Niet in huis hebben wat je gasten drinken

28-06-2019 18:21 344 berichten
Geen groot probleem, ik zit er niet vreselijk mee, maar ik vraag me wel af wat een gepaste reactie is.
Goed, mijn man en ik zijn al 18 jaar bij elkaar. De band met zijn familie is lauw, zowel mijn man als ik voelen niet echt een verbondenheid. Ik heb dat wel járen geprobeerd, maar nooit echt gelukt. Veel aanbieden om ergens mee te helpen, dingen mee te regelen, uitnodigen, maar nee, het was altijd nee. Prima, daar ben ik op den duur mee gestopt. We komen er af en toe, en sowieso altijd op verjaardagen of andere familie aangelegenheden. Ik kan hier prima mee leven, we zijn beleefd tegen elkaar en dat is het. Voor mijn man is het zo ook goed. Nu is de rest van de familie wel tamelijk hecht met elkaar.
Enfin, ik drink op feestjes graag cola light. Merk maakt me niets uit. De familie drinkt ice tea of sinas. Dat lust ik niet. Al 18 jaar als er dus een feestje is, gaat het ongeveer zo:

- Jufjoke, wat wil je drinken?
- doe maar cola light.
- dat heb ik niet. Wel sinas.
- oh, dat lust ik niet.
- ....

In al die jaren is het maar een enkele keer voorgekomen dat ze het wél hadden.
Geen drama, dan drink ik wel water/koffie/thee, maar raar vind ik het wel. Als hier een feestje is, haal ik in huis wat ik weet dat mijn gasten graag drinken. En bovendien vraag ik toch niet om iets heel raars.
Kan ik dit het beste negeren en nemen zoals het is? Dat doe ik nu al jaren, dus dat kan prima.
Toch steekt het een klein beetje .
Hebben jullie suggesties?
Ik zou nooit verwachten dat men in huis haalt wat ik graag drink. Doen ze het wel vind ik het erg lief.

Maar goed. Mij maak je sowieso meer blij met water dan met cola (welke variant dan ook).

Het verbaast me sowieso dat die frisdranken er zo ingebakken zitten. Niks mis met een kop thee of een glas water.
Alle reacties Link kopieren
2 blikjes in je tas doen......opgelost
Eurus schreef:
28-06-2019 18:45
Voor de TO duidelijk wel.
Dan laat je het niet 18 jaar waaien lijkt me. Deze kwestie is inmiddels wel echt verjaard. :-D
Cola light heb ik ook nooit in huis cola dan weer wel.

Die fles cola light zou hier ook nooit meer gedronken worden.

Meestal vraag je ook wat heb je in huis? Nou doe dan maar ...

Ik zou me best bezwaard voelen als mensen voor mij speciaal iets halen wat ze zelf niet drinken.
staafmixer wijzigde dit bericht op 28-06-2019 18:50
40.76% gewijzigd
Als ik echt een feestje geef dan zorg ik dat er voldoende in huis is. Maar voor zomaar een avondje afspreken ga ik niet ‘all out’. Als ik bij iemand op bezoek ga dan pas ik me aan aan wat zij op voorraad hebben, ik verwacht van een ander echt niet dat ze helemaal speciaal voor mij iets kopen in de supermarkt. Ik heb altijd wel iets van fris in huis dus zit meestal wel wat tussen.
Wij drinken geen alcohol, fruitsappen, waters met smaakjes, icetea of frisdrank. Ik haal altijd blikjes of flessen in huis als er mensen komen die dat wel lusten en wat op het einde van het feestje/etentje/whatever niet op is, geef ik mee.

Maar in jouw plaats zou ik beginnen om systematisch eigen drinken mee te nemen, TO. Of er gewoon vrede mee nemen en water drinken :)
Ze moeten je niet.
ik drink nooit frisdrank en heb het niet in huis, ik kan echt niet onderscheiden wie er sinas drinkt of cola want alles met prik lijkt voor mij hetzelfde
Ik ga echt niet rekening houden met wie wat drinkt hoor,dan kan ik wel de hele supermarkt qua keuze meenemen,en zo rijk ben ik niet.ik neem cola,Sinas en sap en daar moet iedereen het maar mee doen!Ik verwacht ook niet van anderen dat ze speciaal iets voor mij gaan kopen wat ik lust.Er is altijd nog water uit de kraan.
Een oom hield blijkbaar van donker bier. Steevast met verjaardagen haalde mijn moeder een hele lading donker bier voor die man in huis. Tot hij op een dag schoorvoetend toegaf dat hij al sinds zijn studententijd geen donker bier meer dronk en het eigenlijk niet lekker meer vond maar steeds maar tegen heug en meug twee biertjes dronk omdat hij er niks van had durven zeggen. Hij voelde zich bezwaard dat het speciaal voor hem in huis werd gehaald.
Murrmurr schreef:
28-06-2019 18:59
Een oom hield blijkbaar van donker bier. Steevast met verjaardagen haalde mijn moeder een hele lading donker bier voor die man in huis. Tot hij op een dag schoorvoetend toegaf dat hij al sinds zijn studententijd geen donker bier meer dronk en het eigenlijk niet lekker meer vond maar steeds maar tegen heug en meug twee biertjes dronk omdat hij er niks van had durven zeggen. Hij voelde zich bezwaard dat het speciaal voor hem in huis werd gehaald.
:rofl:
Ik voel me gezegend met ouders die altijd cola light voor me in huis (of pas zelfs op de camping) halen. Een man van een vriendin gaat het zelfs altijd speciaal voor mij halen als ik al dan niet onverwachts langskom.
Maar bij m'n zus weet ik dat ik het zelf mee moet nemen als ik het graag wil drinken. Die denkt daar gewoon niet aan en is daar niet zo attent mee / vindt het onzin dat ik het drink. En bij anderen is het standaard in huis. Het verschilt.

Ik zorg dat ik altijd spa rood en aanmaaklimonade in huis heb. Dan ben ik voorzien voor de meeste volwassenen / kinderen. Als een zwangere vriendin langskomt, zorg ik voor wat 0 procent biertjes of Jillz. Verder heb ik dan meestal wel wijn.

Ik heb zelfs koffie in huis, terwijl ik dat zelf absoluut niet drink. Wel oploskoffie, want ik ga geen apparaat in huis halen dat ik zelf niet gebruik. Maar wordt toch gewaardeerd door bijv mijn vader als ie een keer komt. Of schilders.

Als m'n moeder nou dolgraag sinas zou drinken, zou ik zorgen dat ik wat blikjes in de voorraadkast heb staan. Gelukkig zijn de meeste mensen niet zo moeilijk. En ik ook niet.
schorpioentje28 schreef:
28-06-2019 18:27
ik herken het..drink bij mn schoonouders meestal water, want zij drinken alleen maar vruchtensappen en die lust ik niet.
Voor schoonzus worden apart blikjes cola light in huis gehaald, maar na 10 jaar is een flesje spa rood oid nog te moeilijk. En als ze dan al eens iets anders in huis heeft Crystal Clear ofzo) is het meestal over de datum..dus ook niet voor mij gehaald dan.

Verder krijg ik na 10 jaar nog steeds een lepeltje in mn koffie, terwijl ik nooit anders dan zwarte koffie gedronken heb :lol:

Ach, ze wonen een eind weg, dus heb meestal in de auto wel een flesje drinken voor de heen/terugweg..
Precies dit hier.Ik drink alles maar dat is dan ook irritant vinden ze. Want dan zie ik fanta Lemon, denk 'oh dat is er, lekker' en dan paniek omdat ik dan het tweede blikje van een ander opdrink. Voor mij is dan niks gehaald maar toch ben ik degene die dan lastig is. Terwijl in mijn ogen de echte vraag is waarom zo karig ingekocht en wat moet ik dan wel drinken.
Dus ik drink vaak maar water en voor anderen is van alles gekocht. Heel gek.
Ik haal zelf wel altijd wat gasten lekker vinden, en als het iets is dat wij zelf nooit drinken haal ik blikjes of kleine pakjes.
En nee, ik lust ook geen sinas of ice tea. Als iemand niks in huis heeft wat ik lust neem ik een glas water. Mijn wereld vergaat niet, maar als je er al 18 jaar komt vind ik het zeker niet gastvrij.
Ik vind het echt heel ongastvrij dat mensen niet in huis halen wat je drinkg. Als het niet super speciaal of duur is dan.
Geen punt van maken want wat al jaren zo is blijft dat voor altijd, sommige mensen zijn nu eenmaal horken. Die moet je gewoon vóór zijn en hun lol eraf halen.
Lust je wel water met een smaakje want dan koop je zo'n piepklein flesje aanmaak (ken je die, passen zelfs in je broekzak) en vraag je om een glas water, paar druppels uit dat flesje en klaar.

COtwee, ik kan ook geen koolzuur verdragen, een ander lust geen koffie, de volgende geen bier etc. Maar alles maar in huis halen voor elke voorkeur is ook nogal wat.
Nou blaas ik vandaag zelf heel (té :'( ) veel kaarsjes uit maar ik hou niet van taart en dus is er geen taart. :)
Het-groepje schreef:
28-06-2019 19:01
Precies dit hier.Ik drink alles maar dat is dan ook irritant vinden ze. Want dan zie ik fanta Lemon, denk 'oh dat is er, lekker' en dan paniek omdat ik dan het tweede blikje van een ander opdrink.
Jezus wat een kleinburgerlijk gezever allemaal
Murrmurr schreef:
28-06-2019 18:54
Ze moeten je niet.
Nou hier gaat het natuurlijk ook om. Niet om die frisdrank, maar wat er achter zit. Voor de rest van de familie halen ze wel wat ze lekker vinden.
Nouja ik vind het ook echt heel raar dat ze na al die tijd geen rekening met jou houden. Wanneer ze vragen wat wil je drinken? Gewoon cola light blijven vragen. Als ze het niet hebben dan vraag je water. Wil je nou echt liever cola light drinken dan neem je het niet de volgende keer maar die keer daarop gewoon lekker zelf mee.
‘Dat lust ik niet’?? Ik zou heel verbaasd staan kijken als ik dat hoorde uit de mond van een volwassene.
staafmixer schreef:
28-06-2019 18:48
Cola light heb ik ook nooit in huis cola dan weer wel.

Die fles cola light zou hier ook nooit meer gedronken worden.

Meestal vraag je ook wat heb je in huis? Nou doe dan maar ...

Ik zou me best bezwaard voelen als mensen voor mij speciaal iets halen wat ze zelf niet drinken.

Vraag jij dat op een verjaardag als ze vraagt wat wil je drinken? Fanta/cola bv zijn toch gewoon standaard dingen die je wel hebt als je een verjaardag geeft. Als iemand ‘speciaal’ voor jou cola haalt wanneer je op een verjaardag komt hoef je je toch niet bezwaard te voelen lijkt me, is toch normaal. Tenzij je zelf ook niet zo bent dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Als iemand nou graag absint drinkt, dat snap ik nou dat je dat niet in huis haalt maar cola is toch niet ingewikkeld.
Volgende keer als je op visite gaat geen bosje bloemen of flesje wijn meenemen, maar feestelijk ingepakt 4 flessen cola light. Zit je de komende tijd goed.
Op een standaard verjaardag hebben wij meestal toch wel bier, alcoholvrij bier, radler, rode en witte wijn, rosé, prosecco, cola, cola light, spa rood en iets van een pak spa fruit in huis. En limonade voor de kinderen.
ClumsyNinja schreef:
28-06-2019 19:28
Volgende keer als je op visite gaat geen bosje bloemen of flesje wijn meenemen, maar feestelijk ingepakt 4 flessen cola light. Zit je de komende tijd goed.
:HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven