Wasbare deurmat, is het wat?

08-07-2019 20:22 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Met de deur in huis maar: wie heeft een deurmat die in de wasmachine gewassen mag worden? Is het wat?

Ik wil er eigenlijk een bij de achterdeur maar vraag me af of ie z’n extra geld waard is.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
Ik heb er een bij de deur liggen. Heb hem nog nooit in de wasmachine gedaan maar spoel hem wel regelmatig onder de douche af omdat mijn kat er zo nodig op moet koetsen.
Volgens mij was hij een tientje bij het tuincentrum.
Ik heb droogloopmatten, prima wasbaar in de wasmachine.
huisduif schreef:
08-07-2019 20:30
Ik heb er een bij de deur liggen. Heb hem nog nooit in de wasmachine gedaan maar spoel hem wel regelmatig onder de douche af omdat mijn kat er zo nodig op moet koetsen.
Volgens mij was hij een tientje bij het tuincentrum.
O, dat valt wel mee inderdaad. Ik zag online vooral hogere prijzen.

Vraag me ook wel een beetje af hoe goed het voor je machine is.
girasole3 schreef:
08-07-2019 20:33
Ik heb droogloopmatten, prima wasbaar in de wasmachine.
En wordt goed schoon dus? :)
Neem een rubberen, die kun je gewoon buiten afspuiten:
Afbeelding
redbulletje schreef:
08-07-2019 20:40
Neem een rubberen, die kun je gewoon buiten afspuiten:
Afbeelding
Ik wil het liefst iets wat zand en modder enzo gewoon echt opvangt (net paar weken geleden een gloednieuwe vloer gelegd :P )
Zo'n rubber ding met een motief is erg handig; met een borstel en een natte lap is hij weer zo goed als nieuw.
retrostar wijzigde dit bericht op 08-07-2019 20:51
40.22% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dan zou ik gewoon een coupon vloerbedekking kopen. Bij de budget winkel kan je ze al keurig geknipt en gezoomd kopen.
Bij de gordijnwinkel kan je ook matten kopen.
retrostar schreef:
08-07-2019 20:46
Dan zou ik gewoon een coupon vloerbedekking kopen. Bij de budget winkel kan je ze al keurig geknipt en gezoomd kopen.
Dan mis je de rubber / kunststof onderkant en blijft ie niet goed liggen denk ik?
Met kokos?
Afbeelding
Kun je ook de slang op zetten en buiten laten drogen.
Wij hebben geïnvesteerd in een zogenaamde schoonloopmat. Door het formaat was het een flinke investering (we hebben een gat in de vloer waar de mat in moet), maar het scheelt echt enorm met het vuil dat je naar binnen loopt.
redbulletje schreef:
08-07-2019 20:53
Met kokos?
Afbeelding
Kun je ook de slang op zetten en buiten laten drogen.
Zoiets is ook wel een idee inderdaad.
Nummer*Zoveel schreef:
08-07-2019 20:56
Wij hebben geïnvesteerd in een zogenaamde schoonloopmat. Door het formaat was het een flinke investering (we hebben een gat in de vloer waar de mat in moet), maar het scheelt echt enorm met het vuil dat je naar binnen loopt.
Ook bij de achterdeur?
Ik heb ook iets soortgelijks. De rubberen variant ligt buiten op terras en de kokoscombi binnen. Aan de voordeur heb ik een verzonken kokosmat.
_CarmiggelT_ schreef:
08-07-2019 20:57
Ook bij de achterdeur?
Nee, bij ons ligt hij bij de voordeur.

Bij de tuindeuren heb ik katoenen badmatten liggen, en die blijven op hun plek door een goedkoop ondermatje van de Action. Die zijn ook makkelijk te wassen.
_CarmiggelT_ schreef:
08-07-2019 20:57
Ook bij de achterdeur?
Ja, die heb ik ook. Bij alle buitendeuren.

Worden prima schoon in de wasmachine
Bedankt voor jullie ideeën!
Schoonloopmat van Action. Gooi het wel eens in de wasmachine, maar als er een kat op gekotst heeft dan gaat de tuinslang erop. Heb er nu wel een antislipmatje onder liggen want het rubber gaat op den duur toch schuiven.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Lidl heeft ook soms goede matten, maar die zijn dan snel uitverkocht. Zijn tamelijk groot. De rug is gummi-achtig stroef en de voorkant bestaat uit lusjes die geperst zijn en onverslijtbaar zijn. Je kan er een kluwen van maken en in de wasmachine doen. Nu moet er maar net een print/motief bij zitten die goed in je huis staat. Ik denk dat ze in het najaar wel weer aangeboden worden. Ik heb een heel mooie, gemeleerd tweed-achtig. Hij is ongeveer 110 bij 75.
Bedankt, ik zal ook eens bij action binnenlopen. Bij Lidl is een beetje laat, ik voel veel urgentie om nieuwe vloer mooi te houden :)

Eens kijken of m’n verzonken voordeur schoonloopmat eigenlijk ook los en in de wasmachine kan. ;-D
Mijn schoonloopmat krijg ik goed schoon met de hogedrukreiniger. Ik zou liever niet al dat zand in mijn wasmachine krijgen, lijkt me schadelijk.

Tussendoor zet ik het stoomapparaat erop, dan is alleen het zand er niet uit (zelfs niet met stofzuigen) maar is het wel schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven