Napraattopic deel 114

08-07-2019 13:55 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
13-07-2019 17:26
Ik vind juist dat zeker onze generatie nog veel te vaak ontkent dat er problemen zijn. Doorgaan, niet zeuren, enz.
En ja, om dat te veranderen zal er eerst doorgeslagen worden naar de andere kant, dat is onvermijdelijk.
Ik denk dat heel veel mensen zouden opknappen van een therapietje.

Precies, een pysch is voor als je gek bent enzo.
Grobbekuiken_ schreef:
13-07-2019 17:25
Nog maar een keer dan, ik sla niet aan op het topic zelf, maar wel op hoe er op Cateau gereageerd wordt, o.a. door jou, dus ben jij nu de lul in mijn posts :proud:
Ik heb al gezegd dat ik vind dat therapie in welke vorm dan ook zeker heel goed kan zijn, maar dat dat niet per sé een oplossing is.
Soms moet je gewoon eens eerlijk bij jezelf te rade gaan. Dan kun je al heel ver komen.

En voor sommige mensen kan een psych/coach daar heel goed bij helpen.
Solomio schreef:
Ik vind juist dat zeker onze generatie nog veel te vaak ontkent dat er problemen zijn. Doorgaan, niet zeuren, enz.
En ja, om dat te veranderen zal er eerst doorgeslagen worden naar de andere kant, dat is onvermijdelijk.
Dit dus!!
Solomio schreef:
Misschien wel ja, zou heel goed kunnen en daar kan ik me ook wel in vinden hoor.
Maar het is hier echt altijd en overal 'therapie!!", waar dan ook voor. En vaak denk ik dan 'whut?! waarom in godsnaam?!'.
There is always something happening, and it's usually right now
Cateautje schreef:
13-07-2019 17:22
Tja, het kan niet altijd vrolijkheid en medeleven zijn. Komt misschien wel weer, maar nu even niet.
Ik ben in ieder geval mezelf en pretendeer niets en om mezelf nou eens wel op de borst te kloppen, dat kan ik niet van iedereen zeggen, maar daar wordt wel massaal ingestonken. Kom op hoor.

Je kunt er dan ook voor kiezen om niet te reageren in topics waar een TO er een tikkie doorheen zit.
Kan hé.
Solomio schreef:

Mijn vader was leraar en ik hoorde hem meer dan eens zeggen dat die leerling gewoon simpel was, of die andere daar zat niet zoveel in. In mijn jeugd was dat heel normaal. Nu zou die ene gediagnosticeerd worden met ADHD en hulp krijgen en zou blijken dat die andere dyslectisch is en veel kan. Ik vind het een goede zaak dat er nu veel meer oog is voor problemen en waar ze vandaan komen.

Soms denk ik ook wel dat het misschien zo lijkt alsof mensen zich aanstellen, omdat alles nu openbaar wordt gemaakt op internet. Als je hier kijkt dan gooien mensen regelmatig dingen in de groep waar je vroeger nooit over praatte, maar dat betekent niet dat ze er niet waren. Ik heb regelmatig dat ik denk "o dat dacht, ervoer of voelde ik vroeger ook". Maar dat zijn dingen die je dan voor jezelf hield. Bijv. over verliefdheden of seks of als je je kut voelde of heel onzeker was of niet lekker in je vel zat.
PoesinBoots schreef:
13-07-2019 17:32
Je kunt er dan ook voor kiezen om niet te reageren in topics waar een TO er een tikkie doorheen zit.
Kan hé.
Kan...
Maar goed. Ik ben pas 48 en mijn leven was alleen maar hallelujah in de gloria.
Dus ik snap het, ik kan er niet over meepraten.

En OB :hug:
Gecondoleerd met je verlies.
Grobbekuiken_ schreef:
13-07-2019 17:31
Misschien wel ja, zou heel goed kunnen en daar kan ik me ook wel in vinden hoor.
Maar het is hier echt altijd en overal 'therapie!!", waar dan ook voor. En vaak denk ik dan 'whut?! waarom in godsnaam?!'.
Dat denk ik ook wel eens hoor. Maar niet in het topic waar het hier om ging.
Cateautje schreef:
13-07-2019 17:34
Kan...

Ja als je het lekker vind iemand een trap extra te geven kun je ook gewoon lekker los gaan.
Kan ook.
PoesinBoots schreef:
13-07-2019 17:35
Maar goed. Ik ben pas 48 en mijn leven was alleen maar hallelujah in de gloria.
Dus ik snap het, ik kan er niet over meepraten.

En OB :hug:
Gecondoleerd met je verlies.

Ja, volgens mij ben jij echt zo'n zondagskind. Alleen maar geluk gehad. ;)
Maud*de*Braose schreef:
13-07-2019 17:33
Mijn vader was leraar en ik hoorde hem meer dan eens zeggen dat die leerling gewoon simpel was, of die andere daar zat niet zoveel in. In mijn jeugd was dat heel normaal. Nu zou die ene gediagnosticeerd worden met ADHD en hulp krijgen en zou blijken dat die andere dyslectisch is en veel kan. Ik vind het een goede zaak dat er nu veel meer oog is voor problemen en waar ze vandaan komen.

Soms denk ik ook wel dat het misschien zo lijkt alsof mensen zich aanstellen, omdat alles nu openbaar wordt gemaakt op internet. Als je hier kijkt dan gooien mensen regelmatig dingen in de groep waar je vroeger nooit over praatte, maar dat betekent niet dat ze er niet waren. Ik heb regelmatig dat ik denk "o dat dacht, ervoer of voelde ik vroeger ook". Maar dat zijn dingen die je dan voor jezelf hield. Bijv. over verliefdheden of seks of als je je kut voelde of heel onzeker was of niet lekker in je vel zat.
Ooit waren dat normale groeistuipjes, nu is het voer voor psychologen en seksuologen. Het is doorgeschoten.
PoesinBoots schreef:
13-07-2019 17:36
Ja als je het lekker vind iemand een trap extra te geven kun je ook gewoon lekker los gaan.
Kan ook.
De mogelijkheden zijn nagenoeg onbeperkt.
Maud*de*Braose schreef:
13-07-2019 17:33

Maar heb je daarmee dus overal maar 'therapie' voor nodig?
Nee toch hoop ik?
Vaak is het toch al op te lossen, of acceptabel te maken voor mijn part, door gesprekken met bijv. een mentor of vertrouwenspersoon?
Maud*de*Braose schreef:
13-07-2019 17:37
Ja, volgens mij ben jij echt zo'n zondagskind. Alleen maar geluk gehad. ;)

Yep, echt alleen maar geluk.
Cateautje schreef:
Ooit waren dat normale groeistuipjes, nu is het voer voor psychologen en seksuologen. Het is doorgeschoten.
Vaak wel inderdaad en veel mensen hebben een veel beter leven door de therapie die ze hebben (gehad). En misschien zitten er mensen bij die het ook met een schop onder hun kont en een aai over hun bol hadden gered. Maar heel veel ook niet. En ik kan het alleen maar toejuichen dat er tegenwoordig zoveel mogelijkheden zijn voor mensen om steun te krijgen.
Grobbekuiken_ schreef:
13-07-2019 17:39
Maar heb je daarmee dus overal maar 'therapie' voor nodig?
Nee toch hoop ik?
Vaak is het toch al op te lossen, of acceptabel te maken voor mijn part, door gesprekken met bijv. een mentor of vertrouwenspersoon?
Nee, je hebt niet overal maar therapie voor nodig. Dat ben ik met je eens. Maar lees even dat topic, dan snap je de controverse misschien beter. Nu praten we toch een beetje langs elkaar heen.
Maud*de*Braose schreef:
13-07-2019 17:41
Vaak wel inderdaad en veel mensen hebben een veel beter leven door de therapie die ze hebben (gehad). En misschien zitten er mensen bij die het ook met een schop onder hun kont en een aai over hun bol hadden gered. Maar heel veel ook niet. En ik kan het alleen maar toejuichen dat er tegenwoordig zoveel mogelijkheden zijn voor mensen om steun te krijgen.
Die steun is er altijd al geweest, tot de maatschappij besloot te individualiseren en veel mensen alleen eindigden omdat het niet meer van deze tijd is om eens spontaan ergens aan te bellen voor een kop koffie en een goed gesprek. Daar hebben de peuten het overgenomen.
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5DA6D92C

Hier bijvoorbeeld. Hier word de TO aangeraden door iemand maar in therapie te gaan. Waarom in godsnaam?

En nog maar een keer: ik heb niks tegen therapie, maar ik denk wel dat je niet zomaar overal voor een psycholoog hoeft te benaderen. Sommige dingen kunnen ook op een andere manier hun weg vinden.
Maud*de*Braose schreef:
13-07-2019 17:43
Nee, je hebt niet overal maar therapie voor nodig. Dat ben ik met je eens. Maar lees even dat topic, dan snap je de controverse misschien beter. Nu praten we toch een beetje langs elkaar heen.
Dat denk ik ook, want heb dat topic verder nog steeds niet echt gelezen.
PoesinBoots schreef:
13-07-2019 17:32
Kan hé.
Verbaas me ook vaak over in welke topics mensen denken te moeten reageren. Mensen met een hekel aan kinderen die zich werkelijk met ieder kindertopic bemoeien bijvoorbeeld. Mensen met een hekel aan therapieën die zich dan daar mee denken te moeten bemoeien. Mensen met een afkeer voor seks die in allerlei topics op de sekspijler reageren. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te vinden.

Verschillende meningen maken een forum leuk, maar soms kun je ook even 2x nadenken of het kwetsend kan zijn voor de TO voordat je iets uit je toetsenbord ramt lijkt me.
Cateautje schreef:
Ooit was dat voer voor psychologen, maar ontkende iedereen dat, nu gelukkig niet meer.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Grobbekuiken_ schreef:
13-07-2019 17:45
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5DA6D92C

Hier bijvoorbeeld. Hier word de TO aangeraden door iemand maar in therapie te gaan. Waarom in godsnaam?

En nog maar een keer: ik heb niks tegen therapie, maar ik denk wel dat je niet zomaar overal voor een psycholoog hoeft te benaderen. Sommige dingen kunnen ook op een andere manier hun weg vinden.

Ja als je naar IJsland gaat heb je therapie nodig ja
Solomio schreef:
13-07-2019 17:52
Ooit was dat voer voor psychologen, maar ontkende iedereen dat, nu gelukkig niet meer.
Ja joh, je sexualiteit ontdekken, puberale onzekerheid. Sorry, maar hier moet ik om lachen.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 13-07-2019 17:54
0.60% gewijzigd
Cateautje schreef:
13-07-2019 17:45
Die steun is er altijd al geweest, tot de maatschappij besloot te individualiseren en veel mensen alleen eindigden omdat het niet meer van deze tijd is om eens spontaan ergens aan te bellen voor een kop koffie en een goed gesprek. Daar hebben de peuten het overgenomen.
Vergeet ook niet hoe belangrijk de kerk daarin bijvoorbeeld was. Alle narigheid ten spijt waren de dominee en de pastoor halve therapeuten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven