Rare reacties op dating site
maandag 8 juli 2019 om 14:30
Lange tijd niet actief geweest op betaalde dating sites. Maar dit weekeinde waagde ik me weer eens op Relatie Planet. Ik had een goede herinnering aan die site en het wordt zomer.
Ik ben 50 plus. Geen schoonheid maar best leuk type. Heb (vind ik) normale foto’s. Een waar ik een rok draag die kort is, maar niet overdreven. Ook mijn profieltekst is kort en vrij gewoon.
Zoals altijd de eerste dag kreeg ik veel berichten. Ook wel normale natuurlijk, maar toch wel heel veel berichten over een ‘spannende dame’ en ‘lekkere benen’. Veel kwamen van kerels die 10 tot 15 jaar jonger zijn, dan weet je het wel.
Het volgende antwoord kreeg ik van een man van mijn leeftijd die al het eerste bericht over seks begon. Daarop reageerde ik cynisch Hij vond vervolgens dat ik eruit zag alsof ik wel van seks hield en dus niet moest zeuren Hij was vervolgens woedend toen ik hem vroeg wat hij als grijze oude man nu precies verwachtte.
Wat een rancuneuze muts ben jij. Geen wonder dat je geen man kan vinden. Alleen geile mannetjes willen jou, anderen lopen met een boog om je heen. Gelukkig heb ik geen problemen met seks krijgen hoor. Ik wens jou ook veel succes, dat zal je hard nodig hebben
met zo n zure instelling.
Je benen vallen trouwens ook tegen, kan wel zien dat je niet meer jong bent.”
Het kan aan mij liggen, maar waren dating sites een paar jaar geleden normaler? Op Tinder (wat de naam heeft van vleesmarkt) werd ik niet zo bejegend.
Ik ben 50 plus. Geen schoonheid maar best leuk type. Heb (vind ik) normale foto’s. Een waar ik een rok draag die kort is, maar niet overdreven. Ook mijn profieltekst is kort en vrij gewoon.
Zoals altijd de eerste dag kreeg ik veel berichten. Ook wel normale natuurlijk, maar toch wel heel veel berichten over een ‘spannende dame’ en ‘lekkere benen’. Veel kwamen van kerels die 10 tot 15 jaar jonger zijn, dan weet je het wel.
Het volgende antwoord kreeg ik van een man van mijn leeftijd die al het eerste bericht over seks begon. Daarop reageerde ik cynisch Hij vond vervolgens dat ik eruit zag alsof ik wel van seks hield en dus niet moest zeuren Hij was vervolgens woedend toen ik hem vroeg wat hij als grijze oude man nu precies verwachtte.
Wat een rancuneuze muts ben jij. Geen wonder dat je geen man kan vinden. Alleen geile mannetjes willen jou, anderen lopen met een boog om je heen. Gelukkig heb ik geen problemen met seks krijgen hoor. Ik wens jou ook veel succes, dat zal je hard nodig hebben
met zo n zure instelling.
Je benen vallen trouwens ook tegen, kan wel zien dat je niet meer jong bent.”
Het kan aan mij liggen, maar waren dating sites een paar jaar geleden normaler? Op Tinder (wat de naam heeft van vleesmarkt) werd ik niet zo bejegend.
maandag 8 juli 2019 om 14:35
Als je veel berichten krijgt over 'spannende dame' en 'lekkere benen' zou je eens kritisch naar je profielfoto's kunnen kijken.
In dit exemplaar zou ik niet eens de energie steken om te quoten. Direct in de kliko ermee.
Maar om te voorkomen dat je vaker dit soort berichten krijgt, kun je eens kijken wat je zelf anders kunt doen. Seksbeluste mannen vind je overal, ook op RP, op Lexa en op alle andere sites, maar er zitten gelukkig ook heel veel gewone, leuke mannen. De kunst is die te vinden en de rest buiten de deur te houden. En dat laatste kan met de juiste profieltekst en de juiste foto's.
In dit exemplaar zou ik niet eens de energie steken om te quoten. Direct in de kliko ermee.
Maar om te voorkomen dat je vaker dit soort berichten krijgt, kun je eens kijken wat je zelf anders kunt doen. Seksbeluste mannen vind je overal, ook op RP, op Lexa en op alle andere sites, maar er zitten gelukkig ook heel veel gewone, leuke mannen. De kunst is die te vinden en de rest buiten de deur te houden. En dat laatste kan met de juiste profieltekst en de juiste foto's.
maandag 8 juli 2019 om 14:55
Had ik beter niet kunnen doen, klopt.
Ik begin dit topic overigens niet omdat ik me geen raad weet of zo. Ik vroeg iets over een veranderde sfeer op een gewone dating site. Een jaar of drie geleden waren seksuele toespelingen in het eerste bericht een uitzondering, dacht ik.
Ik ben verbaasd over de reacties hier. Eigen schuld, dikke bult. Wie kaatst ...
Betekent dat dat ik het normaal moet vinden?
maandag 8 juli 2019 om 14:56
Deze reacties hoeven absoluut niet aan haar foto's te liggen hoor, ik geloof niet dat To ze zelf uitlokt. Deze mannen zouden sowieso vunzige berichten sturen, niet alleen omdat ze toevallig de benen van To op een foto zien staan.
Ik had profielfoto's geplaatst waarop alleen m'n hoofd stond en kreeg ook vanzelf dickpics, reacties als 'zaadvragende ogen' 'lekker pijpbekkie' of rare verzoekjes. Die zijn niet te voorkomen, dit soort types zijn er nou eenmaal.
Geen idee of het vroeger minder erg was dan nu trouwens, je kunt zo wel makkelijk de rotte appels eruit vissen, de rare mannetjes blokkeren/negeren, dan houd je de juiste over. Krijg je ook wel serieuze berichten of is het echt allemaal van dit kaliber?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle 'normale' mannen je zouden overslaan omdat je een foto op je profiel hebt staan waarop je een rokje draagt, we leven in 2019
Ik had profielfoto's geplaatst waarop alleen m'n hoofd stond en kreeg ook vanzelf dickpics, reacties als 'zaadvragende ogen' 'lekker pijpbekkie' of rare verzoekjes. Die zijn niet te voorkomen, dit soort types zijn er nou eenmaal.
Geen idee of het vroeger minder erg was dan nu trouwens, je kunt zo wel makkelijk de rotte appels eruit vissen, de rare mannetjes blokkeren/negeren, dan houd je de juiste over. Krijg je ook wel serieuze berichten of is het echt allemaal van dit kaliber?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle 'normale' mannen je zouden overslaan omdat je een foto op je profiel hebt staan waarop je een rokje draagt, we leven in 2019
maandag 8 juli 2019 om 14:58
Dat was mijn reactie toen hij meerdere nogal pikante teksten had gestuurd. Ik noem niet iemand zo maar een oude grijze man. Hij mij wel een spannende op seks beluste dame.
maandag 8 juli 2019 om 15:02
Ook normale hoor, maar dat zijn er wel minderchanella1 schreef: ↑08-07-2019 14:56Deze reacties hoeven absoluut niet aan haar foto's te liggen hoor, ik geloof niet dat To ze zelf uitlokt. Deze mannen zouden sowieso vunzige berichten sturen, niet alleen omdat ze toevallig de benen van To op een foto zien staan.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle 'normale' mannen je zouden overslaan omdat je een foto op je profiel hebt staan waarop je een rokje draagt, we leven in 2019![]()
maandag 8 juli 2019 om 15:07
Dat betekent dat je dat soort dingen moet negeren. Ik heb jaren op datingsites gehangen (on en off tot 6 jaar geleden) en ik weet niet beter dan dat een deel van de reacties bagger zijn. Vooral bij een nieuw profiel. Dan komen even alle dorpsgekken aan je snuffelen en daarna is/was het over.Waterman26 schreef: ↑08-07-2019 14:55Ik ben verbaasd over de reacties hier. Eigen schuld, dikke bult. Wie kaatst ...
maandag 8 juli 2019 om 15:22
Kap die berichten toch gewoon meteen af. Ik had met 29 jaar een prima fatsoenlijk, braaf zelfs, profiel. Kreeg reacties van mannen van 70+ die er niet om logen. Daar ben ik nooit op in gegaan. Je ziet toch direct dat dat niet match? Daarbij heb ik geen enkele behoefte aan dergelijke gesprekken met iemand van 40+ jaar ouder.
Kortom: begint iemand over "lekkere benen", dan weet je dat die persoon niet gaat voor een biertje in de kroeg en een potentiële relatie. Wil jij dat wel? Dan negeer je de persoon die je een dergelijk bericht stuurt gewoon. Of je zegt "sorry, geen interesse".
Kortom: begint iemand over "lekkere benen", dan weet je dat die persoon niet gaat voor een biertje in de kroeg en een potentiële relatie. Wil jij dat wel? Dan negeer je de persoon die je een dergelijk bericht stuurt gewoon. Of je zegt "sorry, geen interesse".
maandag 8 juli 2019 om 15:31
Ik verbaas me daar ook zeer over. Het is zeker niet normaal om dergelijke berichten te krijgen en al helemaal niet als je zelf een heel normale advertentie en foto's hebt geplaatst. Ik zou het doorgeven aan RP, of doen ze daar niks aan?Waterman26 schreef: ↑08-07-2019 14:55Ik ben verbaasd over de reacties hier. Eigen schuld, dikke bult. Wie kaatst ...
Ik heb zelf ook bij RP (en Lexa) gedate, maar dat was een jaar of 15 geleden toen het hele internetdaten net op gang begon te komen. Ik ben man en kreeg dit soort berichten niet, maar wel soms venijnige berichten van vrouwen naar aanleiding van de wensen die ik had geformuleerd t.a.v. kinderen, globale interesses en opleidingsniveau. Ik weet niet hoe het nu zou zijn, maar ik vrees erger. De hele samenleving is harder geworden en online al helemaal.
maandag 8 juli 2019 om 15:50
Het discutabele gedrag van een deel van de mannen is makkelijk te verklaren.Waterman26 schreef: ↑08-07-2019 14:30.................
Voor een aanzienlijk deel van de mannen is het lastig om gezien te worden op zo'n site.
Om op te vallen kan het helpen om provocerend gedrag te vertonen. En sommige vrouwen reageren daar ook op.
Alles voelt beter dan geen aandacht krijgen. ALLES. En negatieve aandacht is ook aandacht. Je kunt zelfs zoveel los maken in een vrouw dat ze er een viva-topic aan besteedt.
maandag 8 juli 2019 om 15:53
Ik realiseer me dat mijn vraag wat naïef over kan komen. Hè hè. We weten toch allemaal dat er gekken op Internet zitten. Maar ik wil het niet normaal vindenJuriaanB schreef: ↑08-07-2019 15:31Ik verbaas me daar ook zeer over. Het is zeker niet normaal om dergelijke berichten te krijgen en al helemaal niet als je zelf een heel normale advertentie en foto's hebt geplaatst. Ik zou het doorgeven aan RP, of doen ze daar niks aan?
Ik heb zelf ook bij RP (en Lexa) gedate, maar dat was een jaar of 15 geleden toen het hele internetdaten net op gang begon te komen. Ik ben man en kreeg dit soort berichten niet, maar wel soms venijnige berichten van vrouwen naar aanleiding van de wensen die ik had geformuleerd t.a.v. kinderen, globale interesses en opleidingsniveau. Ik weet niet hoe het nu zou zijn, maar ik vrees erger. De hele samenleving is harder geworden en online al helemaal.
Het gaat hier om een betaalde site die bedoeld is om een (vaste) relatie te vinden. Er zijn andere sites waar je sekscontacten kunt leggen.
De mannendie gelijk over spannend etc beginnen, zijn betalend lid.
Zelfs al zou ik of een ander een gewaagd rokje dragen. Vragen we er dan om? Ik vind van niet.
maandag 8 juli 2019 om 15:56
Waterman26 schreef: ↑08-07-2019 15:53Ik realiseer me dat mijn vraag wat naïef over kan komen. Hè hè. We weten toch allemaal dat er gekken op Internet zitten. Maar ik wil het niet normaal vinden
Het gaat hier om een betaalde site die bedoeld is om een (vaste) relatie te vinden. Er zijn andere sites waar je sekscontacten kunt leggen.
De mannendie gelijk over spannend etc beginnen, zijn betalend lid.
Zelfs al zou ik of een ander een gewaagd rokje dragen. Vragen we er dan om? Ik vind van niet.
Nee, net zo min als je "er om vraagt" in een kroeg, op straat of op je werk. En daar gebeurt het ook. De schuld ligt bij de man, maar er minder naïef instaan ('dit is een site voor relaties') helpt wel.
maandag 8 juli 2019 om 16:00
Als je hem gewoon genegeerd had ipv zelf ook raar te gaan doen, was die reactie die je quote niet gekomen.Waterman26 schreef: ↑08-07-2019 14:58Dat was mijn reactie toen hij meerdere nogal pikante teksten had gestuurd. Ik noem niet iemand zo maar een oude grijze man. Hij mij wel een spannende op seks beluste dame.
.
maandag 8 juli 2019 om 16:03
Ik zeg ook niet dat je erom vraagt. Wel dat je dergelijke types buiten de poort kunt houden door bepaalde zaken niet te noemen (sauna, bijvoorbeeld) en foto's te plaatsen waar de focus niet op je benen ligt, maar op je glimlach. Bijvoorbeeld. Het klinkt alsof ik met een vinger wijs en roep: 'eigen schuld', maar zo is het niet. Zulke sneue types zitten nu eenmaal op elke datingsite, die komen op elke vrouw af en zodra ze maar een kansje zien, happen ze toe. Die kun je dus afvangen door goede foto's en een goede tekst.
maandag 8 juli 2019 om 16:37
Jammer genoeg is dat wel een beetje hoe het zit. Niet zoals je zou willen maar het werkt wel zo.MokThee schreef: ↑08-07-2019 16:03Ik zeg ook niet dat je erom vraagt. Wel dat je dergelijke types buiten de poort kunt houden door bepaalde zaken niet te noemen (sauna, bijvoorbeeld) en foto's te plaatsen waar de focus niet op je benen ligt, maar op je glimlach. Bijvoorbeeld. Het klinkt alsof ik met een vinger wijs en roep: 'eigen schuld', maar zo is het niet. Zulke sneue types zitten nu eenmaal op elke datingsite, die komen op elke vrouw af en zodra ze maar een kansje zien, happen ze toe. Die kun je dus afvangen door goede foto's en een goede tekst.
maandag 8 juli 2019 om 16:37
Het is meer algemeen geaccepteerd om online te daten, niet? Ik denk dat online daten nu mensen heeft aangetrokken die voor andere dingen komen dan online een relatie vinden. Maar of Juriaan zijn ervaring toen een uitzondering is voor die tijd. Durf het niet te zeggen.Waterman26 schreef: ↑08-07-2019 14:30Het kan aan mij liggen, maar waren dating sites een paar jaar geleden normaler?
Volgens mij zou het niet nodig moeten zijn je profiel aan te passen aan mensen die aanstootgevende teksten sturen. Als je in een rok op je profiel wilt staan moet dat kunnen en zou je geen rekening hoeven te houden met berichten als je kreeg. Een datingprofiel geeft een beeld over wie je bent en wellicht wat je zoekt. Aanpassingen daaraan geven een onecht beeld. Relatieplanet heeft als algemene voorwaarden "racistische of aanstootgevende uitingen te doen in communicatie naar andere Deelnemers en/of op het profiel te vermelden" staan onder 'niet toegestaan' ("4.2 Het is de Consument bovendien niet toegestaan om").
Dus zoiets doen zou consequenties moeten (kunnen) hebben. Anders heeft het geen zin om een verbod uit te spreken.
Het gebeurt vast meer maar dat rechtvaardigt het niet.
maandag 8 juli 2019 om 16:47
Dat vraag ik me ook af
Krijg je een raar bericht, dan zou ik niet reageren
Krijg je een normaal bericht maar spreekt het je niet aan, dan een standaard: bedankt maar geen interesse mail
maandag 8 juli 2019 om 16:49
En dat vond je beledigend? Ik vind het nog wel mee vallen als iemand mij zou omschrijven als spannend. En op seks belust is toch gewoon, 'volgens mij heb jij er nog wel zin in"? dat is dan wel of niet het geval, maar grof vind ik het niet.Waterman26 schreef: ↑08-07-2019 14:58Dat was mijn reactie toen hij meerdere nogal pikante teksten had gestuurd. Ik noem niet iemand zo maar een oude grijze man. Hij mij wel een spannende op seks beluste dame.
Of is dit een beschaafde weergave?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....