Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Succes :redrose:
Heel veel succes met verhuizen!
Hopelijk gaat het jullie lukken om morgen te lunchen. Zou fijn zijn, lekker even er uit.
Dank jullie wel voor jullie succes wensen, het is erg goed gegaan vandaag. 7 sterke mannen stonden voor ons klaar, appartement was binnen 1,5 uur leeg, en ze hebben alles netjes afgeleverd, en weer in elkaar gezet in ons nieuwe huisje. Toen de mannen weer weg waren en ik alleen was met mijn ouders in het nieuwe huisje kreeg ik het toch moeilijk.
Ben ook gelijk weggegaan en heb mijn man bezocht in het ziekenhuis, hij had emotioneel gezien een zware dag vandaag, hij had er zo graag bij willen zijn en willen helpen. Hij zei tegen me: je wilt niet dat je spullen verhuisd worden, dat wil je zelf doen.
Dat snap ik wel inderdaad, ik heb overal fotos van genomen, van de verhuizing en hoe het nu ingericht is, dus mijn man weet hoe het er nu bij staat en vindt het mooi ingericht. Alleen alle dozen moeten nu uitgepakt worden, en wat dingen nog schoongemaakt worden.

Ik heb nagedacht over dat sommige van jullie zeiden dat jullie het wel snappen dat mijn man niet naar revalidatiecentrum wilt. En ik snap het nu ook inderdaad. Ik heb net wel voorgesteld aan hem dat hij er wel naartoe gaat. Ik heb gisteren op de website gekeken en het ziet er wel huiselijk uit, in die zin dat er een restaurant, café en tuin is. Bezoektijden zijn ruim etc. Ik heb voorgesteld aan hem om morgen aan de verpleging te vragen of we maandagochtend nog even kunnen praten met iemand en dat we kunnen vragen bv. Stel dat we er snel achterkomen dat er geen vooruitgang is, of dat het teveel energie kost, wat dan? Waar kan mijn man dan naartoe? Naar huis kan hij niet met de zorg die hij nodig heeft, en ziekenhuis lijkt me ook niet. Is wel fijn dat we weten waar we dan aan toe zijn. Zou ook kunnen dat hij helemaal opleeft natuurlijk, dus het is sowieso afwachten hoe het gaat.

Mijn man heeft ook zin in morgen, hopen dat de lunch buiten de deur gaat lukken! Wil ook zeker wat leuke fotos van ons maken dan.
@fijn dat de verhuizing achter de rug is. hopelijk gaat het snel een beetje als jullie plekje voelen.

@revalidatie misschien kan het doel van de revalidatie zijn om te kijken hoe je man zo snel mogelijk naar huis kan met de juiste hulpmiddelen en zorg.
Ja dat zou kunnen inderdaad. Het gesprek wat we met de arts gehad hebben ging erover om te kijken of de kracht in zijn benen terug kon komen, dit zal hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren werd ons later verteld. Echter heb ik geen arts meer gesproken over het revalidatieproces dus is misschien toch wel even handig om te bespreken wat er nou precies gaat gebeuren en waar die revalidatie goed voor is.
@pinkwombat ja inderdaad een goed idee om dat helder te krijgen.
Ik zie dit topic nu pas en ik wil jullie heel veel sterkte toewensen!
En hebben jullie lekker kunnen lunchen samen?
Wat fijn dat de verhuizing goed gegaan is en dat je zoveel hulp had.

Goed dat je het gesprek aangaat wat betreft de revalidatie,een beetje houvast in deze onzekere periode en rollercoaster waar jullie doorheen moeten.

Nou,ik hoop dat jullie een fijne dag gehad hebben samen! :hug:
Wij hebben heerlijk geluncht! Was helemaal super :-D mijn man vond het heerlijk om eruit te zijn en heeft ook lekker zitten smikkelen. Hij ligt nu wel uitgeteld in bed, probeert even wat te slapen. En dan gaan we zo samen het WK kijken :) dit is wel heel fijn om deze momenten nog mee te pakken. Hopelijk volgen er nog meer van dit soort momenten :loveys:
Fijn te horen!! Ik hoop ook dat jullie nog veel van deze fijne momenten mogen hebben samen :heart:
Hier zitten we ook klaar voor het WK!
Blij te lezen dat de verhuizing goed is gegaan en dat jullie een fijne dag hebben gehad. :redrose:
als alternatief voor het revalidatiecentrum zouden jullie ook kunnen denken aan een zorghotel of hospice.
Er kan thuis ook heel veel met behulp van wijkverpleging en thuiszorg.
Wat fijn dat jullie samen zijn gaan lunchen buitenshuis, en ook heel fijn dat de verhuizing nu klaar is.

Goed om duidelijk de voorwaarden te bekijken van een revalidatiekliniek. Zover ik weet kun je daar alleen maar terecht als je werkt aan herstel althans dat was bij mijn schoonmoeder heel strikt zodra ze het hoogst haalbare gelukt was moest ze weg.

Hospice is vaak alleen als je levensverwachting korter dan 3 maanden is meen ik.

Maar is thuis echt echt geen optie? Als jullie dat beide zien zitten althans?
Mijn man is naar huis gekomen en er kwam dagelijks wijkverpleging en thuiszorg. Maar ook daarbij was het wel dat er een vooruitzicht moest zijn op spoedig overlijden. Toch iets om te bespreken misschien zijn er nog mogelijkheden.

Lastig hoor dat jullie nu zo moeten zoeken naar de mogelijkheden waar iedereen zich in kan vinden.

Hopelijk hebben jullie wel genoten van het voetbal ondanks de ietswat teleurstellende uitkomst. Samen kijk is toch het fijnst.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad :heart:

Wel jammer dat Nederland niet gewonnen heeft..
IBIopviva schreef:
07-07-2019 18:48
Wat fijn dat jullie samen zijn gaan lunchen buitenshuis, en ook heel fijn dat de verhuizing nu klaar is.

Goed om duidelijk de voorwaarden te bekijken van een revalidatiekliniek. Zover ik weet kun je daar alleen maar terecht als je werkt aan herstel althans dat was bij mijn schoonmoeder heel strikt zodra ze het hoogst haalbare gelukt was moest ze weg.

Hospice is vaak alleen als je levensverwachting korter dan 3 maanden is meen ik.

Maar is thuis echt echt geen optie? Als jullie dat beide zien zitten althans?
Mijn man is naar huis gekomen en er kwam dagelijks wijkverpleging en thuiszorg. Maar ook daarbij was het wel dat er een vooruitzicht moest zijn op spoedig overlijden. Toch iets om te bespreken misschien zijn er nog mogelijkheden.

Lastig hoor dat jullie nu zo moeten zoeken naar de mogelijkheden waar iedereen zich in kan vinden.

Hopelijk hebben jullie wel genoten van het voetbal ondanks de ietswat teleurstellende uitkomst. Samen kijk is toch het fijnst.
nee hoor, verschilt per situatie.
Fijn dat jullie samen hebben geluncht, PinkWombat

Eea verder uitdiepen klinkt als een verstandige aanpak. Ik hoop dat ze jullie verder hebben kunnen helpen met het maken van een keuze.
Allereerst sterkte.
Kan hij niet (tijdelijk) naar een verpleeg- of verzorgingstehuis? Daar heeft een familielid van me ook 2 maanden gezeten toen ze te goed was voor het ziekenhuis/revalidatie, maar nog te slecht om naar huis te gaan. Daarna alsnog naar huis. Geen idee wat de voorwaarden zijn verder, maar dit schoot me zo te binnen.
Zo, mijn man ligt sinds vanochtend in het revalidatiecentrum. We hebben gesprek gehad met een arts. En het hele doel van dit traject is om te kijken wat mijn man nog kan, kijken hoe hij met hulp nog wat kan verbeteren en dan kijken hoe hij met aanpassingen in huis naar huis zou kunnen! Het traject zou tussen de 4 en 6 weken duren.
Ik sta er nu een stuk positiever in, het is dus helemaal geen zwaar behandeltraject om te kijken of hij weer kan lopen, maar de doelstelling is om te kijken of hij weer naar huis kan, met aanpassingen. Dat zou wel heel fijn zijn, als hij weer thuis kan komen, dat we samen nog in ons nieuwe huisje kunnen zitten! Maar we moeten even afwachten hoe dat loopt natuurlijk. Mijn man kijkt er nu ook wel naar uit om morgen aan de slag te gaan. De afgelopen 2 weken heeft hij natuurlijk alleen maar in het ziekenhuis gelegen waarin er niets gebeurde, nu gaat hij echt aan de slag om wat mobieler te worden.
Ben wel heel benieuwd hoe morgen gaat lopen, hoe het allemaal bevalt.

Ik ben vanmiddag nog even naar het werk geweest, ik heb afgesproken om minder te werken, en kijken of dat voor mij prettig is, begin gelijk morgen, even kijken hoe dat bevalt.
Wat klinkt dat goed, PinkWombat! Ik hoop dat het lukt je man weer naar huis te laten gaan over een paar weken.

Succes met het minder werken. Ik hoop dat dat beter bevalt.

Hoe voel je je in het nieuwe huis? Heb je al een beetje je draai kunnen vinden?
Ik logeer nog steeds bij mijn ouders, zit hier nu ruim 2 weken alweer. De slaapkamerkast in de nieuwe woning moet nog even afgewerkt worden en er moeten nog 3 badkamer meubels in elkaar gezet worden. Daarnaast nog wat dingen schoonmaken en de dozen uitpakken. Dat willen we eerst nog even op ons gemak gaan doen voordat ik echt fysiek overga naar de woning. Ik heb er nog niet zoveel haast mee allemaal.
Laat er alsjeblieft een paar dingetjes even weer wat meevallen voor jullie zeg. En goed om te horen dat je man zo lijkt te kunnen genieten van gezelligheid met elkaar ondanks altijd maar te moeten inleveren. Het is hem meer dan gegund. En jou natuurlijk ook.
PinkWombat schreef:
08-07-2019 22:49
Ik logeer nog steeds bij mijn ouders, zit hier nu ruim 2 weken alweer. De slaapkamerkast in de nieuwe woning moet nog even afgewerkt worden en er moeten nog 3 badkamer meubels in elkaar gezet worden. Daarnaast nog wat dingen schoonmaken en de dozen uitpakken. Dat willen we eerst nog even op ons gemak gaan doen voordat ik echt fysiek overga naar de woning. Ik heb er nog niet zoveel haast mee allemaal.
Ik snap het helemaal. Neem de tijd. Er gebeurt al zó veel in je leven!

Succes met het revalidatietraject.
Doro75 schreef:
08-07-2019 23:04
Ik snap het helemaal. Neem de tijd. Er gebeurt al zó veel in je leven!

Succes met het revalidatietraject.
Dit.
Ik lees weer mee . en wil jullie even veel sterkte wensen met het hele project van het revalideren,
Hoop dat jullie nu even op adem kunnen komen .liefs ❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven