Shutters
donderdag 4 juli 2019 om 22:34
We hebben een nieuw huis gekocht, hartstikke leuk en spannend! En alhoewel we nog best een tijdje moeten wachten zijn we wel aan het plannen en een begroting aan het maken.
Zowel in de woonkamer als in de woonkeuken hebben we straks een schuifpui en we zouden dan ook het liefste shutters op rails willen bij beide deuren. Een rondje Google laat ons echter flink schrikken. Voor de 2 schuifpuien komen we in totaal op zo’n 6000 euro. WoW.. das wel veel voor raambekleding.
Heeft iemand tips? Goedkopere aanbieders? Of juist andere ideeën voor raambekleding die net zo.n strakke uitstraling heeft en handig werkt?
Zowel in de woonkamer als in de woonkeuken hebben we straks een schuifpui en we zouden dan ook het liefste shutters op rails willen bij beide deuren. Een rondje Google laat ons echter flink schrikken. Voor de 2 schuifpuien komen we in totaal op zo’n 6000 euro. WoW.. das wel veel voor raambekleding.
Heeft iemand tips? Goedkopere aanbieders? Of juist andere ideeën voor raambekleding die net zo.n strakke uitstraling heeft en handig werkt?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 4 juli 2019 om 22:43
Shutters nemen veel licht weg, ook als ze open staan. Weet je zeker dat je dat wilt?
Ik vind ze ook nogal modegevoelig, in de zin dat over 10 jaar iedereen weet dat die shutters zo typisch van 10 jaar terug waren. Dan kun je tegen die tijd iets nieuws nemen, maar dan kosten ze dus 600 per jaar.
Maar als je zeker weet dat het je smaak is, en dat je het jarenlang mooi vindt, waarom niet.
Ik vind zelf luxaflex mooier en praktischer (en veel goedkoper) dan shutters. Maar mijn smaak is niet erg universeel.
Ik vind ze ook nogal modegevoelig, in de zin dat over 10 jaar iedereen weet dat die shutters zo typisch van 10 jaar terug waren. Dan kun je tegen die tijd iets nieuws nemen, maar dan kosten ze dus 600 per jaar.
Maar als je zeker weet dat het je smaak is, en dat je het jarenlang mooi vindt, waarom niet.
Ik vind zelf luxaflex mooier en praktischer (en veel goedkoper) dan shutters. Maar mijn smaak is niet erg universeel.
donderdag 4 juli 2019 om 22:52
Het zal nogal schelen of je ze in een speciaalzaak haalt of bij de bouwmarkt. Maar mijn ervaring als poetshulp, is dat ik ze zelf nooit zou willen. Wat een stofnesten zijn het. En de eerste weken neem je dat misschien voor lief omdat je er weg van bent, maar wat na een paar jaar? Dus huishoudelijk gezien zou ik er niet voor gaan.
donderdag 4 juli 2019 om 22:58
Qua licht is het geen probleem, we hebben straks een enorm licht huis. Met nog meer ramen dan alleen die schuifpuien.
Luxaflex is geen optie met een schuifpui. We hebben nu houten jaloezieën en dat is gewoon mega onhandig. Dan heb je standaard 1 luxaflex omhoog omdat je de tuin in wil.
Luxaflexen zijn ook stofnesten. Dat ben ik wel gewend
Luxaflex is geen optie met een schuifpui. We hebben nu houten jaloezieën en dat is gewoon mega onhandig. Dan heb je standaard 1 luxaflex omhoog omdat je de tuin in wil.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 4 juli 2019 om 23:00
Ik vind praktisch alle raambekleding stofnesten waar werk in gaat zitten. Veel gordijnen moeten naar de stomerij (duur!) en zelf wassen is ook wel een karweitje. Jaloezieën zitten ook vol stof en die afnemen is ook tijdrovend en niet lonend. Al die latjes.. En die touwtjes.. rolgordijnen of alles in die categorie trekken zich ook vol met stof en zijn vaak gevoelig waardoor goed schoonmaken best een uitdaging kan zijn. Lamellen en shutters zijn dan nog groot en een beetje lomp wat het schoonmaken wel makkelijk maakt.Oh-happy-day schreef: ↑04-07-2019 22:52Het zal nogal schelen of je ze in een speciaalzaak haalt of bij de bouwmarkt. Maar mijn ervaring als poetshulp, is dat ik ze zelf nooit zou willen. Wat een stofnesten zijn het. En de eerste weken neem je dat misschien voor lief omdat je er weg van bent, maar wat na een paar jaar? Dus huishoudelijk gezien zou ik er niet voor gaan.
Dus aan alle raambekleding kleeft werk wat mij betreft.
donderdag 4 juli 2019 om 23:04
Tja dan lijken shutters me de beste oplossing als je geen jaloezieën wilt. Andere raambekleding vind ik qua uitstraling niet vergelijkbaar.biol schreef: ↑04-07-2019 22:58Qua licht is het geen probleem, we hebben straks een enorm licht huis. Met nog meer ramen dan alleen die schuifpuien.
donderdag 4 juli 2019 om 23:06
Jaloezieën is gewoon niet praktisch met een schuifpui...Lievejetje schreef: ↑04-07-2019 23:04Tja dan lijken shutters me de beste oplossing als je geen jaloezieën wilt. Andere raambekleding vind ik qua uitstraling niet vergelijkbaar.
donderdag 4 juli 2019 om 23:17
Dat zou ik nooit doen
donderdag 4 juli 2019 om 23:28
Een bekende heeft van die verschuifbare 'panelen' voor de schuifpui bedenk ik me net. Van een soort stof/gaas met design. Die staan eigenlijk altijd naar de hoek geschoven maar kunnen dus ook dicht getrokken worden en dan is de inkijk weg.
Zoiets.
https://www.google.com/search?q=paneelg ... t9FT6AFHPM
Zoiets.
donderdag 4 juli 2019 om 23:32
Mooi!Discover schreef: ↑04-07-2019 23:28Een bekende heeft van die verschuifbare 'panelen' voor de schuifpui bedenk ik me net. Van een soort stof/gaas met design. Die staan eigenlijk altijd naar de hoek geschoven maar kunnen dus ook dicht getrokken worden en dan is de inkijk weg.
Zoiets.
donderdag 4 juli 2019 om 23:51
Gordijnen naar de stomerij? Hoe worden ze dan vies? Vroeger toen er nog gerookt werd in huis misschien, maar ik hoef mijn gordijnen echt nooit te wassen. Of ben ik nu de smeerbeer van het forum?
vrijdag 5 juli 2019 om 00:14
Nou als mijn dochtertje met haar pindakaas handen vlotjes wegspurt en zich optrekt aan de gordijnen bvb. Of alle haren van onze kat die er graag tegenaan gaat zitten en de resten haar in de lucht als ze verhaart. Ik rol of stofzuig het merendeel eraf maar voor mijn gevoel worden ze toch echt wel stoffig en viezig. Het stof wat op je meubels en vloer neerdaalt slaat de gordijnen vast niet over..
vrijdag 5 juli 2019 om 00:46
https://www.luxaflex.nl/ramen/draai-en-kiepramen/
Zit hier niet een oplossing bij voor je schuifpui?
Zit hier niet een oplossing bij voor je schuifpui?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.