Uitgerekend september 2019 (extra groep)
dinsdag 29 januari 2019 om 17:12
Voor alle zwangeren die uitgerekend zijn in september!
Er zijn al twee andere groepen voor september (eerste helft en tweede helft september), maar die zitten al vol, dus bij deze een groep voor iedereen die het leuk vindt mee te schrijven en in de andere groepen geen plek meer vond.
Bo
Er zijn al twee andere groepen voor september (eerste helft en tweede helft september), maar die zitten al vol, dus bij deze een groep voor iedereen die het leuk vindt mee te schrijven en in de andere groepen geen plek meer vond.
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Meisje/jongen | Opmerkingen (echo's e.d.) |
|---|---|---|---|---|---|
| Lily-of-the-valley | .. | 2e | 15-9-2019 | | termijnecho+20w echo |
| Verliefdenonzeker | 31 | 3e | 30-9-2019 | | .. |
| Djbbi | 30 | 1e | 23-9-2019 | ❤ | .. |
| Winterluxi | 29 | 1e | 01-10-2019 | | termijnecho & 20 weken echo |
| Youthza | .. | 1e | 15-9-2019 | | .. |
| Bonnieux | .. | 2e | 10 a 15 sept | | .. |
| Smartie88 | 30 | 1e | 15 sept | | 23 april 20w echo |
| Maribos | .. | 2e | 13 sept | | 20w echo |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:14
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
64.45% gewijzigd
dinsdag 23 april 2019 om 20:09
En dus meneertje Frummel, het was overduidelijk te zien dat het een jongen is
Smartie, welkom! (Voel door jouw naam nu wel een nieuwe zwangerschapscraving opkomen...
Hoe was jouw echo vandaag?? Grappig dat we op dezelfde datum zijn uitgerekend en allebei vandaag de 20w echo hadden.
Nog fijne dagen Winter! Of was je alleen met het Paasweekend weg?
En mooie bestemming Ierland voor de zomer.
Hele goede en gezonde instelling, niet stressen als er niets over te stressen valt.
En leuk al met de babykamer bezig, wat is jullie plan? Ik heb nog niet echt ideeën.
dinsdag 23 april 2019 om 20:20
Hoi allemaal!
Ook ik kom uit het andere september 19 groepje maar daar is het zo stil geworden. Op aanraden ban 1 van jullie kom ik nu hier even lezen. Ik heb nog geen tijd gehad alles van jullie terug te lezen maar zal dat snel doen!
Ik ben zwanger van ons 2e kindje. Mijn eerste zoontje wordt over 6 weken 4 jr (vandaag toevallig eerste wenochtend op basisschool)
Vandaag een keurige 20 weken echo gehad en ik ben 13 september uitgerekend. Vandaag bleek ons kindje wat aan de grote kant dus het kan zijn dat ze de termijn toch niet helemaal goed hebben gehad en dat ik iets verder ben. Ik verwacht dat zelf niet; veel lange mannen in de familie en ik ben zelf bijna 1.80. Dus ik denk gewoon een grote baby (en dat is prima hoor, niks afwijkends)
De zwangerschap was hier niet echt gepland, we waren heel erg aan het twijfelen of ons gezin niet compleet was met zijn drietjes (mede door drukke baan man). We zijn onvoorzichtig geweest en ik heb zelfs een map ingenomen maar toch was ik zwanger. We waren er gelijk super blij mee want de natuur heeft voor ons besloten!! Een besluit wat ons zelf niet lukte om te maken!
De zwangerschap loopt tot nu toe niet heel erg fijn: veel ziek, veel moe, al vroeg zere bekken en vanaf week 14 continue bloederige afscheiding. Vorige week bleek ook nog dat mijn suiker te hoog was (bij eerste zwangerschap fors zwangerschaps diabetes, een vrouwen familiekwaal) dus nu door naar de internist!
Ik mag op dit moment niet werken ivm bloedverlies dus veel tijd op het forum!
Ik ga alles eens teruglezen!
Groetjes!
Ook ik kom uit het andere september 19 groepje maar daar is het zo stil geworden. Op aanraden ban 1 van jullie kom ik nu hier even lezen. Ik heb nog geen tijd gehad alles van jullie terug te lezen maar zal dat snel doen!
Ik ben zwanger van ons 2e kindje. Mijn eerste zoontje wordt over 6 weken 4 jr (vandaag toevallig eerste wenochtend op basisschool)
Vandaag een keurige 20 weken echo gehad en ik ben 13 september uitgerekend. Vandaag bleek ons kindje wat aan de grote kant dus het kan zijn dat ze de termijn toch niet helemaal goed hebben gehad en dat ik iets verder ben. Ik verwacht dat zelf niet; veel lange mannen in de familie en ik ben zelf bijna 1.80. Dus ik denk gewoon een grote baby (en dat is prima hoor, niks afwijkends)
De zwangerschap was hier niet echt gepland, we waren heel erg aan het twijfelen of ons gezin niet compleet was met zijn drietjes (mede door drukke baan man). We zijn onvoorzichtig geweest en ik heb zelfs een map ingenomen maar toch was ik zwanger. We waren er gelijk super blij mee want de natuur heeft voor ons besloten!! Een besluit wat ons zelf niet lukte om te maken!
De zwangerschap loopt tot nu toe niet heel erg fijn: veel ziek, veel moe, al vroeg zere bekken en vanaf week 14 continue bloederige afscheiding. Vorige week bleek ook nog dat mijn suiker te hoog was (bij eerste zwangerschap fors zwangerschaps diabetes, een vrouwen familiekwaal) dus nu door naar de internist!
Ik mag op dit moment niet werken ivm bloedverlies dus veel tijd op het forum!
Ik ga alles eens teruglezen!
Groetjes!
woensdag 24 april 2019 om 09:44
Wat fijn van de goede echo Lily! Een jeeej nog een jongen!
. We hebben al een idee qua kleuren maar de rest nog niet echt.
Welkom Marino’s! Ook fijn dat jouw 20 weken echo goed was! Weet je of het een jongen of meisje is of hou je het een verrassing? Sterkte met alle kwalen! Weten ze waardoor het bloedverlies komt?
Welkom Marino’s! Ook fijn dat jouw 20 weken echo goed was! Weet je of het een jongen of meisje is of hou je het een verrassing? Sterkte met alle kwalen! Weten ze waardoor het bloedverlies komt?
woensdag 24 april 2019 om 11:33
Even geprobeerd maar ze worden allemaal roze... Wel stom dat de blauwe het niet doet.
Misschien is dit nog een optie
Smartie en Maribos wat leuk dat jullie je hier aansluiten! Als jullie teruglezen kunnen jullie zien dat ik me ook later heb aangesloten. En Maribos, dan zit er bijna evenveel leeftijdsverschil tussen jullie nr 1 en 2 als bij ons. Klinkt bij jou ook als een heftige zwangerschap tot nu toe! Ik hoop dat je zwangerschapsdiabetes niet heel ernstig wordt.
Ook ik heb mijn 20-weken echo inmiddels gehad. Wij mochten een uur lang turen naar onze mini. Gaandeweg deze echo werd ik ook voor het eerst deze zwangerschap wat rustiger tijdens de echo en begon ik wat meer vertrouwen te krijgen. Heel fijn! Op alle maten zag onze mini er heerlijk gemiddeld uit
Door de gyn ben ik nu ook doorgestuurd voor wat extra mentale begeleiding. Daar ben ik nu ook een keer geweest en dat was erg fijn, meteen meer gespartel gevoeld.
Ik heb trouwens nu al best vaak last van harde buiken, heel irritant. Vooral als ik moet plassen of op mijn rug lig in bed. Hoe is dat bij jullie?
woensdag 24 april 2019 om 11:55
Dank je wel Winterluxi!!
woensdag 24 april 2019 om 12:08
Lily gefeliciteerd met je kleine ventje!! Wat heerlijk om te merken dat alles goed zit hè? Leuk ook om zo’n klein spartelkontje zo actief bezig te zien
Kun je nu ook al meer voelen dan alleen de kleine propjes? En al een beetje een ritme erin? Hier begint het te komen.
En Haha cravings, ik ben ineens helemaal van al het zoet
maar gelukkig valt het nu nog mee met de extra kilo’s
Voor onze vakantie zitten we nu ook aam de buren te denken en dan een beetje zuidelijk met water erbij. Misschien gaan we in juli nog wel even in eigen land kort chillen, maar dat zien we nog wel.
Winterluxi wij waren met nr 1 niet zo snel met de babykamer, maar uiteindelijk heeft nr ook lang bij ons geslapen. Intussen zijn we verhuisd en is er wel genoeg ruimte voor een babykamer, maar daar komen waarschijnlijk alleen de commode en de kledingkast ed te staan. We hebben een co-sleeper en dat beviel heel goed bij nr 1.
Wat voor ideeën heb je voor de babykamer? Ik ben wel benieuwd!
Ierland is wel een heel mooi vakantieland! Heel veel plezier daar!!
Kun je nu ook al meer voelen dan alleen de kleine propjes? En al een beetje een ritme erin? Hier begint het te komen.
En Haha cravings, ik ben ineens helemaal van al het zoet
Voor onze vakantie zitten we nu ook aam de buren te denken en dan een beetje zuidelijk met water erbij. Misschien gaan we in juli nog wel even in eigen land kort chillen, maar dat zien we nog wel.
Winterluxi wij waren met nr 1 niet zo snel met de babykamer, maar uiteindelijk heeft nr ook lang bij ons geslapen. Intussen zijn we verhuisd en is er wel genoeg ruimte voor een babykamer, maar daar komen waarschijnlijk alleen de commode en de kledingkast ed te staan. We hebben een co-sleeper en dat beviel heel goed bij nr 1.
Wat voor ideeën heb je voor de babykamer? Ik ben wel benieuwd!
Ierland is wel een heel mooi vakantieland! Heel veel plezier daar!!
woensdag 24 april 2019 om 13:55
Wat een warm welkom hier! Erg leuk!
winterluxi wij krijgen een 2e zoon, bij 16 weken een pret echo laten maken! Bewust laten doen zodat de 20 weken echt in het teken staat van “gezondheid” (niks zeker natuurlijk) en ik niet alleen maar met geslacht bezig zou zijn.
Bonnieux bij jou klinkt het ook niet makkelijk, moet echt nog even snel terug gaan lezen. Zwangerschapssuiker is vroege ontdekt en bij 1e zwangerschap moest ik op een gegeven moment ook insuline gaan spuiten, dus ik bereid mij voor voor dit keer!
winterluxi wij krijgen een 2e zoon, bij 16 weken een pret echo laten maken! Bewust laten doen zodat de 20 weken echt in het teken staat van “gezondheid” (niks zeker natuurlijk) en ik niet alleen maar met geslacht bezig zou zijn.
Bonnieux bij jou klinkt het ook niet makkelijk, moet echt nog even snel terug gaan lezen. Zwangerschapssuiker is vroege ontdekt en bij 1e zwangerschap moest ik op een gegeven moment ook insuline gaan spuiten, dus ik bereid mij voor voor dit keer!
donderdag 25 april 2019 om 03:39
Hoi lily, Ja leuk he. Ben ook zo blij met ons meisje. Voorzichtig aan al wat geshopt inderdaad. Al vind ik dat voor meisjes net wat makkelijker dan jongens. Ik hou zelf van vrolijke fleurige kleding met leuke hippe prints en de meisjeskleding is vaak toch wat kleurrijker en vrolijker dan de grijze/blauwe jongens kleding. Toevallig hebben al mijn vriendinnen jongens gekregen of gaan bijna bevallen dus heb voor hen wel jongens dingen geshopt en de leukste tip die ik kan geven is de webshop van littlejet punt nl.Lily-of-the-Valley schreef: ↑22-04-2019 12:52En Djbbi een meisje, dus tot nu toe waarschijnlijk 2 jongens en 1 meisje, leuk wat variatie in de groepEerste jurkje (of stoere meidenoutfit
) al geshopt Djbbi?
En hoe vordert de verbouwing? Nog steeds alleen een 'bovenwoning' zeker?
Die plopjes in het begin vind ik ook altijd heel vaag hoor, zeker in de eerste zwangerschap. Nog even geduld en dan voel je het steeds duidelijker![]()
Echt zo schattig die broekjes met unieke prints en goede kwaliteit voor betaalbare prijs. Heb hier voor mijn vriendinnen leuke broekjes en setjes gekocht en voor ons meisje ook al een hele serie broekjes. Zelfs een roze met panterprint hahahaha. Met een simpel rompertje van de zeeman is de outfit dan nog steeds af
De verbouwing gaat eindelijk ook weer vooruit. Vorige week en deze hele week nog is de stukadoor bezig en tegelijk met volgende week wordt de tegelvloer gelegd. 2e week van mei komt de keuken dus kunnen we EINDELIJK weer koken.
Ooh en ik kan al niet meer wachten tot ik haar voel trappelen. Nu nog niet kunnen ontdekken. Ik voel vooral mijn hartslag in mn buik of echt mn darmen inderdaad. Spannend!
donderdag 25 april 2019 om 03:54
Welkom maribos en smartie. Natuurlijk zijn jullie hier nog welkom.
Wat een hoop jongens hier ook! Leuk hoor
En wat fijn dat de eerste 20 weken echos al zijn geweest en jullie goede uitslagen hebben.
Een frummel film waar klinkt dat heerlijk leuk Lily
Maribos slim ook van de focus op medisch ipv het geslacht tijdens de 20w echo. Wij weten het geslacht door een pretecho ook al dus volgende week vrijdag bij onze 20 weken echo idd alleen kijken naar of ze gezond is
Winter hoe was je vakantie?
En bonnieux wat vervelend van de harde buiken. Ik geloof niet dat ik dat al heb gehad. Tenminste ik weet niet precies hoe t moet voelen maar klinkt erg vervelend nu al te hebben. Maar veel relax momentjes opzoeken
Wat een hoop jongens hier ook! Leuk hoor
En wat fijn dat de eerste 20 weken echos al zijn geweest en jullie goede uitslagen hebben.
Een frummel film waar klinkt dat heerlijk leuk Lily
Maribos slim ook van de focus op medisch ipv het geslacht tijdens de 20w echo. Wij weten het geslacht door een pretecho ook al dus volgende week vrijdag bij onze 20 weken echo idd alleen kijken naar of ze gezond is
Winter hoe was je vakantie?
En bonnieux wat vervelend van de harde buiken. Ik geloof niet dat ik dat al heb gehad. Tenminste ik weet niet precies hoe t moet voelen maar klinkt erg vervelend nu al te hebben. Maar veel relax momentjes opzoeken
donderdag 25 april 2019 om 13:06
djbbi, het is alleen maar fijn dat je het nog niet weet
Bij mijn eerste wist ik het met deze termijn ook nog niet, toen kwam het pas na week 26-27. Ik weet nog dat met zwangerschapszwemmen anderen het erover hadden en ik dacht wat is dat nou?
Het is gewoon je baarmoeder die in de kramp schiet en daardoor hard wordt. Het zijn oefeningen voor de uiteindelijke weeën. Het doet op zich geen pijn maar het is gewoon een irritant gevoel
Tot welke maat gaat littlejet, Djbbi? Misschien ook nog leuk voor onze kleuter.
Over het geslacht, pretecho’s en 20-wkn-echo’s. Bij onze eerste wisten we het geslacht al met 12 weken doordat we toen de nipt in België deden. In NL was ie toen nog verboden en in België krijg je wel het geslacht gewoon te horen. Bij de 20-wekenecho hadden we toen een beetje chagrijnige echoscopist, dus het was fijn dat we het al wisten. Ze bevestigde het geslacht wel uit zichzelf, maar het was niet iemand die de tijd nam om ons dingen uit te leggen. Ook niet over hersenhelften, hersenvocht etc.
Nu bij de tweede dacht ik straks tref ik weer zo’n chagrijn, dus we doen maar een pretecho van te voren. Nou, dat viel tegen! Deze echoscopist was net zo’n vervelend persoon en ze had niet eens een foto van het geslacht gemaakt!! Foto’s werden enigszins verfrommeld meegegeven zonder envelop.Betaal je daar €50 voor.
En toen kwam de echte twintigwekenecho, superlieve echoscopist, die we ook al met de 12weken hadden gehad. Ze nam overal de tijd voor, legde alles uit waarom ze zaken moest meten en wat het betekende. Dat was zoooo fijn!! Alle echo’s tot dan toe waren nl steeds stressvol geweest. (Ik was gewoon nog heel lang bang voor een miskraam.)
Maar omdat ze dus ook steeds meer bevestiging gaf van de gezondheid en afwezigheid van afwijkingen was dat gewoon heel fijn. Vervolgens had ze ook nog eens twaalf foto’s gemaakt en in een envelopje gestopt
Daar zat ook een foto bij van het geslacht en de foto’s van het gezichtje en profil waren ook nog eens heel mooi. Dus veel mooier dan bij dat pretechobureau. Eind goed, al goed.
Zo zie je maar, het hangt helemaal af van wie je treft! Als je dus een pretecho gaat maken, dan zou ik dus wel even nagaan of het een beetje sympathiek persoon is de echoscopist
Ook van vriendinnen hoor ik heel wisselende verhalen. Dus je moet ook een beetje geluk hebben.
Het is gewoon je baarmoeder die in de kramp schiet en daardoor hard wordt. Het zijn oefeningen voor de uiteindelijke weeën. Het doet op zich geen pijn maar het is gewoon een irritant gevoel
Tot welke maat gaat littlejet, Djbbi? Misschien ook nog leuk voor onze kleuter.
Over het geslacht, pretecho’s en 20-wkn-echo’s. Bij onze eerste wisten we het geslacht al met 12 weken doordat we toen de nipt in België deden. In NL was ie toen nog verboden en in België krijg je wel het geslacht gewoon te horen. Bij de 20-wekenecho hadden we toen een beetje chagrijnige echoscopist, dus het was fijn dat we het al wisten. Ze bevestigde het geslacht wel uit zichzelf, maar het was niet iemand die de tijd nam om ons dingen uit te leggen. Ook niet over hersenhelften, hersenvocht etc.
Nu bij de tweede dacht ik straks tref ik weer zo’n chagrijn, dus we doen maar een pretecho van te voren. Nou, dat viel tegen! Deze echoscopist was net zo’n vervelend persoon en ze had niet eens een foto van het geslacht gemaakt!! Foto’s werden enigszins verfrommeld meegegeven zonder envelop.Betaal je daar €50 voor.
En toen kwam de echte twintigwekenecho, superlieve echoscopist, die we ook al met de 12weken hadden gehad. Ze nam overal de tijd voor, legde alles uit waarom ze zaken moest meten en wat het betekende. Dat was zoooo fijn!! Alle echo’s tot dan toe waren nl steeds stressvol geweest. (Ik was gewoon nog heel lang bang voor een miskraam.)
Maar omdat ze dus ook steeds meer bevestiging gaf van de gezondheid en afwezigheid van afwijkingen was dat gewoon heel fijn. Vervolgens had ze ook nog eens twaalf foto’s gemaakt en in een envelopje gestopt
Zo zie je maar, het hangt helemaal af van wie je treft! Als je dus een pretecho gaat maken, dan zou ik dus wel even nagaan of het een beetje sympathiek persoon is de echoscopist
Ook van vriendinnen hoor ik heel wisselende verhalen. Dus je moet ook een beetje geluk hebben.
donderdag 25 april 2019 om 13:34
Wat een verschil dan he bonnieux! Wen vriendelijk persoon maakt de echo toch net lekker!
Hier dit keer ook een aardige dame die alles vertelde. Bij mijn zoon een aardige dame maar die zei aan het begin dat ze niet zoveel zei ivm concentratie (was ook prima!)
Hier ook al wel harde buiken hoor! Rot gevoel weer! Ik voel de baby al regelmatig schoppen, bijzonder gevoel weer!
Hier dit keer ook een aardige dame die alles vertelde. Bij mijn zoon een aardige dame maar die zei aan het begin dat ze niet zoveel zei ivm concentratie (was ook prima!)
Hier ook al wel harde buiken hoor! Rot gevoel weer! Ik voel de baby al regelmatig schoppen, bijzonder gevoel weer!
donderdag 25 april 2019 om 16:10
Ja, echt hoor!maribos schreef: ↑25-04-2019 13:34Wat een verschil dan he bonnieux! Wen vriendelijk persoon maakt de echo toch net lekker!
Fijn dat jullie nu ook een vriendelijke echoscopist hadden! Als ze erbij zeggen dat het ivm de concentratie is, dan helemaal prima. Ik begrijp dat ook, ze moeten nl best veel controleren!!
Had je bij je zoon ook al vroeg harde buiken of toen niet? Misschien is het omdat onze baarmoeders al weten hoe ze moeten oefenen
Doen jullie trouwens een zwangerschapscursus?
Hier in de buurt zijn best veel mogelijkheden. Bij de eerste heb ik een yoga bevallingscursus gedaan en ben ik gaan zwemmen.
Ik ga me daar nu ook op oriënteren, maar er is nu ook mom-in-balance hier gestart. Daar kan ik ook een proefles doen. Eens kijken..
donderdag 25 april 2019 om 17:49
Ik ga in juli op vakantie, afgelopen dagen vakantie in de achtertuin gevierd
. In de afgelopen dagen ben ik heeeel lichtjes de baby gaan voelen
Ik weet niet hoe harde buiken voelen maar soms heb ik wel een gespannen gevoel en alsof er een blok beton in zit.. is dat het?
Ik heb nog niet gekeken naar een cursus maar zwemmen vind ik wel leuk, ik wist niet dat er ook een zwangerschapsvariant van was. Mijn verzekeraar vergoed een cursus maar de details zijn hee vaag, hebben jullie daar ervaring mee?
Bonnie: voor de babykamer donkerblauw geverfd met mooie sterrenstickers (idee van pinterest)
Djbbi: fijn dat er beweging zit in de verbouwing! Hoe doe je het nu met eten? Veel thuisbezorgd?
Bedankt voor de kledingtip! En idd superleuk om ook voor meisjeskleding te kunnen shoppen! Ik ben ook meer van de roze kleertjes maar dat kan je zo’n klein jochie niet aandoen he
Maar wie weet krijg ik er nog een nichtje bij.
Ik heb een hele fijne meid gehad met mijn pretecho! Als je ervoor betaalt mag je dat ook wel verwachten vind ik. Was ook van tevoren duidelijk hoeveel foto’s ed. je meekrijgt.
Hoop dat ik op alles heb gereageerd!
Ik weet niet hoe harde buiken voelen maar soms heb ik wel een gespannen gevoel en alsof er een blok beton in zit.. is dat het?
Ik heb nog niet gekeken naar een cursus maar zwemmen vind ik wel leuk, ik wist niet dat er ook een zwangerschapsvariant van was. Mijn verzekeraar vergoed een cursus maar de details zijn hee vaag, hebben jullie daar ervaring mee?
Bonnie: voor de babykamer donkerblauw geverfd met mooie sterrenstickers (idee van pinterest)
Djbbi: fijn dat er beweging zit in de verbouwing! Hoe doe je het nu met eten? Veel thuisbezorgd?
Ik heb een hele fijne meid gehad met mijn pretecho! Als je ervoor betaalt mag je dat ook wel verwachten vind ik. Was ook van tevoren duidelijk hoeveel foto’s ed. je meekrijgt.
donderdag 25 april 2019 om 18:28
@bonnieux en luxi ik keek net even op de webshop van littlejet en zag dat ze tot maat 116 verkopen. Vooral de broekjes vind ik t leukst en meest bijzonder. En niet alleen voor meiden echt super leuk maar ook vooral voor jongens veel leukere dan die ik in de baby winkels heb gevonden.
Luxi eten is nu vooral koken op 2 losse elektrische pitjes op een tafel in de slaapkamer dus echt kamperen en dan in de badkamer wastafel de afwas doen. En ongeveer 2 keer per week eten we bij mn schoonouders 2 straten verderop. Dat is heel fijn
maar kan niet wachten tot we weer gewoon kunnen wonen en koken beneden haha.
Oh en ik wil de cursus hypnobirthing gaan doen. Klinkt heel zweverig maar is het totaal niet heb ik me laten vertellen. Ik wil deze vooral gaan doen omdat ik zelf veel kennis over bevallen wil opdoen en wil leren hoe ik het beste uit mijn lichaam kan halen en de bevalling zelfs te doen zonder dat verloskundige of andere medici dingen moeten gaan doen bij mij. Ik wil de bevalling zo natuurlijk mogelijk en zeker geen preventieve interventies
Luxi eten is nu vooral koken op 2 losse elektrische pitjes op een tafel in de slaapkamer dus echt kamperen en dan in de badkamer wastafel de afwas doen. En ongeveer 2 keer per week eten we bij mn schoonouders 2 straten verderop. Dat is heel fijn
Oh en ik wil de cursus hypnobirthing gaan doen. Klinkt heel zweverig maar is het totaal niet heb ik me laten vertellen. Ik wil deze vooral gaan doen omdat ik zelf veel kennis over bevallen wil opdoen en wil leren hoe ik het beste uit mijn lichaam kan halen en de bevalling zelfs te doen zonder dat verloskundige of andere medici dingen moeten gaan doen bij mij. Ik wil de bevalling zo natuurlijk mogelijk en zeker geen preventieve interventies
donderdag 25 april 2019 om 21:22
Haha, ineens wordt er veel gekletst hier hè?Winterluxi schreef: ↑25-04-2019 17:49Ik ga in juli op vakantie, afgelopen dagen vakantie in de achtertuin gevierd. In de afgelopen dagen ben ik heeeel lichtjes de baby gaan voelen
![]()
Bonnie: voor de babykamer donkerblauw geverfd met mooie sterrenstickers (idee van pinterest)![]()
Djbbi: fijn dat er beweging zit in de verbouwing! Hoe doe je het nu met eten? Veel thuisbezorgd?Bedankt voor de kledingtip! En idd superleuk om ook voor meisjeskleding te kunnen shoppen! Ik ben ook meer van de roze kleertjes maar dat kan je zo’n klein jochie niet aandoen he
Maar wie weet krijg ik er nog een nichtje bij.
Fijn dat je een lieve echoscopist had bij je pretecho! En eens hoor, als je er voor betaalt, mag het best idd.
Klinkt mooi donkerblauw met sterren!! Waar heb je de stickers vandaan? Hadden ze nog meer leuks? Wij mogen de kamer van onze eerste nl ook gaan aanpakken, want die gaat verhuizen vanwege de kleine..
Ik weet niet hoe het zit met die vergoedingen, volgens mij verschilt dat ook per polis. Dus best lastig!
Dat gespannen blok beton dat klinkt idd als een harde buik
En wat leuk dat je denkt de baby te hebben gevoeld!! Je moet eens opletten of bepaalde ‘plopjes’ (redelijk) vaste tijden hebben, dan weet je het nl zeker! Vanochtend kreeg onze oudste een schop van de mini toen ie op schoot zat. Was voor mij vooral te voelen
En lekker in juli! Fijn vooruitzicht!
donderdag 25 april 2019 om 23:00
Was ik
Kon even niet toe aan reageren op alles, maar leuk al het leven in de brouwerij hier.
vrijdag 26 april 2019 om 07:11
Djbbi: ik heb even naar hypnobirthing gekeken maar ik ben nooit zo goed in mijn geest leegmaken en focussen op 1 ding haha
. Maar voor de rest klinkt het goed! En klinkt inderdaad als kamperen waar je nu mee bezig bent.
Bonnie: ik ga opletten of ik nog meer ga voelen! Nu (nog maar) 17 weken dus kan ook nog even duren. Ik had via pinterest de site gevonden grasonderjevoeten punt nl. Eeeeeecht superleuke dingen daar
Bonnie: ik ga opletten of ik nog meer ga voelen! Nu (nog maar) 17 weken dus kan ook nog even duren. Ik had via pinterest de site gevonden grasonderjevoeten punt nl. Eeeeeecht superleuke dingen daar
dinsdag 30 april 2019 om 22:53
woensdag 1 mei 2019 om 12:39
Ik voel de baby inderdaad een stuk duidelijker! Draag je al positie shirts/truien Bonnieux? Ik red het nog met mijn eigen spul gelukkig, ik heb binnenkort een bruiloft dus hoop ook dat ik me nog in een van mijn jurkjes weet te wringen 
Binnenkort de 20 weken echo, ik begin het nu wel een beetje spannend te vinden.
Binnenkort de 20 weken echo, ik begin het nu wel een beetje spannend te vinden.
dinsdag 7 mei 2019 om 05:53
Hier ook een goede 20 weken echo gehad. En het was nog steeds een meisje! Haha das ook wel erg fijn 
Oh en ik heb nog steeds niks gevoeld van de baby maar de placenta ligt tegen mijn buikwand aan dus ze moet daar doorheen schoppen en stompen wil ik het kunnen voelen. Dus dat verklaart het. Nog even geduld dus...
Oh en ik heb nog steeds niks gevoeld van de baby maar de placenta ligt tegen mijn buikwand aan dus ze moet daar doorheen schoppen en stompen wil ik het kunnen voelen. Dus dat verklaart het. Nog even geduld dus...
dinsdag 7 mei 2019 om 16:21
Wat leuk zo'n warm welkom! Meld ik me aan en dan laat ik vervolgens zelf niks meer horen... Oeps!
Mijn vriend en ik zijn een week op vakantie geweest, dus weinig online geweest
Wel een aanrader hoor, nog even lekker samen op vakantie!
Lily-of-the-Valley wat leuk, dezelfde uitgerekende datum! Als ik het goed begrijp krijg je een jongetje? Ik ook!
djbbi fijn dat je een goede 20 weken echo had, hopelijk ga je snel wat voelen
Ik voel de kleine sinds ongeveer week 18 al goed, erg bijzonder om mee te maken. Ook mijn vriend heeft hem al een paar keer gevoeld (zo hard gaat dat nu dus al!) Ik merk wel dat ik alles (werken, sociale leven, huishouden) blijf doen op m'n normale tempo, maar dat het nu toch wel vermoeiender wordt! Vooral het bukken en zo, maar ik heb gelukkig verder geen klachten.
Hebben jullie al een kinderwagen gekocht? Ik vind het maar lastig! Wij neigen naar een nieuwe, maar op Marktplaats staan ook wel veel wagens... Scheelt toch wel erg veel geld. Daarnaast is mijn vriend bijna 2m, waardoor veel wagens al afvallen. Hebben jullie nog tips?
Mijn vriend en ik zijn een week op vakantie geweest, dus weinig online geweest
Lily-of-the-Valley wat leuk, dezelfde uitgerekende datum! Als ik het goed begrijp krijg je een jongetje? Ik ook!
djbbi fijn dat je een goede 20 weken echo had, hopelijk ga je snel wat voelen
Ik voel de kleine sinds ongeveer week 18 al goed, erg bijzonder om mee te maken. Ook mijn vriend heeft hem al een paar keer gevoeld (zo hard gaat dat nu dus al!) Ik merk wel dat ik alles (werken, sociale leven, huishouden) blijf doen op m'n normale tempo, maar dat het nu toch wel vermoeiender wordt! Vooral het bukken en zo, maar ik heb gelukkig verder geen klachten.
Hebben jullie al een kinderwagen gekocht? Ik vind het maar lastig! Wij neigen naar een nieuwe, maar op Marktplaats staan ook wel veel wagens... Scheelt toch wel erg veel geld. Daarnaast is mijn vriend bijna 2m, waardoor veel wagens al afvallen. Hebben jullie nog tips?
dinsdag 7 mei 2019 om 18:38
Hier ook rustig..voel mij nog steeds heel rot en ondertussen heeft mijn zoontje zijn beentje gebroken bij een val van een klimtoestel
ik mag hem niet tillen dus heel erg behelpen, gelukkig zijn kinderen wel heel inventief dus doet hij hee veel al weer zelf.
We hebben onze vakantie naar Lanzarote moeren annuleren. We zien het niet zitten daar ik mij zo rot voel en nu met gebroken beentje ook niet.
@smartie88 wij hebben een joolz, heel tevreden over, dus die gaan we herbruiken. Is ook heel fijn voor lange mensen! Bij de nieuwste versie heb je nu ook een groter mandje beneden in dat is helemaal top voor boodschappen!
Hier dit weekend begonnen met de babykamer..we hebben de kamer vorig jaar helemaal opgeknapt en zelfs de kleuren wil ik zo houden. Gaan de hemnes lade kast gebruiken als commode en ik wil een locker kast van de kwantum..best wel budget terwijl ik normaal helemaal niet zo ben! Heb het al helemaal in mijn hoofd hoe de kamer gaat worden!
We hebben onze vakantie naar Lanzarote moeren annuleren. We zien het niet zitten daar ik mij zo rot voel en nu met gebroken beentje ook niet.
@smartie88 wij hebben een joolz, heel tevreden over, dus die gaan we herbruiken. Is ook heel fijn voor lange mensen! Bij de nieuwste versie heb je nu ook een groter mandje beneden in dat is helemaal top voor boodschappen!
Hier dit weekend begonnen met de babykamer..we hebben de kamer vorig jaar helemaal opgeknapt en zelfs de kleuren wil ik zo houden. Gaan de hemnes lade kast gebruiken als commode en ik wil een locker kast van de kwantum..best wel budget terwijl ik normaal helemaal niet zo ben! Heb het al helemaal in mijn hoofd hoe de kamer gaat worden!