Wie is ook op jacht naar een koophuis?

06-05-2019 19:47 3351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt.. wie is er ook op zoek naar een koopwoning in deze moeilijke markt?

Ik ben samen met mij vriend op zoek naar een kluswoning in de randstad. Het wordt ons eerste koophuis samen, op dit moment huren we nog.

We zijn op zoek naar een woning van minimaal 100m2 van rond de 300k en dan willen we voor nog ongeveer 100k eraan verbouwen.

We zijn nu zo'n 3 maanden actief aan het zoeken. We hebben 6 huizen bezichtigd en één keer een bod gedaan. Komend weekend staat weer een bezichtiging op de planning. Dit huis lijkt op Funda echt perfect wat we zoeken en we hebben al bedacht hoeveel we gaan (over) bieden als het in het echt ook zo fantastisch is.

Ik vind het heel spannend, maar vooral heel leuk allemaal. Ik hoop dat er hier meer mensen zijn die op zoek zijn en die gezellig mee willen kletsen.
ZoeyMaar schreef:
09-07-2019 14:29
Iedereen raadt me aan eerst het koopcontract en taxatie af te wachten en dan een hypotheek aan te vragen. Dus hier is er nog niks aangevraagd, behalve de taxatie op donderdag. Hopelijk gaat het eind van de week allemaal lopen.


Waarom raden ze dat aan? Weet je al wel wat voor hypotheek je kan krijgen?

Wij hebben het koopcontract en taxatie ook nodig voor de hypotheekaanvraag maar dit waren maar 2 onderdelen. De hypotheekadviseur had daarnaast nog een hele lijst met zaken die nodig zijn en ik ben blij dat we hem al vóór het koopcontract hadden gesproken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, veel documenten heb ik al aangeleverd. Ik heb alleen nog geen aanvraag voor een renteaanbod gedaan, want dat wordt door de mensen van de bank aangeraden pas te doen na taxatie (stel dat de taxatie hoger is dan ik nu verwacht, dan kan ik beter dat bedrag aanvragen).

Ik vind het leuk om dit allemaal uit te zoeken! Wel grappig dat ik het over een jaar vast allemaal vergeten ben, dan is die hele hypotheek gewoon een bedrag dat maandelijks van mijn rekening gaat. Nu zit ik nog echt te dubben over kosten en rentes en het beste aanbod.
Alle reacties Link kopieren
Morgen krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huisje. Vind het zo spannend maar ook super leuk.😁🏡
Alle reacties Link kopieren
Mikkie87 schreef:
10-07-2019 07:57
Morgen krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huisje. Vind het zo spannend maar ook super leuk.😁🏡
Gefeliciteerd! Nog veel klussen of kun je er zo in?
Alle reacties Link kopieren
Hier loopt alles... de aanvraag voor de hypotheek wordt gedaan door onze financieel adviseur, over 2 wkn komt de fotograaf om foto’s te maken van ons huis.

Spannend, spannend.. nu is het vooral hopen dat we een koper treffen die ook wil wachten.. onze oplevertermijn is nog redelijk ver weg en met 2 kinderen is ergens inwonen niet zo heel praktisch! Nood breekt wetten en als ze genoeg betalen ben ik over 2 maanden al weg (grapje hoor, dat gaan we niet doen) maar ja, willen mensen wel 8 maanden wachten?

Tegen de juiste prijs is alles te realiseren natuurlijk.. dat wel
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nou wij pakken dus wel eerder onze biezen omdat de koper het liever vandaag dan morgen wilde hebben. We hebben 1 peuter maar zijn ons huidige huis zo zat dat we liever moeilijk gaan doen qua verhuizen/verbouwen, dan deze koper lieten schieten. En toen de koper er nog wat flappen tegenaan gooide om ons sneller weg te hebben, stond ik de verhuisdozen al uit te vouwen :-P)

Gefeliciteerd Mikkie :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
10-07-2019 09:08
Nou wij pakken dus wel eerder onze biezen omdat de koper het liever vandaag dan morgen wilde hebben. We hebben 1 peuter maar zijn ons huidige huis zo zat dat we liever moeilijk gaan doen qua verhuizen/verbouwen, dan deze koper lieten schieten. En toen de koper er nog wat flappen tegenaan gooide om ons sneller weg te hebben, stond ik de verhuisdozen al uit te vouwen :-P)

Gefeliciteerd Mikkie :cheer2:
Tuurlijk, dat geldt hier net zo goed.. als ze betalen dan gaan we wel... ideaal is het niet, maar voor geld is een hoop te regelen. Enerzijds ook wel heel lekker want als we verkocht hebben en eerder eruit moeten dan kunnen we enorm sparen!

Maar met een peuter is het toch weer net makkelijker dan met 2 kids op school. Nu kunnen ze zelf naar huis uit school en kunnen ze alleen thuis zijn. Als we ergens anders in moeten wonen is dat een dorp verderop. Voor de ene zal dat dichterbij zijn en ideaal. Voor de andere totaal niet. Die kan dan niet zelf naar huis, dus dat maakt het dan toch weer lastiger
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
10-07-2019 09:23
Tuurlijk, dat geldt hier net zo goed.. als ze betalen dan gaan we wel... ideaal is het niet, maar voor geld is een hoop te regelen. Enerzijds ook wel heel lekker want als we verkocht hebben en eerder eruit moeten dan kunnen we enorm sparen!

Maar met een peuter is het toch weer net makkelijker dan met 2 kids op school. Nu kunnen ze zelf naar huis uit school en kunnen ze alleen thuis zijn. Als we ergens anders in moeten wonen is dat een dorp verderop. Voor de ene zal dat dichterbij zijn en ideaal. Voor de andere totaal niet. Die kan dan niet zelf naar huis, dus dat maakt het dan toch weer lastiger


Met twee schoolgaande kinderen lijkt mij dat idd een hoop gedoe. Is het nieuwe huis nieuwbouw of waarom moeten jullie zo lang wachten?
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
10-07-2019 09:34
Met twee schoolgaande kinderen lijkt mij dat idd een hoop gedoe. Is het nieuwe huis nieuwbouw of waarom moeten jullie zo lang wachten?
Huidige bewoners van ons nieuwe huis hebben nieuwbouw gekocht.. dus zij wachten op de oplevering. Hun lange wachten kost hun ook geld, wij betalen minder daardoor. En de tijd vliegt dus het is zo zover, maar als je wacht dan duurt alles lang
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
8 maanden wachten is lang hoor. Ik zou op zoek gaan naar een tijdelijke woning voor het geval dat.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
10-07-2019 09:37
8 maanden wachten is lang hoor. Ik zou op zoek gaan naar een tijdelijke woning voor het geval dat.
Tell me about it! Ik moet 11 maanden wachten in totaal.. een tijdelijke woning voor ons zelf vinden is geen optie.. er is hier gewoon echt niks maar dan ook niks beschikbaar. Toen we in ons huidige huis gingen wonen was de bouw vertraagd en hebben we 2 maanden op een camping gewoond. Maar dat is ook geen optie nu met de kinderen en school.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
ZoeyMaar schreef:
10-07-2019 08:48
Gefeliciteerd! Nog veel klussen of kun je er zo in?
Moeten nog veel doen. Is een jaren 50 huis, en sinds dien ook bijna niks aan gedaan. Maar daardoor kunnen we het helemaal zo maken als wij willen.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
10-07-2019 09:56
Tell me about it! Ik moet 11 maanden wachten in totaal.. een tijdelijke woning voor ons zelf vinden is geen optie.. er is hier gewoon echt niks maar dan ook niks beschikbaar. Toen we in ons huidige huis gingen wonen was de bouw vertraagd en hebben we 2 maanden op een camping gewoond. Maar dat is ook geen optie nu met de kinderen en school.
Of misschien zo'n bungalowpark? Dan heb je wel een huisje maar moet je de kinderen misschien met de auto halen en brengen in plaats van dat ze op de fiets kunnen.

Nou ja, misschien tref je wel een koper die nu iets huurt en het prima vindt of iemand die dan even bij iemand intrekt en lekker kan sparen totdat ze in jullie huis kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Mikkie87 schreef:
10-07-2019 20:00
Moeten nog veel doen. Is een jaren 50 huis, en sinds dien ook bijna niks aan gedaan. Maar daardoor kunnen we het helemaal zo maken als wij willen.
Dus nu over op de Kluspijler ;-)
marele schreef:
04-07-2019 08:54
Krijgen jullie ook zoveel ongevraagde post?
Sinds ons huis te koop staat krijgen we constant post van de bedrijven die dingen aanbieden. Zonnepanelen hypotheekverstrekkers weet ik veel wat allemaal.
Fijn wel zo. Dat funda gebruikt wordt als databank. (Not)


Ik vroeg mij al af waar je het over had. Wij hebben ook de eerste postkaarten binnen van verhuisbedrijven (grote vrachtwagen op gedrukt) en verhuisdoosdealers (plaatjes van dozen). Onze peuter vindt die post heel leuk om mee te spelen :biggrin:
Wij hebben nu alle stukken compleet voor de definitieve hypotheek offerte. Ik snap nu waarom je er 6 weken over kan doen :|
Hypotheek is rond :cheer2:
GlitterCupcake schreef:
15-07-2019 14:55
Hypotheek is rond :cheer2:
Gefeliciteerd!!

Bij ons ook! :yes: :yes: :yes:

En precies op het nippertje! Nu kunnen we eindelijk verder!! Zoveel zin in!

Nu alleen nog vrijdag trouwen :proud:
Oh Lindybop, ik heb aan je gedacht en gehoopt.

Gefeliciteerd met je hypotheek & voorgenomen huwelijk :yes:
puntillita schreef:
15-07-2019 17:03
Oh Lindybop, ik heb aan je gedacht en gehoopt.

Gefeliciteerd met je hypotheek & voorgenomen huwelijk :yes:

Ahh... Wat lief!! Dank je wel!!
Het was nog even spannend maar vandaag het verlossende woord. We zijn zoo blij!! :jump:
puntillita schreef:
15-07-2019 17:03
Oh Lindybop, ik heb aan je gedacht en gehoopt.

Gefeliciteerd met je hypotheek & voorgenomen huwelijk :yes:

Ahh... Wat lief!! Dank je wel!!
Het was nog even spannend maar vandaag het verlossende woord. We zijn zoo blij!! :jump:
lindybopophelia schreef:
15-07-2019 16:58
Gefeliciteerd!!

Bij ons ook! :yes: :yes: :yes:

En precies op het nippertje! Nu kunnen we eindelijk verder!! Zoveel zin in!

Nu alleen nog vrijdag trouwen :proud:


:high5: Gefeliciteerd!

Hoe heb je het nou geregeld met de BKR registratie?
Alle reacties Link kopieren
ZoeyMaar schreef:
11-07-2019 16:38
Of misschien zo'n bungalowpark? Dan heb je wel een huisje maar moet je de kinderen misschien met de auto halen en brengen in plaats van dat ze op de fiets kunnen.

Nou ja, misschien tref je wel een koper die nu iets huurt en het prima vindt of iemand die dan even bij iemand intrekt en lekker kan sparen totdat ze in jullie huis kunnen.
Bungalow parken zijn hier niet in de buurt.. en dan nog, kinderen brengen gaat wel, maar ophalen niet ivm werk. De oudste gaat nu naar t VO dus ook nog eens wisselende tijden met beginnen en eindigen, dus dat maakt het allemaal nog net iets ingewikkelder. Maar ach, het is pas een zorg als het verkocht is. En daarvoor moet het eerst te koop staan, dus we zien het wel!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
GlitterCupcake schreef:
15-07-2019 17:24
:high5: Gefeliciteerd!

Hoe heb je het nou geregeld met de BKR registratie?
Wij hebben een bank gevonden die niet moeilijk doet over mijn BKR. De maandlasten zijn gelukkig ook niet omhoog gegaan. Sterker nog: de maandlasten zijn zelfs iets goedkoper :proud:
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
15-07-2019 14:55
Hypotheek is rond :cheer2:
Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven