Vakantie en verveling

06-07-2019 15:14 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus tot eind augustus vakantie maar ik verveel me nu al kapot. Heb geen vrienden om dingen te ondernemen en ondertussen zie ik iedereen om mij heen op vakantie gaan of naar festivals, samen. Ik zit er aan te denken om ook weg te gaan of iets te doen maar de prijzen zijn nu torenhoog en pas eind augustus betaalbaar maar dan zit ik nu nog zo'n 7 weken elke dag thuis en bovendien is dat dan ook alleen. Ik kan prima hele dagen Netflixen en lezen nu maar daar haal ik eigenlijk ook geen voldoening uit. Ik ben eind 20, dus op deze leeftijd moet je er toch echt zelf wat van maken. Vakanties zijn voor mij altijd verschrikkelijk. Ik ben vorige maand een paar dagen weggeweest en dat was fijn maar nu gaat het leven dus weer door. Ik heb nu nog redelijk lang vakantie omdat ik in september met iets nieuws start. Dit probleem komt elk jaar terug en aan het eind van de zomer baal ik dat ik gewoon zoveel tijd heb weggegooid.
lola712 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 15:16
6.42% gewijzigd
Je klaagt nogal graag geloof ik. Als je toch geld zat hebt waarom dan niet gewoon op vakantie gaan? Koop een vliegticket en ga gewoon lekker reizen.
Dus je wilt niks, en als je niks te doen hebt is het ook niet goed. Lastig.
Ga vrijwilligerswerk doen, wie weet hebben ze nog vrijwilliger baantje over in het dierenasiel of zorgcentrum.
:lightbulb: Kan je behangen? Mag je mij mee helpen. :proud:
lola712 schreef:
06-07-2019 15:30
De reden is denk ik omdat ik niemand heb om samen leuke dingen mee te doen. En diegene vind je ook niet meer zo snel op mijn leeftijd helaas. Ik had vroeger wel mensen maar die hebben nu een relatie etc. en gaan daar mee op stap....
Ik kan mij prima vermaken als ik alleen ben. Leuke dingen kun je ook alleen doen.
Ga fietsen, wandelen, of handwerken.
parbleumondieu schreef:
06-07-2019 15:54
Ga fietsen, wandelen, of handwerken.
Ja, precies. En deze dingen worden ook in groepen gedaan. Kijk maar op internet.
Probeer het gewoon. Als je geen klik hebt met de mensen dan hoef je er niet mee door te gaan, maar niet meteen na één keer stoppen, hoor.
Zet een zwembad in je tuin
Het klinkt allemaal niet heel enthousiast. Zou het kunnen helpen om wél dingen te doen, desnoods alleen? Gewoon eerst 1 ding?

Is er een leuke stad waar je een dagje met de trein heen kan? Een dagje sauna met een lekkere massage? Ergens een stadswandeling maken? Een leuke film die je in de bioscoop wil zien? Een dag een bijzondere auto huren en daar mee rondtoeren? Naar een sportwedstrijd gaan? Jezelf opgeven voor een sportclinic? Vrijwilligerswerk?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik zou willen dat ik dat probleem had, al was het maar één dagje. :clown:
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 16:24
11.11% gewijzigd
lola712 schreef:
06-07-2019 15:20
Nieuwe baan gevonden waar ik pas na de zomer aan de slag kan. Dus nu min of meer vakantie. Nu andere baan gaan werken is niet haalbaar en geld brengt mij niks. Ik wil juist aan het eind van de zomer tevreden terugkijken op deze tijd.

Je zegt toch zelf dat het huidige nietsdoen je niet bevalt en spijt achteraf oplevert. Zou je dan niet meer tevredenheid oplevert als je betaald werk of vrijwilligerswerk gaat doen deze periode? Ga werken bij een zomerfestival, ontmoet je genoeg mense, doe seizoenswerk binnen een vakantiepark,de horeca, boek een singlesreis of zoek een hobby. Of ga leren Duitse les volgen in Berlijn of een cursus fotograferen volgen in Frankrijk of per boot naar de Noordpool
Ga alleen leuke dingen doen: naar de bios, pak de trein naar een andere stad en ga een dagje de toerist uithangen en alle bezienswaardigheden bekijken (kan natuurlijk ook in eigen woonplaats als er plekjes zijn die je nog niet kent), ga lekker naar het zwembad, stand, meer.
Orișa schreef:
06-07-2019 15:35
Het is best sneu dat je je als volwassene verveelt.
Ga vrijwilligerswerk doen, ga in een voetbalkantine achter de bar staan, ga leuke activiteiten aanbieden bij kindertehuizen voor gratis, ga hokken schoonmaken in het asiel.
Toch schijnt je vervelen goed voor je te zijn.
TO's probleem is niet verveling, maar eenzaamheid
7 weken vrij....je bent piepjong. Zoveel adviezen zijn hier al gegeven . Je moet het leven zelf leuk maken en klagen helpt geen zier. Op alles nee zeggen in je hoofd daar bereik je niets mee. Horeca werk niets ? Leuk in een strandtent. Of op een camping in het buitenland vragen ze ook genoeg mensen. Geld doet je niets ?
Gaat toch ook niet om geld het gaat om je leven invulling te geven nieuwe mensen intmoeten. Geef jezelf een denkbeeldige schop onder je kont want met op de bank zitten en piepen en klagen daar kom je niet ver mee.
Sterkte en maak er 7 leuke weken van !
Wat vind je leuk om te doen, TO? Waar liggen je interesses?
Ik lees in je eerdere berichten dat dit probleem eigenlijk steeds terug komt. Je voelt je alleen in je leven. Dat is echt naar. Zijn er geen groepsreizen voor jonge mensen die alleen zijn ? Ik wens je alle sterkte toe en hoop dat je mooie weken krijgt. Lastig hoor allemaal ik begrijp je gevoel.
1. Ik wou dat ik tijd had om me te vervelen

2. Ik heb nog 2 kamers die geschilderd moeten worden, ik mis nog plinten en mijn tuin is een grote onkruidbende. Je mag best helpen.

3. Als je je huis niet uitkomt, maak je natuurlijk nooit vrienden.
Doe eens gek en boek toch gewoon een groepsreis! Je bent er in ieder geval even uit en onder de mensen. Lijkt mij heel wat gezelliger dan thuis alleen sip zitten te zijn, omdat je je verveelt. 'Dat durf ik niet' daar moet je gewoon overheen stappen. Er zijn vast wel meer mensen die zoiets spannend vinden, maar wat is het ergste wat je kan gebeuren? Dat je het niet leuk vindt? Nou dan weet je dat ook weer, maar heb je het in ieder geval geprobeerd. Wie weet bevalt het je heel goed!

Ik ben zelf al een paar keer met onbekenden op reis geweest en heb daar hele leuke vriendschappen aan over gehouden! Zo kan het ook lopen! Kijk ook eens op www.reismaatjes.nl Daar heb ik hele positieve ervaringen mee!
anoniem_63c1a7da1d907 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 16:33
Reden: .
3.22% gewijzigd
Anders boek je een ticket naar bijv. Bangkok en ga je een maandje backpacken! Je komt daar altijd wel mensen tegen waar je een tijdje mee kan reizen of leuke dingen mee kan doen. Het is sowieso een hele toffe ervaring die je goed zal doen!

Als je zelf niks onderneemt, gebeurt er ook niks en kijk je over 7 weken weer (!) terug op een hele saaie zomer en dat is toch juist wat je niet wil. Je bent toch niet afhankelijk van anderen? Neem je lot in eigen handen en ga gewoon iets doen!
anoniem_63c1a7da1d907 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 16:37
Reden: Uitgebreid
33.98% gewijzigd
Een groepsrondreis Thailand is niet zo duur in augustus:
https://www.kras.nl/vakantie/thailand/r ... n-thailand
Ga op tinder.
ik geef mn bek ook maar een douw
Oriander schreef:
06-07-2019 15:42
En ergens anders zit beslist ook een ander leuk iemand met precies hetzelfde probleem. Maar hoe vind je die persoon?

Heb je een hobby die in groepsverband gedaan wordt?

Er zijn singlesreizen om bijvoorbeeld te leren zeilen. Heb je mensen om je heen, een doel/mogelijke hobby en vakantie inéén.
Verder zijn veel hobby's mogelijk in groepsverband, zoals een cursus schilderen in de Pyreneeën (heb je ook direct een vakantiebestemming), nordic walken in Nederland, breicafé's, veel soorten sport, boekenclubs, spelletjesclubs, theaterclubs, handwerkclubs, fotografieclubs, clubs om te leren suppen etc. Is maar net waar je belangstelling ligt. Wat vind jij leuk om te doen TO?
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 16:43
0.20% gewijzigd
lola712 schreef:
06-07-2019 15:36
Omdat ik nu ook al voldoende geld heb na vaste lasten wat eigenlijk niet wordt uitgegeven. Ik mis een doel om het uit te geven. Meeste mensen sparen voor spullen of een vakantie maar ik ben de laatste tijd vaak alleen op reis geweest en dat wil ik niet meer en een groepsreis durf ik niet zo goed. Met geld koop je vaak voor even wat voldoening.
Waarom durf je niet op groepsreis?
Hoe woon je? Huis/kamer op gaan knappen o.d.?
2019 schreef:
06-07-2019 15:51
:lightbulb: Kan je behangen? Mag je mij mee helpen. :proud:
We kunnen TO beter achter dat behang plakken.
Lady*Voldemort schreef:
06-07-2019 15:48
Dus je wilt niks, en als je niks te doen hebt is het ook niet goed. Lastig.
Nou inderdaad.

Bah, slachtofferig prinsessegedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven