Ergerlijk gedrag dochter

10-07-2019 12:49 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen op dit forum,
Mijn volwassen dochter koopt vaak gezonde producten, zoals sla, avocado’s etc. Met het doel om deze op te eten, maar het gevolg is dat dit niet gebeurd. Vaak koopt ze ook heel veel in een keer. Ik spreek haar regelmatig op aan dat het eten in de koelkast ligt, en dat het opgegeten moet worden. Vervolgens gebeurd dit niet, en beland het in de vuilnisbak. Ik vind dit voedselverspilling, ook dat heb ik meerdere malen tegen haar gezegd, maar uiteindelijk heeft het geen effect.
Hoe kan ik dit patroon van mijn dochter doorbreken?
Emh mama? Wat doe jij op het forum?

-grapje-

Woont je dochter op zichzelf of bij jou? En indien bij jou, koopt ze het van haar eigen geld?
Betaalt ze de boodschappen zelf..? Zo ja, dan is het haar eigen geld wat ze in de prullenbak gooit, zo nee, dan zou ik haar voortaan wel zelf laten betalen voor deze producten. Zo leert ze het wel af.
accioavocado wijzigde dit bericht op 10-07-2019 13:29
0.50% gewijzigd
Zeggen dat het tijd is dat ze op haar zelf gaat wonen zodat jij je er niet aan hoeft te ergeren.

Of zelf opeten?
Nou, niet? Je zegt het zelf al: ze is volwassen. Ze maakt haar eigen keuzes, ook al keur jij die af. Je gaat de buurvrouw / een vriendin / een willekeurige ander toch ook niet de les lezen over hun gedrag?
Oh, ik was er vanuit gegaan dat volwassen dochter op zichzelf woonde.

Zo niet: dan wordt het dus duidelijk de hoogste tijd.
Als ze nog thuis woont is het tijd dat ze uit huis gaat. Is ze al uit huis dan heb jij niets in haar koelkast te zoeken en is het ook eens tijd dat je stopt met 'opvoeden'.
Dan eet jij het toch op?
Zelf serveren.
Goede intenties hebben soms een zetje nodig.
Gooi het in haar bed.
Damned if I don’t
Neem een konijn.
- Woont ze nog thuis?
- Betaalt ze het zelf?
kintsugi schreef:
10-07-2019 13:18
Neem een konijn.
Omdat een konijn avocado eet?
Manta schreef:
10-07-2019 13:38

Krijg je wel vette konijnen van.
Manta schreef:
10-07-2019 13:38
Ja.
Weet je trouwens waarom een avocado een avocado heet?
Ze heeft dus vaak de intentie om gezond te gaan eten..? Weet je ook waarom dit niet lukt? Weet ze niet hoe ze dingen moet bereiden of heeft ze er gewoon geen zin in..?
Misschien kun je haar helpen en samen eens iets gezonds maken/ een nieuw recept uit proberen? Of verras haar door er iets lekkers voor haar (jullie) van te maken..
Maak er slasoep (jawel!) met avocado van!
http://foodsels.nl/wat-slasoep/
Valdemar_II schreef:
10-07-2019 13:15
Zelf serveren.
Goede intenties hebben soms een zetje nodig.
Ja.
shining_star schreef:
10-07-2019 14:02
Ze heeft dus vaak de intentie om gezond te gaan eten..? Weet je ook waarom dit niet lukt? Weet ze niet hoe ze dingen moet bereiden of heeft ze er gewoon geen zin in..?
Misschien kun je haar helpen en samen eens iets gezonds maken/ een nieuw recept uit proberen? Of verras haar door er iets lekkers voor haar (jullie) van te maken..
Goede tips. De positieve aanpak in plaats van erover zeuren.
Samen recept zoeken en maken.
Zelf boodschappen laten betalen sowieso als dat al niet was.
Hoe oud is je dochter? Volwassen is een ruim begrip natuurlijk. Bovenstaande aanpak bij een jaar of 19, 20.
Is ze bijvoorbeeld eerder 28, dan wordt het gewoon tijd dat ze het huis uit gaat.
kintsugi schreef:
10-07-2019 13:48
Ja.
Weet je trouwens waarom een avocado een avocado heet?
Nee?
Als dit het ergste is dan mag je je handen dicht knijpen. Je kan ook besluiten om er niets mee te doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jufjoke schreef:
10-07-2019 14:22
Nee?
De naam avocado komt van het Nahuatl-woord ahuacatl, dat overigens ook 'teelbal' betekent.
ViezeHond schreef:
10-07-2019 13:17
Gooi het in haar bed.
:HA:
viva-amber schreef:
10-07-2019 14:27
Als dit het ergste is dan mag je je handen dicht knijpen. Je kan ook besluiten om er niets mee te doen.
TO zal heus wel begrijpen dat er ergere dingen zijn. Maar daar gaat het niet om, toch?

Ze wil verspilling tegengaan. Verspilling van geld en voedsel.

De vraag lijkt mij dus vooral hoe je kan stimuleren dat die goede intenties van de dochter ook worden uitgevoerd.
Zelf laten betalen. Is het in eenmaal afgelopen die verspilling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven