De kwaliteit van LED lampen
vrijdag 5 juli 2019 om 20:08
vrijdag 5 juli 2019 om 20:35
vrijdag 5 juli 2019 om 21:07
Hier ploffen ze er om de haverklap uit.
Heb een jaar of 8 geleden geïnvesteerd en (vrijwel) alle lampen in hele huis vervangen door led-lampen maar je blijft bezig. Ook lampen die maar incidenteel aan zijn gaan regelmatig kapot; vooral spotjes / vervangers voor halogeenlampen.
Echt balen; ze zijn dan wel energiezuinig maar enorm duur in aanschaf. Heb in levensduur nog geen verschil kunnen ontdekken tussen Philips-lampen en goedkope leds van de Lidl of de IKEA. Gaat allemaal te snel kapot.
Ik herken dus wel dat ze zeker niet zo lang meegaan als beloofd.
Heb een jaar of 8 geleden geïnvesteerd en (vrijwel) alle lampen in hele huis vervangen door led-lampen maar je blijft bezig. Ook lampen die maar incidenteel aan zijn gaan regelmatig kapot; vooral spotjes / vervangers voor halogeenlampen.
Echt balen; ze zijn dan wel energiezuinig maar enorm duur in aanschaf. Heb in levensduur nog geen verschil kunnen ontdekken tussen Philips-lampen en goedkope leds van de Lidl of de IKEA. Gaat allemaal te snel kapot.
Ik herken dus wel dat ze zeker niet zo lang meegaan als beloofd.
vrijdag 5 juli 2019 om 21:11
Nou heb ik onlangs alle lampen in huis vervangen door LED en nu maak ik me toch wel een beetje zorgen.
Helemaal omdat bij sommige lampen de LEDs zijn geïntegreerd, dus als die stukgaan moet je de hele lamp vervangen. Dat leek me geen probleem omdat ze heel lang mee zouden gaan maar ik begrijp dat dat in de praktijk dus vies tegenvalt?
Helemaal omdat bij sommige lampen de LEDs zijn geïntegreerd, dus als die stukgaan moet je de hele lamp vervangen. Dat leek me geen probleem omdat ze heel lang mee zouden gaan maar ik begrijp dat dat in de praktijk dus vies tegenvalt?
vrijdag 5 juli 2019 om 21:19
Ledlampen waar ik het langst mee heb gedaan was een haf jaar, of een maand of 7, daar wil ik vanaf zijn, terwijl ik nog spaarlampen heb die het al meer dan 10 jaar doen, dan is de keuze wat mij betreft snel gemaakt.RikM schreef: ↑05-07-2019 21:11Nou heb ik onlangs alle lampen in huis vervangen door LED en nu maak ik me toch wel een beetje zorgen.![]()
vrijdag 5 juli 2019 om 21:54
Ik herken hier eigenlijk helemaal niks van. Bij ons doen ledlampen het gewoon. Op verschillende momenten aangeschaft en inmiddels gebruiken we uitsluitend ledlampen.
Een type is wel eens kapot gegaan, maar daar komt ook wel eens iets tegen aan, die hangt in de slaapkamer van de kinderen en die gooien met hun kledingstukken en knuffels.
Een type is wel eens kapot gegaan, maar daar komt ook wel eens iets tegen aan, die hangt in de slaapkamer van de kinderen en die gooien met hun kledingstukken en knuffels.
vrijdag 5 juli 2019 om 22:45
Dimmers gebruik ik niet, en waarom zou je een "armatuur geschikt voor LED lampen" moeten kopen, die aanprijzing heb ik nog nooit gezien?
En ze zijn, om heel precies te zijn, 4 jaar oud, ik heb de lamp die vandaag stuk ging aangeschaft nadat een andere binnen een maand kapot ging, en daar had ik de mail met de klacht nog van!
Maar ik zie dat ik niet helemaal de enige met dit probleem ben.
Degene die wel tevreden zijn, welk merk?
En ze zijn, om heel precies te zijn, 4 jaar oud, ik heb de lamp die vandaag stuk ging aangeschaft nadat een andere binnen een maand kapot ging, en daar had ik de mail met de klacht nog van!
Maar ik zie dat ik niet helemaal de enige met dit probleem ben.
Degene die wel tevreden zijn, welk merk?
zaterdag 6 juli 2019 om 20:50
zaterdag 6 juli 2019 om 20:56
Wij hebben al jaren overal LEDlampen, verschillende merken, geintegreerd en peertjes. Typisch genoeg waren het de Philips peertjes die als eerste faalden, teruggeggaan naar de winkel ivm garantie en geld teruggekregen. . ZE zijn niet allemaal kapot, maar wat kapot ging, was van Philips. Sindsdien dus geen philips meer gekocht
zondag 7 juli 2019 om 19:35
Totaal niet herkenbaar. Ik heb een jaar of 7 geleden al mijn gloeilampen voor led vervangen en sindsdien heb ik dus nooit meer een lamp moeten vervangen. Ik heb volgens mij de meeste lampen toen bij de hema gekocht, en een aantal online besteld (ik heb een aantal decoratieve led lampen die er uitzien als lampen met ouderwets gloeidraad - nu kun je die zelfs bij action kopen maar toen moest ik ze bestellen).
Ik vind led dus ideaal.
Ik heb een aantal vintage lampen dus die zijn zeker geen 'armaturen speciaal voor led' en toch doet het het prima.
Ik vind led dus ideaal.
Ik heb een aantal vintage lampen dus die zijn zeker geen 'armaturen speciaal voor led' en toch doet het het prima.
dinsdag 9 juli 2019 om 18:35