Het wordt nu wel heet hé??

25-06-2019 13:05 76 berichten
Het is nu 30,5 graden bij mij binnen.
Hoe zit dat bij jullie?
Ik werd vanmorgen wakker met droge strot joh.
Stikte bijna.

Vandaag maar veel water drinken!
Alle reacties Link kopieren
Binnen 27 graden, nog prima uit te houden zonder ventilator. Maar ik zit nu buiten (30 graden) en ik vind het heerlijk! Zelfs nog voor een deel in de zon.
Ik houd alleen niet van warmte met slapen, daarom hebben we airco. Medium stand op 19 graden en ik slaap ‘s nachts heerlijk.
MeredithGrey schreef:
25-06-2019 13:39
Nee joh, godzijdank niet. 26 bedoelde ik :P
Oh gelukkig. Ik dacht al 36 graden binnen en dan nog de ventilator niet nodig vinden...
dolfje schreef:
25-06-2019 13:42
Oh gelukkig. Ik dacht al 36 graden binnen en dan nog de ventilator niet nodig vinden...
Dan had ie zeker wel aangestaan hoor! Of ik was met laptop en al verhuisd naar een koelere plek.. :sun:
Seriously?
Ik heb geen idee hoe warm het bij ons binnen is. Als ik moet gokken, gok ik een graad of 23 - net als buiten. Een stuk minder warm dan in Nederland dus (gelukkig!). En het is bewolkt, geen zon te zien. De komende dagen, en het grootste deel van volgende week, blijft het rond de 23 graden, met zaterdag 31 graden als uitschieter.

Prima zomer wat mij betreft.
Nectarinepit schreef:
25-06-2019 13:48
Ik heb geen idee hoe warm het bij ons binnen is. Als ik moet gokken, gok ik een graad of 23 - net als buiten. Een stuk minder warm dan in Nederland dus (gelukkig!). En het is bewolkt, geen zon te zien. De komende dagen, en het grootste deel van volgende week, blijft het rond de 23 graden, met zaterdag 31 graden als uitschieter.

Prima zomer wat mij betreft.
Dan woon jij niet bij mij in de buurt, het is hier 31 graden buiten.
Someonenew schreef:
25-06-2019 13:55
Volgens de app op mijn telefoon:
33 voelt als 35
Wie biedt er meer???? :)
Someonenew schreef:
25-06-2019 13:55

Klopt. Ik woon niet in Nederland (of België). ;)
Someonenew schreef:
25-06-2019 13:14
Hier nog op 25 gelukkig wel heel de dag alles dicht en donker en s'nachts alles tegen elkaar open zetten!

Nog een tip voor mensen met een harde vloer
(laminaat/plavuizen) laat een ventilator schuin over de vloer blazen dan krijg je vanzelf koudere lucht omdat de vloer koel is ;) Werkt goed hier.
Ik volg het voorbeeld van mijn honden en ben ook op de tegelvloer gaan zitten. Die is echt heerlijk koud.

Verder is het bij mij in huis 29 graden nu.
Ik, 34 voelt als 37.
lilalinda schreef:
25-06-2019 13:57
33 voelt als 35
33 gevoelstemperatuur 36 :cry:
PhiIae schreef:
25-06-2019 14:02
Ik volg het voorbeeld van mijn honden en ben ook op de tegelvloer gaan zitten. Die is echt heerlijk koud.

:rofl:
Nectarinepit schreef:
25-06-2019 14:00
Klopt. Ik woon niet in Nederland (of België). ;)
Ik nog wel. Gelukkig verhuis ik net voor de tweede 30+ graden ronde naar kouder gebied.
PhiIae schreef:

:HA:
Seriously?
PhiIae schreef:

Lekker hé, Hier ook lekker samen met hond op koude vloer :proud: Maar is echt heerlijk een ventilator op een krukje stukje boven de vloer en dan schuin naar beneden op vloer richten dan blaas je de lucht via de koude vloer het huis in ;) net airco :yes:
Someonenew schreef:
25-06-2019 13:14
Hier nog op 25 gelukkig wel heel de dag alles dicht en donker en s'nachts alles tegen elkaar open zetten!

Nog een tip voor mensen met een harde vloer
(laminaat/plavuizen) laat een ventilator schuin over de vloer blazen dan krijg je vanzelf koudere lucht omdat de vloer koel is ;) Werkt goed hier.

Bedankt voor de tip!!
lilalinda schreef:
25-06-2019 13:57
33 voelt als 35
Haha wonen wij in hetzelfde gebied? Hier hetzelfde.
Binnen 27 graden beneden, boven nog iets warmer denk ik. Maar ja, donderdag kan ik het af weer luchten geloof ik, dus ik maak me er niet druk over.

Ben vandaag, afgezien van vanochtend vroeg, verder niet buiten geweest.
Bij mij binnen 24,5. Voordeel van onderin een flat wonen en de zon moeilijk naar binnen kan schijnen door het balkon van mijn bovenburen. Gordijnen en deuren dicht. Prima te doen. Helaas is ventilator kapot, dus maar lekker ijsjes eten en veel gekoeld water drinken. Hond ligt languit op de laminaatvloer. Die zet ook geen stap als het niet nodig is.
Ja... Ik ben het nu al beu. Ik heb op het internet al gezocht naar ventilatoren of wat dan ook. Maar ik denk dat ik nu toch echt overstag ga om toch rolluiken te laten installeren en een nieuwe zonnescherm. Helaas hebben ze over twee weken pas tijd voor een adviesgesprek aan huis.
25.8. Morgen wordt het hier maar 21 graden dus het ergste is alweer achter de rug.
d-purevision schreef:
25-06-2019 14:19
Ja... Ik ben het nu al beu. Ik heb op het internet al gezocht naar ventilatoren of wat dan ook. Maar ik denk dat ik nu toch echt overstag ga om toch rolluiken te laten installeren en een nieuwe zonnescherm. Helaas hebben ze over twee weken pas tijd voor een adviesgesprek aan huis.
Doe er dan gelijk een airco bij. Dat is het enige wat écht helpt. Rolluiken zijn een pluspunt omdat het nét 1 graad kan schelen.
Hier 26 graden, op zolder met aircotje. Nog steeds te warm maarja.. Om nu een mobiele airco van 600+ aan te schaffen... (deze was slechts 200 en heb ik nu 3 jaar)
d-purevision schreef:
25-06-2019 14:19
Beter laat dan nooit. De zomers worden steeds heter in Nederland, dus je zult sowieso blij zijn dat je het hebt gedaan.
Ik zweet al uren als een otter helaas. Geen idee hoe warm het binnen is maar ga straks ff ruimte maken voor een ventilator denk ik. En even kijken waar ik nog een goedkope toren ventilator kan kopen want die maken volgens mij minder herrie of niet?
Ik vind dit weer echt vreselijk!!
Dochter is morgen 1 jaar en ik moet eigenlijk nog van alles in huis halen, maar ik wil niet met haar door de felle zon lopen/fietsen of in de hete auto rijden.
En dan nog het geplak in bed snachts :'(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven