Niet in huis hebben wat je gasten drinken

28-06-2019 18:21 344 berichten
Geen groot probleem, ik zit er niet vreselijk mee, maar ik vraag me wel af wat een gepaste reactie is.
Goed, mijn man en ik zijn al 18 jaar bij elkaar. De band met zijn familie is lauw, zowel mijn man als ik voelen niet echt een verbondenheid. Ik heb dat wel járen geprobeerd, maar nooit echt gelukt. Veel aanbieden om ergens mee te helpen, dingen mee te regelen, uitnodigen, maar nee, het was altijd nee. Prima, daar ben ik op den duur mee gestopt. We komen er af en toe, en sowieso altijd op verjaardagen of andere familie aangelegenheden. Ik kan hier prima mee leven, we zijn beleefd tegen elkaar en dat is het. Voor mijn man is het zo ook goed. Nu is de rest van de familie wel tamelijk hecht met elkaar.
Enfin, ik drink op feestjes graag cola light. Merk maakt me niets uit. De familie drinkt ice tea of sinas. Dat lust ik niet. Al 18 jaar als er dus een feestje is, gaat het ongeveer zo:

- Jufjoke, wat wil je drinken?
- doe maar cola light.
- dat heb ik niet. Wel sinas.
- oh, dat lust ik niet.
- ....

In al die jaren is het maar een enkele keer voorgekomen dat ze het wél hadden.
Geen drama, dan drink ik wel water/koffie/thee, maar raar vind ik het wel. Als hier een feestje is, haal ik in huis wat ik weet dat mijn gasten graag drinken. En bovendien vraag ik toch niet om iets heel raars.
Kan ik dit het beste negeren en nemen zoals het is? Dat doe ik nu al jaren, dus dat kan prima.
Toch steekt het een klein beetje .
Hebben jullie suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Als je er bijna nooit komt dan is het misschien niet zo gek dat ze niet zo over jouw voorkeuren nadenken.

En echt...je lust geen sinas of ijsthee?!
Zelf een fles meenemen.

En ja, ik vind het raar. Ik zorg altijd dat ik (binnen normale lijnen) in huis heb, wat mijn gasten drinken.
Zoiets als cola-light zou ik wel halen. Bier en wijn hebben we ook altijd en voor schoonvader jonge jenever meestal ook.

Allerlei likeur hebben we niet. Alleen wat we zelf wel eens drinken.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 28-06-2019 18:25
0.26% gewijzigd
Het is onbeleefd en onbeschoft. 18jaar! Maar goed, er iets van zeggen zou ik niet doen, het zal je waarschijnlijk niet opleveren dat ze het dan ineens wel halen. Dan maar weer een watertje. Ik zou het lekker laten.
Always look on the bright side of life
Ik vind het raar als je na 18 jaar nog verbaasd bent.

Zelf haal ik in huis wat mijn gasten graag drinken. En als ik het niet weet dan vraag ik het vooraf.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Ik zou gewoon mijn eigen fles meenemen. Zeg je nee hoor dank je, ik heb al voor mezelf gezorgd!
ik herken het..drink bij mn schoonouders meestal water, want zij drinken alleen maar vruchtensappen en die lust ik niet.
Voor schoonzus worden apart blikjes cola light in huis gehaald, maar na 10 jaar is een flesje spa rood oid nog te moeilijk. En als ze dan al eens iets anders in huis heeft Crystal Clear ofzo) is het meestal over de datum..dus ook niet voor mij gehaald dan.

Verder krijg ik na 10 jaar nog steeds een lepeltje in mn koffie, terwijl ik nooit anders dan zwarte koffie gedronken heb :lol:

Ach, ze wonen een eind weg, dus heb meestal in de auto wel een flesje drinken voor de heen/terugweg..
schorpioentje28 wijzigde dit bericht op 28-06-2019 18:28
7.63% gewijzigd
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Gisselle schreef:
28-06-2019 18:23
Als je er bijna nooit komt dan is het misschien niet zo gek dat ze niet zo over jouw voorkeuren nadenken.

En echt...je lust geen sinas of ijsthee?!
Bijna nooit zal wel meevallen, verjaardagen en fam aangelegenheden komen ze wel schrijft ze. Ik lust ook geen sinas en ijsthee, dat kan toch? Vind ik niet heel gek.
Always look on the bright side of life
Xenosdoos schreef:
28-06-2019 18:26
Ik zou gewoon mijn eigen fles meenemen. Zeg je nee hoor dank je, ik heb al voor mezelf gezorgd!
Ik zou dit dus ook 1 keer proberen.

Hopelijjk hebben ze 't signaal door.

Kan ook zijn natuurlijk dat ze altijd met halve flessen blijven zitten van dingen die ze zelf nooit van zijn leven drinken.
(Ook met andere feestjes met vrienden.)
En daar dus geen zin in hebben.
Belg007 schreef:
28-06-2019 18:28

Kan ook zijn natuurlijk dat ze altijd met halve flessen blijven zitten van dingen die ze zelf nooit van zijn leven drinken.
dan haal je toch van die 0,5 liter flesjes of blikjes?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Belg007 schreef:

Dan haal je een paar blikjes of je geeft de half lege fles mee.

Het is geen fles van 20€
Het maar waar je je druk om maakt natuurlijk.
Blijkbaar zijn de familiebijeenkomsten geen reden om jouw favoriete frisdrank in huis te halen.
Andere mensen kun je niet veranderen, alleen jezelf.
Volgende keer gewoon water vragen, beleeft het bezoek uitzitten en je niet ergeren.
Of volgende keer om sinas vragen en op het laatste moment zeggen: oh nee, doe toch maar cola light als je het in huis hebt :P
Thats about all I got to say bout that.
Xenosdoos schreef:
28-06-2019 18:26
Dit
Sinas leren drinken een optie?
Belg007 schreef:

Daarom zijn (kleine) blikjes zo geniaal.
Dat hebben wij thuis, 2 blikjes cola En nog wat anders in de koelkast staan en de rest in de voorraad kast. Ik drink nooit sap/frisdrank maar voor (onverwachte) gasten is het erg handig. Wellicht het idee bij je schoonfamilie opperen.
Ik haal ook blikjes, wij drinken geen cola.

En ik vind het heel aso van je schoonfamilie.
schorpioentje28 schreef:
28-06-2019 18:29
dan haal je toch van die 0,5 liter flesjes of blikjes?

Dat vind ik altijd zo'n zuinig gezeur. Heeft mijn zus ook altijd, van alles een halve liter. Best lastig als dan twee mensen cola kiezen. Een tweede glas voor beiden zit er dan niet in. En mijn zoons drinken altijd cola en zelden iets anders. Bitter-lemon drinken ze graag maar ze verwachten niet dat iedereen dat altijd maar in huis heeft.
Geen drama, geen groot probleem, de rest van de familie is wel tamelijk hecht met elkaar, vind het wel raar, toch steekt het een beetje.

Volgens mij zit het je hartstikke dwars.
Honey, you should see me in a crown
Hou je er wel rekening mee dat frisdrank vrij snel vervalt?

Dus ook die blikjes en flesjes?

Ik smijt hier elk jaar voor fortuinen door de pompbak omdat het slecht is en nooit opraakt.

Ik weet bijvoorbeeld dat vriendin X graag cola-light drinkt.
Ik koop dus een flesje van een halve liter ...
En zelfs vaak 2 voor "ze moest maar erge dorst hebben".

Uiteraard, net als ze komt heeft ze meer zin in water of koffie.

Dus blijf ik zitten met mijn cola-light.

Die na een half jaar of een jaar in de kelder toch écht slecht is.
(Ooit zei ik tegen een tante "zin in cola-light? heb ik nog wel in de kelder staan" en bleek het onding dus totaal ondrinkbaar.)

En zo dus ook met familie.
Koop ik hun lievelingsdrank (fris, bier, ...) voor die 1 à 2 keer per jaar dat ze komen moeten ze maar net iets anders willen.

Met liefde gekocht, maar elke keer weer zonde om weg te smijten.
Ik lust ook geen sinas en icetea. En geen andere dingen met koolzuur. Dat is toch niet heel gek.
Cookieholic schreef:
28-06-2019 18:34
Sinas leren drinken een optie?
Waarom? Is een glaasje fris kunnen drinken op een verjaardag zo belangrijk dan? Water komt gewoon overal uit de kraan, dus om uitdroging te voorkomen hoef je het niet te doen.

Schoonfamilie vindt het blijkbaar prima zo, maar of dat aan hun gastvrijheidsnormen ligt en überhaupt nooit meer dan twee frisdranksoorten zullen kopen of omdat ze gewoon laks omgaan met de voorkeuren van TO is op basis hiervan niet te zeggen.
Roseaux schreef:
28-06-2019 18:43
Waarom? Is een glaasje fris kunnen drinken op een verjaardag zo belangrijk dan? Water komt gewoon overal uit de kraan, dus om uitdroging te voorkomen hoef je het niet te doen.

Schoonfamilie vindt het blijkbaar prima zo, maar of dat aan hun gastvrijheidsnormen ligt en überhaupt nooit meer dan twee frisdranksoorten zullen kopen of omdat ze gewoon laks omgaan met de voorkeuren van TO is op basis hiervan niet te zeggen.
Als een glaasje fris kunnen drinken niet belangrijk was, bestond dit topic niet.

Maar he, ik was aan het rellen.
Roseaux schreef:
28-06-2019 18:43

Voor de TO duidelijk wel.
Honey, you should see me in a crown
Na 18 jaar, bizar.

Mijn schoonmoeder haalt altijd speciaal voor mij alleen een droge witte wijn die ze een dag tevoren in de koeling legt zodat ie lekker koud is. En die fles gaat nooit op, dus die geeft ze dan aan ons mee. Altijd. Zo lief!

Ik heb altijd wat blikjes frisdrank in huis voor als er frisdrank-drinkers bij ons komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven