Nutteloos discuzeur en kletstopic

13-06-2019 20:27 3003 berichten
Nieuwe naam, nieuw topic!

Heb je wat te zeuren, leuks te vertellen of wil je gewoon nutteloos ouwehoeren?
Wees welkom, hier mag het, zolang het uiteraard niet te nuttig is ;)
(En zolang er hier maar een beetje lief tegen elkaar wordt gedaan..)

Ik begin: ik heb sinds vandaag vakantie!!!!!
Twee weken, was er echt aan toe.

Heb ik nog wat te zeuren?
Nee, nu even niet.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 12-09-2019 22:41
10.25% gewijzigd
Cateautje schreef:
09-07-2019 11:32
Ik onderzoek al ruim 40 jaar alle aspecten van dromen. :)
Goed dat ik het weet, ik droom regelmatig vrij bizar dus ga ik jou lekker lastig vallen.
Heb er meteen 1, ik heb een tijdje terug iets gedroomd wat ik eerder gedroomd had, namelijk dat ik in een groot gebouw was, een soort van zorginstelling, en dat ik geen uitgang kon vinden, en die aan het zoeken was.
Omdat ik zoiets eerder droomde vroeg ik mij af of dat een betekenis had. (Enige verschil was, mijn onderbewustzijn is blijkbaar een beetje raar want ik was in dat gebouw met een scooter aan de hand. Dat mocht uiteraard niet maar ik kon de uitgang niet vinden. Mensen uit mn verleden wilden voor veel geld dat ding er wel uittillen en 1 iemand vond het te weinig. Geen idee hoe dat afgelopen is want tijdens de discussie erover werd ik wakker.. ;-D)
Zit er enige logica in die droom Teau of is mijn onderbewustzijn van het padje af?

Zo, werkdag zit er weer op.
Morgen laatste dag, dan heb ik alweer weekend, en zaterdag heb ik iets leuks, ik ga zingen op een feestje van de familie van een collega/vriendin.
Niet erg eng want de aria die ik ga doen ken ik inmiddels goed, zo vaak gedaan, die kan ik onderhand midden in de nacht op mn kop zingen :proud:.
(Maar ik ga toch nog wel ff studeren...)
Leuke hobby heb ik toch. :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Zo bed is verschoond en strijk gedaan, dadelijk nog even badkamer en wc dweilen en dan vind ik het wel welletjes.
Phoebemeaculpa schreef:
09-07-2019 13:52
Goed dat ik het weet, ik droom regelmatig vrij bizar dus ga ik jou lekker lastig vallen.
Heb er meteen 1, ik heb een tijdje terug iets gedroomd wat ik eerder gedroomd had, namelijk dat ik in een groot gebouw was, een soort van zorginstelling, en dat ik geen uitgang kon vinden, en die aan het zoeken was.
Omdat ik zoiets eerder droomde vroeg ik mij af of dat een betekenis had. (Emige verschil was, mijn onderbewustzijn is blijkbaar een beetje raar want ik was in dat gebouw met een scooter aan de hand. Dat mocht uiteraard niet maar ik kon de uitgang niet vinden. Mensen uit mn verleden wilden voor veel geld dat ding er wel uittillen en 1 iemand vond het te weinig. Geen idee hoe dat afgelopen is want tijdens de discussie erover werd ik wakker.. ;-D)
Zit er enige logica in die droom Teau?

Zo, werkdag zit er weer op.
Morgen laatste dag, dan heb ik alweer weekend, en zaterdag heb ik iets leuks, ik ga zingen op een feestje van de familie van een collega/vriendin.
Niet erg eng want de aria die ik ga doen ken ik inmiddels goed, zo vaak gedaan, die kan ik onderhand midden in de nacht op mn kop zingen :proud:.
(Maar ik ga toch nog wel ff studeren...)
Leuke hobby heb ik toch. :rolling:
Het betekent in het kort dat je niet in een afhankelijke positie wilt zitten.

De scooter zegt dat je zelfstandig je weg bepaalt, maar dat ging dus niet.

De zorginstelling is de afhankelijkheid of de persoon die afhankelijk van je is.

Ik denk dat deze droom niet actueel meer is en dat je nu weer lekker vrij op je scootertje kan rondtuffen.
Ik zit lekker aan de moksi meti. Lekker vind ik dat, dat ik er twee keer mee kan doen, da's dubbel genieten. :D
Cateautje schreef:
09-07-2019 15:02
Het betekent in het kort dat je niet in een afhankelijke positie wilt zitten.

De scooter zegt dat je zelfstandig je weg bepaalt, maar dat ging dus niet.

De zorginstelling is de afhankelijkheid of de persoon die afhankelijk van je is.

Ik denk dat deze droom niet actueel meer is en dat je nu weer lekker vrij op je scootertje kan rondtuffen.
Wauw, wat een mooie boodschap/betekenis.
En mooie uitleg Teau, dank je!
Ik vind het mooi, dromen.

:kwijl: Geef een gil als je hulp nodig hebt, alhoewel ik Roti heb liggen maar misschien heb ik ook trek in vis. (Als ik zin heb om te koken)
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 10-07-2019 07:42
16.62% gewijzigd
Je denkt er geen seconde over na en dat vind ik jammer.
Damn, even heel wat bij te lezen. Even het begin zoeken
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Hoe moeten we in vredesnaam vrijdag alle zooi meenemen naar de camping vraag ik me af @( en dan heb ik alles alleen nog maar een beetje bij elkaar gezocht, heb mijn kleding er nog niet eens bij liggen.. wat moet ik aan ook nog eens..
Thlubbe schreef:
09-07-2019 10:26
Lucide dromen zijn dromen waarin jij je bewust bent dat het een droom is. Dit heeft wat voordelen, bijvoorbeeld dat je de dromen kan sturen die niet gebonden zijn aan de regels in de echte wereld natuurlijk; het is immers slechts een droom. Je bent een soort Neo uit de Matrix, een omnipotent wezen, een god. :P Bedenk het en je kan het. Het is ook een handig middel voor mensen om nachtmerries tegen te gaan aangezien je die weg kan wuiven of zelfs wakker kan worden op commando. Zelf heb ik het daarvoor nooit gebruikt, ik heb nooit meer een nachtmerrie gehad sinds ik over de 15 ben ofzo, helaas. Ik vond ze vaak wel interessant zo ver ik me herinner. Ik gebruik ze enkel voor de lol en de spanning/avontuur.

Je kan het leren triggeren, wat an sich niet moeilijk is, maar om in de dromen lucide te blijven, dát is vaak moeilijker in mijn belevenis. Je moet een bepaalde staat van zijn blijven behouden, als je té enthousiast wordt, heb je kans dat je wer uit de lucide staat glipt. Maar ach, dat is een hele theorie waar ik je niet meteen mee zal overvallen. :P Lucide dromen is weten dat je droomt en kan worden gebruikt om je eigen dromen aan te sturen, daar komt het op neer.

Dat herken ik ook maar al te goed. Ik heb dit al sinds ik klein kind ben. Gewoon kleine dingen, zoals praten met iemand of in de rij staan ergens voor, of ergens lopen. Ik vind ze ronduit bizar en heb er een enorme hekel aan als deze 'uitkomen'. bah. :/
Ooooh ja dit heb ik wel eens als ik wakker ben geweest en dan weer verder ga slapen, dan ben ik me ook bewust van het dromen en kan ik het in zekere makte sturen. Grappig. Nooit geweten dat dat zo heet en meer mensen dat ook hebben
Ik had laatst een droom dat ik op het pootje van een hond stond en de hond hard piepte en dat ik mijn been van ‘m af slingerde. Op dat moment werd ik wakker van mezelf dat mijn been ook in het echt door de lucht vloog :rofl:
Cateautje schreef:
09-07-2019 15:58
Je denkt er geen seconde over na en dat vind ik jammer.

Teau, ik heb er wel overna gedacht en ik schrik van je reactie, die ik eerst niet begreep maar nu wel denk ik.
Ik denk dat je doelt op het feit dat ik vooral inging op die scooter, terwijl dat natuurlijk de boodschap helemaal niet is.
Dat begrijp ik, mijn reactie op het scootergedoe was niet serieus bedoeld.
De boodschap/betekenis heeft te maken met me afhankelijk voelen en dat niet willen.
Ik schrik daar wel van, ik denk dat het met mn relatie te maken heeft, en ik begrijp ook waarom ik me nu zo opgelucht voel.

Excuses als ik iets verkeerd gezegd heb/je gekwetst heb door niet helemaal serieus te reageren. etc :rose: :smooch:
Dat was niet mijn bedoeling.

(Wat betreft mn ex realiseer ik me nog iets wat ik even kwijt wil. Als bij iemand, bij hem in dit geval, ivm grote rugzak persoonlijke issues te groot zijn dan is liefde niet genoeg.
Ik kan issues van een ander niet oplossen, daar ga ik aan onderdoor.. Fijn dat ik mn grenzen beter aanvoel)
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 10-07-2019 08:35
76.11% gewijzigd
Sue-Heck schreef:
09-07-2019 16:29
Ik had laatst een droom dat ik op het pootje van een hond stond en de hond hard piepte en dat ik mijn been van ‘m af slingerde. Op dat moment werd ik wakker van mezelf dat mijn been ook in het echt door de lucht vloog :rofl:
:rofl: Ik dacht dat ik raar droomde!

Goedemorgen, wakker worden slaapkoppies, koffieieieieie!!! :koffie: :koffie: :koffie:
Nou had ik maar gedroomd, lucide of gewoon, ik heb hoofdpijn want ben verdorie flink lang wakker geweest vannacht. Vanavond zou ik ergens wat gaan drinken maar heb dat afgezegd want met het oog op het “zware” weekend wat er aan komt is het beter thuis te blijven.
En vrijdag gaat het regenen dus misschien dan toch morgenavond al naar de camping gaan en de tent op zetten.. ik weet niet wat wijsheid is.
Dolfje wat vervelend en frustrerend! :hug:
Idd maar even rustig aan doen!
Zijn de bouwvakkers bij jou al klaar, Phoebs? Hier zijn ze al drie dagen de groenvoorzieningen aan het snoeien. Hartstikke fijn dat ze dat doen natuurlijk (en dat ik überhaupt zoveel groen om me heen heb), maar wat een takkeherrie! Je kan amper een telefoongesprek voeren. Van mij mogen ze nu wel weer even gaan wieberen met die heggenscharen. :hamer:
Tja bouwvakkers he...
Nee nog niet klaar maar veel minder last van want hier voor de deur zijn ze klaar, ze zijn verderop bezig aan de straat.
Als ik ze in mekaar moet komen rammen hoor ik het wel Rik ;-D, sterkte... ;)
Weekeeeeeeeeeeeeeend!!! B-) B-) B-)

Heerlijk!!! Drie dagen achter elkaar gewerkt (doe ik normaal niet maar nu rommel rooster ivm vakantie periode), ging goed maar wel beetje gaar nu...
Zo, ik ben er klaar mee vandaag... rotnacht en onverwachts eerder beginnen. Nu ff lekker niksen. :D
Geniet ervan!
Ik heb nutteloos probleem, ik wilde vanavond iets heel erg lekkers maken met zalm en sushirijst en avocado.
Sushirijst was op dus ik had nieuwe gehaald maar ik zie net dat ik geen avocado heb. Dacht dat ik dat wel had.
Supermarkt is hier op de hoek maar het regent (niet hard) en ik heb geen zin... (6)
Dillema, of toch gaan of iets anders verzinnen...
Ik heb een zwaar leven.. :proud:

Mmm ik kan natuurlijk ook de katten sturen... 8-)
Ik ben ook al een uurtje thuis, bakje cup a soup voor ik aan het eten ga beginnen.
Kan zijn dat we vanwege de weersvoorspellingen morgenavond al naar het festival gaan, vrijdag schijnt het niet best te zijn met de regen. Kan de tent maar vast staan.
Slim Dolfje, ach het regent niet hard.

Probleem is alweer opgelost, heb mezelf naar de super gesleept want ik heb trek in wat ik maken wil.
Ontopic vandaag: het is stil hier.
Leeft iedereen nog? :sigh: O_o :wtf:?
Ik heb al lekker weekend!
Nog niet echt van genoten want bezig met van alles en nog wat...
Phoebemeaculpa schreef:
11-07-2019 14:40
Ontopic vandaag: het is stil hier.
Leeft iedereen nog? :sigh: O_o :wtf:?
Ik heb al lekker weekend!
Nog niet echt van genoten want bezig met van alles en nog wat...
Ik leef nog! Er gebeurt even niks bijzonders in mijn dagelijkse sleurtje :biggrin: al heb ik het wel smoordronken en hoop ik dat ik vandaag niet geflitst ben, want ik was 20 km van huis toen ik me plots bedacht dat er een belangrijk pakketje zou komen met een kwartiertje...ik heb het net gered, maar hopen dat ik niet geflitst ben. Al reed ik niet asociaal te hard, maar zo’n 5/10 km sneller op sommige stukjes. Ik doe dat NOOOOOOIIIITTT :| zul je net zien dat ik deze ene keer net wel gepakt word.
Ik wacht met smart op een pakketje, verder ben ik een beetje aan het vogelen in de slaapkamer, met een zeer aandachttrekkerige kater aan mijn zijde, die praatjes heeft de laatste dagen.

Verder leef ik nog, ternauwernood.
Sue-Heck schreef:
11-07-2019 14:48
Ik leef nog! Er gebeurt even niks bijzonders in mijn dagelijkse sleurtje :biggrin: al heb ik het wel smoordronken en hoop ik dat ik vandaag niet geflitst ben, want ik was 20 km van huis toen ik me plots bedacht dat er een belangrijk pakketje zou komen met een kwartiertje...ik heb het net gered, maar hopen dat ik niet geflitst ben. Al reed ik niet asociaal te hard, maar zo’n 5/10 km sneller op sommige stukjes. Ik doe dat NOOOOOOIIIITTT :| zul je net zien dat ik deze ene keer net wel gepakt word.
Dat wordt dan een duur pakketje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven