Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Pink

Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Heftig om dit nu alleen door te maken.
Hoop dat je de feestdagen op goede manier bent doorgekomen. En wens je voor dit nieuwe jaar veel gezondheid, troost en heel veel goeds. :hug:
Hé, Pink!

Ik zag dat je gereageerd hebt op een (ander) droevig topic.
En toen dacht ik: ik vraag nog eens hoe het met haar gaat.
Dus bij deze ...
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ook aan je denken, ik hoop dat het goed met je gaat.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Mammezel en Leslie Knobe (en misschien nog wel andere),

Wat lief dat jullie nog steeds interesse tonen in mij ❤️ En sorry voor mijn late reactie.
Over het algemeen gaat het wel ‘goed’. Ik heb nog steeds goede en slechte momenten/dagen.
Het is alweer bijna 2 jaar geleden. Alweer 2 jaar dat mijn Edwin er niet meer is. Het klinkt gek, maar ik geloof soms nog steeds niet dat hij er niet meer is. Ik kan gewoon niet bevatten dat hij totaal niet weet dat er een pandemie gaande is en alles wat er op dit moment speelt.
Het voelt daarnaast ook alsof mijn leven met Edwin uit een vorig leven stamt, zo gek voelt dat. Mijn leven ziet er nu zo anders uit dan toen hij er nog was, en het is inmiddels alweer zo’n tijd geleden dat ik hem voor het laatst gezien en gesproken heb.

Sinds een paar maanden ben ik aan het kijken naar een koopwoning, dat is helaas nog niet zo makkelijk in deze tijd, vooral niet in je eentje. Maar ik heb geen haast, dus ik kijk wel wat er op mijn pad komt.
Verder heb ik eind deze maand 2 weken vakantie, dan ga ik 1 weekje met mijn ouders naar een center parcs huisje. We weten nog niet waar, een paar dagen van te voren krijg ik een mail waarin staat in welk park we mogen verblijven!
Ik hoop wel dat de pandemie snel voorbij is en dat we weer een beetje ons normale leven terugkrijgen.
Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Pink.jij leefde al in n rot tijd en toen kwam de Corona er ook nog achteraan.ja heel raar lijkt mij dat .je wil er met Edwin over praten dat denk je dan in n flits.en dezelfde flits zegt ook alweer dat het niet meer kan.
Hoop dat je leven weer in n wat normaler vaarwater komt .en dat je weer n beetje kunt genieten van alles om je heen.
Ja het gemis zal niet zo ineens over zijn .maar wens je alle goeds voor de toekomst.❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Hi, Pink,

Ik geloof dat, dat een mens zelfs na twee jaar soms nog niet de waarheid onder ogen ziet. Dat hij niet gelooft wat zijn ogen zien. Het is dan ook een zooooo indrukwekkende gebeurtenis. Ik kan soms goed ruziemaken met mijn man, maar als ik denk dat hij iets mankeert, dan bid ik de sterren van de hemel opdat het niet waar zou zijn. Want ik wil hem niet kwijt.

Je was al een moedige vrouw en dat zul je nog steeds zijn. Goed dat je naar een eigen stekje kijkt, is de beste belegging. Tuurlijk kosten huizen veel, maar daar zijn leningen goed voor en mama's en papa's ook, toch? ;-) Je bent nog jong, dus tijd zat om iets goeds uit te zoeken.

Ik wens je een mooie vakantie, gelukkig zijn jouw mams en paps gespaard gebleven van het vieze monster dat Corona heet.

Hartelijke groeten uit België vanwege Mammezel
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve mensen,

Ik wilde even laten weten dat ik een appartement heb gekocht! Aan de ene kant ben ik heel blij maar aan de andere kant voelt het heel dubbel. Ik ga weg uit ons huurhuisje waar we samen naartoe zouden gaan maar waar Edwin helaas nooit gewoond heeft.
Afgelopen vrijdag heb ik het voorlopige koopcontract getekend. Ik zat daar met mijn vader maar eigenlijk had ik daar met Edwin moeten zitten. Dat was wel heel pijnlijk en confronterend.

Daarnaast heb ik volgens mij vertelt dat ik bezig was om het hele verhaal over Edwin’s ziekte op te schrijven. Dit heb ik gedaan, en ik heb er zelfs een boek van gemaakt! Ik heb het in eigen beheer uitgebracht en ik ben er echt onwijs trots op. Zelfs de omslag heb ik zelf gemaakt. Ik wilde het eigenlijk alleen aan mijn ouders, schoonzus en een goede vriend geven maar ik heb al van meerdere mensen te horen gekregen dat ze het willen lezen. Mijn ouders zeggen zelfs dat ik het uit moet brengen.

Tot slot stond ik afgelopen woensdag in de Telegraaf vanwege internationale weduwedag. Misschien dat sommige van jullie het gelezen hebben.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie. Zelf heb ik vorige week mijn eerste vaccinatie gehad. Laten we hopen dat we snel weer terug kunnen naar normaal. :)
Alle reacties Link kopieren
Even een up..

Ik heb steeds meegelezen op je topic. Dat heeft veel indruk op me gemaakt. Gefeliciteerd met je nieuwe appartement! Al voelt het dubbel, logisch, toch een goede nieuwe stap.
Wat goed dat je bent gaan schrijven. Je boek zou ik zeker interessant vinden.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Ondanks de grote en diepe wonde, voor de rest enkel maar goed nieuws! Er zal er eentje vol trots glimmen daarboven!

Proficiat, Pink, met je boek. Je bent vanaf nu niet enkel de TO van dit topic, maar zelfs een echte schrijfster! Wow!

Ging dat over jouw boek, dat je in de Telegraaf werd genoemd? Of had dat nog een andere reden?

Door het stoppen van dit forum gaan wij mekaar misschien/waarschijnlijk uit het oog verliezen. Ik neem hier dan ook afscheid maar niet zonder je voor de rest van je leven geluk toe te wensen. En ik hoop voor jou dat er nog een nieuwe liefde op je pad komt, je bent te jong om alleen te blijven. Maar ik ben overtuigd dat je jouw lieve Edwin tot je laatste dag ook in je hart zult dragen. Hij verdient het, maar jij ook.

Het ga je goed, Mevrouw de Auteur.

(Voor de laatste keer:) Mamme-zel uit België
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
30-06-2021 00:24
Ondanks de grote en diepe wonde, voor de rest enkel maar goed nieuws! Er zal er eentje vol trots glimmen daarboven!

Proficiat, Pink, met je boek. Je bent vanaf nu niet enkel de TO van dit topic, maar zelfs een echte schrijfster! Wow!

Ging dat over jouw boek, dat je in de Telegraaf werd genoemd? Of had dat nog een andere reden?

Door het stoppen van dit forum gaan wij mekaar misschien/waarschijnlijk uit het oog verliezen. Ik neem hier dan ook afscheid maar niet zonder je voor de rest van je leven geluk toe te wensen. En ik hoop voor jou dat er nog een nieuwe liefde op je pad komt, je bent te jong om alleen te blijven. Maar ik ben overtuigd dat je jouw lieve Edwin tot je laatste dag ook in je hart zult dragen. Hij verdient het, maar jij ook.

Het ga je goed, Mevrouw de Auteur.

(Voor de laatste keer:) Mamme-zel uit België

Het artikel ging over weduwe zijn, dus niet over mijn boek. Die werd helaas ook helemaal niet genoemd.
Ja het is jammer dat het forum verdwijnt, maar ik verhuis graag mee naar waar de grote menigte naartoe zal gaan.
Misschien spreken we elkaar daar nog eens een keer. Ik wil je in ieder geval bedanken voor al je lieve reacties die je telkens gaf. Ook na Edwin’s overlijden. Lief dat je daar de moeite voor nam.

Voor de andere mensen die hier hebben meegeschreven: dank jullie wel. Dank jullie wel voor alle mooie, meelevende reacties die jullie hebben gegeven. Het heeft mij 2 jaar geleden echt onwijs gesteund. Soms lees ik de berichten wel eens terug, dat is erg fijn.
Daarnaast heb ik het hele topic ook opgeslagen, heel fijn om dat voor later nogmaals terug te kunnen lezen.
Het ga jullie goed. Wie weet zien we elkaar bij een ander forum. :bye:
pinkwombat wijzigde dit bericht op 04-07-2021 10:24
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Het allerallerbeste voor de toekomst Pink .heb met je mee geleefd en veel aan je gedacht .
Hoop dat de zon weer voor je gaat schijnen .dat je weer echt kunt genieten en
ik denk dat Edwin vol trots van boven op je neerkijkt en denkt .ze kan het die kanjer van mij.
Liefs .❤️❤️❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik zag een artikel in de Telegraaf. Moest gelijk aan jou denken. De naam Edwin had ik onthouden. Ik lees nu dat het inderdaad om een interview met jou gaat.
Ik hoop dat je heel gelukkig wordt in je nieuwe woning.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pink,
stoer dat je je verhaal in de Telegraaf hebt verteld.
Is dat nog terug te lezen via een linkje, of vind je het dan te herkenbaar worden?
Heel veel geluk in je nieuwe appartement toegewenst !
En wie weet kun je je boek “echt” uitgeven, denk dat het veel mensen tot steun zal zijn!
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
04-07-2021 11:16
Het allerallerbeste voor de toekomst Pink .heb met je mee geleefd en veel aan je gedacht .
Hoop dat de zon weer voor je gaat schijnen .dat je weer echt kunt genieten en
ik denk dat Edwin vol trots van boven op je neerkijkt en denkt .ze kan het die kanjer van mij.
Liefs .❤️❤️❤️

Lief, dankjewel ❤️
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
10-07-2021 15:59
Hoi Pink,
stoer dat je je verhaal in de Telegraaf hebt verteld.
Is dat nog terug te lezen via een linkje, of vind je het dan te herkenbaar worden?
Heel veel geluk in je nieuwe appartement toegewenst !
En wie weet kun je je boek “echt” uitgeven, denk dat het veel mensen tot steun zal zijn!
Ja, het is terug te lezen. Ik wil het best in een pb naar je sturen, maar dat lukt mij niet? Kun je mij een pb sturen?
Dankjewel voor je gelukswensen. En wie weet zal mijn boek inderdaad ooit door andere mensen gelezen worden. Dat is best een gek idee.
Alle reacties Link kopieren
Hey TO, bedankt voor je updates! Zou je mij ook een pb willen sturen met het artikel (als dat lukt)?
En ik denk dat veel mensen wat aan je boek zouden kunnen hebben, dus misschien is uitbrengen geen slecht idee.

Edit: Volgens mij heb ik hem gevonden, maar achter een betaalmuur.
leslie knobe wijzigde dit bericht op 12-07-2021 12:59
Reden: Aanvulling
58.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PinkWombat schreef:
11-07-2021 23:16
Ja, het is terug te lezen. Ik wil het best in een pb naar je sturen, maar dat lukt mij niet? Kun je mij een pb sturen?
Dankjewel voor je gelukswensen. En wie weet zal mijn boek inderdaad ooit door andere mensen gelezen worden. Dat is best een gek idee.
PB gestuurd als het goed is ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op jullie pb’s gereageerd :)
Alle reacties Link kopieren
PinkWombat, zou je mij ook via pb de link kunnen sturen?
Alle reacties Link kopieren
seashore schreef:
16-07-2021 15:14
PinkWombat, zou je mij ook via pb de link kunnen sturen?
Verstuurd :)
Alle reacties Link kopieren
PinkWombat schreef:
16-07-2021 19:09
Verstuurd :)
Dank je 😊
Alle reacties Link kopieren
PinkWombat schreef:
16-07-2021 19:09
Verstuurd :)
Pb beantwoord :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven