Idee verf muur

12-07-2019 08:59 39 berichten
Ik vind het idee van het groene vlak in de woonkamer van dit huis erg leuk.

https://www.timvastgoed.nl/aanbod/wonin ... /#fotos-10

Nu hebben wij in ons nieuwe huis een houten vloer, witte keuken dus daar zou het denk ik wel bij passen. Grijze bank en een houten eettafel met grijze stoelen.

De muur is een muur van 8,5 meter lang die vanwege een rookkanaal gedeeltelijk naar voren komt.
Geen probleem lijkt me. Alleen in die muur zit een hoog in de muur een redelijk smal raam met glas in lood. Dat zou dan voor een deel in het groene vlak vallen. Zou dat eruit zien?
Ik vind trouwens specifiek deze groene kleur leuk. Iemand enig idee welke dat zou zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoe hoog is je muur? Als het lager is dan 3 meter zou ik de hele muur schilderen anders voelt de ruimte er laag.

Je bedoelt dat het kozijn met glas in lood er voor een gedeelte invalt als je de lijn aan houdt? Juist doen! Maar het houten kozijn niet 1 kleur laten.
Alle reacties Link kopieren
Alleen leuk met een hoge muur inderdaad... Ik vermoed dat de kleur early dew is.
Hoe hoog de muur is durf ik niet te zeggen. Standaard hoogte denk ik. 2,5 ofzo dan. Helemaal groen vind ik denk ik niet mooi. Wordt me te groen. Vond het vlak met boven en onder wit juist zo leuk. Het glas in lood raam valt dan voor een deel in het groene vlak en aan de bovenkant een de niet erin denk ik.
Early dew had ik ook al gevonden, prachtige kleur.
Of ik moet een lambrisering maken.
Alle reacties Link kopieren
Early dew is volgens mij wat minder groen...

Bedoel je dat het raam dan half in de groene en half in de witte muur zit? Dat lijkt mij inderdaad niet mooi.
Ik wil de foto’s van ons nieuwe huis niet openbaar gooien vanwege de herkenbaarheid maar wil hem wel privé delen voor de mee denkers
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit camouflage green van Flexa? Early dew is een heel stuk lichter
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
12-07-2019 09:21
Ik wil de foto’s van ons nieuwe huis niet openbaar gooien vanwege de herkenbaarheid maar wil hem wel privé delen voor de mee denkers
Ik zou de muur gewoon sausen... vind je het toch niet mooi dan verander je het zo weer.
Volgens mij is dat de kleur Bedding, van Histor.
Alle reacties Link kopieren
https://www.flexa.nl/nl/kleurpaletten/h_green

veldgroen zou ook nog kunnen...
Ik vind de kleur erg mooi maar de ruimte van de link erg laag lijken.
Ik zou dus wel voor de hele muur gaan, of hooguit onderin een lichte strook. Ook vanwege het raam.
Alle reacties Link kopieren
Breakfast room green van Farrow&Ball
Of
Aquamarine evt aquamarine deep van Little greene
Of heel misschien pea green van Little greene

De kleurcodering van de F&B en Little green verf weten ze ook te mengen bij verfdealers die die merken niet verkopen. Dus je bent niet per definitie aan hun soort verf overgeleverd.

Volgens de omschrijving van het pand heeft de woonkamer een hoog plafond, dus ik denk dat je wel uit mag gaan van 3+ meter hoogte.
ronja_de_roversdochter wijzigde dit bericht op 12-07-2019 09:52
16.84% gewijzigd
Doei Pippi Langkous!
Ik zou eens bij Gamma een hele stapel van die papiertjes halen met verfkleuren erop. En dan in jullie woning kijken welke kleuren groen je het mooiste vindt. Van 2 of 3 testers laten maken en op de muur doen er dan een paar dagen naar kijken.

Kleuren op een beeldscherm zijn altijd anders (soms heel veel anders) dan op een muur. Bovendien is de lichtval in de kamer ook van invloed op hoe de verf kleurt.
Alle reacties Link kopieren
De reden dat het mooi is op de foto is omdat je naar een huis met hoge plafonds zit te kijken, waardoor het iets minder uitmaakt dat door deze vlakverdeling het plafond optisch lager lijkt.
Als jij thuis standaard hoogte plafonds hebt ga je een benauwende uitstraling creëren met zo'n vlak.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de kleur Blue Grey van Farrow en Ball is.. foto’s erg mooi, maar je hebt inderdaad wel een hoge muur nodig.
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee!

Is de kleur wit op je plafond hetzelfde als de kleur wit op je muur? Anders ziet de overgang muur-plafond er denk ik niet zo mooi uit.

Wat voor glas-in-lood raam is het? Blank glas is natuurlijk heel anders dan gekleurd glas met een druk motiefje.. Wat is de kleur van het kozijn?

Je kan natuurlijk altijd een paar kleurenstaaltjes meenemen en ernaast plakken om te zien hoe het eruit ziet.
Alle reacties Link kopieren
Caramelfudge schreef:
12-07-2019 09:50
Ik denk dat de kleur Blue Grey van Farrow en Ball is.. foto’s erg mooi, maar je hebt inderdaad wel een hoge muur nodig.
Denk je? Ik denk dan nog eerder French Grey (F&B)
Doei Pippi Langkous!
Alle reacties Link kopieren
De kleur in de hal vind ik trouwens ook erg mooi! Weet iemand welke dat zou kunnen zijn?
Doei Pippi Langkous!
Alle reacties Link kopieren
ronja_de_roversdochter schreef:
12-07-2019 09:55
Denk je? Ik denk dan nog eerder French Grey (F&B)
Mja, zou ook kunnen. Altijd lastig te zien op een beeldscherm! Vind de kleuren van F&B sowieso altijd erg mooi.
Afbeelding
Deze lijkt er wel op van de praxis
Ons huis moet nog verbouwd worden dus ik kan met verf nog alle kanten op.
De gang vond ik inderdaad ook erg mooi.
In ons huis willen we een zwart wit plavuizen vloer in de gang


https://www.google.com/amp/s/www.pinter ... 909845890/

Zoals dit.

En dan was ik aan het denken om een grijze lambrisering te schilderen
Wat een prachtig huis!



Mij lijkt de kleur op geordend van Histor.

Earlydew en camouflage green sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren
Caramelfudge schreef:
12-07-2019 10:22
Mja, zou ook kunnen. Altijd lastig te zien op een beeldscherm! Vind de kleuren van F&B sowieso altijd erg mooi.
Ja, dat is zeker waar!! Ik merk zelfs dat de lichtval hier in huis al de kleuren anders kan doen lijken, dus laat staan van een beeldscherm.
Doei Pippi Langkous!
Alle reacties Link kopieren
Dexx schreef:
12-07-2019 10:42
Wat een prachtig huis!



Mij lijkt de kleur op geordend van Histor.

Earlydew en camouflage green sowieso niet.
Ik heb deze kleur op de muur en het ziet er exact zo uit als op de foto.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven