Nutteloos discuzeur en kletstopic

donderdag 13 juni 2019 om 20:27
Nieuwe naam, nieuw topic!
Heb je wat te zeuren, leuks te vertellen of wil je gewoon nutteloos ouwehoeren?
Wees welkom, hier mag het, zolang het uiteraard niet te nuttig is
(En zolang er hier maar een beetje lief tegen elkaar wordt gedaan..)
Ik begin: ik heb sinds vandaag vakantie!!!!!
Twee weken, was er echt aan toe.
Heb ik nog wat te zeuren?
Nee, nu even niet.
Heb je wat te zeuren, leuks te vertellen of wil je gewoon nutteloos ouwehoeren?
Wees welkom, hier mag het, zolang het uiteraard niet te nuttig is

(En zolang er hier maar een beetje lief tegen elkaar wordt gedaan..)
Ik begin: ik heb sinds vandaag vakantie!!!!!
Twee weken, was er echt aan toe.
Heb ik nog wat te zeuren?
Nee, nu even niet.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 12-09-2019 22:41
10.25% gewijzigd

dinsdag 9 juli 2019 om 10:37
Ik vind het juist geweldig als mijn droom uitkomt, is een teken dat er een nieuwe fase in mijn leven van start gaat. Net zoals bij een deja vuThlubbe schreef: ↑09-07-2019 10:26Lucide dromen zijn dromen waarin jij je bewust bent dat het een droom is. Dit heeft wat voordelen, bijvoorbeeld dat je de dromen kan sturen die niet gebonden zijn aan de regels in de echte wereld natuurlijk; het is immers slechts een droom. Je bent een soort Neo uit de Matrix, een omnipotent wezen, een god.Bedenk het en je kan het. Het is ook een handig middel voor mensen om nachtmerries tegen te gaan aangezien je die weg kan wuiven of zelfs wakker kan worden op commando. Zelf heb ik het daarvoor nooit gebruikt, ik heb nooit meer een nachtmerrie gehad sinds ik over de 15 ben ofzo, helaas. Ik vond ze vaak wel interessant zo ver ik me herinner. Ik gebruik ze enkel voor de lol en de spanning/avontuur.
Je kan het leren triggeren, wat an sich niet moeilijk is, maar om in de dromen lucide te blijven, dát is vaak moeilijker in mijn belevenis. Je moet een bepaalde staat van zijn blijven behouden, als je té enthousiast wordt, heb je kans dat je wer uit de lucide staat glipt. Maar ach, dat is een hele theorie waar ik je niet meteen mee zal overvallen.Lucide dromen is weten dat je droomt en kan worden gebruikt om je eigen dromen aan te sturen, daar komt het op neer.
Dat herken ik ook maar al te goed. Ik heb dit al sinds ik klein kind ben. Gewoon kleine dingen, zoals praten met iemand of in de rij staan ergens voor, of ergens lopen. Ik vind ze ronduit bizar en heb er een enorme hekel aan als deze 'uitkomen'. bah. :/

dinsdag 9 juli 2019 om 10:45
Het gaat er niet om hoe je het ziet, het gaat erom dat je de boodschap begrijpt en er voor zorgt dat je klaar en voorbereid bent voor de nieuwe fase in je leven. Dat is de reden dat je de boodschap krijgt.

dinsdag 9 juli 2019 om 10:48
...? Boodschap? Wat voor boodschap zou ik moeten krijgen als ik in een bepaalde houding praat met één van mijn vrienden over doodnormale zaken? En hoeveel fases heeft het leven? Ik zou er inmiddels over de 100 hebben dan. :?
Het zijn doodnormale dingen die uitkomen, zoals praten met iemand, of dat ik ergens naar kijk in de stad tijdens het lopen, zoals een winkel.
Het zijn doodnormale dingen die uitkomen, zoals praten met iemand, of dat ik ergens naar kijk in de stad tijdens het lopen, zoals een winkel.

dinsdag 9 juli 2019 om 10:59
Ok ik snap het, bedankt voor je uitleg. Ik heb dit af en toe, ik vind dat wel een beetje eng op 1 of andere manier.Thlubbe schreef: ↑09-07-2019 10:26Lucide dromen zijn dromen waarin jij je bewust bent dat het een droom is. Dit heeft wat voordelen, bijvoorbeeld dat je de dromen kan sturen die niet gebonden zijn aan de regels in de echte wereld natuurlijk; het is immers slechts een droom. Je bent een soort Neo uit de Matrix, een omnipotent wezen, een god.Bedenk het en je kan het. Het is ook een handig middel voor mensen om nachtmerries tegen te gaan aangezien je die weg kan wuiven of zelfs wakker kan worden op commando. Zelf heb ik het daarvoor nooit gebruikt, ik heb nooit meer een nachtmerrie gehad sinds ik over de 15 ben ofzo, helaas. Ik vond ze vaak wel interessant zo ver ik me herinner. Ik gebruik ze enkel voor de lol en de spanning/avontuur.
Je kan het leren triggeren, wat an sich niet moeilijk is, maar om in de dromen lucide te blijven, dát is vaak moeilijker in mijn belevenis. Je moet een bepaalde staat van zijn blijven behouden, als je té enthousiast wordt, heb je kans dat je wer uit de lucide staat glipt. Maar ach, dat is een hele theorie waar ik je niet meteen mee zal overvallen.Lucide dromen is weten dat je droomt en kan worden gebruikt om je eigen dromen aan te sturen, daar komt het op neer.
Dat herken ik ook maar al te goed. Ik heb dit al sinds ik klein kind ben. Gewoon kleine dingen, zoals praten met iemand of in de rij staan ergens voor, of ergens lopen. Ik vind ze ronduit bizar en heb er een enorme hekel aan als deze 'uitkomen'. bah. :/
Die voorspellende dromen vind ik niet echt eng of vervelend. Ik vind het eigenlijk wel handig want dan ben ik voorbereid op sommige dingen..

dinsdag 9 juli 2019 om 11:02
Hmmm, mij te conceptueel, perceptioneel en obscuur. Op die manier maak je het zelf een self-fulfilling prophecy natuurlijk. Het maakt niet uit wat er gezegd wordt, maar het is wel het moment wat uitmaakt?
Dan zeg ik nu het woord "Trichotrilomanie" en bij deze start ik nu een nieuwe fase. Nah, ik kan die gedachtegang zelf niet verkroppen. Ik snap dat mensen er zo in zouden kunnen staan, maar niks voor mij.
Dan zeg ik nu het woord "Trichotrilomanie" en bij deze start ik nu een nieuwe fase. Nah, ik kan die gedachtegang zelf niet verkroppen. Ik snap dat mensen er zo in zouden kunnen staan, maar niks voor mij.

dinsdag 9 juli 2019 om 11:08
Mee eens.
In mijn dromen zit vaak ook een boodschap, of iets waar ik mee zit en verwerken moet. Ik vind dat mooi.
Hele discussie hier zo te zien,

dinsdag 9 juli 2019 om 11:28
Oh nee, ik zeg niet dat ik het beter weet wat dromen betreft, allerminst. Enkel dat ik niet zo werk, zo gek is dat niet lijkt me. Trouwens, ik onderzoek mijn onderbewuste (en dan nog, een enkel aspect ervan) pas sinds een jaar intensief(dat heeft zijn redenen), dromen zijn daar weliswaar een onderdeel van, maar dromen an sich is een ander verhaal, daar ben ik al veel langer mee bezig. Kan het niet pinnen aan een leeftijd, maar ergens sinds mijn midden-tiener jaren. Ik heb sinds 2005 al mijn 'bijzondere' dromen bijgehouden in mijn logboek, in retrospect heb ik daar enorm veel geluk door gehad (dat ik dat überhaupt deed), want het heeft me na jaren erg veel inzicht gegeven in mijn onderbewuste, maar niet door de boodschap, ook niet door het tijdstip of het wanneer, maar door de belevenis van die dromen.
Ik heb de invulling pas vrij recent gegeven aan al die dromen, het waren voor mij niet de dromen an sich die mij triggerde, maar de situatie eromheen, het had net zo goed iets anders kunnen zijn dat mij triggerde, wat ook vaak is gebeurd. Dromen zijn mooi, erg machtig interessant en leuk, maar ik ga geen (betekenisvolle) invulling forceren omdat het elke keer zou kunnen, helemaal niet als het nietszeggende dromen zijn. De rare/enge dromen vind ik daarom het leukste, maar enge dromen/nachtmerries heb ik helaas nooit.

dinsdag 9 juli 2019 om 11:40
dinsdag 9 juli 2019 om 11:48
Nee binnen, gefietst ,gelopen en beetje krachttraining. En heb een stukje voor en na sporten buiten gewandeld maar dat doe ik elke dag. Nog 4000 stappen en dan heb ik mijn dagelijkse stappen weer gehaald maar dat haal ik vanavond tijdens het werken wel en doe misschien straks nog een ommetje.

dinsdag 9 juli 2019 om 11:50
Ik hou me niet bezig met programmeren, dat verarmt de ervaring.
Ik ben meer bezig met zaken die mijn onderbewustzijn me wil vertellen, over mezelf, over mijn omgeving en over het leven zelf. Ik snap dat het in de eerste instantie erg aantrekkelijk lijkt om invloed uit te oefenen, maar ik heb ervaren dat je daarmee erg veel belangrijke informatie misloopt en daardoor inzicht in het onderbewustzijn.
Wat ik voor anderen doe is op verzoek een uitleg zoeken van de betekenis van dromen, maar nee, ik ben geen wetenschapper. Denk ook niet dat de wetenschap iets te zoeken heeft in het onderbewustzijn van mensen.

dinsdag 9 juli 2019 om 12:10
Hmmm, ik ben het deels eens met je laatste stelling, over wetenschap en onderbewustzijn. Ik denk dat die twee tot op zekere hoogte wel zouden kunnen werken, maar niet in de absolute vorm. Zie het een beetje als psyche en wetenschap; pysychologie. Het zou kunnen werken, maar het is niet zo simpel als C + O² = CO², het is niet absoluut en voor iedereen werkt het anders, alhoewel er enige raakvlakken kunnen zijn over 'hoe sommige mensen zouden kunnen werken'. Zoals "veel spanning in de spieren zou kunnen duiden op mentale stress", wat ook onderbewust is. Maar wát voor stress is dan nogal individueel en situationeel.
Het zou kunnen dat ik over een tijd meer beteknisvolle dromen zou kunnen ervaren aangezien ik voor erg lange tijd niet héél erg 'in sync' was met mijn onderbewuste (om het maar zacht uit te drukken), maar voorlopig heb ik dat gewoonweg nog niet en heb ik persoonlijk andere manieren om mijn onderbewuste te 'horen'. Mijn dromen zijn bij regel erg saai en nietszeggend, helaas, zo compleet flatline qua belevenis en gebeurtenis, velen zouden er jaloers op zijn, als ik lees dat sommigen elke nacht een nachtmerrie hebben of vaak onrustig slapen. Ik kán gewoon niks halen uit mijn dromen, erg frustrerend. Een enkele keer (meestal eens in het jaar heb ik een dergelijke droom, soms minder) ervaar ik iets in mijn dromen, zo'n droom die je de hele dag of zelfs week bijblijft, super gaaf zijn die.
Ohja, en nóg minder vaak heb ik lucide dromen tegenwoordig. Ik heb wel een periode gehad dat ik wekelijks lucide droomde, dat was echt de beste periode van slapen voor mij; er gebeurde tenminste wat en met lucide dromen leerde ik meer over mijzelf dan de niet lucide varianten.
Het zou kunnen dat ik over een tijd meer beteknisvolle dromen zou kunnen ervaren aangezien ik voor erg lange tijd niet héél erg 'in sync' was met mijn onderbewuste (om het maar zacht uit te drukken), maar voorlopig heb ik dat gewoonweg nog niet en heb ik persoonlijk andere manieren om mijn onderbewuste te 'horen'. Mijn dromen zijn bij regel erg saai en nietszeggend, helaas, zo compleet flatline qua belevenis en gebeurtenis, velen zouden er jaloers op zijn, als ik lees dat sommigen elke nacht een nachtmerrie hebben of vaak onrustig slapen. Ik kán gewoon niks halen uit mijn dromen, erg frustrerend. Een enkele keer (meestal eens in het jaar heb ik een dergelijke droom, soms minder) ervaar ik iets in mijn dromen, zo'n droom die je de hele dag of zelfs week bijblijft, super gaaf zijn die.
Ohja, en nóg minder vaak heb ik lucide dromen tegenwoordig. Ik heb wel een periode gehad dat ik wekelijks lucide droomde, dat was echt de beste periode van slapen voor mij; er gebeurde tenminste wat en met lucide dromen leerde ik meer over mijzelf dan de niet lucide varianten.

dinsdag 9 juli 2019 om 12:20
Het kan zijn dat je lucide dromen helemaal stoppen omdat je er teveel invloed op uitoefent. Dat soort dingen kunnen gebeuren zolang je denkt dat je wijzer bent dan je onderbewustzijn.
Het onderbewustzijn is je kern en probeert je te begeleiden tijdens je leven, maar als je dat niet toestaat en zelf invulling wilt geven, dan zwijgt het op een gegeven moment.
Iedere droom, hoe saai deze ook lijkt te zijn, heeft een boodschap en betekenis.
Het onderbewustzijn is je kern en probeert je te begeleiden tijdens je leven, maar als je dat niet toestaat en zelf invulling wilt geven, dan zwijgt het op een gegeven moment.
Iedere droom, hoe saai deze ook lijkt te zijn, heeft een boodschap en betekenis.

dinsdag 9 juli 2019 om 12:29
Ik ben een beetje in de war nu. Ik wil meegaan met het feit dat dromen uit het onderbewustzijn komen, maar het onderbewustzijn uit zich toch niet enkel als dromen? Als het eens in het jaar (of minder) lukt om lucide te dromen, betekend dat dan toch niet dat mijn hele onderbewustzijn er de brui aan geeft?
Lucide dromen zijn (in mijn geval) nogal binair, of ik doe het, of compleet niet.

dinsdag 9 juli 2019 om 12:44
Nee, het onderbewustzijn doet 24 uur per dag zijn werk, maar wij hebben het over dromen, dus beperk ik het gesprek daartoe.
Tja, jij doet lucide dromen, ik laat het me overkomen en doe iets met de boodschappen die ik krijg, in plaats van af te dwingen te gaan vliegen ofzo. Ik ben veel te nieuwsgierig naar wat het me te vertellen heeft. Die lucide dromen heb ik vaak en ik vraag me dan ook af waarom dat bij jou zo zelden gebeurt.
Wat betreft het stoppen van het geven van informatie door het onderbewustzijn, het is zoals met de rest van jezelf, use it or loose it.
Tja, jij doet lucide dromen, ik laat het me overkomen en doe iets met de boodschappen die ik krijg, in plaats van af te dwingen te gaan vliegen ofzo. Ik ben veel te nieuwsgierig naar wat het me te vertellen heeft. Die lucide dromen heb ik vaak en ik vraag me dan ook af waarom dat bij jou zo zelden gebeurt.
Wat betreft het stoppen van het geven van informatie door het onderbewustzijn, het is zoals met de rest van jezelf, use it or loose it.

dinsdag 9 juli 2019 om 12:55
Ah, vooruit, nu snap ik je.
Tja, waarom ik zo weinig lucide droom. Zeg het maar, de één denkt in beelden, de ander vind bloemkool vies, de ander is gek op sporten, een ander wil een compleet serene relatie; we zijn allemaal anders. Ik moet echt enorm mijn best doen om de lucide staat te bereiken, zowel als ik wakker ben als wanneer ik slaap, voor mij is het een heel proces welke maar zelden lukt. Vreemd, want een lange tijd geleden lukte het vrij vaak.
Dat laatste, tja... Ik denk dat ik het ermee eens ben. Om maar even geen levensverhaal te moeten neerplempen, laat ik het op houden dat ik minstens 13 jaar aan één stuk een beetje in de knoop heb gezeten met mijzelf, waardoor mijn onderbewuste en mijn bewuste ik elkaar niet hebben kunnen horen, daar laat ik het bij. Ben inmiddels op weg mezelf weer te vinden.

Dat laatste, tja... Ik denk dat ik het ermee eens ben. Om maar even geen levensverhaal te moeten neerplempen, laat ik het op houden dat ik minstens 13 jaar aan één stuk een beetje in de knoop heb gezeten met mijzelf, waardoor mijn onderbewuste en mijn bewuste ik elkaar niet hebben kunnen horen, daar laat ik het bij. Ben inmiddels op weg mezelf weer te vinden.

dinsdag 9 juli 2019 om 13:52
Goed dat ik het weet, ik droom regelmatig vrij bizar dus ga ik jou lekker lastig vallen.
Heb er meteen 1, ik heb een tijdje terug iets gedroomd wat ik eerder gedroomd had, namelijk dat ik in een groot gebouw was, een soort van zorginstelling, en dat ik geen uitgang kon vinden, en die aan het zoeken was.
Omdat ik zoiets eerder droomde vroeg ik mij af of dat een betekenis had. (Emige verschil was, mijn onderbewustzijn is blijkbaar een beetje raar want ik was in dat gebouw met een scooter aan de hand. Dat mocht uiteraard niet maar ik kon de uitgang niet vinden. Mensen uit mn verleden wilden voor veel geld dat ding er wel uittillen en 1 iemand vond het te weinig. Geen idee hoe dat afgelopen is want tijdens de discussie erover werd ik wakker..

Zit er enige logica in die droom Teau?
Zo, werkdag zit er weer op.
Morgen laatste dag, dan heb ik alweer weekend, en zaterdag heb ik iets leuks, ik ga zingen op een feestje van de familie van een collega/vriendin.
Niet erg eng want de aria die ik ga doen ken ik inmiddels goed, zo vaak gedaan, die kan ik onderhand midden in de nacht op mn kop zingen

(Maar ik ga toch nog wel ff studeren...)
Leuke hobby heb ik toch.