Ergerlijk gedrag dochter
woensdag 10 juli 2019 om 12:49
Lieve mensen op dit forum,
Mijn volwassen dochter koopt vaak gezonde producten, zoals sla, avocado’s etc. Met het doel om deze op te eten, maar het gevolg is dat dit niet gebeurd. Vaak koopt ze ook heel veel in een keer. Ik spreek haar regelmatig op aan dat het eten in de koelkast ligt, en dat het opgegeten moet worden. Vervolgens gebeurd dit niet, en beland het in de vuilnisbak. Ik vind dit voedselverspilling, ook dat heb ik meerdere malen tegen haar gezegd, maar uiteindelijk heeft het geen effect.
Hoe kan ik dit patroon van mijn dochter doorbreken?
Mijn volwassen dochter koopt vaak gezonde producten, zoals sla, avocado’s etc. Met het doel om deze op te eten, maar het gevolg is dat dit niet gebeurd. Vaak koopt ze ook heel veel in een keer. Ik spreek haar regelmatig op aan dat het eten in de koelkast ligt, en dat het opgegeten moet worden. Vervolgens gebeurd dit niet, en beland het in de vuilnisbak. Ik vind dit voedselverspilling, ook dat heb ik meerdere malen tegen haar gezegd, maar uiteindelijk heeft het geen effect.
Hoe kan ik dit patroon van mijn dochter doorbreken?
woensdag 10 juli 2019 om 13:10
woensdag 10 juli 2019 om 14:02
Ze heeft dus vaak de intentie om gezond te gaan eten..? Weet je ook waarom dit niet lukt? Weet ze niet hoe ze dingen moet bereiden of heeft ze er gewoon geen zin in..?
Misschien kun je haar helpen en samen eens iets gezonds maken/ een nieuw recept uit proberen? Of verras haar door er iets lekkers voor haar (jullie) van te maken..
Misschien kun je haar helpen en samen eens iets gezonds maken/ een nieuw recept uit proberen? Of verras haar door er iets lekkers voor haar (jullie) van te maken..
woensdag 10 juli 2019 om 14:17
woensdag 10 juli 2019 om 14:20
Ja.
woensdag 10 juli 2019 om 14:22
Goede tips. De positieve aanpak in plaats van erover zeuren.shining_star schreef: ↑10-07-2019 14:02Ze heeft dus vaak de intentie om gezond te gaan eten..? Weet je ook waarom dit niet lukt? Weet ze niet hoe ze dingen moet bereiden of heeft ze er gewoon geen zin in..?
Samen recept zoeken en maken.
Zelf boodschappen laten betalen sowieso als dat al niet was.
Hoe oud is je dochter? Volwassen is een ruim begrip natuurlijk. Bovenstaande aanpak bij een jaar of 19, 20.
Is ze bijvoorbeeld eerder 28, dan wordt het gewoon tijd dat ze het huis uit gaat.
woensdag 10 juli 2019 om 14:59
TO zal heus wel begrijpen dat er ergere dingen zijn. Maar daar gaat het niet om, toch?viva-amber schreef: ↑10-07-2019 14:27Als dit het ergste is dan mag je je handen dicht knijpen. Je kan ook besluiten om er niets mee te doen.
Ze wil verspilling tegengaan. Verspilling van geld en voedsel.
De vraag lijkt mij dus vooral hoe je kan stimuleren dat die goede intenties van de dochter ook worden uitgevoerd.