Uitgerekend september 2019 (extra groep)

29-01-2019 17:12 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle zwangeren die uitgerekend zijn in september!

Er zijn al twee andere groepen voor september (eerste helft en tweede helft september), maar die zitten al vol, dus bij deze een groep voor iedereen die het leuk vindt mee te schrijven en in de andere groepen geen plek meer vond.

NaamLeeftijd KindjeUitgerekendMeisje/jongenOpmerkingen (echo's e.d.)
Lily-of-the-valley..2e15-9-2019 💙 termijnecho+20w echo :cheer2:
Verliefdenonzeker313e30-9-2019 💙 ? ..
Djbbi301e23-9-2019..
Winterluxi291e01-10-2019 💙 termijnecho & 20 weken echo :heart:
Youthza..1e15-9-2019 :fortune: ..
Bonnieux..2e10 a 15 sept :gift: ..
Smartie88301e15 sept :fortune: 23 april 20w echo
Maribos..2e13 sept 💙 20w echo :cheer2:
Bo :hug:

moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:14
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
64.45% gewijzigd
Ja ik laat mij ook inenten..er is alleen idd heel moeilijk aan te komen. Mij boden ze een alternatief merk aan bij de apotheek..zei automatisch ja maar bedacht mij later dat ik geeneens weet of deze wel mag. Dit dat laat ik de apotheek nog wel even uitzoeken.
Het voordeel bij het laten zetten hij de huisarts is dat je geen consultkosten hoeft te betalen (althans die gaan rechtstreeks naar je verzekering) ergens anders betaal je die wel.
Dag dames,

Met mij gaat het niet super, vandaar dat ik niet van me heb laten horen. In een pm wil ik er wel meer over vertellen ivm herkenbaarheid.

Over een babynestje, ik zou er nooit een kopen. Ik vind het gevaar voor rebreathing en verstikking veel te groot.

Dat van die kinkhoestvaccinatie vind ik ook heel stom! Als ze toch aanraden om die te nemen, dan mogen ze m ook wel vergoeden en beschikbaar maken, toch?
Pm gestuurd. Xxx

Ik heb ook geen vaccinatie laten doen. Te weinig info en bang om er juist ziek van te worden.
Ik ga me ook laten inenten, las laatst nog zo’n griezelverhaal waarbij drie weken oude baby was overleden aan kinkhoest. Als dat met een prikje voorkomen kan worden heb ik het er graag voor over.
Babynestje heb ik ook niet gekocht en ga ik denk ik ook niet doen..zie er niet zo heel erg de meerwaarde van in. Heb al een doomoo

Djbbi..misschien heb je je al goed laten informeren maar laat dit zeker doen. Er is namelijk al best veel onderzoek naar dit vaccin gedaan. Ziek worden kan in principe niet (op wat spierpijn en roodheid na) omdat er een doodvaccin wordt ingespoten.

Vanaf volgend jaar dus vergoeding..heeft veel voeten in aarde om dat mogelijk te maken vandaar dat dat nu nog niet is, ik betaal hem met alle liefde zelf.
(Ik werk zelf in de gezondheidszorg, dus ben wel redelijk op de hoogte van alles)
djbbi schreef:
19-06-2019 22:38
Pm gestuurd. Xxx

Ik heb ook geen vaccinatie laten doen. Te weinig info en bang om er juist ziek van te worden.
Thnx!

Waarom ben je er bang voor? Is het misschien een idee om je huiver met de verloskundige of gyn te bespreken en evt met de huisarts?
Hi ladies,

Bonnieux, ik heb je ook een pm gestuurd ❤

Kinkhoest: fijn dat jullie het aankaarten, want ik was het weer vergeten🙈, ik zal even overleggen met de VK/informeren deze week. Tijdens de vorige zwangerschap was het nog niet aan de orde.

Hier weer terug van vakantie. Het was heerlijk ontspannen en nu is het ook weer fijn om thuis te zijn. Nu maar eens een to do lijstje maken wat we nog moeten doen voor nummer twee zich aandient... 😬

Ik zat vanavond ook weer even te kijken naar een geboortekaartje. Hebben jullie al iets uitgezocht?

En zijn jullie er al uit met de naam/namen? Wij denk ik wel, alleen nog wat twijfel over de tweede naam.

Hoe gaat het verder met jullie?
Hi Lily,

Gek dat je VK niks over de inenting heeft gezegd. Ik ga het ook via de dokter doen :)

Fijn zo’n ontspannen vakantie! Wij zijn ook rustig aan het kijken wat we moeten doen. Ook al paar boeken met geboortekaartjes doorgebladerd maar is nog lastig om iets leuks te vinden!

De naam wordt denk redelijk last minute besloten, we hebben nu een lijstje waar er nog een paar op staan maar daar komen we wel aan uit. Ik hoef gelukkig niet na te denken over een tweede naam, eentje is al lastig genoeg!

Alles gaat goed hier! Begint iedereen al beetje af te tellen voor het verlof?
Hier ondertussen gestopt met werken, dus mijn verlof is al soort van begonnen..werken ging gewoon niet meer, geen energie en bloedingen houden aan..nog steeds onbekend waardoor. Gyn vindt het allemaal nier zo bijzonder, ik vind het echt heel erg vervelend.

Ik moet de boeken voor geboortekaartje bog ophalen, doen we bij bevriende drukker dus even lang rijden deze week.

Vandaag is toevallig klusjesman er om wat dingen in de babykamer te doen.

Wij zijn al wel een aantal weken uit de naam..althans dat denken we. 2e naam is vernoeming en we vernoemen hem naar mijn broer. Eerste zoon is vernoemd naar onze vaders. Wij vernoemen naar mensen die voor onze kinderen erg belangrijk gaan worden in hun leven. (Eerder gedacht aan ons opa’s maar die zijn al jaren dood en daar hebben onze kinderen niks mee)

Vandaag 30 weken..gaat echt nu toch wel hard maar kan toch ook niet wachten!
Hi allemaal!

Ik was ook wel nieuwsgierig naar hoe het met jullie allemaal gaat! Het begint allemaal al aardig op te schieten hè?

Ik ben trouwens nog op zoek naar een fijne afvinklijst voor alle dingen die we (nog) nodig hebben voor de baby. Bij de oudste had ik een heel handige in een app toen, maar ik kan die app niet meer vinden. Grrr super irritant!

Wij zijn nog in dubio over vooral de eerste naam, de tweede wordt een vernoeming en de derde wordt of de naam die we in eerste instantie als eerste naam hadden of toch nog weer wat heel anders haha.. we hebben iig een shortlist inmiddels! Niet meer nog eindeloos aan het zoeken, brainstormen en elkaars voorstellen afkraken hahahahaha!
Het is wat namen!!
En ook nog een geboortekaartje laten maken... Daar zat bij de oudste ook nog behoorlijk wat tijd in. Is wel mooi geworden.
@Winter, jawel maar dat was eerder, bij de intake geloof ik, dus was het zelf weer vergeten. Had vandaag een afspraak dus kort over gehad, maar ga m ook gewoon halen.

Leuk boeken bladeren, wij bestellen denk ik via een website. Ga morgen of na het weekend even een proefkaartje bestellen denk ik.

Leuk dat jullie ook gaan vernoemen Maribos, dat willen wij ook doen, maar dan heb je nog keuze uit verschillende namen. Ik vind jouw gedachte wel een goede (en mooie), dat je vernoemt naar mensen die belangrijk zullen zijn in het leven van je kind.

Wat vervelend van die bloedingen! Ergens wel een geruststelling dat de gynaecoloog zich er niet druk om maakt, maar logisch dat je daar zelf toch niet (helemaal) gerust over bent hoor, dat zou ik ook hebben. Heb je wel een goed gevoel van vertrouwen in de gynaecoloog?

En ja, rond de 30 weken nu allemaal. Aan de ene kant nog een poos uitzitten en zou ik ook willen dat het al zover was, aan de andere kant moet er nog genoeg gedaan worden voor die tijd. En wordt het na de bevalling ook weer (nog) druk(ker).... :proud:
Bonnie, wij hadden vorige zwangerschap twee afvinklijstjes gebruikt geloof ik, de ene weet ik niet meer, de ander van Consumentenbond geloof ik. Eentje waarop met groen en oranje stond aangegeven wat ouders echt noodzakelijk vonden en wat sommige wel en andere niet perse nuttig vonden/aanschaften. En we checkten ook nog de lijst die de kraamzorg opgeeft.

Moet zelf ook nog weer even kijken/googlen naar een afvinklijst. Ben echt een stuk trager (en lakser) dan de eerste keer :facepalm: Ach, komt ook wel goed toch :-D
Grrrr, en nu is mijn tweede stukje alsnog weg :facepalm:
Lily-of-the-Valley schreef:
04-07-2019 22:36
Bonnie, wij hadden vorige zwangerschap twee afvinklijstjes gebruikt geloof ik, de ene weet ik niet meer, de ander van Consumentenbond geloof ik. Eentje waarop met groen en oranje stond aangegeven wat ouders echt noodzakelijk vonden en wat sommige wel en andere niet perse nuttig vonden/aanschaften. En we checkten ook nog de lijst die de kraamzorg opgeeft.

Moet zelf ook nog weer even kijken/googlen naar een afvinklijst. Ben echt een stuk trager (en lakser) dan de eerste keer :facepalm: Ach, komt ook wel goed toch :-D
Heeeeeel herkenbaar!!! 😁😁
En weer weg aaaaaaggghhhhh!!! Ik schrijf gauw de rest op, maAr niet meer nu. Tijd om te slapen! Welterusten dames!!
Maribos, inderdaad vervelend die bloedingen! Lekker je rust pakken nu.

Je hebt in babyzaken ook van die afvinklijsten 🙂

Bonnieux, heb je het geboortekaartje helemaal zelf laten ontwerpen bij de drukker? Die kaartjes in de boeken staan redelijk vast toch. Gaat het verder al iets beter met je?
Bonnieux schreef:
04-07-2019 23:27
En weer weg aaaaaaggghhhhh!!! Ik schrijf gauw de rest op, maAr niet meer nu. Tijd om te slapen! Welterusten dames!!
O wat irritant hè. Je kan je tekst evt eerst in Documenten (of als concept email in je mailbox) op je mobiel of Word op de pc schrijven en dan copy paste naar hier. Als het dan mis gaat, heb je je tekst in ieder geval nog... Ik heb dat ook wel eens gedaan toen het mis was gegaan.
Zijn er trouwens meer die zo ontzettend moe zijn? Ik ben echt niet vooruit te branden en ben ook snel buiten adem. Hoort er bij, maar soms ben ik het wel even zat. #klaagmodusuit 😉
05-07-2019 10:44
Zijn er trouwens meer die zo ontzettend moe zijn? Ik ben echt niet vooruit te branden en ben ook snel buiten adem. Hoort er bij, maar soms ben ik het wel even zat. #klaagmodusuit 😉
Hier nog eentje 🙋‍♀️ . Trap omhoog is ook ineens een hele work out 😉
05-07-2019 10:38
O wat irritant hè. Je kan je tekst evt eerst in Documenten (of als concept email in je mailbox) op je mobiel of Word op de pc schrijven en dan copy paste naar hier. Als het dan mis gaat, heb je je tekst in ieder geval nog... Ik heb dat ook wel eens gedaan toen het mis was gegaan.
O ja! Goeie tip! Ga ik doen!!
Winterluxi schreef:
05-07-2019 11:37
Hier nog eentje 🙋‍♀️ . Trap omhoog is ook ineens een hele work out 😉
Ik sluit me aan in de rij (op de trap😉). Kind naar school brengen is ook een uitdaging. Gelukkig bijna vakantie!!
Ja hier ook zo moe en kortademig..ik denk vooral door het weer.
Zorg wel bij moeheid en kortademigheid (eventueel ook bij misselijkheid) dat je hb nog een keer geprikt wordt...kn er ook door komen
Ja die trap! Ik pauzeer bijna standaard op driekwart even een tel voor ik verder ga 🙈 Met een trapklimweigerende dreumes is het helemaal een berg op 😂 (gelukkig klimt hij meestal wel zelf, alleen niet als hij erg moe is). En fietsen steeds meer in de eerste versnelling op slomo tempo.

HB is inderdaad een goede om in de gaten te houden, was hier wel gewoon goed.

@Bonnie, vakantie betekent dan toch juist ook: kind hele dag thuis? Of vermaakt die zichzelf wel goed?
05-07-2019 15:42
Ja die trap! Ik pauzeer bijna standaard op driekwart even een tel voor ik verder ga 🙈 Met een trapklimweigerende dreumes is het helemaal een berg op 😂 (gelukkig klimt hij meestal wel zelf, alleen niet als hij erg moe is). En fietsen steeds meer in de eerste versnelling op slomo tempo.

HB is inderdaad een goede om in de gaten te houden, was hier wel gewoon goed.

@Bonnie, vakantie betekent dan toch juist ook: kind hele dag thuis? Of vermaakt die zichzelf wel goed?
Gelukkig gaat met de kleuter de trap op en af best ok, op het soms stunts willen uithalen na🙈

En met de vakantie is onze kleuter idd de hele dag thuis, maar ik voel me dan veel flexibeler dan met naar school halen en brengen en zo vroeg opstaan. Onze kleuter slaapt graag uit (tijdens onze vakantie laatst ook), heerlijk!! Dus dan slapen we meer in ons eigen ritme. Kind is lekker uitgerust dus minder chagrijn en speelt ook graag en makkelijk zelf. En een netflixje op zn tijd mag hier ook wel.

Hoe gaat het verder met jullie? Maribos, alles nog ok? Heb jij nu ook extra veel controles en/of ctg’s? Of valt het mee? Ik krijg volgende week weer een groeiecho ivm mijn ziekzijn. Dan ook een gesprek met de gyn.

We zijn inmiddels een heeeeeel klein beetje begonnen met de voorbereidingen voor de komst van nummer twee. Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een geboortepakje, vind ik best lastig! Voor de oudste had ik wat van Petit Bateau, maar nu zag ik er alleen behoorlijk tuttige dingen hangen.

En qua kwalen, ik had er weer een nieuwe bij. Eentje die gekmakend is, nl aambeien. Echt vreselijk die dingen, pijnlijk en jeukend tegelijk. Alle zalfjes tevoorschijn getoverd, maar ik bleef maar last hebben. Toen rondgegoogled en ook hier op het forum teruggelezen. Meerdere keren las ik xylomethasoline neusspray, die hadden we nog wel in huis. Dus ik proberen, werkt als een trein!!! Echt geniaal! Ineens veel minder pijn en jeuk en nu er bijna van af, in een paar dagen. Met alleen curanol ging het niet zo snel de vorige keer. Heerlijk wat een opluchting!! :jump:
Hoi allemaal!

Ik heb me ook laten vaccineren tegen kinkhoest. Afgelopen week nog een prik gekregen, omdat de baby een andere bloedgroep heeft dan ik. Gelukkig vind ik al die prikken niet zo erg :-)

Dat van die moeheid is wel herkenbaar! Maar op zich ook wel logisch, aangezien er een heel mensje in onze buik groeit. Ik slik al ijzertabletten, maar ik voel me er niet perse beter door ofzo.

Zijn jullie allemaal al uit de naam? Wij twijfelen nog enorm, lastig! Hebben jullie al over babykaartjes nagedacht? Ik twijfel of we dit via een drukkerij of website moeten regelen. Wat gaan jullie doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven