Uitgerekend maart 2020
maandag 1 juli 2019 om 11:26
Hallo allemaal,
Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?
Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?
| Naam | Leeftijd | Uitgerekend | JMO | Afspraken | Bijzonderheden | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| vlaflippie | 27 | 1e | 16 februari | 25/9 20wekenecho | Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn | |
| Domninoz | 30 | 3e | 26 februari | J | 16/9 controle | zoon bijna 3, zoon 10mnd |
| leahv | 31 | 3e | 1 maart | - | ||
| Koekiemonster26 | 29/32 | 2e | 3 maart | M | 5-9 controle | Vanishing Twin |
| Juffertje28 | 28 | 1e | 3 maart | 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho | - | |
| Sunny_Lady | 33/34 | 1e | 4 maart | 2 oktober 20 weken echo | Zwanger m.b.v. ICSI | |
| Pinda1511 | 27/29 | 1e | 5 maart | Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7 | ||
| JaneDoe00 | 27/29 | 1e | 5 maart | - | - | |
| Hartje83 | 35/39 | 2e | 5 maart | zoontje van 2 | ||
| Sambabal | 25/28 | 1e | 6 maart | 9-9 controle | Zwanger na Gonal F en Clomid | |
| MisseD | 28 | 2e | 6 maart | - | zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN | |
| Jantientje1 | 30/32 | 2e | 6 maart | 23 september controle | 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap | |
| Hufflepuff | 24 | 1e | 9 maart | 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho | miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger | |
| Chloé | 30 | 1e | 11 maart | Echo 12-09, 01-10, 22-10 | ||
| Koffiewijck | - | 1e | 11 maart | - | - | |
| Leeuw32 | 32/39 | 1e | 12 maart | J | 2 miskramen en zwanger via IVF | |
| Miesje1993 | 26/27 | 1e | 13 maart | 25 september | MA september 2018 | |
| Zonnebloem | 39 | 2e | 16 maart | echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn | Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad. | |
| Veyi | 28 | 1e | 17 maart | 19/9 controle verloskundige | ||
| Jetski15 | 33 | 2de | 17 maart | 8-10 controle verloskundige | zoon van 2 |
Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
vrijdag 12 juli 2019 om 08:55
Noonootje ik snap dat je het moeilijk vindt gezellig mee te kletsen, ik hoop dan ook op een mooie echo volgende week.
jantientje hoeveel weken ben jij bij de echo de 22e?
Ik kan me niet voorstellen hoe het is een miskraam te hebben gehad en dan de onzekerheid weer te proberen zwanger te worden. Laat staan meerdere malen.
In mijn omgeving wel veel dames die dit hebben meegemaakt, ik hoop voor ons allemaal op mooie echo's en dat maar snel die spannende 12 weken voorbij zijn.
Ik ben ook ondanks een goede echo afgelopen zaterdag, toch zenuwachtig voor maandag
jantientje hoeveel weken ben jij bij de echo de 22e?
Ik kan me niet voorstellen hoe het is een miskraam te hebben gehad en dan de onzekerheid weer te proberen zwanger te worden. Laat staan meerdere malen.
In mijn omgeving wel veel dames die dit hebben meegemaakt, ik hoop voor ons allemaal op mooie echo's en dat maar snel die spannende 12 weken voorbij zijn.
Ik ben ook ondanks een goede echo afgelopen zaterdag, toch zenuwachtig voor maandag
vrijdag 12 juli 2019 om 09:31
Hoi allemaal! Nou ik ga ook gezellig meekletsen! Ik ben 24 jaar en heel onverwachts zwanger van mijn eerste kind, vandaag 6 week en 3 dagen. Ik studeer nog en mijn relatie is pril dus het komt echt op een bijzonder moment, maar we zijn er superblij mee. Brengt door de niet ideale situatie wel spanningen met zich mee maargoed. Ik woon overigens net in een nieuwe stad waar ik echt nog niemand ken dus als iemand in Overijssel woont.... Haha!
Aangezien ik in het verleden in een andere relatie een miskraam heb meegemaakt vind ik het lastig om te geloven dat het nu wel goed gaat. Ik heb mijn eerste echo de 23e en hopelijk is daar een klein mini mensje te zien.. Dan ben ik precies 8 weken.
Mijn klachten zijn tot nu toe; emotioneel labiel, gevoelige borsten, overmatige afscheiding (heel lekker ja haha), en behoorlijk aan de dunnere ontlasting.. Ik lees over dat obstipatie juist veel voorkomt..
Nou ik ga mij even inlezen in dit topic en ik ben benieuwd naar de andere verhalen!
Aangezien ik in het verleden in een andere relatie een miskraam heb meegemaakt vind ik het lastig om te geloven dat het nu wel goed gaat. Ik heb mijn eerste echo de 23e en hopelijk is daar een klein mini mensje te zien.. Dan ben ik precies 8 weken.
Mijn klachten zijn tot nu toe; emotioneel labiel, gevoelige borsten, overmatige afscheiding (heel lekker ja haha), en behoorlijk aan de dunnere ontlasting.. Ik lees over dat obstipatie juist veel voorkomt..
Nou ik ga mij even inlezen in dit topic en ik ben benieuwd naar de andere verhalen!
vrijdag 12 juli 2019 om 14:02
@ allemaal, wat een warm welkom hier. En wat ‘fijn’ om te lezen dat onzekerheid erbij hoort en dat jullie ook niet allemaal super misselijk zijn nu al. 7 augustus de eerste echo, met 8 weken. Daar leef ik nu naar toe!
Waarschijnlijk zijn we over 1 of 2 weken allemaal beroerd en misselijk hihi. Ik las dat dat vaak later komt.
Probeer er ook van te genieten meiden, naast het piekeren!
Waarschijnlijk zijn we over 1 of 2 weken allemaal beroerd en misselijk hihi. Ik las dat dat vaak later komt.
Probeer er ook van te genieten meiden, naast het piekeren!
vrijdag 12 juli 2019 om 20:34
vrijdag 12 juli 2019 om 22:17
zaterdag 13 juli 2019 om 09:02
Gezellig zo veel nieuwe mee-schrijvers! Hoe is het bij jullie allemaal met werken?
Deze week vond ik het wel lastig hoor. Moe, misselijk, en dan toch gewoon naar je werk! Maar goed, het is gelukt. Nog 1 weekje en dan zomervakantie.
Ik zit nu heerlijk op de bank met een kopje thee in de hoop dat ik dan wat minder misselijk wordt. Lusten jullie nog koffie? Ik sinds deze week echt niet meer! Terwijl ik echt een koffiefanaat was.
Deze week vond ik het wel lastig hoor. Moe, misselijk, en dan toch gewoon naar je werk! Maar goed, het is gelukt. Nog 1 weekje en dan zomervakantie.
Ik zit nu heerlijk op de bank met een kopje thee in de hoop dat ik dan wat minder misselijk wordt. Lusten jullie nog koffie? Ik sinds deze week echt niet meer! Terwijl ik echt een koffiefanaat was.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
zaterdag 13 juli 2019 om 09:17
Leah ohh ik nam ook een kop koffie en dat smaakte me voor geen meter. (En ik dronk echt veel koffie op een dag)
Mijn man grapte al dat ik nu zeker alleen nog luxe latte macchiato caramel met slagroom lust
Ik ben sinds de komst van onze dochter thuis, ga in augustus juist weer wat oppakken. Zelfs thuis vind ik het pittig, dus ik zou het nu zeker ook op werk moeilijk hebben met de vermoeidheid en de misselijkheid.
Mijn man grapte al dat ik nu zeker alleen nog luxe latte macchiato caramel met slagroom lust
Ik ben sinds de komst van onze dochter thuis, ga in augustus juist weer wat oppakken. Zelfs thuis vind ik het pittig, dus ik zou het nu zeker ook op werk moeilijk hebben met de vermoeidheid en de misselijkheid.
zaterdag 13 juli 2019 om 09:27
Haha dat is een goeie, misschien moet ik ook zo’n latte maar eens proberen
maar ik mis mn koffie wel...
O wat leuk dat je weer aan het werk gaat! In je oude werk of ga je wat nieuws doen? Het heeft wel 2 kanten hoor. Tuurlijk is werken zwaar. Maar het geeft ook wel wet afleiding. Dat is ook wel lekker.
O wat leuk dat je weer aan het werk gaat! In je oude werk of ga je wat nieuws doen? Het heeft wel 2 kanten hoor. Tuurlijk is werken zwaar. Maar het geeft ook wel wet afleiding. Dat is ook wel lekker.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
zaterdag 13 juli 2019 om 10:10
Huffle, klink echt pittig. Ik hoop dat je snel mensen leert kennen!Q
Werk is nog redelijk goed te doen, af en toe van die enorme pijnlijke krampen en ik slaap slecht dus moe overdag. Gelukkig begint de vakantie-periode en dan is het minder druk. Door een onhandige actie donderdag tijdens een uitje met mijn team van het restaurant weet inmiddels iedereen dat ik zwanger ben, dus inmiddels hoef ik daar geen rekening meer mee te houden. Ik kan redelijk flexibel werken dus werk nu 6 a 7 uur op kantoor en ‘s avonds nog 1 a 2 uur. Misselijkheid is hier nog steeds afwezig.....
Inmiddels al bij 2 kinderdagverblijven ingeschreven voor juli 2020. Net op tijd. We hebben maar 4 dagen gedaan, een dag minder kan altijd nog...
Werk is nog redelijk goed te doen, af en toe van die enorme pijnlijke krampen en ik slaap slecht dus moe overdag. Gelukkig begint de vakantie-periode en dan is het minder druk. Door een onhandige actie donderdag tijdens een uitje met mijn team van het restaurant weet inmiddels iedereen dat ik zwanger ben, dus inmiddels hoef ik daar geen rekening meer mee te houden. Ik kan redelijk flexibel werken dus werk nu 6 a 7 uur op kantoor en ‘s avonds nog 1 a 2 uur. Misselijkheid is hier nog steeds afwezig.....
Inmiddels al bij 2 kinderdagverblijven ingeschreven voor juli 2020. Net op tijd. We hebben maar 4 dagen gedaan, een dag minder kan altijd nog...
zaterdag 13 juli 2019 om 11:50
Hi ladies,
Zo lekker druk topic, super leuk om mee te lezen dagelijks
, alleen meeschrijven lukt me niet zo vaak ivm werk en sport. Maar nu is het lekker weekend
Voor de nieuwe schrijfsters, van harte gefeliciteerd
Leeuw O jee ik ben wel benieuwd naar die actie hoor, hoe reageerde je collega's? Ongelofelijk dat je je nu al moet inschrijven voor de kinderopvang!, misschien moeten wij ook maar eens kijken hier in de buurt. Alleen wij hebben nog niet eens besloten hoe we het gaan doen met werk beiden.
Leahv Hier gaat het nog redelijk oké met werk. Ben wel echt moe-er dan normaal en dat is minder fijn. De misselijkheid kan ik steeds weer redelijk 'te baas' gaan door iets kleins te eten. Maar de motivatie voor mijn werk is een ander verhaal, heb helemaal geen zin om te werken op het moment
. Hopelijk komt dat snel weer terug
.
Overigens was ik gisteren na sport thuis gekomen en ZO misselijk omdat ik echt iets moest eten. Ik rende naar de koelkast (struikelde bijna) pakte snel een rode paprika die ik snel ging wassen en snijden om om te eten. Maar mijn vriend was echt geschrokken, hij zei: zo heb ik je nog nooit gezien, je leek wel een beest.
. Uiteraard vond ik dat hij zwaar overdreef, en hij snapt ook niet hoe ellendig je je voelt als de misselijkheid steeds erger wordt!
Hufflepuf Fijn dat de kleine hartstikke welkom is
.
Koekiemonster26 Hoop zo enorm met je mee dat we straks allemaal gerustgesteld zijn na de eerste mooie echo's
, maar misschien nog iets meer na 12 weken inderdaad.
Wat grappig van die mandarijnen, ik denk dat ik ze ook maar eens in huis ga halen.
Dat misselijke gevoel herken ik echt hoe je het beschrijft. Bij mij gaat het wel steeds weg een tijd(je) als ik wat (kleins) gegeten heb, bij jou ook?
Moeders voor moeders komt a.s. vrijdag bij ons 19-07, dat is een dag na de echo. Ben benieuwd hoe dat gaat, want heb gehoord dat die flessen niet zo lekker ruiken.
Sambabal Jij bent dus ook getrouwd? Wanneer?
We denken er nog over na om het bekend te maken op de bruiloft. Ik ben dan 12 w + 2 dagen als het goed is. Als de mensen die we het allemaal persoonlijk willen vertellen, het dan al weten, dan misschien wel
.
Ben ook heel benieuwd hoe moeders voor moeders bij jou gaat bevallen!
thefiepie Hihihi een extra gast, vond dat zo grappig om te lezen. Die houden wij erin
.
Wat goed dat het dezelfde donor is, lijkt me heel fijn voor de kids! Is het iemand uit je persoonlijke kring?
Noonootje Dankje
. En inderdaad mooi gezegd, dat de kans dat het goed gaat nog altijd het grootst is!
Iedereen Wie sport er trouwens nog meer en welke sport? En hoe gaat dat bij jullie? Ik doe 3/4 keer per week aan Crossfit. Het gaat op en af. De laatste 2 keer lekker kunnen sporten, maar de paar keer daarvoor ook misselijk tijdens sport. Ik heb besloten om echt wat gas terug te nemen en dan gaat het ook beter heb ik het idee
. Was wel even wennen hoor
.
Zometeen heb ik mijn vrijgezellenfeestje
. We zouden eigenlijk 's avonds op stap gaan en cocktails drinken was ook een onderdeel van de dag. Dat worden virgin cocktails voor mij, en het stappen heb ik toch maar afgezegd. Ivm de misselijkheid en vermoeidheid leek me dat geen strak plan.
.
Fijn weekend allemaal
Zo lekker druk topic, super leuk om mee te lezen dagelijks
Voor de nieuwe schrijfsters, van harte gefeliciteerd
Leeuw O jee ik ben wel benieuwd naar die actie hoor, hoe reageerde je collega's? Ongelofelijk dat je je nu al moet inschrijven voor de kinderopvang!, misschien moeten wij ook maar eens kijken hier in de buurt. Alleen wij hebben nog niet eens besloten hoe we het gaan doen met werk beiden.
Leahv Hier gaat het nog redelijk oké met werk. Ben wel echt moe-er dan normaal en dat is minder fijn. De misselijkheid kan ik steeds weer redelijk 'te baas' gaan door iets kleins te eten. Maar de motivatie voor mijn werk is een ander verhaal, heb helemaal geen zin om te werken op het moment
Overigens was ik gisteren na sport thuis gekomen en ZO misselijk omdat ik echt iets moest eten. Ik rende naar de koelkast (struikelde bijna) pakte snel een rode paprika die ik snel ging wassen en snijden om om te eten. Maar mijn vriend was echt geschrokken, hij zei: zo heb ik je nog nooit gezien, je leek wel een beest.
Hufflepuf Fijn dat de kleine hartstikke welkom is
Koekiemonster26 Hoop zo enorm met je mee dat we straks allemaal gerustgesteld zijn na de eerste mooie echo's
Wat grappig van die mandarijnen, ik denk dat ik ze ook maar eens in huis ga halen.
Moeders voor moeders komt a.s. vrijdag bij ons 19-07, dat is een dag na de echo. Ben benieuwd hoe dat gaat, want heb gehoord dat die flessen niet zo lekker ruiken.
Sambabal Jij bent dus ook getrouwd? Wanneer?
Ben ook heel benieuwd hoe moeders voor moeders bij jou gaat bevallen!
thefiepie Hihihi een extra gast, vond dat zo grappig om te lezen. Die houden wij erin
Wat goed dat het dezelfde donor is, lijkt me heel fijn voor de kids! Is het iemand uit je persoonlijke kring?
Noonootje Dankje
Iedereen Wie sport er trouwens nog meer en welke sport? En hoe gaat dat bij jullie? Ik doe 3/4 keer per week aan Crossfit. Het gaat op en af. De laatste 2 keer lekker kunnen sporten, maar de paar keer daarvoor ook misselijk tijdens sport. Ik heb besloten om echt wat gas terug te nemen en dan gaat het ook beter heb ik het idee
Zometeen heb ik mijn vrijgezellenfeestje
Fijn weekend allemaal
zaterdag 13 juli 2019 om 14:13
Sunny, ik had een ander voorgerecht (geen rauwe) vis, vraag de bediening heel hard “wie is er zwanger ?”. Was best grappig...collega’s vonden het heel tof, de meesten weten ook dat we bezig zijn omdat ik veel afwezig ben geweest vanwege IVF-behandeling en hormonale migraine daarvoor.
Sporten: het gaat redelijk af en toe lastig door de krampen. Ik fiets 2x in de week en speel tennis. Vooralsnog fiets ik wat minder lange afstanden (geen 150 km meer) en hou mijn hartslag rond de 140/150. Nog niet aangekomen en dat hoop ik nog een paar maanden vol te houden
.
Veel plezier op jouw vrijgezellen!
Sporten: het gaat redelijk af en toe lastig door de krampen. Ik fiets 2x in de week en speel tennis. Vooralsnog fiets ik wat minder lange afstanden (geen 150 km meer) en hou mijn hartslag rond de 140/150. Nog niet aangekomen en dat hoop ik nog een paar maanden vol te houden
Veel plezier op jouw vrijgezellen!
zaterdag 13 juli 2019 om 17:24
Sunny moeders voor moeders flessen niet zo lekker ruiken is eeeeecht een understatement
ik heb tips gehoord over ze eerst even open laten staan in een ruimte (of schuur) waar je niet vaak komt.. ik ga kijken hoever ik kom.
sport ik heb na mijn zwangerschap zeker een jaar nodig gehad om weer een beetje stukken te kunnen lopen/fietsen door de bekkeninstabiliteit. Dus sporten, daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Wel ben ik flink afgevallen voor deze zwangerschap (was flink aangekomen in de vorige zwangerschap en erna). Ik ben tot nu toe 1 kilo aangekomen, wil dat ook graag enigszins beperken.
Qua sporten tijdens de zwangerschap, je lijf geeft heeeel goed grenzen aan... Als je altijd intensief sport zul je nog best wat kunnen. Ik hou het dus bij lekker wandelen en stoeien met mijn dochter (die regelmatig achter mij aan rent als een "monster", best goede cardio
)
Let wel goed op je gewrichten, door het hormoon relaxine zullen alle banden losser worden. Je lichaam is daar niet selectief in, dus je gaat ook sneller door je enkel. Vandaar ook dat zwangeren niet te zwaar mogen tillen.
sport ik heb na mijn zwangerschap zeker een jaar nodig gehad om weer een beetje stukken te kunnen lopen/fietsen door de bekkeninstabiliteit. Dus sporten, daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Wel ben ik flink afgevallen voor deze zwangerschap (was flink aangekomen in de vorige zwangerschap en erna). Ik ben tot nu toe 1 kilo aangekomen, wil dat ook graag enigszins beperken.
Qua sporten tijdens de zwangerschap, je lijf geeft heeeel goed grenzen aan... Als je altijd intensief sport zul je nog best wat kunnen. Ik hou het dus bij lekker wandelen en stoeien met mijn dochter (die regelmatig achter mij aan rent als een "monster", best goede cardio
Let wel goed op je gewrichten, door het hormoon relaxine zullen alle banden losser worden. Je lichaam is daar niet selectief in, dus je gaat ook sneller door je enkel. Vandaar ook dat zwangeren niet te zwaar mogen tillen.
zaterdag 13 juli 2019 om 18:17
zaterdag 13 juli 2019 om 20:34
Gefeliciteerd Hufflepuf! Spannend om onverwachts zwanger te zijn in een nieuwe stad! Maar door mee te doen aan zwangerschapscursussen zal je vast genoeg mensen leren kennen. Dat hoop ik tenminste, want mijn vriendinnen zitten allemaal nog niet in de zwanger-fase.
Leeuw misschien niet de bedoeling, maar toch wel fijn dat je collega’s het al weten. Hoewel ik het wel een lompe actie vind van de serveerster. Hier hou ik het nog even verborgen, mijn contractbespreking is over twee weken
enneeehh.. woon je in de randstad dat je je nu al moest aanmelden voor kinderopvang?
Sunny_lady hahaha jouw verhaal
wel minder dat je misselijk bent, hopelijk blijft mij dat bespaard. Lijkt me echt een van de ergste kwaaltjes. Wat een super leuk idee om het op je bruiloft te vertellen! Wij zijn net verloofd en iedereen vraagt steeds of we al een datum hebben. Uhm, nee, want ik ben er net achter dat ik zwanger ben.. maar ja, dat weet nog niemand.
Veel plezier op je vrijgezellenfeestje! Weet iedereen die mee gaat dat je zwanger bent?
Zelf ben ik de afgelopen dagen lekker een emotionele waterval geworden. Voorheen heb ik al 1000den filmpjes op Youtube met zwangerschapsaankondigingen gezien, maar toen mijn vriend gister een nieuwe liet zien hield ik het echt niet droog. En ik kan er nog steeds niet bij dat ik écht zwanger ben. Ik voel wel van alles in m’n lichaam, maar geloven dat daar echt een mensje groeit.. nee. Dat zal denk ik wel zo blijven tot de eerste echo. Die staat op 30 juli, dan ben ik precies 7 weken.
Leeuw misschien niet de bedoeling, maar toch wel fijn dat je collega’s het al weten. Hoewel ik het wel een lompe actie vind van de serveerster. Hier hou ik het nog even verborgen, mijn contractbespreking is over twee weken
Sunny_lady hahaha jouw verhaal
Veel plezier op je vrijgezellenfeestje! Weet iedereen die mee gaat dat je zwanger bent?
Zelf ben ik de afgelopen dagen lekker een emotionele waterval geworden. Voorheen heb ik al 1000den filmpjes op Youtube met zwangerschapsaankondigingen gezien, maar toen mijn vriend gister een nieuwe liet zien hield ik het echt niet droog. En ik kan er nog steeds niet bij dat ik écht zwanger ben. Ik voel wel van alles in m’n lichaam, maar geloven dat daar echt een mensje groeit.. nee. Dat zal denk ik wel zo blijven tot de eerste echo. Die staat op 30 juli, dan ben ik precies 7 weken.
zondag 14 juli 2019 om 09:07
Sunny ik ben ook zwanger getrouwd, maar toen was er niks meer te verklappen want ik was al 24 weken zwanger. Een kennis van me is wel rond de 12 weken getrouwd en daar heeft haar man in zijn bedankrondje tijdens het toasten zijn nieuwe vrouw bedankt dat zij hun kindje draagt. Zo wist iedereen het in 1 keer, wel heel speciaal.
Hoe was je vrijgezellenfeest?
Wij gaan het vandaag aan een van mijn zusjes en mijn vader vertellen. Ze reageerde bij mijn vorige zwangerschap heel hysterisch en ik ben echt heel down to earth dus daar kon ik niks mee. Ik verwacht nu dus ook weer heel veel tranen en drama
Veyi dan snap ik dat je het nog even verborgen wilt houden! Het mag natuurlijk de keuze niet beïnvloeden, maar waarom zou je het risico nemen. Het hele zwanger zijn is ook iets heel onwerkelijks. Mijn man zegt het regelmatig: je bent zwanger! Ik weet het wel, want ik voel me belabberd.. maar het echt realiseren. Dat komt denk ik pas bij de eerste schopjes. Of als je het gaat zien misschien?
Ik heb een zwangerschapsbroek gekocht en dat zit echt heeeerlijk. Ik kreeg de knopen niet meer dicht van mijn broeken, al ben ik ondanks de vakantie nog maar 1 kilo aangekomen. De vorige zwangerschap had ik ook al heel snel een bolletje, ze zeggen dat het bij een volgende zwangerschap nog sneller gaat. Dus benieuwd hoelang we het voor onszelf kunnen houden!
Hoe was je vrijgezellenfeest?
Wij gaan het vandaag aan een van mijn zusjes en mijn vader vertellen. Ze reageerde bij mijn vorige zwangerschap heel hysterisch en ik ben echt heel down to earth dus daar kon ik niks mee. Ik verwacht nu dus ook weer heel veel tranen en drama
Veyi dan snap ik dat je het nog even verborgen wilt houden! Het mag natuurlijk de keuze niet beïnvloeden, maar waarom zou je het risico nemen. Het hele zwanger zijn is ook iets heel onwerkelijks. Mijn man zegt het regelmatig: je bent zwanger! Ik weet het wel, want ik voel me belabberd.. maar het echt realiseren. Dat komt denk ik pas bij de eerste schopjes. Of als je het gaat zien misschien?
Ik heb een zwangerschapsbroek gekocht en dat zit echt heeeerlijk. Ik kreeg de knopen niet meer dicht van mijn broeken, al ben ik ondanks de vakantie nog maar 1 kilo aangekomen. De vorige zwangerschap had ik ook al heel snel een bolletje, ze zeggen dat het bij een volgende zwangerschap nog sneller gaat. Dus benieuwd hoelang we het voor onszelf kunnen houden!
zondag 14 juli 2019 om 10:50
Veyi ik woon inderdaad in de randstad, in een gemeente met veel tweeverdieners. We hebben specifieke wensen ten aanzien van de opvang (warm eten tussen de middag, iets ruimtere openingstijden, dichtbij huis en het liefst een Engelse groep) dus misschien is mijn situatie ook niet representatief hoor. Maar de kinderopvang waar ik heel veel goede verhalen over hoorde zit vol tot najaar 2020. Wij weten op nog niet precies hoe we het gaan doen hoor! De opa’s en oma’s passen beiden 1 dag in de 2 weken op en zorgen voor noodopvang (als kind ziek is of ik heb migraine heb). Waarschijnlijk ga ik 4 dagen werken (36 uur) en man is nog in dubio (hij is in de race voor een andere baan, maar die kan niet in 36 uur). Gaan dus even puzzelen de komende, gelukkig nog tijd genoeg. Maar is op dit moment wel punt van irritatie aan mijn kant, hij zou 36 uur gaan werken. Maar ja om daar nou een directeursfunctie op te laten schieten
, dus mocht iemand nog tips hebben?
Is het trouwens raar dat ik naast die krampen, totaal geen zwangeschapsverschijnelen heb? Gisteren tot half 3 op een feest gestaan en totaal niet moe eigenlijk. Vanmiddag ga ik ook weer 80 km fietsen. Emotioneel voel ik mij echt prima, net of ik aan pil zit. Erg fijn na afgelopen jaar, waarin ik af en toe een emotioneel wrak was.
Hoe was het vrijgezellenfeest?
Very, snap dat je het nog even verborgen houdt, maar in mijn geval maakt het niet veel uit. Ik ben juist aangenomen vanwege kinderwens, anders hadden ze mij niet aangenomen
. Deze baan was een klein stapje teug, dus men snapte mijn motieven niet. Toen heb ik de kinderwens er ingegooid, mocht meteen contract tekenen.
Is het trouwens raar dat ik naast die krampen, totaal geen zwangeschapsverschijnelen heb? Gisteren tot half 3 op een feest gestaan en totaal niet moe eigenlijk. Vanmiddag ga ik ook weer 80 km fietsen. Emotioneel voel ik mij echt prima, net of ik aan pil zit. Erg fijn na afgelopen jaar, waarin ik af en toe een emotioneel wrak was.
Hoe was het vrijgezellenfeest?
Very, snap dat je het nog even verborgen houdt, maar in mijn geval maakt het niet veel uit. Ik ben juist aangenomen vanwege kinderwens, anders hadden ze mij niet aangenomen
zondag 14 juli 2019 om 13:57
zondag 14 juli 2019 om 14:29
Hoi, allemaal hier net een positieve test en dus poging tot meeschrijven.
Ik heb al zoontje van bijna 2 maar zit nu ook heel hard te denken of ik vorige zwangerschap zelfde ik klachten had.
Ben als alles goed gaat 20 maart uitgerekend. Gek om dat nu al hardop te zeggen.
Maar wel of geen of veel klachten is allemaal normaal. Wat het soms alleen maar irritanter en is ingewikkelder maakt.
Dus ergens ook wel blij met wat weeïge misselijkheid, soms steekje in buik en borsten. Voelt het toch wat echter
Ik heb al zoontje van bijna 2 maar zit nu ook heel hard te denken of ik vorige zwangerschap zelfde ik klachten had.
Ben als alles goed gaat 20 maart uitgerekend. Gek om dat nu al hardop te zeggen.
Maar wel of geen of veel klachten is allemaal normaal. Wat het soms alleen maar irritanter en is ingewikkelder maakt.
Dus ergens ook wel blij met wat weeïge misselijkheid, soms steekje in buik en borsten. Voelt het toch wat echter
zondag 14 juli 2019 om 19:42
Nou dames.... Ik zal later even reageren op de andere posts maar eerst even een super ego post want ik ben echt compleet in shock...
Mijn moeder maakt net een echo en zegt; hè! Wacht even! Ga wat drinken en dan kijken we zo weer.... Dus ik flink drinken en avondeten gehad en wat denk je... 2 hartjes! 2 embryo's!
Heeeeeel erg in shock, blij en heel benieuwd naar de inwendige echo morgen. Daar kunnen ze gewoon veel beter alles zien.
Dit had ik noooooit verwacht
Mijn moeder maakt net een echo en zegt; hè! Wacht even! Ga wat drinken en dan kijken we zo weer.... Dus ik flink drinken en avondeten gehad en wat denk je... 2 hartjes! 2 embryo's!
Heeeeeel erg in shock, blij en heel benieuwd naar de inwendige echo morgen. Daar kunnen ze gewoon veel beter alles zien.
zondag 14 juli 2019 om 20:29
Koekiemonster26 schreef: ↑14-07-2019 19:42Nou dames.... Ik zal later even reageren op de andere posts maar eerst even een super ego post want ik ben echt compleet in shock...
Mijn moeder maakt net een echo en zegt; hè! Wacht even! Ga wat drinken en dan kijken we zo weer.... Dus ik flink drinken en avondeten gehad en wat denk je... 2 hartjes! 2 embryo's!![]()
Heeeeeel erg in shock, blij en heel benieuwd naar de inwendige echo morgen. Daar kunnen ze gewoon veel beter alles zien.![]()
Waaaaauw! Kan mij voorstellen dat dat een shock is! Een tweeling!! Dubbel geluk en dubbel zoveel luiers haha!
zondag 14 juli 2019 om 20:38
Nee is het zeker niet, maar we komen er vast en zeker uit! Ik kan idd mensen via mijn studie leren kennen dus dat scheelt hopelijk wel.. Aaah leuk, ik woon nu in Zwolle
Aah thanks voor de tip cookie! Ik zal zo eens opzoeken!Koekiemonster26 schreef: ↑12-07-2019 22:17Welkom Hufflepuff, ik kan me voorstellen dat je dit spannend vindt! Je zou eens kunnen kijken naar mamacafes, daar komen zwangeren en nieuwe mama's samen.
Hartje wat grappig! Ik heb heel mijn leven in Enschede gewoond, maar wij zijn 4 jaar geleden verhuisd naar de geboorteplaats van mijn man.
@veyi Ja een zwangerschapscursus lijkt mij ook fijn om te doen om zo al andere mama's (to be) te leren kennen!
Ik was vandaag voor het eerst echt heel erg misselijk. Het eitje vanochtend smaakte mij nergens na en sowieso word ik totaal niet blij van de gedachten aan eten...