Man houdt sterilisatie geheim

15-07-2019 12:48 112 berichten
Mijn man is vorige week gesteriliseerd. De enige die er iets vanaf wiste waren zijn zus en mijn kant van de familie. Zijn ouders heeft ie van tevoren niets over zijn plannen vertelt. Na de ingreep heeft hij 's avonds wel zijn vader gebeld, maar zijn moeder nog niet, want die was toen op vakantie en ik weet niet hoe ze dit nieuws gaat opnemen, dus liever niet tijdens een vakantie dan. (Ouders zijn dus gescheiden)

Maar nu is ze inmiddels al een paar dagen terug en mijn man weigert haar nog steeds te bellen. Een echte reden hiervoor geeft ie niet, hij zegt dat hij het niet nodig vindt om te vertellen.

Zelf voel ik me er nogal ongemakkelijk bij dat zijn vader + zus het wel weten en zijn moeder niet. Maar het is natuurlijk niet mijn plaats om haar ervan op de hoogte te stellen.

Wat vinden jullie: is het inderdaad lullig dat zijn moeder van niets weet of heeft mijn man inderdaad gelijk?
Dacht ook dat het een topic was waar de man het geheim had gehouden voor een vrouw met klapperende eierstokken ;-D

In dit geval vind ik het raar om het uberhaupt zonder dat daar reden voor is te bespreken. Als er vragen komen over een extra kleinkind kun je altijd zeggen dat je gesteriliseerd bent.
Doreia* schreef:
15-07-2019 12:57
Gottegottegottegot.
Lullig om te verzwijgen? Hij belt haar niet speciaal op om te zeggen: mama, ik heb er een knoop in gelegd hoor!
Tuurlijk niet. Dat komt wel eens ter sprake.

En je schoonmoeder kent haar zoon ook. Waarom wil jij nu een strijd maken met je man omdat je dénkt dat je schoonmoeder zich straks misschien buitengesloten voelt? Echt.

Omdat dit dus al eerder is voorgevallen, iets soortgelijks, en daar werd ik dus op aangekeken.Al moet ik wel zeggen: dat is ook meer hun probleem en niet het mijne. Maar ik trek het me wel aan en voel me er ongemakkelijk bij.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
15-07-2019 12:59
@Westerpavilioen: bij mij roept het een beetje op dat ik tussen 2 vuren zit. In het verleden al vaker meegemaakt dat zijn moeder zich achtergesteld voelde en dan word ik daar wel op aangesproken. En ben het ergens ook wel met haar eens eigenlijk, ik snap ook niet waarom mijn man het niet aan haar vertelt en wel aan zijn vader.

@Tia.Dalma: ja wellicht gaat het ook wel meer over de familie-verhoudingen. Ik denk inderdaad dat zijn moeder ons erop gaat aankijken als ze hoort dat hij het voor haar heeft verzwegen. Mijn keuze is het niet, maar ik kan ook niet mijn man zijn wens voorbij gaan, dat zou ik ook nooit doen.

@Pergamon: ja, eigenlijk wel inderdaad, zo zou je het wel kunnen zien.
Sowieso is het de relatie tussen jouw man en zijn moeder. Hoe getrouwd ook, dat is niet jouw ding. Wil moeder daar omgekeerd iets met jou mee, lekker afhouden. Dat zoekt ze echt zelf maar met haar zoon uit. Ik zou me er dan dus ook niet druk om maken, en iets plaatsvervangends gaan voelen wat dat betreft, want niet jouw plaats en die moet je ook niet willen.
Tia.Dalma schreef:
15-07-2019 13:00
Hij houdt het niet geheim, hij vertelt het nu niet. Nogmaals: zo'n sterilisatie vind ik nou niet echt iets om direct te delen.

Nee,ik ook niet hoor. Maargoed, hij heeft het wel gelijk met zijn vader gedeeld, nog dezelfde avond nadat het was gebeurt. Nu weet zijn stiefmoeder het eerder dan zijn eigen moeder. Ik weet dat het haar zal kwetsen als ze daar achter komt.
Star² schreef:
15-07-2019 12:53
Gelijk heeft hij. En hoezo 'hoe ze dit gaat opnemen'?
Wow. En hij stelde de mening van zijn zus hierover op prijs? Het gaat om een sterilisatie he, niet een geslachtsverandering.
Jullie maken er wel een erg groot ding van, hoor. Het kan gewoon bij alle partijen een keer casual ter sprake komen. Als je wil. En als dat niet gebeurt is het ook goed.
Echt, wat heeft familie überhaupt te maken met jullie anticonceptie?
snorriemorrie schreef:
15-07-2019 13:01
Omdat dit dus al eerder is voorgevallen, iets soortgelijks, en daar werd ik dus op aangekeken.Al moet ik wel zeggen: dat is ook meer hun probleem en niet het mijne. Maar ik trek het me wel aan en voel me er ongemakkelijk bij.
Logisch misschien maar doe het niet. Dan voel je je genoodzaakt iets te doen waar je echt buiten moet blijven. Hun probleem, en met het huwelijk heb je niet de verantwoordelijkheid op je genomen voor of namens je man de relatie met zijn moeder te hebben. Jij hebt je eigen relatie met haar, hou het zuiver.
snorriemorrie schreef:
En dat is het stukje waar jij iets mee moet. Je man kiest er voor om iets wel of niet te doen/zeggen dus als je schoonmoeder daar problemen mee heeft, lekker naar hem doorverwijzen. Ik snap best dat jij het je aantrekt, maar dat is echt onterecht.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
snorriemorrie schreef:
15-07-2019 13:02
Nee,ik ook niet hoor. Maargoed, hij heeft het wel gelijk met zijn vader gedeeld, nog dezelfde avond nadat het was gebeurt. Nu weet zijn stiefmoeder het eerder dan zijn eigen moeder. Ik weet dat het haar zal kwetsen als ze daar achter komt.
Als jij dit weet weet je man dat ook. Trek t je niet aan en als zij er een probleem van maakt van verwijs je haar naar je man.

Wat n gedoe om niets.
Been there, done that, got the T-shirt.
En waarom word jij aangesproken als je schoonmoeder zich achtergesteld voelt? Dat vind ik héél erg raar. Daar kun je gewoon korte metten mee maken hoor. Doorverwijzen naar man.
Malligheid.
Zijn zijn ouders gescheiden, of nog samen? In het laatste geval heeft pa het gewoon tijdens het opscheppen van de stamppot andijvie aan je schoonmoeder verteld?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jufjoke schreef:
15-07-2019 13:03
Wow. En hij stelde de mening van zijn zus hierover op prijs? Het gaat om een sterilisatie he, niet een geslachtsverandering.
Jullie maken er wel een erg groot ding van, hoor. Het kan gewoon bij alle partijen een keer casual ter sprake komen. Als je wil. En als dat niet gebeurt is het ook goed.
Echt, wat heeft familie überhaupt te maken met jullie anticonceptie?

In principe niets. Maar we hebben lang getwijfeld of we nog een tweede kind wilden door gezondheidsproblemen aan mijn kant. Dus ja, dan komen zulke dingen wel ter sprake. Het is echt niet zo dat wij de familie hier een stem in hebben gegeven, maar mijn man vond het wel fijn om zijn gevoelens hierover met zijn zus te delen, aangezien zij hem al zijn hele leven kent.
snorriemorrie schreef:
Blijkbaar wilde hij het wel met zijn vader bespreken als mannen onder elkaar of zo. En het is rot dat het je schoonmoeder zal kwetsen, maar dat is dan weer haar stukje. Maak kenbaar aan je man hoe jij er over denkt, maar laat het dan bij hem. Ga er geen ruzie over maken en je al helemaal niet verantwoordelijk voelen voor de gevoelens van een ander. Niet jouw taak!
himalaya schreef:
15-07-2019 13:05
Zijn zijn ouders gescheiden, of nog samen? In het laatste geval heeft pa het gewoon tijdens het opscheppen van de stamppot andijvie aan je schoonmoeder verteld?
ouders zijn gescheiden, staat gewoon in de OP
snorriemorrie schreef:
Als jij erop wordt aangekeken, verwijs je je schoonmoeder door naar haar zoon. Makkelijk zat.
Niet
jouw
probleem

Dus maak het nu ook niet jouw probleem.
@Himalaya: nee ze zijn gescheiden. Anders zou het inderdaad anders zijn.

@Jufjoke: geen idee waarom ik erop aangesproken word, maar het gebeurt wel. Maar misschien moet ik inderdaad gewoon wat meer afstand nemen in deze situatie
snorriemorrie schreef:
15-07-2019 13:06
In principe niets. Maar we hebben lang getwijfeld of we nog een tweede kind wilden door gezondheidsproblemen aan mijn kant. Dus ja, dan komen zulke dingen wel ter sprake. Het is echt niet zo dat wij de familie hier een stem in hebben gegeven, maar mijn man vond het wel fijn om zijn gevoelens hierover met zijn zus te delen, aangezien zij hem al zijn hele leven kent.
En dat mag. Dat verplicht hem verder tot niets.
rosanna08 schreef:
15-07-2019 13:07
ouders zijn gescheiden, staat gewoon in de OP

Mijn opréchte excuses.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ook raar dat vader en moeder niet praten met elkaar over zulke dingen mbt hun kinderen.

Als ik mijn moeder zoiets zou vertellen weet mij pa dat gewoon zelfde uur via haar. Vind ik redelijk normaal.
Of ik moet aangeven dat niet te willen. Dan is het wat anders.

Ik snap ook niet ( en nee ik ben niet shagerijnig, in tegendeel) waarom jij je druk maakt over moeder en stiefmoeder.
Als je schoonmoe als een kleuter gekwetst is over dit soort non-issues is dat toch haar probleem? Waarom moet je daar in meegaan?

Je man heeft er geen probleem mee, maar jij maakt je al helemaal druk.
Ow, en het is een forum, kan je niet tegen reacties kan je beter geen topics over dit soort geneuzel openen. :idee:
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 13:10
3.69% gewijzigd
himalaya schreef:
15-07-2019 13:08
Mijn opréchte excuses.
geaccepteerd ;-D
snorriemorrie schreef:
15-07-2019 12:59
@Westerpavilioen: bij mij roept het een beetje op dat ik tussen 2 vuren zit. In het verleden al vaker meegemaakt dat zijn moeder zich achtergesteld voelde en dan word ik daar wel op aangesproken. En ben het ergens ook wel met haar eens eigenlijk, ik snap ook niet waarom mijn man het niet aan haar vertelt en wel aan zijn vader.

@Tia.Dalma: ja wellicht gaat het ook wel meer over de familie-verhoudingen. Ik denk inderdaad dat zijn moeder ons erop gaat aankijken als ze hoort dat hij het voor haar heeft verzwegen. Mijn keuze is het niet, maar ik kan ook niet mijn man zijn wens voorbij gaan, dat zou ik ook nooit doen.

@Pergamon: ja, eigenlijk wel inderdaad, zo zou je het wel kunnen zien.

Echt niet? Misschien vindt hij het een mannending. Ik zou ook niet zo snel, als ik het al zou vertellen, aan mijn vader melden dat ik een uitstrijkje ofzo gehad heb, dan zou ik dat eerder aan mijn moeder vertellen.
snorriemorrie schreef:
Mijn hemel vrouw. Echt, doe iets aan je plaatsvervangende ik-ben-mijn-schoonmoeder-en-ik-kan-nu-al-voelen-wat-zij-gaat-voelen-en-dus-maak-ik-alvast-ruzie-met-mijn-man-alsof-ik-mijn-schoomoeder-ben issues. Echt.
Ik vind het raar dat jouw kant van de familie het weet. Dit zou echt iets zijn wat ik voor mezelf zou houden en alleen een paar mensen zouden weten.
snorriemorrie schreef:
15-07-2019 13:08
@Himalaya: nee ze zijn gescheiden. Anders zou het inderdaad anders zijn.

@Jufjoke: geen idee waarom ik erop aangesproken word, maar het gebeurt wel. Maar misschien moet ik inderdaad gewoon wat meer afstand nemen in deze situatie
Ik wel, je schoonmoeder zal echt wel doorhebben dat jij daar de ingang voor bent, omdat jij je verantwoordelijk voelt voor de gang van zaken. Bij je man krijgt ze geen poot aan de grond waarschijnlijk, dus pakken we schoondochter hier maar voor
hallekie schreef:
15-07-2019 12:50
Hoezo moet de familie het weten (oprechte vraag)?
Dit.
Het zou niet in mij opkomen om naasten erover in te lichten.
Maar is haar eerste vraag als ze het hoort dan of pa het al weet en sinds wanneer? Kan ik mij niet voorstellen namelijk. Dat komt toch helemaal niet ter sprake lijkt mij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven