Verhuizen of?

16-07-2019 13:37 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil mijn huis verkopen en heb plannen te verhuizen naar Arnhem. Ik woon nu in Lelystad. De reden voor de verhuizing is dat ik uitgekeken ben in Lelystad (te rustig) en Arnhem een erg mooie stad vind (natuur, dichtbij familie/vrienden, dichtbij Duitsland om te shoppen). Echter, omdat ik gedetacheerd ben en mijn projecten in de. Randstad bevinden, is het echter verstandig te blijven wonen in L’stad. Enkele familieleden hebben me ook afgeraden om te verhuizen, ook omdat ik nu een mooie woning in L’stad heb, en hen altijd nog in het weekend kan bezoeken in Arnhem..

Een dilemma dus, want moet ik nu verhuizen of niet?
Naar wie wil je luisteren? jezelf of je familie?
Misschien is een vakantie huisje voor de weekenden een idee.
Lelijkstad of Arnhem.

Ik zou het wel weten.
Jouw familie moet jouw leven leven natuurlijk, dus naar hen zal je wel moeten luisteren. Helaas.
Doreia* schreef:
16-07-2019 13:59
Naar wie wil je luisteren? jezelf of je familie?
Soms kan een ander er wel eens minder emotioneel tegenover staan dan je zelf.
Verhuizen voor je familie? En wat als die familie na een half jaar bedenkt dat ze liever verhuizen wegens een nieuwe baan?
Bovendien heeft de familie intussen ook een vriendenkring opgebouwd, dus jij zal daar ook je vriendenkring weer moeten herbouwen. makkelijk gezegd: de vrienden van mijn vrienden zijn mijn vrienden. Maar in de praktijk werkt dat niet altijd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Verhuizen natuurlijk. Het is nu nog een verkopersmarkt.
Ik zou gewoon lekker verhuizen. Bevalt het niet kun je altijd nog terug. En ja ik weet hoe het is om vaak te verhuizen en ver te verhuizen. Ik verhuis gemiddeld elke 2 jaar, heerlijk :proud:
Als je zin hebt om elke dag 4 uur te reizen voor je werk: verhuizen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Heb je al eens gekeken of er vacatures zijn rond Arnhem?
Hoe goed bereikbaar zijn jouw projecten vanuit Arnhem? Heb jij de mogelijke extra reistijd er voor over?

Arnhem lijkt mij leuker dan Lelystad, maar zorg ervoor dat je Arnhem niet idealiseert. Net als het wonen in de buurt van familie en vrienden.

Qua verkopersmarkt, daar heb je weinig aan als je ook weer wilt kopen.

Blijven omdat je een mooie woning hebt vind ik een slechte reden. Blijven omdat het gewoon veel praktischer ivm werk ene logische reden. Vertrekken omdat je in Arnhem prettiger denkt te wonen is ook een goede reden, wonen waar je je prettig voelt is belangrijk.
Een nieuwe baan zoeken in Arnhem
Ik zou er even goed over nadenken en iets meer op een rijtje zetten dan alleen familie, vrienden en shoppen.

Wat gaat je reisafstand naar je werk worden? Want dagelijks anderhalf uur heen en anderhalf uur terug is best een pittig extraatje. Gecombineerd met 8 uur werken (is meestal 9 uur van huis zijn met de pauzes), heb je best lange dagen. Dan ga je ´s avonds echt niet nog uren sporten, koffiedrinken of shoppen hoor.

En ja, het is een verkopersmarkt. Alleen, als je je huis verkocht hebt en iets anders wilt ben je koper. Het is fijn als er 15 mensen tegelijkertijd op jouw huis bieden, maar daar staat tegenover dat jij straks ook met 15 tegelijkertijd op een ander huis biedt.
Dus bedenk heel goed wat je wilt, waarom je dat wilt en wat je ervan verwacht.
Alleen maar uitgekeken zijn op een stad zou voor mij in elk geval geen reden zijn om geld en energie te steken in een verhuizing.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Arnhem groen? Mwah...
Mentaliteit is ook wel een ding, weinig sociaal, is mijn ervaring.

Ik zou dan ietsje verder kijken naar een plaats rondom Arnhem.

En je bent nu gedetacheerd..maar over 5 jaar ook nog? Of doe je dan misschien iets totaal anders?

Ik kon 5 jaar geleden echt niet bedenken dat ik nu doe wat ik doe en hoe mijn leven eruit ziet...

Dus als je weg wil, waarom niet?
Ik zou ook veel liever in Arnhem wonen dan in Lelystad, maar je bent elke dag uren onderweg als je voor je werk in de randstad moet zijn. Ik zou dan eerst een andere baan zoeken in de buurt van Arnhem voor ik zou verhuizen. Hoe leuk een stad ook is, ik zou al die reistijd er niet voor over hebben.
Randstad is met het openbaar vervoer toch prima te doen vanuit Arnhem?
Beetje afhankelijk waar je moet zijn, maar je bent bv met een uurtje in A'dam.
The time is now
Banba schreef:
16-07-2019 15:41
Grappig, het kost mij vanuit Utrecht al een uur van deur tot deur naar mijn werk in Amsterdam. Denk dat je vanuit Arnhem wel op het dubbele kunt rekenen.
Maar waarom fixeer je je zo op werk in de Randstad? Arnhem is toch ook een grote stad waar werkgelegenheid zal zijn?
redbulletje schreef:
16-07-2019 16:16
Maar waarom fixeer je je zo op werk in de Randstad? Arnhem is toch ook een grote stad waar werkgelegenheid zal zijn?
Zeker als je richting het oosten of zuiden rekent, Achterhoek en Nijmegen, daar is werk zat!! In elke sector. Waarom? Omdat iedereen naar het westen wil :-)
Banba schreef:
16-07-2019 15:41
Dat is veel te optimistisch.
Een paar geleden woonde ik vlakbij station Ede-Wageningen. Kreeg een baan aangeboden in Amsterdam.
Reistijd enkele reis van deur tot deur met openbaar vervoer ruim 1 1/2 uur en met de auto (zonder file) 75 minuten.
Ik heb het niet gedaan, veel te veel woon-werk verkeer en ik vond het niet combineren met zaken als 's avonds sporten, bij vrienden gaan eten e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven