Bezette man
zondag 30 juni 2019 om 22:14
Er zijn veel topics over de bezette man maar ik moet even mijn verhaal kwijt..
Ongeveer 8 maanden geleden heb ik de relatie met mijn ex verbroken. Vrij kort daarna heb ik tijdens een avond stappen een leuke man leren kennen. Ik had een gezellig gesprek met hem, maar voor de rest geen verwachtingen want ik hoorde via een vriend dat hij al in een relatie zat. Vrij kort daarna kreeg ik van hem een vriendschap verzoek op facebook. Deze heb ik geaccepteerd waarna hij met mij begon te praten via messenger. Na ongeveer een week was het contact afgelopen en ik had daar ook geen moeite mee. De maanden verstreken en telkens kwamen wij elkaar weer tegen op feestjes. Hier hadden we dan altijd contact en meestal daarna ook nog even via messenger, bijna altijd op zijn initiatief. Tot op een avond ik met hem achter bleef en we gezoend hebben. Doordat hij steeds contact met mij zocht is mijn gevoel voor hem gegroeid, daarvoor vond ik vooral de aandacht van z'on aantrekkelijke man fijn. We hadden vier werken nonstop contact en ik leerde hem steeds beter kennen. Mijn gevoel voor hem is toen gegroeid want ondanks dat hij vreemd gaat, en dus niet eerlijk en betrouwbaar is, vind ik hem een ontzettend leuke vent. Naast dat ik hem mega aantrekkelijk vind, vind ik hem nu dus ook leuk waardoor er denk ik wel lichte vlinders zijn ontstaan. Na de vier weken contact hebben we een keer afgesproken waarbij we ook seks hebben gehad. Hierna hadden we nog steeds contact al werd dit in verloop van de week minder.. het contact is er alsnog zeker wel wekelijks. Na elkaar op een ander feestje tegen gekomen te zijn, hebben we nogmaals seks gehad. Hierna heb ik niks meer van hem gehoord.
Ik weet dat heel veel mensen mij nu achterbaks gaan vinden omdat ik met een bezette man het bed ingedoken ben en dat begrijp ik volkomen. Ik had nooit verwacht van mijzelf dat ik dit zou doen. Wellicht is het omdat hij in veel opzichten heeft wat ik in mijn vorige relatie miste. Dat hij ook mega aantrekkelijk is en dat mijn ego streelt en daarnaast ook interessant is (bijv door het werk wat hij doet). Na het verbreken van mij relatie ben ik nog niemand tegen gekomen die ik zo interessant en leuk vind als hem. Ik weet dat er mee moet kappen, dat ik mijzelf hier telkens pijn mee doen door het afstoten en aantrekken.. die onzekerheid. Ik vind het gewoon erg lastig want in mijn hoofd is hij het gewoon helemaal voor mij terwijl ik ergens denk dat hij nooit zijn relatie gaat verbreken voor mij. Ik loop sowieso vaak tegen het feit aan dat de mannen waar ik op af stap al bezet zijn. Heeft iemand ervaring? Tips? Ik zit er zelfs over na te denken om op tinder te gaan voor afleiding en om te bevestigen dat er ook nog leuke mannen zijn die wel vrijgezel zijn.... al wil ik mijzelf niet wanhopig maken. Ik ben gewoon hele dagen bezig met hem in mijn hoofd.
Ongeveer 8 maanden geleden heb ik de relatie met mijn ex verbroken. Vrij kort daarna heb ik tijdens een avond stappen een leuke man leren kennen. Ik had een gezellig gesprek met hem, maar voor de rest geen verwachtingen want ik hoorde via een vriend dat hij al in een relatie zat. Vrij kort daarna kreeg ik van hem een vriendschap verzoek op facebook. Deze heb ik geaccepteerd waarna hij met mij begon te praten via messenger. Na ongeveer een week was het contact afgelopen en ik had daar ook geen moeite mee. De maanden verstreken en telkens kwamen wij elkaar weer tegen op feestjes. Hier hadden we dan altijd contact en meestal daarna ook nog even via messenger, bijna altijd op zijn initiatief. Tot op een avond ik met hem achter bleef en we gezoend hebben. Doordat hij steeds contact met mij zocht is mijn gevoel voor hem gegroeid, daarvoor vond ik vooral de aandacht van z'on aantrekkelijke man fijn. We hadden vier werken nonstop contact en ik leerde hem steeds beter kennen. Mijn gevoel voor hem is toen gegroeid want ondanks dat hij vreemd gaat, en dus niet eerlijk en betrouwbaar is, vind ik hem een ontzettend leuke vent. Naast dat ik hem mega aantrekkelijk vind, vind ik hem nu dus ook leuk waardoor er denk ik wel lichte vlinders zijn ontstaan. Na de vier weken contact hebben we een keer afgesproken waarbij we ook seks hebben gehad. Hierna hadden we nog steeds contact al werd dit in verloop van de week minder.. het contact is er alsnog zeker wel wekelijks. Na elkaar op een ander feestje tegen gekomen te zijn, hebben we nogmaals seks gehad. Hierna heb ik niks meer van hem gehoord.
Ik weet dat heel veel mensen mij nu achterbaks gaan vinden omdat ik met een bezette man het bed ingedoken ben en dat begrijp ik volkomen. Ik had nooit verwacht van mijzelf dat ik dit zou doen. Wellicht is het omdat hij in veel opzichten heeft wat ik in mijn vorige relatie miste. Dat hij ook mega aantrekkelijk is en dat mijn ego streelt en daarnaast ook interessant is (bijv door het werk wat hij doet). Na het verbreken van mij relatie ben ik nog niemand tegen gekomen die ik zo interessant en leuk vind als hem. Ik weet dat er mee moet kappen, dat ik mijzelf hier telkens pijn mee doen door het afstoten en aantrekken.. die onzekerheid. Ik vind het gewoon erg lastig want in mijn hoofd is hij het gewoon helemaal voor mij terwijl ik ergens denk dat hij nooit zijn relatie gaat verbreken voor mij. Ik loop sowieso vaak tegen het feit aan dat de mannen waar ik op af stap al bezet zijn. Heeft iemand ervaring? Tips? Ik zit er zelfs over na te denken om op tinder te gaan voor afleiding en om te bevestigen dat er ook nog leuke mannen zijn die wel vrijgezel zijn.... al wil ik mijzelf niet wanhopig maken. Ik ben gewoon hele dagen bezig met hem in mijn hoofd.
maandag 1 juli 2019 om 12:16
Vergelijking slaat nergens op. Een auto is een object zonder vrije keus. Een man/vrouw met een relatie is dat wel.mammezel schreef: ↑01-07-2019 11:59Als je iets van verantwoordelijkheid, zelfrespect, respect voor anderen, ernst, … in je hebt, dan laat je zoiets vrij.
Om een zotte vergelijking te maken: je neemt toch ook niet de auto van iemand anders omdat hij daar met draaiende motor staat, en je kunt zeggen: het is toch niet mijn verantwoordelijkheid dat hij hem onbeheerd heeft achtergelaten. Dat laatste is waar, maar of je daar dan iets mee moet doen is nog een andere vraag.
maandag 1 juli 2019 om 12:18
Ja, en daarnaast zou ik ook een appeltje willen schillen als de andere vrouw willens en wetens met mijn man dingen uitspookt.Snowpink schreef: ↑01-07-2019 12:06Ik zit hier gelukkig ook niet om stemmen te verzamelen. Het is altijd makkelijk.om boos te worden op de andere, onbekende partij dan op je eigen partner. Dat komt veel dichterbij en betekent dat je moet erkennen dat je partner niet oke is of dat je relatie niet oke is. Veel mensen steken dan liever hun kop in het zand of botvieren hun woede op de "andere persoon".
Er gaat er maar 1 vreemd dus die persoon valt de verantwoordelijkheid toe te dichten.
Niet of de 1 óf de ander.
Ze zijn allebei fout!!
Man kreeg er het meest van langs als het mij betrof, maar die vrouw mag ook wel horen/zien/voelen/weten wat ze veroorzaakt heeft, want dat is net zo goed een domme kut als ze denkt dat ze er zo mee weg komt.
Als iedereen alleen zijn eega aanpakt komen al die vrouwen er dus zo mee weg?
Want "die hebben niks verkeerd gedaan" en "daar heb je niks mee te maken?!"
Nou, ik vind dus echt van wel.
Dan had ze zich niet met mijn man bezig moeten houden. Doet ze dat wel, dan is het dus wel degelijk mijn pakkie an geworden.
maandag 1 juli 2019 om 12:20
Het is makkelijk om hier een snel oordeel over te hebben.
Als je hem leuk vindt moet je op termijn wel duidelijk zijn. Eeuwig vreemdgaan is natuurlijk geen optie. Ik ben het zeer oneens dat hij wederom vreemd zou gaan. Het kan dat hij natuurlijk in een vervelende of aflopende relatie zit en jou is tegengekomen in die eindfase.
Als je hem leuk vindt moet je op termijn wel duidelijk zijn. Eeuwig vreemdgaan is natuurlijk geen optie. Ik ben het zeer oneens dat hij wederom vreemd zou gaan. Het kan dat hij natuurlijk in een vervelende of aflopende relatie zit en jou is tegengekomen in die eindfase.
maandag 1 juli 2019 om 12:20
Goed geprobeerd, maar je kan me niet overtuigen hoor. En kijk maar naar het merendeel van de reacties, ze veroordelen ook de (vrije) vrouw die aan het overspel deelneemt. Maar zeggen, zij is de bitch, het is haar fout alleen, zo zie ik het natuurlijk ook niet. Vrouwen die dat zeggen zijn vrouwen die met hun man zijn verdergegaan en kost wat kost de zaak willen recht praten. Als iemand zoiets tegen mij zegt, dan vraag ik altijd: en hij was in coma toen het gebeurde? En vanaf dan luchten ze hun hart NIET meer bij mij omdat ze weten dat het waar is wat ik vraag/zeg.
Overspel doe je met twee en hoe kan je nu een actie die door twee personen is gepleegd, omschrijven als: er was er maar 1
verantwoordelijk? De vrouw (of man, kan ook natuurlijk) is op zijn minst 'meewerkend voorwerp'.
maandag 1 juli 2019 om 12:24
Zoals ik al zei: ik ben hier niet om stemmen te verzamelen en andere meningen erbij halen om mij ervan te overtuigen dat ik het verkeerd heb is nogal kleuterschoolgedrag. Ik zie het anders dan jij. Punt. En ik slaap er niet minder om als jij, of wie dan ook, dat niet met me eens is. Als iedereen hetzelfde dacht is het leven ook maar saai.mammezel schreef: ↑01-07-2019 12:20Goed geprobeerd, maar je kan me niet overtuigen hoor. En kijk maar naar het merendeel van de reacties, ze veroordelen ook de (vrije) vrouw die aan het overspel deelneemt. Maar zeggen, zij is de bitch, het is haar fout alleen, zo zie ik het natuurlijk ook niet. Vrouwen die dat zeggen zijn vrouwen die met hun man zijn verdergegaan en kost wat kost de zaak willen recht praten. Als iemand zoiets tegen mij zegt, dan vraag ik altijd: en hij was in coma toen het gebeurde? En vanaf dan luchten ze hun hart NIET meer bij mij omdat ze weten dat het waar is wat ik vraag/zeg.
Overspel doe je met twee en hoe kan je nu een actie die door twee personen is gepleegd, omschrijven als: er was er maar 1
verantwoordelijk? De vrouw (of man, kan ook natuurlijk) is op zijn minst 'meewerkend voorwerp'.
anoniem_381635 wijzigde dit bericht op 01-07-2019 12:26
0.17% gewijzigd
maandag 1 juli 2019 om 12:30
Dat is ook zo, maar de ander werkt er wel aan mee en levert je dus net zo goed een hele flinke achterbakse rotstreek.
maandag 1 juli 2019 om 12:32
Volgens mij WIL je het niet verstaan, omdat je weet dat je geen poot hebt om op te staan.
Natuurlijk is een auto een object. Die auto neemt geen initiatief, dat heb ik nergens beweerd.
Het ging erover of je - als je er de gelegenheid toe krijgt - iets wat niet bij jou hoort, zomaar kan nemen en te doen of dat wel bij jou hoort.
En in dit topic gaat het erover dat zij die man eigenlijk met rust had moeten laten, net zoals je een auto met draaiende motor ook laat staan.
Misschien is het zo duidelijker en daar kwam mijn vergelijking van.
maandag 1 juli 2019 om 12:33
+ 100, als ik de uitleg van Snowpink zo lees, dan gaat die nog vriendinnetje worden met de dame die met haar partner de koffer is ingedoken.justagirly schreef: ↑01-07-2019 12:18Ja, en daarnaast zou ik ook een appeltje willen schillen als de andere vrouw willens en wetens met mijn man dingen uitspookt.
Niet of de 1 óf de ander.
Ze zijn allebei fout!!
Man kreeg er het meest van langs als het mij betrof, maar die vrouw mag ook wel horen/zien/voelen/weten wat ze veroorzaakt heeft, want dat is net zo goed een domme kut als ze denkt dat ze er zo mee weg komt.
Als iedereen alleen zijn eega aanpakt komen al die vrouwen er dus zo mee weg?
Want "die hebben niks verkeerd gedaan" en "daar heb je niks mee te maken?!"
Nou, ik vind dus echt van wel.
Dan had ze zich niet met mijn man bezig moeten houden. Doet ze dat wel, dan is het dus wel degelijk mijn pakkie an geworden.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 01-07-2019 12:37
Reden: had snowwhite geschreven, maar het moest snowpink zijn
Reden: had snowwhite geschreven, maar het moest snowpink zijn
8.52% gewijzigd
maandag 1 juli 2019 om 12:35
Ok, maar durft zijn vrouw ook niet onder ogen te komen toch? Haar de waarheid te vertellen? Eerlijk te zijn?
Dat maakt jou net zo goed een bedrieger.
maandag 1 juli 2019 om 12:36
Doe eens rustig zeg. Dit is geen podium voor politiek debat ofzo. Ik hoef geen "poot om op te staan". Is het echt een heel groot probleem dat mijn mening anders is dan die van jou?mammezel schreef: ↑01-07-2019 12:32Volgens mij WIL je het niet verstaan, omdat je weet dat je geen poot hebt om op te staan.
Natuurlijk is een auto een object. Die auto neemt geen initiatief, dat heb ik nergens beweerd.
Het ging erover of je - als je er de gelegenheid toe krijgt - iets wat niet bij jou hoort, zomaar kan nemen en te doen of dat wel bij jou hoort.
En in dit topic gaat het erover dat zij die man eigenlijk met rust had moeten laten, net zoals je een auto met draaiende motor ook laat staan.
Misschien is het zo duidelijker en daar kwam mijn vergelijking van.
maandag 1 juli 2019 om 12:37
maandag 1 juli 2019 om 12:38
Guttegut, het zit je wel hoog he.
Nou goed, om je te verkneukelen: het interesseert me geen klap welke vrijgezel met welke bezette man/vrouw de koffier induikt. De enige die ik iets aanreken zijn de vreemdgangers. Niks meer en niks meer.
maandag 1 juli 2019 om 12:42
Het is voor mij helemaal geen probleem, alleen liet jij duidelijk merken dat je de vergelijking niet begreep van de auto die daar 'pakkensklaar' stond en een man die ook 'pakkensklaar' is. En daarom heb ik dat uitgelegd. Is dat niet rustig? jazeker!
maandag 1 juli 2019 om 12:45
ben ik met je eens
Ik zou nooit een ander verantwoordelijk houden voor de problemen in mijn relatie. Als mijn man vreemdgaat, ligt dat aan hem (en aan hem&mij) niet aan de mevrouw aar hij mee neukt
maandag 1 juli 2019 om 12:46
Mooie drogredenatie, oftewel een argumentum ad populum.
Vreemdgaan is het hebben van een (seksueel) contact of een (seksuele) relatie met een ander dan de vaste partner, zonder dat die laatste hiervoor toestemming heeft gegeven. De persoon waarmee vreemdgegaan wordt pleegt geen overspel (en is evenmin verantwoordelijk voor de relatie van de ander)...Overspel doe je met twee en hoe kan je nu een actie die door twee personen is gepleegd, omschrijven als: er was er maar 1 verantwoordelijk? De vrouw (of man, kan ook natuurlijk) is op zijn minst 'meewerkend voorwerp'.
We used to be friends...
maandag 1 juli 2019 om 12:47
maandag 1 juli 2019 om 12:47
Ik vind van niet.justagirly schreef: ↑01-07-2019 12:30Dat is ook zo, maar de ander werkt er wel aan mee en levert je dus net zo goed een hele flinke achterbakse rotstreek.
Het is net alsof relaties binaire gegevenheden zijn. Wat niet zo is. Je moet ook onderzoeken in hoeverre je voor iemand wilt gaan. Ik vind dat niet gek.
maandag 1 juli 2019 om 12:49
ware het niet, dat de vergelijking volkomen mank gaat
maandag 1 juli 2019 om 12:54
maandag 1 juli 2019 om 12:56
Maar als diegene jullie relatie kent.... en jou zelfs kent, of weet dat jij zijn vrouw bent of vriendin...
Heb je dan géén boosheid naar haar toe?
maandag 1 juli 2019 om 13:01
En er zijn geen auto’s die niet iemands eigendom zijn, terwijl er wel mannen zijn die niet in een relatie zitten en die je dus wel gewoon kunt meenemen.
er zijn deelauto’s die je wel zomaar mag meenemen onder bepaalde voorwaarden. Die deelauto’s zijn makkelijk te herkennen, maar aan een man zie je niet in een oogopslag of je te maken hebt met een vrij exemplaar of een die je deelt.
Dus als een kerel zegt dat ie single is of een open relatie heeft, waarom moet je je als single vrouw dan verantwoorden?
Ik vind het maar raar om iemand die een volslagen vreemde is, verantwoordelijk te houden voor het feit dat jouw partner vreemdgaat. Gaat mijn man vreemd met mijn zus of een vriendin, dan zou ik ook boos op haar zijn, als ie mij bedriegt met iemand die ik niet ken, hou ik alleen hem verantwoordelijk. Want met hem heb ik afspraken over wat binnen onze relatie wel of niet acceptabel is, niet met die andere vrouw.
maandag 1 juli 2019 om 13:02
Zou je "binair" willen uitleggen?Bombus-Sylvarum schreef: ↑01-07-2019 12:47Ik vind van niet.
Het is net alsof relaties binaire gegevenheden zijn. Wat niet zo is. Je moet ook onderzoeken in hoeverre je voor iemand wilt gaan. Ik vind dat niet gek.
Als je wilt onderzoeken 'hoe ver je met iemand wil gaan'
moet dat dan echt tijdens een relatie waarin je dus een derde bedonderd, nl de vaste partner?
Je weet dan iniedergeval van elkaar dat je beide oneerlijk bent ja, nou, een match made in heaven hoor!
Nee, ik vind het iets met normen en waarden en gevoel voor een ander, respect, verantwoordelijkheidsgevoel, eerlijkheid en kan nog wel even doorgaan. Telt ook voor degene die willens en wetens met een bezet iemand gaat, ja.
Ik kan het gewoon op geen enkele manier goedkeuren.