Ergerlijk gedrag dochter

10-07-2019 12:49 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen op dit forum,
Mijn volwassen dochter koopt vaak gezonde producten, zoals sla, avocado’s etc. Met het doel om deze op te eten, maar het gevolg is dat dit niet gebeurd. Vaak koopt ze ook heel veel in een keer. Ik spreek haar regelmatig op aan dat het eten in de koelkast ligt, en dat het opgegeten moet worden. Vervolgens gebeurd dit niet, en beland het in de vuilnisbak. Ik vind dit voedselverspilling, ook dat heb ik meerdere malen tegen haar gezegd, maar uiteindelijk heeft het geen effect.
Hoe kan ik dit patroon van mijn dochter doorbreken?
justagirly schreef:
11-07-2019 23:11
tulpje21 is haar tong plots verloren. Da's ook erg
whaha zie nu pas dat mijn zin nog niet af was, apart zeg :)
sistasista schreef:
11-07-2019 23:01
(Vr)eten? Maak het maar even voor je af. Maar jouw idee vind ik ook een prima oplossing. Scheelt ook nog eens dubbele kosten qua boodschappen, koken, afwassen en een hoop ergernis.
Dank voor het afmaken van mijn zin haha.
Nee ik snap de constructie gewoon niet zo goed. Nu doen jullie allebei boodschappen, maar vervolgens kookt zij niet en blijven de gezonde dingen in de koelkast liggen? Waarom moet zij boodschappen doen? Jij kookt toch ook neem ik aan. Dan kan zij toch mee-eten? Het lijkt nu wel een studentenhuis waar ieder voor zich kookt. Stel dat ik nog bij mn moeder zou wonen dan zou ik zeker weten gewoon met haar mee eten en dan waarschijnlijk voorstellen dat ik ook een paar dagen kook, en zo niet, dat ik dan op zn minst kostgeld betaal/meebetaal aan de boodschappen. Dus ik vraag me af hoe dat bij TO gaat. Als je gewoon samen kookt, desnoods samen een weekmenu opstelt en afspreekt wie wanneer kookt/wie de boodschappen doet, dan heb je dit probleem niet toch?
Laat haar per kilo afval betalen
Wat eet ze dan wel?
Schuift ze gewoon mee aan tafel, eet ze buiten de deur? Sorry, dom en zo.
Ze betaald het zelf, als het begint te rotten in een zak doen en op het slaapkamer neerleggen. Zo ook weer opgelost :p
Ik heb een vreemd vermoeden dat ik jou van vroeger ken. Als jouw dochters naam begint met een M pb me dan even?
Perkele schreef:
11-07-2019 15:30
Ik vind sommige argumenten hier dat ze 'volwassen' is en het zelf moet bepalen ronduit debiel. Los van dat het ranzig is om bedorven eten in je koelkast te hebben, is het ontzettend asociaal om eten te verspillen. Zeker wanneer er in 2018 140.000 mensen gebruik hebben gemaakt van de voedselbank, om de miljoenen mensen die honger lijden, milieu degradatie en dergelijke nog maar even te verzwijgen.

In veel all you can eat restaurants, krijg je een 'boete' als je iets niet op eet. Je kan haar een boete van 5 euro per voedselitem geven? Of laat haar een keer een dag meelopen bij de voedselbank. Iets wat je als eis in kan stellen, zeker als ze geen huur betaald.
Helemaal mee eens...
anneke1971 schreef:
11-07-2019 21:18
Hallo mensen,

Wat een boel reacties, dankjulliewel!
Ze betaald het inderdaad zelf.
Het vervelende is ook dat het haar zelf niet lijkt te deren (nog de kosten, nog het eten) wat ze weggooid.
En het gaat mij aan het hart, die voedselverspilling.
Wij zijn trouwens wel van gezond eten, maar zijn niet gediend van haar smaak maaltijden. (selderijsap, bah ;))
Koken voor haar is geen optie, dat gaat 2 keer goed, en dan gooit ze het bijltje er bij neer.
Geen optie? Is er ook iets wel een optie bij jou? Leren koken hoort bij de opvoeding, daar heeft ze geen keuze in. Of is ze verwend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven