Dochter wil naar de bios

15-07-2019 22:37 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen vlakbij Amsterdam en mijn dochter van 14 jaar wil morgen voor het eerst op date met een jongen naar de film. Discussiepuntje: film is om 21.00 uur afgelopen en wij willen eigenlijk niet dat ze dan nog door de stad loopt. Eerder op de dag draait deze film niet. Wat te doen??

PS. Wij kennen deze jongen nog niet, 15 jaar bij haar uit de klas.
Alle reacties Link kopieren
De uitspraak van de wereld is niet meer zo als 20 jaar geladen is waar..... Wat hebben wij ouders en een zooi van gemaakt! En daar was iedereen bij.....


En wat Ben ik blij dat mijn kinderen in een vrij conservatief Land op groeien.
Leeuw32 schreef:
16-07-2019 09:34
:popcorn: :rofl: .

Ik was 15(!) toen ik tot 2 uur of half 3 op stap ging en 2 a 3 bier/breezer dronk. En dan werd ik echt niet door mijn ouders opgehaald. Nee kwamen met een groep met een taxibusje naar huis met schrik niet wel 5 vreemde jongens die mijn ouders nog nooit hadden gezien.

Het word wel steeds erger lijkt het. Kortom laat je dochter lekker naar de bios gaan.

Oh ja en ik was 14 toen ik 3 weken alleen naar Engeland ging voor een talencursus. Stel je voor 3 hele weken alleen zonder ouders in het buitenland, zat wel enige begeleiding vanuit de taalschool maar toch.

Verstandiger bedoel je. Ik zie mijn kinderen op die leeftijd liever niet zuipend in de stad.
Alle reacties Link kopieren
@star verstandiger, we zopen niet echt. We dronken een biertje of een breezertje. Het echte zuipen deden we pas later, in onze studententijd :lol: . Ach 15 jaar geleden was het normaal dat we 1x in de maand op stap gingen in 4 VWO. En de grootste lol die avonden, eerst film kijken bij een vriendin met 1 alcoholisch drankje en dan opputten en dan om half 12 naar de grote stad. Spannend!!!

Ik was wel de jongste overigens hoor, de meesten waren 16.
claireredfield schreef:
16-07-2019 10:30
de wereld van nu is helaas niet meer de wereld van toen.
stel je aan, het was vroeger veel gevaarlijker. De wereld nu was nog nooit zo schoon en veilig dan eerder.
impala schreef:
16-07-2019 11:49
Woon jij soms in Engeland? Want daar is het wel een beetje een ander verhaal, al zijn het dan geen Marokkanen maar vooral Pakistanen en soortgelijk.
ach vroeger waren het de boeren en de indo’s
JobEva schreef:
16-07-2019 18:25
De uitspraak van de wereld is niet meer zo als 20 jaar geladen is waar..... Wat hebben wij ouders en een zooi van gemaakt! En daar was iedereen bij.....


En wat Ben ik blij dat mijn kinderen in een vrij conservatief Land op groeien.
is helemaal niet waar, baseer je eens op feiten in plaats van naroepen wat conservatief rechts mummelt
JobEva schreef:
16-07-2019 10:22
De vriendinnetje van mijn 16 jarige Zoon is net 15, en vliegt van Ibiza waar ze nu met haar ouders is naar Bordeaux. Ze moet in Barcelona lang wachten.....
Wij halen haar in Bordeaux , waar we in de buurt op vakantie zijn.

Ze hebben al bijna 2 jaar verkering, en doen veel dingen Samen. Gaan ook vaak uit in Zürich, waar we in de buurt wonen.

Düs ik vind das je je Kind te veel beschermd.

Off topic, maar ben jij gehackt? Het valt me al een tijdje op dat je ineens ontzettend slecht schrijft. Ineens overal Duits tussendoor en foutief gebruik van lidwoorden en nog wat dingetjes.
Zo heel veel vind ik zelf niet veranderd.

Ook 15 à 20 jaar geleden kon ik het toch echt vergeten om 's avonds in mijn ééntje door een grote stad te gaan dwalen / naar de bios te gaan en alleen met OV terug te komen.

De buurt-bios of een vriendin in de buurt mocht best 's avonds.
De grote stad ... dan zorgde ik maar dat ik terug was tegen 't avondeten.
Als ik daar naar de film wou, was dat dus die van 14 of 15u.


Alle ouders van vriendinnen waren overigens even strikt.
En uitgaan met jongens interesseerde ons op ons 14de totaal niet.


Alcohol: Vanaf mijn 16de ging ik af en toe aan de breezers en Smirnoff Ice.
1 of 2 van die dingen per keer, meer was niet te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor Star, Maar omdat mijn iPad op duits ingesteld is , is het best moeiilijk zonder fouten Nederlander te schrijven
JobEva schreef:
16-07-2019 20:01
Nee hoor Star, Maar omdat mijn iPad op duits ingesteld is , is het best moeiilijk zonder fouten Nederlander te schrijven

Ah, het viel me ineens op ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven