Idee verf muur
vrijdag 12 juli 2019 om 08:59
Ik vind het idee van het groene vlak in de woonkamer van dit huis erg leuk.
https://www.timvastgoed.nl/aanbod/wonin ... /#fotos-10
Nu hebben wij in ons nieuwe huis een houten vloer, witte keuken dus daar zou het denk ik wel bij passen. Grijze bank en een houten eettafel met grijze stoelen.
De muur is een muur van 8,5 meter lang die vanwege een rookkanaal gedeeltelijk naar voren komt.
Geen probleem lijkt me. Alleen in die muur zit een hoog in de muur een redelijk smal raam met glas in lood. Dat zou dan voor een deel in het groene vlak vallen. Zou dat eruit zien?
Ik vind trouwens specifiek deze groene kleur leuk. Iemand enig idee welke dat zou zijn?
https://www.timvastgoed.nl/aanbod/wonin ... /#fotos-10
Nu hebben wij in ons nieuwe huis een houten vloer, witte keuken dus daar zou het denk ik wel bij passen. Grijze bank en een houten eettafel met grijze stoelen.
De muur is een muur van 8,5 meter lang die vanwege een rookkanaal gedeeltelijk naar voren komt.
Geen probleem lijkt me. Alleen in die muur zit een hoog in de muur een redelijk smal raam met glas in lood. Dat zou dan voor een deel in het groene vlak vallen. Zou dat eruit zien?
Ik vind trouwens specifiek deze groene kleur leuk. Iemand enig idee welke dat zou zijn?
vrijdag 12 juli 2019 om 09:08
vrijdag 12 juli 2019 om 09:15
Hoe hoog de muur is durf ik niet te zeggen. Standaard hoogte denk ik. 2,5 ofzo dan. Helemaal groen vind ik denk ik niet mooi. Wordt me te groen. Vond het vlak met boven en onder wit juist zo leuk. Het glas in lood raam valt dan voor een deel in het groene vlak en aan de bovenkant een de niet erin denk ik.
vrijdag 12 juli 2019 om 09:38
vrijdag 12 juli 2019 om 09:40
vrijdag 12 juli 2019 om 09:48
Breakfast room green van Farrow&Ball
Of
Aquamarine evt aquamarine deep van Little greene
Of heel misschien pea green van Little greene
De kleurcodering van de F&B en Little green verf weten ze ook te mengen bij verfdealers die die merken niet verkopen. Dus je bent niet per definitie aan hun soort verf overgeleverd.
Volgens de omschrijving van het pand heeft de woonkamer een hoog plafond, dus ik denk dat je wel uit mag gaan van 3+ meter hoogte.
Of
Aquamarine evt aquamarine deep van Little greene
Of heel misschien pea green van Little greene
De kleurcodering van de F&B en Little green verf weten ze ook te mengen bij verfdealers die die merken niet verkopen. Dus je bent niet per definitie aan hun soort verf overgeleverd.
Volgens de omschrijving van het pand heeft de woonkamer een hoog plafond, dus ik denk dat je wel uit mag gaan van 3+ meter hoogte.
ronja_de_roversdochter wijzigde dit bericht op 12-07-2019 09:52
16.84% gewijzigd
Doei Pippi Langkous!
vrijdag 12 juli 2019 om 09:48
Ik zou eens bij Gamma een hele stapel van die papiertjes halen met verfkleuren erop. En dan in jullie woning kijken welke kleuren groen je het mooiste vindt. Van 2 of 3 testers laten maken en op de muur doen er dan een paar dagen naar kijken.
Kleuren op een beeldscherm zijn altijd anders (soms heel veel anders) dan op een muur. Bovendien is de lichtval in de kamer ook van invloed op hoe de verf kleurt.
Kleuren op een beeldscherm zijn altijd anders (soms heel veel anders) dan op een muur. Bovendien is de lichtval in de kamer ook van invloed op hoe de verf kleurt.
vrijdag 12 juli 2019 om 09:49
vrijdag 12 juli 2019 om 09:52
Leuk idee!
Is de kleur wit op je plafond hetzelfde als de kleur wit op je muur? Anders ziet de overgang muur-plafond er denk ik niet zo mooi uit.
Wat voor glas-in-lood raam is het? Blank glas is natuurlijk heel anders dan gekleurd glas met een druk motiefje.. Wat is de kleur van het kozijn?
Je kan natuurlijk altijd een paar kleurenstaaltjes meenemen en ernaast plakken om te zien hoe het eruit ziet.
Is de kleur wit op je plafond hetzelfde als de kleur wit op je muur? Anders ziet de overgang muur-plafond er denk ik niet zo mooi uit.
Wat voor glas-in-lood raam is het? Blank glas is natuurlijk heel anders dan gekleurd glas met een druk motiefje.. Wat is de kleur van het kozijn?
Je kan natuurlijk altijd een paar kleurenstaaltjes meenemen en ernaast plakken om te zien hoe het eruit ziet.
vrijdag 12 juli 2019 om 09:55
Denk je? Ik denk dan nog eerder French Grey (F&B)Caramelfudge schreef: ↑12-07-2019 09:50Ik denk dat de kleur Blue Grey van Farrow en Ball is.. foto’s erg mooi, maar je hebt inderdaad wel een hoge muur nodig.
Doei Pippi Langkous!
vrijdag 12 juli 2019 om 10:22
Mja, zou ook kunnen. Altijd lastig te zien op een beeldscherm! Vind de kleuren van F&B sowieso altijd erg mooi.
vrijdag 12 juli 2019 om 10:40
Ons huis moet nog verbouwd worden dus ik kan met verf nog alle kanten op.
De gang vond ik inderdaad ook erg mooi.
In ons huis willen we een zwart wit plavuizen vloer in de gang
https://www.google.com/amp/s/www.pinter ... 909845890/
Zoals dit.
En dan was ik aan het denken om een grijze lambrisering te schilderen
De gang vond ik inderdaad ook erg mooi.
In ons huis willen we een zwart wit plavuizen vloer in de gang
https://www.google.com/amp/s/www.pinter ... 909845890/
Zoals dit.
En dan was ik aan het denken om een grijze lambrisering te schilderen
vrijdag 12 juli 2019 om 11:04
Ja, dat is zeker waar!! Ik merk zelfs dat de lichtval hier in huis al de kleuren anders kan doen lijken, dus laat staan van een beeldscherm.Caramelfudge schreef: ↑12-07-2019 10:22Mja, zou ook kunnen. Altijd lastig te zien op een beeldscherm! Vind de kleuren van F&B sowieso altijd erg mooi.
Doei Pippi Langkous!
vrijdag 12 juli 2019 om 11:48