Niet in huis hebben wat je gasten drinken

28-06-2019 18:21 344 berichten
Geen groot probleem, ik zit er niet vreselijk mee, maar ik vraag me wel af wat een gepaste reactie is.
Goed, mijn man en ik zijn al 18 jaar bij elkaar. De band met zijn familie is lauw, zowel mijn man als ik voelen niet echt een verbondenheid. Ik heb dat wel járen geprobeerd, maar nooit echt gelukt. Veel aanbieden om ergens mee te helpen, dingen mee te regelen, uitnodigen, maar nee, het was altijd nee. Prima, daar ben ik op den duur mee gestopt. We komen er af en toe, en sowieso altijd op verjaardagen of andere familie aangelegenheden. Ik kan hier prima mee leven, we zijn beleefd tegen elkaar en dat is het. Voor mijn man is het zo ook goed. Nu is de rest van de familie wel tamelijk hecht met elkaar.
Enfin, ik drink op feestjes graag cola light. Merk maakt me niets uit. De familie drinkt ice tea of sinas. Dat lust ik niet. Al 18 jaar als er dus een feestje is, gaat het ongeveer zo:

- Jufjoke, wat wil je drinken?
- doe maar cola light.
- dat heb ik niet. Wel sinas.
- oh, dat lust ik niet.
- ....

In al die jaren is het maar een enkele keer voorgekomen dat ze het wél hadden.
Geen drama, dan drink ik wel water/koffie/thee, maar raar vind ik het wel. Als hier een feestje is, haal ik in huis wat ik weet dat mijn gasten graag drinken. En bovendien vraag ik toch niet om iets heel raars.
Kan ik dit het beste negeren en nemen zoals het is? Dat doe ik nu al jaren, dus dat kan prima.
Toch steekt het een klein beetje .
Hebben jullie suggesties?
Kijk daar heb je het ook al: Dan koop ik een senseo zodat ik koffie kan zetten voor mensen: Nee ik wil geen senseo. En dan heb je nog dat de een gewone koffie wil, de ander espresso en dan weer een cappuccino. Nee daar begin ik niet aan. Dan maar ongastvrij :rofl:
Oploskoffie niet blieven vind ik dan weer erg snobistisch.
TsumTsum schreef:
28-06-2019 20:21
Kijk daar heb je het ook al: Dan koop ik een senseo zodat ik koffie kan zetten voor mensen: Nee ik wil geen senseo. En dan heb je nog dat de een gewone koffie wil, de ander espresso en dan weer een cappuccino. Nee daar begin ik niet aan. Dan maar ongastvrij :rofl:
Een beetje koffieliefhebber drinkt geen senseo of oplos dus als je visite geen liefhebbers zijn dan nemen ze met beiden wel genoegen, maar idd koop geen Senseo als alternatief voor oploskoffie.
justagirly schreef:
28-06-2019 20:21
:HA: Snap ik ook niet hoor.
Wel erg leuk dat ik hier zo kan lachen!
Het is nou alleen dat ik vanavond niet kan slapen omdat ik aan het bedenken ben wat al die filters dan op de tafel doen.
Xenosdoos schreef:
28-06-2019 20:25
Het is nou alleen dat ik vanavond niet kan slapen omdat ik aan het bedenken ben wat al die filters dan op de tafel doen.
Om de chips in te doen?
Xenosdoos schreef:
28-06-2019 20:25
Misschien zetten ze daar op heel authentieke wijze koffie? Zoals in colombia Afbeelding
Snowpink schreef:
28-06-2019 20:10
Ik lees dingen als dure koffiezetapparaten in huis moeten halen terwijl je geen koffie lust. Een simpel koffiezetapparaat heb je al voor 25 euro. Of desnoods van de kringloop. Pak filterkoffie erbij. Is dat nou echt de moeite?
Ja ik vind dat de moeite niet waard. Ik heb een mini keuken, die ga ik niet volstoppen met een apparaat dat drie keer per jaar door iemand anders gebruikt wordt. Ik haal met liefde je lievelingsfrisdrank of wijn in huis. Maar ik koop geen koffiezetapparaat. Ook niet van 25 euro. Weet je hoe veel cola light ik van 25 euro kan kopen? :hyper:
COtweepuntnul schreef:
28-06-2019 20:24
Oploskoffie niet blieven vind ik dan weer erg snobistisch.
Als dat het enige is dat er is dan zal ik het niet afwijzen.
safrat schreef:
28-06-2019 20:26
Om de chips in te doen?
Chips?
Snowpink schreef:
28-06-2019 20:19
Nou ja, handig voor verjaardagen of visite die koffie drinkt. Dan maar de rest van de tijd in de kast. Gaat ie niet stuk van. De kringloop opperde ik omdat een koffiezetapparaat blijkbaar als duur wordt gezien (terwijl ze dat dus niet zijn, vind ik) dus wellicht als alternatief. Alles beter dan oploskoffie. Of Senseo :rofl:
Dan drink je water. Of bier. :cheers:
Roseaux schreef:
28-06-2019 18:43
Waarom? Is een glaasje fris kunnen drinken op een verjaardag zo belangrijk dan? Water komt gewoon overal uit de kraan, dus om uitdroging te voorkomen hoef je het niet te doen.

Schoonfamilie vindt het blijkbaar prima zo, maar of dat aan hun gastvrijheidsnormen ligt en überhaupt nooit meer dan twee frisdranksoorten zullen kopen of omdat ze gewoon laks omgaan met de voorkeuren van TO is op basis hiervan niet te zeggen.
Sorry jongens, ik ben nog niet bijgelezen, zoveel reacties had ik niet verwacht. Ik pik er even één uit en lees zo meteen weer verder.
Nou, het gaat er niet zozeer om dat dat glaasje fris zo belangrijk is. Het gaat er meer om dat ze niet de moeite nemen om rekening te houden met wat ik wel en niet lust. Ik vind dat namelijk zelf nogal binnen het redelijke vallen.
Nee, ik lust geen ice tea en geen sinas, dat kan natuurlijk. Smaakt tenslotte ook heel anders dan de drankjes die ik wél lust.
Nog een opmerking die ik tegenkwam die me opviel : het is niet zo dat we ze nooit zien. Redelijk grote familie en we komen altijd als er iets gevierd wordt. Zij komen ook bij ons als wij iets vieren. Tussendoor komen we er ongeveer eens per twee weken, en dan niet zo lang. Dat vind ik zelf niet zo weinig (en al zeker niet 'bijna nooit'), maar vergeleken met wat in die familie gebruikelijk is, is het wel weinig.
Snowpink schreef:
28-06-2019 20:24
Een beetje koffieliefhebber drinkt geen senseo of oplos dus als je visite geen liefhebbers zijn dan nemen ze met beiden wel genoegen, maar idd koop geen Senseo als alternatief voor oploskoffie.
Tja mijn vader heeft zelf een dure Jura met elke maand nieuwe speciale bonen, maar drinkt toch altijd liever mijn oploskoffie dan thee als ie bij mij is. Dus je generalisatie gaat niet op.
MarvelousMrsMaisel schreef:
28-06-2019 20:29
Ja ik vind dat de moeite niet waard. Ik heb een mini keuken, die ga ik niet volstoppen met een apparaat dat drie keer per jaar door iemand anders gebruikt wordt. Ik haal met liefde je lievelingsfrisdrank of wijn in huis. Maar ik koop geen koffiezetapparaat. Ook niet van 25 euro. Weet je hoe veel cola light ik van 25 euro kan kopen? :hyper:
Ligt eraan. Moet natuurlijk wel van Coca Cola zijn :proud:

Familie van mijn man drinkt ook alleen cola light. Van Pepsi. Pepsi max dus. Echt geen enkel ander merk. Ze drinken met z'n 2en wel een 1.5 liter fles op een avond dus blijf er nooit mee zitten.
Alle reacties Link kopieren
Xenosdoos schreef:
28-06-2019 20:30
Chips?

Afbeelding
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
[quote=Serengeti post_id=30102526 time=1561746839 user_id=367824]
Wat gek zijn er mensen die dat doen of is dat gewoon voor een blog?
MarvelousMrsMaisel schreef:
28-06-2019 20:33
Tja mijn vader heeft zelf een dure Jura met elke maand nieuwe speciale bonen, maar drinkt toch altijd liever mijn oploskoffie dan thee als ie bij mij is. Dus je generalisatie gaat niet op.
Als het de enige keuze is drink ik het wel, bijv op een verjaardag waar de gastvrouw denkt dat ze de gasten er een plezier mee doet (zo ben ik dan ook wel weer) maar ammenooit niet dat ik het vrijwillig zou kiezen.
Xenosdoos schreef:
28-06-2019 20:35
Dat is iets van vroeger :-D
Xenosdoos schreef:
28-06-2019 20:14
De filter zit toch in je doorloopfilter van je koffiezetapparaat en die zet je toch niet op tafel?
Ik denk dat Belg de kopjesfilter bedoelt. Gewoon koffiekopje met daar een filter op, weet niet of je ze in België nog veel krijgt maar vroeger was dat vaste prik in België als je koffie in een cafe dronk. kreeg je een kop met een filter er op waar net water op geschonken was, Even wachten tot hij doorgelopen is en je hebt verse koffie. Cafe filtre heet dat daar.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Eze schreef:
28-06-2019 19:17
‘Dat lust ik niet’?? Ik zou heel verbaasd staan kijken als ik dat hoorde uit de mond van een volwassene.
Waarom dat nou weer? Volwassenen kunnen ook dingen niet lusten hoor. Ik zeg het niet op een zeurderige verwende vijfjarige -toon.
ik kan niet snappen dat je geen sinas lust maar wel cola
het is allemaal hetzelfde, smaakstof, suiker en koolzuur
stokske schreef:
28-06-2019 19:16
Nou hier gaat het natuurlijk ook om. Niet om die frisdrank, maar wat er achter zit. Voor de rest van de familie halen ze wel wat ze lekker vinden.
Natuurlijk. En wat MurrMurr zegt is ook waar; ik lig niet fantastisch lekker in de familie.
Xenosdoos schreef:
28-06-2019 20:35

Vroeguh kregen kinderen vaak op zaterdagavond wat chips in een koffiefilter. Lekker in pyjama op de bank, tv kijken, wat later naar bed. Met wat chips in een filter.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
S-Meds schreef:
28-06-2019 20:37
ik kan niet snappen dat je geen sinas lust maar wel cola
het is allemaal hetzelfde, smaakstof, suiker en koolzuur
Sinas smaakt naar sinaasappel en cola naar... tja. Niet naar sinaasappel in ieder geval.
nlies schreef:
28-06-2019 20:36
Ik denk dat Belg de kopjesfilter bedoelt. Gewoon koffiekopje met daar een filter op, weet niet of je ze in België nog veel krijgt maar vroeger was dat vaste prik in België als je koffie in een cafe dronk. kreeg je een kop met een filter er op waar net water op geschonken was, Even wachten tot hij doorgelopen is en je hebt verse koffie. Cafe filtre heet dat daar.
Afbeelding

Dit is wat ik elke keer cadeau krijg van schoonmoeder.
In een grotere kop, zodanig dat er nog minder smaak zit aan de koffie.

En van een goedkoper merk.

Filter boven tas, water in filter, dekseltje erop, laten doorlopen en vervolgens melk en suiker erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven