Dochter wil naar de bios

15-07-2019 22:37 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen vlakbij Amsterdam en mijn dochter van 14 jaar wil morgen voor het eerst op date met een jongen naar de film. Discussiepuntje: film is om 21.00 uur afgelopen en wij willen eigenlijk niet dat ze dan nog door de stad loopt. Eerder op de dag draait deze film niet. Wat te doen??

PS. Wij kennen deze jongen nog niet, 15 jaar bij haar uit de klas.
Xenosdoos schreef:
15-07-2019 23:17
De dochter is toch 14?
En ik haak in op het gegeven dat to niet zo gek moet doen omdat er genoeg mensen het niet uitmaakt waar hun 10 jarige koters zijn.
S-Meds schreef:
15-07-2019 23:18
liever tot 21 uur buiten dan achter de computer
Bij ons speelden en spelen de kinderen echt nog gewoon buiten op straat dan in het weekend of vakantie. Ik denk dat niet alleen de kinderen in Vinex-wijken dat mogen.
Xenosdoos schreef:
15-07-2019 23:20
Bij ons speelden en spelen de kinderen echt nog gewoon buiten op straat dan in het weekend of vakantie. Ik denk dat niet alleen de kinderen in Vinex-wijken dat mogen.
zo hoort het ook.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-07-2019 23:08
overdreven beschermende ouders maken onzekere kinderen, is gewoon aangetoond middels onderzoek
dus als je zuinig bent op je kinderen laat je ze vrij binnen aanvaardbare grenzen en op een zomeravond om 21 uur in Amsterdam isheel normaal. In de bios zitten in Amsterdam zitten om die tijd alleen maar pubers
Die pubers wonen dan IN Amsterdam.
TO woont er buiten.
Wie weet hoe lang kind moet reizen met OV?

En ook weten we niet om welke bios het gaat in A'dam.
Het is een verschil of ze naar Zuid gaat of Bijlmer/Arena.

En ja ik werk in A'dam dus ben geen onbekende in deze stad.

En nee, ik zou mijn 14 jarige ook niet 's-avonds over straat willen laten gaan met een onbekende knul, of dat nou in A'dam of Hongerige Wolf is.
Als ik dit soort vragen lees dan realiseer ik me wel dat de tijden echt veranderd zijn. Ik woonde ook buiten Amsterdam, maar ging op die leeftijd ook al voor dit soort dingen met vrienden, die mijn ouders echt niet allemaal kenden, naar Amsterdam.

Ik kan niet goed inschatten of de wereld tegenwoordig echt gevaarlijker is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
15-07-2019 23:01
Dan gaat ze dus maar niet alleen naar de avond-voorstelling in de bios voor ze 17 is.

Het zou bij mij te nemen of te laten zijn.

En dan kan er best nog onderhandeld worden over 't uur dat ik haar ophaal.
Maar niet over dat ik haar ophaal.



(Naar een vriendin 2 straten verder mag ze heus eerder.
Maar centrum Amsterdam 's avonds en alleen terugkomen daar pas ik voor.)
Tot je 17e niet zelfstandig naar de bioscoop voor een film die om 21:00 afgelopen is? Arm kind!
Ik heb niet zo gek veel doelen in mijn opvoeding, maar ik wil wel graag dat mijn kinderen op hun 18e zelfstandig zijn. Dat wordt wel verrekte lastig als je ze tot hun 17e nog overal naar toe begeleid.
Alle reacties Link kopieren
claireredfield schreef:
15-07-2019 23:26
Die pubers wonen dan IN Amsterdam.
TO woont er buiten.
Wie weet hoe lang kind moet reizen met OV?


Ze woont vlakbij, dus veel meer dan een half uurtje met de bus vanaf CS of ander groot station zal het niet zijn.
impala wijzigde dit bericht op 15-07-2019 23:30
56.80% gewijzigd
.
Aan onbekende knullen kan je niet meer ontkomen als ze op de middelbare school zitten en de school dus geen buurtschooltje is.
Als de bioscoop in amsterdam de dichstbijzijnde bioscoop is en ze al schrijft dat ze vlak bij amsterdam wonen denk ik niet dat ze uren onderweg zijn met het ov en ze dus keurig weer voor het donker thuis kan zijn.
claireredfield schreef:
15-07-2019 23:26
Die pubers wonen dan IN Amsterdam.
TO woont er buiten.
Wie weet hoe lang kind moet reizen met OV?

En ook weten we niet om welke bios het gaat in A'dam.
Het is een verschil of ze naar Zuid gaat of Bijlmer/Arena.

En ja ik werk in A'dam dus ben geen onbekende in deze stad.

En nee, ik zou mijn 14 jarige ook niet 's-avonds over straat willen laten gaan met een onbekende knul, of dat nou in A'dam of Hongerige Wolf is.
Ik zou ze liever naar de bios bij de Arena laten gaan dan in het centrum. Liever nog naar Haarlem, dat is makkelijker ophalen. 14 is nog best wel jong om ‘s avonds in Amsterdam rond te hangen.
Nitflex schreef:
15-07-2019 23:28
Als ik dit soort vragen lees dan realiseer ik me wel dat de tijden echt veranderd zijn. Ik woonde ook buiten Amsterdam, maar ging op die leeftijd ook al voor dit soort dingen met vrienden, die mijn ouders echt niet allemaal kenden, naar Amsterdam.

Ik kan niet goed inschatten of de wereld tegenwoordig echt gevaarlijker is geworden.
De wereld is niet gevaarlijker maar de mensen zien overal gevaar.
Even heel praktisch: als je 21 te laat vindt, draait die film niet toevallig in een andere bioscoop een half uurtje eerder?
MinkeDeWit schreef:
15-07-2019 23:29
Ik zou ze liever naar de bios bij de Arena laten gaan dan in het centrum. Liever nog naar Haarlem, dat is makkelijker ophalen. 14 is nog best wel jong om ‘s avonds in Amsterdam rond te hangen.
Ik neem aan dat TO in een dorp rond Amsterdam woont, waar gewoon bussen rijden die rechtstreeks naar Amsterdam gaan. Kudelstaart of Landsmeer ofzo. Zuid-Oost is vaak veel meer gedoe. Haarlem al helemaal.
Alle reacties Link kopieren
De enige keer dat ik echt in de buurt wilde zijn bij mijn kinderen met een speelafspraken was toen er een ontmoeting kwam met een internetvriendje.
Klasgenoten vallen bij mij niet in het hokje ‘onbekende’. Die hebben hier echt nog nooit eerst op audiëntie moeten komen voor ze samen iets mochten ondernemen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
En welke film is het to? Ik heb morgenavond vrij, als de film enigszins interessant is en je koopt voor mij een kaartje ga ik wel een oogje in het zeil houden. Kom ik hier updaten of er al stiekem gezoend wordt XD
Ik was op mijn 14e trouwens veel keuriger, voorzichtiger en verantwoordelijker dan op mijn 17e. Maar misschien gold dat alleen voor mij, en mijn vrienden.
Nitflex schreef:
15-07-2019 23:33
Ik neem aan dat TO in een dorp rond Amsterdam woont, waar gewoon bussen rijden die rechtstreeks naar Amsterdam gaan. Kudelstaart of Landsmeer ofzo. Zuid-Oost is vaak veel meer gedoe. Haarlem al helemaal.
Ik weet niet wat het kind gewend is. Zelf kom ik regelmatig in het centrum van Amsterdam en momenteel is het daar loeidruk. Daar zou ik mijn 14-jarige niet in haar eentje ‘s avonds willen hebben rondlopen. Als de bus voor de bioscoop stopt is toch een fijner idee.
MinkeDeWit schreef:
15-07-2019 23:36
Ik weet niet wat het kind gewend is. Zelf kom ik regelmatig in het centrum van Amsterdam en momenteel is het daar loeidruk. Daar zou ik mijn 14-jarige niet in haar eentje ‘s avonds willen hebben rondlopen. Als de bus voor de bioscoop stopt is toch een fijner idee.
Ik woon in het centrum van Amsterdam, het is druk, maar niet gevaarlijk. Tieners uit zeg Badhoevedorp of Sloten komen over het algemeen vrij regelmatig in Amsterdam

Al die streekbussen komen op het Leidseplein. De meesten vlakbij het Americain.

Maar goed, ik heb geen kinderen, dus ik lees gewoon mee om te zien hoe ouders hier mee omgaan. Misschien is het allemaal wel echt minder veilig nu.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-07-2019 23:39
Ik woon in het centrum van Amsterdam, het is druk, maar niet gevaarlijk. Tieners uit zeg Badhoevedorp of Sloten komen over het algemeen vrij regelmatig in Amsterdam

Al die streekbussen komen op het Leidseplein. De meesten vlakbij het Americain.

Maar goed, ik heb geen kinderen, dus ik lees gewoon mee om te zien hoe ouders hier mee omgaan. Misschien is het allemaal wel echt minder veilig nu.
Volgens mij was het vroeger gevaarlijker. In mijn tijd waren er veel vechtpartijen, met messen en fietskettingen en boksbeugels. Er werd veel meer gezopen door de jeugd, iedereen was lam. Veel junks rond CS, achterin de bus werd ook gechineest. Dat zie ik allemaal niet meer. Tieners zijn hartstikke braaf tegenwoordig. En overal is beveiliging, zeker in het centrum van Amsterdam. Kinderen hebben telefoons op zak, als er wat is (bus gemist ofzo, portemonnee kwijt geraakt, vriendje laat je zitten ) dan bellen ze gewoon even naar huis.
.
Alle reacties Link kopieren
Xenosdoos schreef:
15-07-2019 23:30
De wereld is niet gevaarlijker maar de mensen zien overal gevaar.
De criminaliteit neemt af, het onveiligheidsgevoel neemt toe.
Ik lees hier trouwens interrailen en dat deed ik pas vanaf mijn 18e, ik wist niet eens dat dat jonger ook al mocht. Ik was daarvoor wel al zonder ouders op vakantie geweest, maar dat was braaf opgebouwd van kamperen op Terschelling op je 14/15e en tienertoer, daarna op surf- en actiekampen met Gogo-tours en op mijn 17e naar Spanje. En toen pas interrailen met een tentje of in hostels op mijn 18e. Maar rijkere vrienden gingen toen al een tussenjaar naar work&travel in Australië. Zo breidden we alles langzaam uit. Maar daar heb ik wel mazzel mee gehad. Mijn ouders waren maakten zich nooit druk om dit soort dingen.
Oh dear. Ik laat mijn14 jarige morgen op de fiets naar het schoolfeest gaan. Is om twee uur afgelopen. Hij komt met een groepje om 12.00 uur naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
16-07-2019 00:02
Ik lees hier trouwens interrailen en dat deed ik pas vanaf mijn 18e, ik wist niet eens dat dat jonger ook al mocht. Ik was daarvoor wel al zonder ouders op vakantie geweest, maar dat was braaf opgebouwd van kamperen op Terschelling op je 14/15e en tienertoer, daarna op surf- en actiekampen met Gogo-tours en op mijn 17e naar Spanje. En toen pas interrailen met een tentje of in hostels op mijn 18e. Maar rijkere vrienden gingen toen al een tussenjaar naar work&travel in Australië. Zo breidden we alles langzaam uit. Maar daar heb ik wel mazzel mee gehad. Mijn ouders waren maakten zich nooit druk om dit soort dingen.
Niet interrailen. Tienertoeren. De tienertoer kaart van de NS was voor tieners, meestal vanaf 13 of 14 jaar tot een jaar of 16. Dan ging je met de trein Nederland door. Soms dagjes, maar soms ook blijven slapen in jeugdherbergen.
Ik denk dat alleen Meds op haar 14e al alleen naar het buitenland ging met een rugzak. Je ziet wat ervan gekomen is :proud:
impala wijzigde dit bericht op 16-07-2019 00:09
7.73% gewijzigd
.
impala schreef:
16-07-2019 00:06
Niet interrailen. Tienertoeren. De tienertoer kaart van de NS was voor tieners, meestal vanaf 13 of 14 jaar tot een jaar of 16. Dan ging je met de trein Nederland door. Soms dagjes, maar soms ook blijven slapen in jeugdherbergen.
Nee, S-Meds interrailde al door Europa. Tienertoer was inderdaad voor max 15/16 in mijn omgeving. Daarna voelden we ons er te oud voor.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
16-07-2019 00:09
Nee, S-Meds interrailde al door Europa. Tienertoer was inderdaad voor max 15/16 in mijn omgeving. Daarna voelden we ons er te oud voor.
Met 16 ging ik idd ook interrailen. Met mijn eerste vriendje :)
.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-07-2019 22:54
14 ja,
zoals ik al zei ik ging op mijn 15e europa door met een rugzak. Denk maar niet dat ik in hotels sliep
Ik geloof er niks van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven