Napraattopic deel 114
maandag 8 juli 2019 om 13:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 13 juli 2019 om 16:26
Toch kan ik Cateau goed hebben (ook in de overgang, zou dat het zijn?).Maud*de*Braose schreef: ↑13-07-2019 15:51Wat naar toch, van die mensen die in een topic van iemand die in nood zit zo hardvochtig reageren, iemand min of meer een aansteller noemen en en passant zichzelf nog even op de borst kloppen omdat zij het zoveel beter doen. Bah.
(wat is er met mij aan de hand topic)
Soms wat kort door de bocht, maar met dat altijd en overal 'therapie!!" roepen heb ik ook niet zoveel. Soms is het eerder een kwestie van even doorbijten. Maar dat kan ook een generatiedingetje zijn misschien. Verder dat topic niet echt gelezen, dus waarschijnlijk blèr ik maar wat in de ruimte.
There is always something happening, and it's usually right now

zaterdag 13 juli 2019 om 16:56
Goh, wat wordt mijn ego gestreeld hier. Ik dacht altijd dat jullie van de napraat wel wat beters te doen hadden dan roddelen.
Ha Grobbe, Het is inderdaad een generatiedingetje. Wij zijn geen sneeuwvlokjes met curlingouders en daar vergis ik me nogal eens in.
Ook dat roepen om therapie, zogenaamd zo meelevend zijn maar in feite de andere kant opkijken is ook typisch van deze tijd. Ooit gooide je het in de groep, werd er meegedacht en als je er te vaak ja maar zei, dan moest je niet zeiken en kreeg je een aai op je bol, want het ging wel weer over eer je een jongetje was. Erg hardvochtig in deze tijd, maar het scheelde wel jaren therapie.
Zo, ik ben weer weg, roddelse allen.
Ha Grobbe, Het is inderdaad een generatiedingetje. Wij zijn geen sneeuwvlokjes met curlingouders en daar vergis ik me nogal eens in.
Ook dat roepen om therapie, zogenaamd zo meelevend zijn maar in feite de andere kant opkijken is ook typisch van deze tijd. Ooit gooide je het in de groep, werd er meegedacht en als je er te vaak ja maar zei, dan moest je niet zeiken en kreeg je een aai op je bol, want het ging wel weer over eer je een jongetje was. Erg hardvochtig in deze tijd, maar het scheelde wel jaren therapie.

zaterdag 13 juli 2019 om 16:58
Ik vermoed dat het een en ander aan therapie jou een aanzienlijk gelukkiger mens zou hebben gemaakt.Cateautje schreef: ↑13-07-2019 16:56Goh, wat wordt mijn ego gestreeld hier. Ik dacht altijd dat jullie van de napraat wel wat beters te doen hadden dan roddelen.
zaterdag 13 juli 2019 om 17:00
Mwa. Rouwen sucks. Hondsmoe maar gelukkig met uitzicht op een hele maand vrij.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zaterdag 13 juli 2019 om 17:03
Tja, en dat vind ik dan weer een niet zo'n leuke opmerking.Maud*de*Braose schreef: ↑13-07-2019 16:58Ik vermoed dat het een en ander aan therapie jou een aanzienlijk gelukkiger mens zou hebben gemaakt.
Cateau is niet ongelukkig als je het mij vraagt, maar zij (en ik) zijn in de 50 en hebben al wel e.e.a. gezien en meegemaakt en hebben ons aangepast. Vaak is therapie helemaal niet nodig maar wel makkelijk om maar aan te raden, en dan is logisch en nuchter denken al heel wat.
Kom op, voor sommige dingen ben je niet verantwoordelijk en heb je hulp nodig (en dat is prima, echt), maar soms is het ook 'ik ben sielugh omdat het kan'. Daar kan ik ook niet zo goed tegen.
Disclaimer: ik heb dat topic dus nog steeds niet gelezen. Puur uit eigen ervaring dit.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 13-07-2019 17:05
27.84% gewijzigd

zaterdag 13 juli 2019 om 17:03
Ja, dat geloof ik. Je bent zo druk geweest, met werk maar ook met zorg voor maman, dat je nu pas aan je eigen gevoel toekomt (dat stel ik me zo voor). Wat fijn dat je een hele maand vrij hebt, dat kun je goed gebruiken. Laat je maar lekker verwennen door manlief en wees lief voor jezelf. Niet teveel moeten!

zaterdag 13 juli 2019 om 17:05
Nu staat dit topic in mijn lijst, maar snel weghalen zo.Maud*de*Braose schreef: ↑13-07-2019 16:58Ik vermoed dat het een en ander aan therapie jou een aanzienlijk gelukkiger mens zou hebben gemaakt.
De forummers die mij al jaren kennen weten hoe gelukkig ik altijd ben geweest en dat uitstraalde naar het forum, door heel veel leuke en gezellige topics te openen.
Omdat je blijkbaar zo nieuwsgierig bent zal ik je één en ander uit de doeken doen.
Door een heftige zenuwontsteking die ik op vrijdag kreeg en waar ik indianendansjes bij uitvoerde van de pijn raakte mijn endorfine op en als je geen endorfine meer hebt en het gruwelijk langzaam aanmaakt, dan geraak je in een depressie, dus helaas voor je idee van inzicht, ik heb geen issues.
Ik hoop van harte dat je je op de hoogte gesteld voelt.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 13-07-2019 17:06
0.12% gewijzigd

zaterdag 13 juli 2019 om 17:06
Tja, ik ben ook geen klein meisje meer en heb ook van alles meegemaakt. Dus dat jullie in de 50 zijn zegt me helemaal niets, want jullie zijn echt niet veel ouder dan ik.Grobbekuiken_ schreef: ↑13-07-2019 17:03Tja, en dat vind ik dan weer een niet zo'n leuke opmerking.
Cateau is niet ongelukkig als je het mij vraagt, maar zij (en ik) zijn in de 50 en hebben al wel e.e.a. gezien en meegemaakt. Vaak is therapie helemaal niet nodig, dan is logisch en nuchter denken al heel wat.
En die opmerking is dan misschien niet leuk, maar ik meen het wel. En dat mag ik dan, volgens haar "sneeuwvlokjes" logica, ook gewoon zeggen.

zaterdag 13 juli 2019 om 17:07
Cateautje schreef: ↑13-07-2019 17:05Nu staat dit topic in mijn lijst, maar snel weghalen zo.
De forummers die mij al jaren kennen weten hoe gelukkig ik altijd ben geweest en dat uitstraalde naar het forum, door heel veel leuke en gezellige topics te openen.
Omdat je blijkbaar zo nieuwsgierig bent zal ik je één en ander uit de doeken doen.
Door een heftige zenuwontsteking die ik op vrijdag kreeg en waar ik indianendansjes bij uitvoerde van de pijn raakte mijn endorfine op en als je geen endorfine meer hebt en het gruwelijk langzaam aanmaakt, dan geraak je in een depressie, dus helaas voor je idee van inzicht, ik heb geen issues.
Ik hoo0-p van harte dat je je op de hoogte gesteld voelt.
Tante Teau, je hoeft mij niet op de hoogte te stellen van wie je bent of welke topics je hebt gehad.
zaterdag 13 juli 2019 om 17:08
Best hoor, ik geloof je meteen. Maar wat ik schreef is zoals ik het zie. Andere meningen dus, en dat kan ook.Maud*de*Braose schreef: ↑13-07-2019 17:06Tja, ik ben ook geen klein meisje meer en heb ook van alles meegemaakt. Dus dat jullie in de 50 zijn zegt me helemaal niets, want jullie zijn echt niet veel ouder dan ik.
En die opmerking is dan misschien niet leuk, maar ik meen het wel. En dat mag ik dan, volgens haar "sneeuwvlokjes" logica, ook gewoon zeggen.

zaterdag 13 juli 2019 om 17:10
We kunnen kletsen tot we een ons wegen, het komt toch niet aan.Grobbekuiken_ schreef: ↑13-07-2019 17:03Tja, en dat vind ik dan weer een niet zo'n leuke opmerking.
Cateau is niet ongelukkig als je het mij vraagt, maar zij (en ik) zijn in de 50 en hebben al wel e.e.a. gezien en meegemaakt en hebben ons aangepast. Vaak is therapie helemaal niet nodig maar wel makkelijk om maar aan te raden, en dan is logisch en nuchter denken al heel wat.
Kom op, voor sommige dingen ben je niet verantwoordelijk en heb je hulp nodig (en dat is prima, echt), maar soms is het ook 'ik ben sielugh omdat het kan'. Daar kan ik ook niet zo goed tegen.
Disclaimer: ik heb dat topic dus nog steeds niet gelezen. Puur uit eigen ervaring dit.
Het niet aankunnen lijkt de norm. Het is niet voor niets dat psychologen overvolle agenda's hebben eb er ellenlange wachtlijsten bestaan.
zaterdag 13 juli 2019 om 17:11
Eensch.Grobbekuiken_ schreef: ↑13-07-2019 17:03Tja, en dat vind ik dan weer een niet zo'n leuke opmerking.
Geen bijzonderheden

zaterdag 13 juli 2019 om 17:11
Ja, dat is ook prima.Grobbekuiken_ schreef: ↑13-07-2019 17:08Best hoor, ik geloof je meteen. Maar wat ik schreef is zoals ik het zie. Andere meningen dus, en dat kan ook.

zaterdag 13 juli 2019 om 17:14
Zo stel je je anders wel op.Maud*de*Braose schreef: ↑13-07-2019 17:07Tante Teau, je hoeft mij niet op de hoogte te stellen van wie je bent of welke topics je hebt gehad.
zaterdag 13 juli 2019 om 17:15
Zelfde leeftijd hier en grootverbruiker van therapie.Grobbekuiken_ schreef: ↑13-07-2019 17:03Tja, en dat vind ik dan weer een niet zo'n leuke opmerking.
Eens met Maud hier.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 13 juli 2019 om 17:17
Ik zie jou steeds vaker 'medische' verklaringen geven die gewoon klinkklare onzin zijn. Dus ik snap de negatieve reacties wel.Cateautje schreef: ↑13-07-2019 17:05Nu staat dit topic in mijn lijst, maar snel weghalen zo.
Ik hoop van harte dat je je op de hoogte gesteld voelt.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 13 juli 2019 om 17:20
Nog even reageren op deze toevoeging.Grobbekuiken_ schreef: ↑13-07-2019 17:03Tja, en dat vind ik dan weer een niet zo'n leuke opmerking.
Soms zijn mensen zielig omdat het kan, zeker. Maar ik denk dat wij dat van een afstand (in 99% van de gevallen) helemaal niet kunnen beoordelen. En de TO in dit topic zat duidelijk met haar handen in haar haar en voelde zich heel naar. Ze klonk radeloos. En wij kunnen niet beoordelen of dat echte lijdensdruk is of dat ze zich aanstelt. Dan is de tip om naar de huisarts te gaan zodat zij dat wel kan beoordelen en eventueel doorverwijzen een goede.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 13-07-2019 17:22
0.08% gewijzigd
zaterdag 13 juli 2019 om 17:20
Nogmaals, het topic waar dit hele draadje om begonnen is heb ik nauwelijks gelezen, dus wellicht is therapie voor deze TO dé oplossing. Daar doe ik verder geen uitspraken over.
Maar in het algemeen vind ik echt dat het te vaak geroepen wordt. Zelf kijken of er een oplossing mogelijk is lijkt er niet meer te zijn, een psych (in welke vorm dan ook) is dé oplossing.
En dat vind ik dus lang niet altijd de manier.

zaterdag 13 juli 2019 om 17:22
Tja, het kan niet altijd vrolijkheid en medeleven zijn. Komt misschien wel weer, maar nu even niet.Maud*de*Braose schreef: ↑13-07-2019 17:16Ik zie je vaker posten op en manier die ik niet kan rijmen met de Teau die ik ken.
Ik ben in ieder geval mezelf en pretendeer niets en om mezelf nou eens wel op de borst te kloppen, dat kan ik niet van iedereen zeggen, maar daar wordt wel massaal ingestonken. Kom op hoor.
zaterdag 13 juli 2019 om 17:25
Nog maar een keer dan, ik sla niet aan op het topic zelf, maar wel op hoe er op Cateau gereageerd wordt, o.a. door jou, dus ben jij nu de lul in mijn postsMaud*de*Braose schreef: ↑13-07-2019 17:20Nog even reageren op deze toevoeging.
Soms zijn mensen zielig omdat het kan, zeker. Maar ik denk dat wij dat van een afstand (in 99% van de gevallen) helemaal niet kunnen beoordelen. En de TO in dit topic zat duidelijk met haar handen in haar haar en voelde zich heel naar. Ze klonk radeloos. En wij kunnen niet beoordelen of dat echte lijdensdruk is of dat ze zich aanstelt. Dan is de tip om naar de huisarts te gaan zodat hij dat wel kan beoordelen en eventueel doorverwijzen een goede.

Ik heb al gezegd dat ik vind dat therapie in welke vorm dan ook zeker heel goed kan zijn, maar dat dat niet per sé een oplossing is.
Soms moet je gewoon eens eerlijk bij jezelf te rade gaan. Dan kun je al heel ver komen.
zaterdag 13 juli 2019 om 17:26
Ik vind juist dat zeker onze generatie nog veel te vaak ontkent dat er problemen zijn. Doorgaan, niet zeuren, enz.Grobbekuiken_ schreef: ↑13-07-2019 17:20Nogmaals, het topic waar dit hele draadje om begonnen is heb ik nauwelijks gelezen, dus wellicht is therapie voor deze TO dé oplossing. Daar doe ik verder geen uitspraken over.
Maar in het algemeen vind ik echt dat het te vaak geroepen wordt. Zelf kijken of er een oplossing mogelijk is lijkt er niet meer te zijn, een psych (in welke vorm dan ook) is dé oplossing.
En dat vind ik dus lang niet altijd de manier.
En ja, om dat te veranderen zal er eerst doorgeslagen worden naar de andere kant, dat is onvermijdelijk.
Ik denk dat heel veel mensen zouden opknappen van een therapietje.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 13 juli 2019 om 17:28
Grobbekuiken_ schreef: ↑13-07-2019 17:25Nog maar een keer dan, ik sla niet aan op het topic zelf, maar wel op hoe er op Cateau gereageerd wordt, o.a. door jou, dus ben jij nu de lul in mijn posts![]()
Ik heb al gezegd dat ik vind dat therapie in welke vorm dan ook zeker heel goed kan zijn, maar dat dat niet per sé een oplossing is.
Soms moet je gewoon eens eerlijk bij jezelf te rade gaan. Dan kun je al heel ver komen.
Dan zijn we het voor een groot deel eens Grob. Maar misschien toch even in dat topic bijlezen. Dan kun je wellicht de reacties richting Cateau wat beter begrijpen. (of niet en dat is ook ok)
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 13-07-2019 17:29
12.27% gewijzigd