Jij zegt het!
swannie12 schreef:
20-06-2019 17:00
Jij zegt het!
Is dit een poging tot confronteren? Doe dan meer je best.
Thee doeken Handdoeken.Gastendoekjes .gebruik je toch ook niet zonder te wassen.
En eerlijk gezegd ben ik er ook vies van .wie weet wie er met de vingers aan gezetten heeft.
Sta van middag uit het raam te kijken .staat er iemand in de file. In n huurauto bijna tot zijn ellebogen in zijn neus zit te freuten. En dan met zijn vingers het stuur weer vast pakken
Hij levert die auto weer in .en jij bent de volgende die het stuur aanraakt. .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
20-06-2019 17:51
Thee doeken Handdoeken.Gastendoekjes .gebruik je toch ook niet zonder te wassen.
En eerlijk gezegd ben ik er ook vies van .wie weet wie er met de vingers aan gezetten heeft.
Sta van middag uit het raam te kijken .staat er iemand in de file. In n huurauto bijna tot zijn ellebogen in zijn neus zit te freuten. En dan met zijn vingers het stuur weer vast pakken
Hij levert die auto weer in .en jij bent de volgende die het stuur aanraakt. .
Ja, van dat soort dingen moet ik ook niets hebben. Als ik ook eens met het OV ga, dan raak ik niets aan.
chrisjoh schreef:
20-06-2019 17:51
Die was ik omdat ze geen vocht kunnen opnemen als je ze niet voor gebruik wast.
Ik was alles van textiel wat nieuw is. Er zit appret in. Dat doen ze omdat het makkelijker is met in elkaar zetten van kleding of zomen van handdoeken.
En op de hanger oogt het mooier.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik was alles voor eerste keer gebruik. Het ruikt anders, het voelt anders, en ik ervaar het als niet hygiënisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven