Dochter ziek

08-07-2019 11:23 31 berichten
Dochter van 10 maanden heeft de 6e kinderziekte. Sinds donderdag koorts.
Vlekjes door de 6e kinderziekte en koortsuitslag. Mazelen zijn het niet ;-) Daarnaast komt tandje 6 ondertussen ook door.

Vanochtend werd dochter wakker met 38,6. Schone luier, zetpil en romper aan. Net half uurtje wakker en werd wakker met 36,1.
Flinke daling dus, met behulp van zetpil. Maar dochter wordt nu weer warm. Heb haar een dun broekje aangetrokken, geen shirt.
Hoe doen anderen dit? Kind hele dag aan- en weer uitkleden?
Dochter had het echt koud, had een bibberlip, dus niks aantrekken was geen optie, maar om elk half uur weer alles uit te moeten trekken, maak ik dochter ook niet blij mee. Zeker niet nu ze niet lekker is.
Vind het lastig te beoordelen welke laag kleding er aangetrokken moet worden en vroeg me af hoe anderen dit doen of deden. Ben haar nu telkens aan het aan- en uitkleden, maar twijfel ineens
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
08-07-2019 12:42
Ik verwisselde nooit kleding met koorts. Ik denk dat dat aan-en uitkleden vervelender is dan het ongemak van het iets te warm hebben.
Ja nadat 2 ambulances waren uitgerukt voor een koortsstuip van de dochter van een vriendin, zat de schrik van oververhitting er wel goed in.

Ze sturen 2 ambulances als ze bang zijn dat ze moeten reanimeren. Ze kunnen door de telefoon niet vaststellen dat het een koortsstuip is of wat anders.
Dropdrop schreef:
08-07-2019 13:02
Ja nadat 2 ambulances waren uitgerukt voor een koortsstuip van de dochter van een vriendin, zat de schrik van oververhitting er wel goed in.

Ze sturen 2 ambulances als ze bang zijn dat ze moeten reanimeren. Ze kunnen door de telefoon niet vaststellen dat het een koortsstuip is of wat anders.
Maar als een kind gewoon normaal is aangekleed is de kans op oververhitting niet zo groot. Zolang de koorts aan het oplopen is, heeft een kind het vaak koud en dat loste ik meestal op met een dekentje en op schoot.
Alecta schreef:
08-07-2019 13:12
heeft een kind het vaak koud en dat loste ik meestal op met een dekentje en op schoot.
Ik liet haar ook geen kou lijden, maar er moet heel wat gebeuren wil ze lange tijd op schoot blijven zitten, dus dan maar kleertjes aan en uit.

Je weet het ook niet met die kleintjes. Ik vond het in ieder geval maar niks die koorts in de babytijd. Sliep kind als een rots, ik toch steeds eruit om te controleren of het goed ging.
Wij rommelen ook altijd maar wat. Rompertje met joggingbroekje en dan kijken. Als ze te warm is zeker blote voeten. En eventueel broek uit maar dat besluit ik tijdens luierwissel, ben je immers toch al aan het klooien.

Wel een XXL hydrofiele doek bij de hand en lekker hangen. Dus te koud bij mij op schoot en doek over. En te warm - kijken of ze alleen wil liggen.

Zetpil geef ik ook 'gewoon' maar kijk wel hoe ze er aan toe is. Muppet hier is 9/10 keer niet echt hangerig en zolang ze een beetje actief is laat ik het zitten. Voor het slapen meestal wel, zeker de nacht in. Ze slaapt dan lekkerder en het voelt voor mij prettiger dat ze niet het bed uit zweet.

Succes en beterschap.

Oh en PS, ik laat acuut alles uit mijn handen vallen. Hèt huishouden of de was ofzo kan later ook wel of als ze slaapt 😚
Hoe is vannacht en vandaag gegaan?
clemance schreef:
09-07-2019 19:12
Hoe is vannacht en vandaag gegaan?
Lief dat je ernaar vraagt!
Hebben haar 's nachts weer in pyjama gedaan, waarschijnlijk daardoor sliep ze ineens weer tot half 7 ipv 4 uur.
Gisteren nog wel verhoging, maar vandaag elke keer 36 hoog. Morgen gaat ze wel weer naar de opvang, koorts is weg, eten is wat minder, maar brood eet ze wel weer. Fruit en avondeten komt wel weer. Flessen heeft ze gelukkig wel telkens leeggedronken met hier en daar een uitschieter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven