Verhuizen of?
dinsdag 16 juli 2019 om 13:37
Hoi,
Ik wil mijn huis verkopen en heb plannen te verhuizen naar Arnhem. Ik woon nu in Lelystad. De reden voor de verhuizing is dat ik uitgekeken ben in Lelystad (te rustig) en Arnhem een erg mooie stad vind (natuur, dichtbij familie/vrienden, dichtbij Duitsland om te shoppen). Echter, omdat ik gedetacheerd ben en mijn projecten in de. Randstad bevinden, is het echter verstandig te blijven wonen in L’stad. Enkele familieleden hebben me ook afgeraden om te verhuizen, ook omdat ik nu een mooie woning in L’stad heb, en hen altijd nog in het weekend kan bezoeken in Arnhem..
Een dilemma dus, want moet ik nu verhuizen of niet?
Ik wil mijn huis verkopen en heb plannen te verhuizen naar Arnhem. Ik woon nu in Lelystad. De reden voor de verhuizing is dat ik uitgekeken ben in Lelystad (te rustig) en Arnhem een erg mooie stad vind (natuur, dichtbij familie/vrienden, dichtbij Duitsland om te shoppen). Echter, omdat ik gedetacheerd ben en mijn projecten in de. Randstad bevinden, is het echter verstandig te blijven wonen in L’stad. Enkele familieleden hebben me ook afgeraden om te verhuizen, ook omdat ik nu een mooie woning in L’stad heb, en hen altijd nog in het weekend kan bezoeken in Arnhem..
Een dilemma dus, want moet ik nu verhuizen of niet?
dinsdag 16 juli 2019 om 14:07
Soms kan een ander er wel eens minder emotioneel tegenover staan dan je zelf.
Verhuizen voor je familie? En wat als die familie na een half jaar bedenkt dat ze liever verhuizen wegens een nieuwe baan?
Bovendien heeft de familie intussen ook een vriendenkring opgebouwd, dus jij zal daar ook je vriendenkring weer moeten herbouwen. makkelijk gezegd: de vrienden van mijn vrienden zijn mijn vrienden. Maar in de praktijk werkt dat niet altijd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 16 juli 2019 om 14:20
Hoe goed bereikbaar zijn jouw projecten vanuit Arnhem? Heb jij de mogelijke extra reistijd er voor over?
Arnhem lijkt mij leuker dan Lelystad, maar zorg ervoor dat je Arnhem niet idealiseert. Net als het wonen in de buurt van familie en vrienden.
Qua verkopersmarkt, daar heb je weinig aan als je ook weer wilt kopen.
Blijven omdat je een mooie woning hebt vind ik een slechte reden. Blijven omdat het gewoon veel praktischer ivm werk ene logische reden. Vertrekken omdat je in Arnhem prettiger denkt te wonen is ook een goede reden, wonen waar je je prettig voelt is belangrijk.
Arnhem lijkt mij leuker dan Lelystad, maar zorg ervoor dat je Arnhem niet idealiseert. Net als het wonen in de buurt van familie en vrienden.
Qua verkopersmarkt, daar heb je weinig aan als je ook weer wilt kopen.
Blijven omdat je een mooie woning hebt vind ik een slechte reden. Blijven omdat het gewoon veel praktischer ivm werk ene logische reden. Vertrekken omdat je in Arnhem prettiger denkt te wonen is ook een goede reden, wonen waar je je prettig voelt is belangrijk.
dinsdag 16 juli 2019 om 14:34
Ik zou er even goed over nadenken en iets meer op een rijtje zetten dan alleen familie, vrienden en shoppen.
Wat gaat je reisafstand naar je werk worden? Want dagelijks anderhalf uur heen en anderhalf uur terug is best een pittig extraatje. Gecombineerd met 8 uur werken (is meestal 9 uur van huis zijn met de pauzes), heb je best lange dagen. Dan ga je ´s avonds echt niet nog uren sporten, koffiedrinken of shoppen hoor.
En ja, het is een verkopersmarkt. Alleen, als je je huis verkocht hebt en iets anders wilt ben je koper. Het is fijn als er 15 mensen tegelijkertijd op jouw huis bieden, maar daar staat tegenover dat jij straks ook met 15 tegelijkertijd op een ander huis biedt.
Dus bedenk heel goed wat je wilt, waarom je dat wilt en wat je ervan verwacht.
Alleen maar uitgekeken zijn op een stad zou voor mij in elk geval geen reden zijn om geld en energie te steken in een verhuizing.
Wat gaat je reisafstand naar je werk worden? Want dagelijks anderhalf uur heen en anderhalf uur terug is best een pittig extraatje. Gecombineerd met 8 uur werken (is meestal 9 uur van huis zijn met de pauzes), heb je best lange dagen. Dan ga je ´s avonds echt niet nog uren sporten, koffiedrinken of shoppen hoor.
En ja, het is een verkopersmarkt. Alleen, als je je huis verkocht hebt en iets anders wilt ben je koper. Het is fijn als er 15 mensen tegelijkertijd op jouw huis bieden, maar daar staat tegenover dat jij straks ook met 15 tegelijkertijd op een ander huis biedt.
Dus bedenk heel goed wat je wilt, waarom je dat wilt en wat je ervan verwacht.
Alleen maar uitgekeken zijn op een stad zou voor mij in elk geval geen reden zijn om geld en energie te steken in een verhuizing.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 16 juli 2019 om 14:48
Arnhem groen? Mwah...
Mentaliteit is ook wel een ding, weinig sociaal, is mijn ervaring.
Ik zou dan ietsje verder kijken naar een plaats rondom Arnhem.
En je bent nu gedetacheerd..maar over 5 jaar ook nog? Of doe je dan misschien iets totaal anders?
Ik kon 5 jaar geleden echt niet bedenken dat ik nu doe wat ik doe en hoe mijn leven eruit ziet...
Dus als je weg wil, waarom niet?
Mentaliteit is ook wel een ding, weinig sociaal, is mijn ervaring.
Ik zou dan ietsje verder kijken naar een plaats rondom Arnhem.
En je bent nu gedetacheerd..maar over 5 jaar ook nog? Of doe je dan misschien iets totaal anders?
Ik kon 5 jaar geleden echt niet bedenken dat ik nu doe wat ik doe en hoe mijn leven eruit ziet...
Dus als je weg wil, waarom niet?
dinsdag 16 juli 2019 om 15:12
dinsdag 16 juli 2019 om 16:07
Grappig, het kost mij vanuit Utrecht al een uur van deur tot deur naar mijn werk in Amsterdam. Denk dat je vanuit Arnhem wel op het dubbele kunt rekenen.
dinsdag 16 juli 2019 om 17:41
Zeker als je richting het oosten of zuiden rekent, Achterhoek en Nijmegen, daar is werk zat!! In elke sector. Waarom? Omdat iedereen naar het westen wilredbulletje schreef: ↑16-07-2019 16:16Maar waarom fixeer je je zo op werk in de Randstad? Arnhem is toch ook een grote stad waar werkgelegenheid zal zijn?
dinsdag 16 juli 2019 om 19:30
Dat is veel te optimistisch.
Een paar geleden woonde ik vlakbij station Ede-Wageningen. Kreeg een baan aangeboden in Amsterdam.
Reistijd enkele reis van deur tot deur met openbaar vervoer ruim 1 1/2 uur en met de auto (zonder file) 75 minuten.
Ik heb het niet gedaan, veel te veel woon-werk verkeer en ik vond het niet combineren met zaken als 's avonds sporten, bij vrienden gaan eten e.d.