Niet in huis hebben wat je gasten drinken

vrijdag 28 juni 2019 om 18:21
Geen groot probleem, ik zit er niet vreselijk mee, maar ik vraag me wel af wat een gepaste reactie is.
Goed, mijn man en ik zijn al 18 jaar bij elkaar. De band met zijn familie is lauw, zowel mijn man als ik voelen niet echt een verbondenheid. Ik heb dat wel járen geprobeerd, maar nooit echt gelukt. Veel aanbieden om ergens mee te helpen, dingen mee te regelen, uitnodigen, maar nee, het was altijd nee. Prima, daar ben ik op den duur mee gestopt. We komen er af en toe, en sowieso altijd op verjaardagen of andere familie aangelegenheden. Ik kan hier prima mee leven, we zijn beleefd tegen elkaar en dat is het. Voor mijn man is het zo ook goed. Nu is de rest van de familie wel tamelijk hecht met elkaar.
Enfin, ik drink op feestjes graag cola light. Merk maakt me niets uit. De familie drinkt ice tea of sinas. Dat lust ik niet. Al 18 jaar als er dus een feestje is, gaat het ongeveer zo:
- Jufjoke, wat wil je drinken?
- doe maar cola light.
- dat heb ik niet. Wel sinas.
- oh, dat lust ik niet.
- ....
In al die jaren is het maar een enkele keer voorgekomen dat ze het wél hadden.
Geen drama, dan drink ik wel water/koffie/thee, maar raar vind ik het wel. Als hier een feestje is, haal ik in huis wat ik weet dat mijn gasten graag drinken. En bovendien vraag ik toch niet om iets heel raars.
Kan ik dit het beste negeren en nemen zoals het is? Dat doe ik nu al jaren, dus dat kan prima.
Toch steekt het een klein beetje .
Hebben jullie suggesties?
Goed, mijn man en ik zijn al 18 jaar bij elkaar. De band met zijn familie is lauw, zowel mijn man als ik voelen niet echt een verbondenheid. Ik heb dat wel járen geprobeerd, maar nooit echt gelukt. Veel aanbieden om ergens mee te helpen, dingen mee te regelen, uitnodigen, maar nee, het was altijd nee. Prima, daar ben ik op den duur mee gestopt. We komen er af en toe, en sowieso altijd op verjaardagen of andere familie aangelegenheden. Ik kan hier prima mee leven, we zijn beleefd tegen elkaar en dat is het. Voor mijn man is het zo ook goed. Nu is de rest van de familie wel tamelijk hecht met elkaar.
Enfin, ik drink op feestjes graag cola light. Merk maakt me niets uit. De familie drinkt ice tea of sinas. Dat lust ik niet. Al 18 jaar als er dus een feestje is, gaat het ongeveer zo:
- Jufjoke, wat wil je drinken?
- doe maar cola light.
- dat heb ik niet. Wel sinas.
- oh, dat lust ik niet.
- ....
In al die jaren is het maar een enkele keer voorgekomen dat ze het wél hadden.
Geen drama, dan drink ik wel water/koffie/thee, maar raar vind ik het wel. Als hier een feestje is, haal ik in huis wat ik weet dat mijn gasten graag drinken. En bovendien vraag ik toch niet om iets heel raars.
Kan ik dit het beste negeren en nemen zoals het is? Dat doe ik nu al jaren, dus dat kan prima.
Toch steekt het een klein beetje .
Hebben jullie suggesties?

vrijdag 28 juni 2019 om 19:32
Haha fantastisch. Weer es wat anders dan een flesje wijn.ClumsyNinja schreef: ↑28-06-2019 19:28Volgende keer als je op visite gaat geen bosje bloemen of flesje wijn meenemen, maar feestelijk ingepakt 4 flessen cola light. Zit je de komende tijd goed.

vrijdag 28 juni 2019 om 19:33
Ik vind het maar gedoe om niks. Het is niet alsof er totaal geen drinken is en je dood gaat van de dorst. Ik heb allergieën al vanaf dat ik geboren ben en vanaf mijn geboorte kom ik bij meerdere gezinnen van de familie die daar niet aan denken (of geen rekening mee willen houden) waardoor er nooit iets is wat ik kan eten en mag aanschouwen hoe anderen de tafel die helemaal vol staat leeg eten. So be it... Jij kan in ieder geval nog iets drinken.
Zelf probeer ik er rekening mee te houden wie komt en wat diegene zouden willen hebben. Maar ja... Vaak zat dat ze dan net in iets totaal anders zin hebben dat ik ook in huis heb. Bij feestjes ben ik gewend dat mensen de standaarddranken inkopen en dat is meestal normale cola en geen cola light.
Zelf probeer ik er rekening mee te houden wie komt en wat diegene zouden willen hebben. Maar ja... Vaak zat dat ze dan net in iets totaal anders zin hebben dat ik ook in huis heb. Bij feestjes ben ik gewend dat mensen de standaarddranken inkopen en dat is meestal normale cola en geen cola light.
Ik vraag dan inderdaad wat iemand voor fris heeft zodat ik weet welke keuze er is.Mixlokje schreef: ↑28-06-2019 19:21Vraag jij dat op een verjaardag als ze vraagt wat wil je drinken? Fanta/cola bv zijn toch gewoon standaard dingen die je wel hebt als je een verjaardag geeft. Als iemand ‘speciaal’ voor jou cola haalt wanneer je op een verjaardag komt hoef je je toch niet bezwaard te voelen lijkt me, is toch normaal. Tenzij je zelf ook niet zo bent dan is het natuurlijk een ander verhaal.

vrijdag 28 juni 2019 om 19:34
Als je dat dan weet dan koop je toch gewoon een litertje voor diegene?

vrijdag 28 juni 2019 om 19:36
Ik combineer frambozensiroop graag met ijskoude spa roodMarvelousMrsMaisel schreef: ↑28-06-2019 19:01Ik zorg dat ik altijd spa rood en aanmaaklimonade in huis heb.

Zelf drink ik frisdranken light/zero vanwege de kcal, en water met smaakjes (plat of bruisend). Maar voor bezoek dat regular frisdrank drinkt haal ik dat gewoon in huis en dan komt het door bezoek ook eigenlijk altijd wel op. Helemaal prima dus

Een fles/sixpack kleine verpakkingen cola light voor TO zou dus echt geen probleem moeten zijn (vind ik).
Mijn moeder drinkt graag groene thee cranberry. Die smaak neem ik zelf nooit, maar voor mijn moeder heb ik die altijd in huis.

vrijdag 28 juni 2019 om 19:39
Het-groepje schreef: ↑28-06-2019 19:01Precies dit hier.Ik drink alles maar dat is dan ook irritant vinden ze. Want dan zie ik fanta Lemon, denk 'oh dat is er, lekker' en dan paniek omdat ik dan het tweede blikje van een ander opdrink. Voor mij is dan niks gehaald maar toch ben ik degene die dan lastig is. Terwijl in mijn ogen de echte vraag is waarom zo karig ingekocht en wat moet ik dan wel drinken.
Dus ik drink vaak maar water en voor anderen is van alles gekocht. Heel gek.
Dit vind ik echt heel naar voor je. Virtuele hug vanuit hier.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

vrijdag 28 juni 2019 om 19:39
Eens, wij hebben vaak meer dan 10 verschillende drankjes, zowel light als niet light en bier/wijn en dan ga ik niet ook nog vage drankjes aks absint of bitter lemon halen.COtweepuntnul schreef: ↑28-06-2019 19:37Ik denk dat je hooguit 5 a 6 verschillende dingen moet halen.
vrijdag 28 juni 2019 om 19:40
MarvelousMrsMaisel schreef: ↑28-06-2019 19:01
Ik heb zelfs koffie in huis, terwijl ik dat zelf absoluut niet drink. Wel oploskoffie, want ik ga geen apparaat in huis halen dat ik zelf niet gebruik. Maar wordt toch gewaardeerd door bijv mijn vader als ie een keer komt. Of schilders.
Zélfs koffie in huis en dan bedoel je oploskoffie?! Grappig, hoe je van je eigen referentiekader uit gaat... Koffie in huis hebben vind ik echt wel een must. Ik zou raar staan te kijken als iemand dan smerige oploskoffie aanbiedt...
Zelf heb ik nooit frisdranken in huis. Spa rood en Karvan Cévitan. Bier en wijn. Maar voor mijn schoonzus haal ik wel cola in huis als ik weet dat ze komt. Als ik een feestje heb komt er wel sinas en cola. Samen met Spa rood en ice tea zit je dan wel safe.
Ik denk dat het eerder het gevoel erbij is, TO... Het voelt al niet zo warm met je schoonfamilie en dan zijn ze ook nog te beroerd om cola light in huis te halen voor die ene keer. Dat zou ik ook niet leuk vinden.
vivinnetje wijzigde dit bericht op 28-06-2019 19:43
10.35% gewijzigd

vrijdag 28 juni 2019 om 19:41
Absint is wel echt wat anders dan bitter lemon hoor

Maar ik bedoelde eigenlijk dat ik niet verwacht dat je 20 verschillende dingen hoeft te halen.
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 28-06-2019 19:41
13.60% gewijzigd
vrijdag 28 juni 2019 om 19:41
Beetje off topic...
Ik snap niet waarom mensen 'signalen' moeten geven of ze moeten 'ontvangen'.
Waarom niet gewoon zeggen wat je vindt?
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
(Pamela Druckerman)

vrijdag 28 juni 2019 om 19:43
Ik snap dt het frustrerend is maar als je er al zo weinig komt en misschien lusten ze dat zelf niet en blijven ze ermee zitten als je een keer niet komt of een keer geen zin hebt in cola light.
Ik wil zelf nooit dat mensen speciaal dingen halen die ik graag drink, en vraag dus altijd om iets wat men zeker in huis heeft en als ik daar geen zin in heb vraag ik altijd "wat heb je in huis?" en maak daar een keuze uit.
Ooit wel eens een discussie gehad over koffie, ik drink het zelf niet dus geen senseo of wat dan ook in huis. Iedereen die koffie wil kan oploskoffie krijgen. Vond iemand maar raar: tja dan moet je me maar een koffiezet apparaat en koffie cadeau doen want zelf ga ik dat echt niet aanschaffen omdat ik het niet drink.
Ik wil zelf nooit dat mensen speciaal dingen halen die ik graag drink, en vraag dus altijd om iets wat men zeker in huis heeft en als ik daar geen zin in heb vraag ik altijd "wat heb je in huis?" en maak daar een keuze uit.
Ooit wel eens een discussie gehad over koffie, ik drink het zelf niet dus geen senseo of wat dan ook in huis. Iedereen die koffie wil kan oploskoffie krijgen. Vond iemand maar raar: tja dan moet je me maar een koffiezet apparaat en koffie cadeau doen want zelf ga ik dat echt niet aanschaffen omdat ik het niet drink.

vrijdag 28 juni 2019 om 19:45
Waarom zou ik meer in huis hebben dan oplos-koffie?vivinnetje schreef: ↑28-06-2019 19:40Grappig, hoe je van je eigen referentiekader uit gaat... Koffie in huis hebben vind ik echt wel een must. Ik zou raar staan te kijken als iemand zegt geen koffie in huis te hebben en dan smerige oploskoffie aanbiedt...
Ik heb geen dure Senseo staan, dus mensen krijgen hier toch echt Nescafé (en dan nog wel de Aldi-variant

Drink ik zelf namelijk ook elke ochtend.
Suiker heb ik ook al niet in huis. Ik drink mijn koffie met Canderel

Als mensen héél véél geluk hebben vind ik ergens in een heel hoge kast nog een zakje thee.
Dat drink ik zelf nooit, dus dat heb ik doorgaans niet in huis.
Ooit es een doosje in huis gehaald, maar als er hier 1 iemand om de 3 jaar 1 kop thee drinkt is het veel.
En meestal is dat doosje dan niet goed, want willen ze "echte thee, met verse kruiden".
Pech gehad, dat heb ik dus niet want ik ken er toch geen bal van.

vrijdag 28 juni 2019 om 19:48
Haha, ik zie het nu!COtweepuntnul schreef: ↑28-06-2019 19:41Absint is wel echt wat anders dan bitter lemon hoor
Maar ik bedoelde eigenlijk dat ik niet verwacht dat je 20 verschillende dingen hoeft te halen.
Nee, maar ik vind het wel bijzonder dat iemand afdwingt door het maar te blijven vragen om bepaalde dranken in huis te halen. Zeker als er al veel keus is. De gangbare dingen als cola lijkt me wel logisch maar bitter lemon drinkt echt niemand (hier)

vrijdag 28 juni 2019 om 19:54
Ik gebruik ook geen suiker maar zoetjes, maar voor bezoek heb ik wel suikerklontjes in huis. Vind suiker ergens wel 'basis' om voor bezoek in huis te hebben. En voor 1 euro een hele doos vol, dus daarvoor zal ik ook het schip niet in gaan