Dochter wil naar de bios

15-07-2019 22:37 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen vlakbij Amsterdam en mijn dochter van 14 jaar wil morgen voor het eerst op date met een jongen naar de film. Discussiepuntje: film is om 21.00 uur afgelopen en wij willen eigenlijk niet dat ze dan nog door de stad loopt. Eerder op de dag draait deze film niet. Wat te doen??

PS. Wij kennen deze jongen nog niet, 15 jaar bij haar uit de klas.
S-Meds schreef:
15-07-2019 22:59
angstig misschien?
Eerder lui.
S-Meds schreef:
15-07-2019 22:58
ja het was leuk en ik kwam heelhuids terug.
Je denkt wel in uitersten.
Xenosdoos schreef:
15-07-2019 22:57
Dat je papa of mama of de papa of mama van je date je komt halen is hier echt de meest grote ondergang die je een puber zou kunnen bezorgen en ook echt nog nooit van andere ouders gehoord dat ze dat doen.
Dan gaat ze dus maar niet alleen naar de avond-voorstelling in de bios voor ze 17 is.

Het zou bij mij te nemen of te laten zijn.

En dan kan er best nog onderhandeld worden over 't uur dat ik haar ophaal.
Maar niet over dat ik haar ophaal.



(Naar een vriendin 2 straten verder mag ze heus eerder.
Maar centrum Amsterdam 's avonds en alleen terugkomen daar pas ik voor.)
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 23:03
11.24% gewijzigd
Torment schreef:
15-07-2019 23:00
Je denkt wel in uitersten.
hoezo? omdat ik door europa ging als puber en dat leuk vond? ik denk dat de meeste pubers dat leuk vinden. maar tegenwoordig krijg je de kans niet meer van je ouders.
Alle reacties Link kopieren
Door Europa is wel wat extreem, dat deed ik pas toen ik 16 was :) Maar gaan tieners tegenwoordig ook niet meer op tienertoer? Of moeten papa en mama dan ook mee?
impala wijzigde dit bericht op 15-07-2019 23:04
29.92% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dan weer niet dat je je dochter van 14 naar de film laat gaan met een knul die je nog nooit gezien hebt. Eerst even komen voorstellen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Marnamai schreef:
15-07-2019 23:01
Dan gaat ze dus maar niet alleen naar de avond-voorstelling in de bios voor ze 17 is.

Het zou bij mij te nemen of te laten zijn.

En dan kan er best nog onderhandeld worden over 't uur dat ik haar ophaal.
Maar niet over dat ik haar ophaal.



(Naar een vriendin 2 straten verder mag ze heus eerder.
Maar centrum Amsterdam 's avonds en alleen terugkomen daar pas ik voor.)
De film is 21 uur afgelopen, niet 00.30.....
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-07-2019 22:54
14 ja,
zoals ik al zei ik ging op mijn 15e europa door met een rugzak. Denk maar niet dat ik in hotels sliep
Ik had op mijn 14e mijn eerste echte vriendje... in Amsterdam.

N=2

TO, doe het níet!!
Galg ende rad ende vivaforum......
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
impala schreef:
15-07-2019 23:02
Door Europa is wel wat extreem. Maar gaan tieners tegenwoordig ook niet meer op tienertoer? Of moeten papa en mama dan ook mee?
ik denk dat dat niet meer mag tegenwoordig net zoals comazuipen en topless zonnen en seks op je 14e.
De vertrutting heeft toegeslagen, de jeugd is weer toe aan een nieuwe age of aquarius
dubbel
Alle reacties Link kopieren
En op je 18e was je zeker al getrouwd?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Is er geen bios buiten de stad?
Dichter bij huis?

Ik werd ook gewoon opgehaald hoor op die leeftijd.
En als ik niet opgehaald wilde worden kon ik lekker op mijn kamer blijven.

Wat is er mis met zuinig op je kinderen zijn?

Ook zegt TO de knul niet echt te kennen.
Een beetje in de gaten houden mag nog best op die leeftijd.
impala schreef:
15-07-2019 22:45
Kinderen van 10 spelen in de zomer nog buiten om die tijd.
Natuurlijk, er zijn altijd mensen die het niet interesseert waar hun kinderen uithangen zolang dat maar niet thuis is. To geeft wel om haar kind en vindt het te laat.

Ophalen bij de bios of anders heeft ze pech. Dat is een prima keus voor een 14 jarige.
claireredfield schreef:
15-07-2019 23:06
Is er geen bios buiten de stad?
Dichter bij huis?

Ik werd ook gewoon opgehaald hoor op die leeftijd.
En als ik niet opgehaald wilde worden kon ik lekker op mijn kamer blijven.

Wat is er mis met zuinig op je kinderen zijn?

Ook zegt TO de knul niet echt te kennen.
Een beetje in de gaten houden mag nog best op die leeftijd.
overdreven beschermende ouders maken onzekere kinderen, is gewoon aangetoond middels onderzoek
dus als je zuinig bent op je kinderen laat je ze vrij binnen aanvaardbare grenzen en op een zomeravond om 21 uur in Amsterdam isheel normaal. In de bios zitten in Amsterdam zitten om die tijd alleen maar pubers
Madeliefjees schreef:
15-07-2019 23:06
En op je 18e was je zeker al getrouwd?
eh nee, toen zat ik even in de bak
Alle reacties Link kopieren
claireredfield schreef:
15-07-2019 23:06
Is er geen bios buiten de stad?
Dichter bij huis?

Ik werd ook gewoon opgehaald hoor op die leeftijd.
En als ik niet opgehaald wilde worden kon ik lekker op mijn kamer blijven.

Wat is er mis met zuinig op je kinderen zijn?

Ook zegt TO de knul niet echt te kennen.
Een beetje in de gaten houden mag nog best op die leeftijd.
Voor jou is Amsterdam misschien een verre grote stad. Maar to woont er vlakbij zegt ze, dus ze komen er heus wel vaker. Niks engs aan trouwens, ook daar wonen tieners en die gaan echt niet met een chaperone naar de film.
impala wijzigde dit bericht op 15-07-2019 23:10
8.76% gewijzigd
.
Sophiever schreef:
15-07-2019 23:08
Natuurlijk, er zijn altijd mensen die het niet interesseert waar hun kinderen uithangen zolang dat maar niet thuis is. To geeft wel om haar kind en vindt het te laat.

Ophalen bij de bios of anders heeft ze pech. Dat is een prima keus voor een 14 jarige.
Waarom zouden die ouders niet om hun kinderen geven of het niet uitmaken waar ze uithangen? Hoe denk je dat het gaat met alle kinderen die in een stad wonen? Dat die tot hun 18de naar alles heen en weer gebracht worden dat is iig niet de realiteit in de stad waar ik woon.
S-Meds schreef:
15-07-2019 23:08
overdreven beschermende ouders maken onzekere kinderen, is gewoon aangetoond middels onderzoek
dus als je zuinig bent op je kinderen laat je ze vrij binnen aanvaardbare grenzen en op een zomeravond om 21 uur in Amsterdam isheel normaal. In de bios zitten in Amsterdam zitten om die tijd alleen maar pubers
Precies. De aanvaardbare grens is laten gaan en ophalen om 9 uur.
Overigens zitten er om negen uur in de avond echt niet alleen maar pubers in de zaal. Hoe je daar nou bijkomt?
Xenosdoos schreef:
15-07-2019 23:10
Waarom zouden die ouders niet om hun kinderen geven of het niet uitmaken waar ze uithangen? Hoe denk je dat het gaat met alle kinderen die in een stad wonen? Dat die tot hun 18de naar alles heen en weer gebracht worden dat is iig niet de realiteit in de stad waar ik woon.
liever in een stad verplaatsen dan hier op het platteland waar de kinderen kilometers lang in de winter in het donker door bos of weide moeten fietsen om naar school te kunnen of naar sport of naar een feest. En ja later gaan ze met de brommer en dan met de auto en soms rijden jongeren zich hier te pletter. gewoon bij gebrek aan stad
Torment schreef:
15-07-2019 23:13
Precies. De aanvaardbare grens is laten gaan en ophalen om 9 uur.
Overigens zitten er om negen uur in de avond echt niet alleen maar pubers in de zaal. Hoe je daar nou bijkomt?
oke er zitten drie volwassenen. bioscopen zijn in vakantietijd echt puber en kinderparadijs
Xenosdoos schreef:
15-07-2019 23:10
Waarom zouden die ouders niet om hun kinderen geven of het niet uitmaken waar ze uithangen? Hoe denk je dat het gaat met alle kinderen die in een stad wonen? Dat die tot hun 18de naar alles heen en weer gebracht worden dat is iig niet de realiteit in de stad waar ik woon.


Het is niet normaal om een kind van 10 heel het jaar door tot 9 uur buiten te laten spelen.
Sophiever schreef:
15-07-2019 23:16
Het is niet normaal om een kind van 10 heel het jaar door tot 9 uur buiten te laten spelen.
De dochter is toch 14?
Sophiever schreef:
15-07-2019 23:16
Het is niet normaal om een kind van 10 heel het jaar door tot 9 uur buiten te laten spelen.
wie bepaalt dat? waar staat die regel?
liever tot 21 uur buiten dan achter de computer
Alle reacties Link kopieren
Torment schreef:
15-07-2019 23:13
Precies. De aanvaardbare grens is laten gaan en ophalen om 9 uur.
Overigens zitten er om negen uur in de avond echt niet alleen maar pubers in de zaal. Hoe je daar nou bijkomt?
Een veertienjarige ophalen voor het donker wordt?
Echt waar?
Ik vind dat echt heel erg mal.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven