Uitgerekend november 2019

04-03-2019 19:23 409 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in november uitgerekend?

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Vlindertjes29 33/33 2e ? 11-11 04-03 positieve test / 29-03 echo
Torrey87 31/34 1e ? 11-11 28-02 positieve test / 29-03 echo
vanzee 32/35 2e ? 06-11 02-02 positieve test / 20-03 echo :heart: / 04-04 echo
Thumper- 25/29 1e ? 15-11 08-03 positieve test / 25-03 echo
sneeuwball 28/29 2e ? 13-11 07-03 positieve test / 09-04 echo
Peertje80 35/36 3e ? 15-11 07-03 positieve test / echo :heart:
Miamora 37/39 1e ? 03-11 27-03 echo
Sweet899 2e ? 23-11 11-03 positieve test / 10-04 echo
koekie3 3e ? 04-11 21-03 echo :heart:
Konijntje999 31/36 2e ? 11-03 positieve test / 13-04 echo
Pluisje19 30/37 1e ? 03-11 24-02 positieve test / 12-03 echo :heart:
paperclip1985 33/36 1e ? 03-11 11-03 positieve test
Kate670 29/29 1e ? 17-11 13-03 positieve test

... :cheer:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 15:45
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
82.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja alles was goed. Meneer was druk... Haha. Dus de gynaecoloog zei op een gegeven moment; nee nee... even stil blijven liggen...! Haha. Was wel leuk.

Hoe gaat het bij jullie met een naam kiezen...? En even praktisch. Het is onze eerste;
- rompertjes met lange of korte mouwen....?
- slaapzak met lange mouwen of toch niet....?
Bij zoon hebben we pas een slaapzak gebruikt toen hij wat ouder was, denk 6 maanden ofzo.
Zou het niet kopen nu en anders kan het altijd nog.
Je hebt ook puckababys slaapzakken, een soort inbaker slaapzak die ook wel veel gebruikt worden geloof ik.

Ik zelf vind rompers met korte, vooral geen, mouwen het fijnst. Als het erg koud was wel eens lange mouwen. Maar zoon heeft het eerder te warm s te koud.
Dat zijn dingen die je niet gelijk ontdekt, en het is een novemberbaby, dus wat van allebei? ;)
Ik vond korte of geen mouwen ook het fijnst. M'n eerste is van februari, dus ook een winterbaby :)
En ik had er veel plezier van boxpakjes toen. Die zitten lekker los en blijven goed zitten hoe het hoort (en dat vind ik het er allerleukst uitzien, ook niet onbelangrijk ;))

Ik heb deze keer een comfortabel warm ding gekocht voor in de maxicosi van koeka ofzo (marktplaats). Die had ik eerst niet, maar lijkt me wel lekker zo heel de winter door.

Bij de eerstvolgende regenachtige dag ga ik eens bij mn moeder op zolder kijken wat ik nog heb (en leuk vind) van kleertjes enzo, dan weet ik wat ik nog moet kopen :)

Leuk al die jongens, trouwens!
Hmmm... heb nog helemaal niets, behalve een kinderwagen. Maar geen kleertjes oid, ben er eigenlijk nog helemaal niet mee bezig, heb wel een dikke buik, maar helemaal nog geen gevoel dat ik moeder ga worden ofzo....

Misschien omdat ik alleen maar ziek ben, eerst last van spierziekte, kan ik nu morfine voor krijgen en net van antibiotica af ivm ontstekingen. Dus geniet er helemaal niet van (had 1 giede week tot nu toe) en merk ook als ik ergens ben (voor zo ver het lukt) dat mensen het de hele tijd over de baby (vooral bevalling en hoe zwaar de eerste tijd) willen hebben, terwijl ik denk, er zijn ook andere dingen hoor om te bespreken.

Moet wel vreselijk lachen om de bemoeienis van andere ouders. Iedereen heeft een hele goede tip...maar tis meer, als je dit niet doet, dan doe je het fout hehehe.. pffff nou als je alles moet volgen, is er al een heel plan klaar hahahaha....

Dat afzeggen van festivals etc is wel jammer, maar je bent niet de enige en dus heel herkenbaar. Heb ook veel moeten afzeggen, Dubai, Ibiza, Italië en dit weekend Healthyfest.

Maar goed nog even en kunnen we hopelijk genieten :)
Wat zijn jullie al fanatiek met alle spullen verzamelen! Heb nog helemaal niks (de grote spullen zijn ergens op zolder), onze babykleertjes zijn bij mijn nichtje en zullen een paar weken voor de bevalling wel terugkomen. dan weet ik ook pas wat ik nog moet kopen. Het lot van de 3e denk ik.

Wat vervelend, miamora , dat je steeds zo ziek bent. Dat maakt de dagen en weken lang he. Pittig hoor. Ben vandaag voor het eerst sinds woensdag weer uit bed. Was verkouden en daardoor non stop aan het spugen. Gelukkig gaat het nu beter en is het geen opname geworden.

Wat is bij jullie de status van de namen?
Nog geen namen nog. 1tje op de reservelijst, maar nog niet echt de juiste gevonden. Jullie?

Ik vind het wel leuk om alvast wat dingen te kopen en naar te kijken. Het meeste heb ik al, maar toch. Alvast een beetje voorpret :)

Ik wil alles in augustus qua baby in orde hebben want in september gaan we verbouwen en gaan we een maand ergens logeren, dan kan ik in oktober rustig het huis in orde maken. De baby van mn zus was 6 weken te vroeg dit jaar en zij had nog niks in orde en dat leverde een hoop stress op, dus dat wil ik absoluut voor zijn.

Mijn buik is aardig gegroeid en ik vond het ook wel naakt voelen toen ik in bikini naar het zwembad ging van het weekend. Voelt toch anders dan gewoon in normale proportie, ben nu ongeveer 1 kilo aangekomen. Of iig, dat was vorige week :)

Wat rot voor je dat je zoveel last hebt, Miamorra! Is de verwachting dat het straks beter gaat of heb je daar altijd last van?

En dat gespuug is ook niet niks, koekie. Hoe gaat het met het gezin draaiende houden? Heb je veel hulp?
@ koekie, wilde nog zeggen wat naar! Gelukkig geen opname... en status namen, twijfelen tussen 2 dus komt goed :) voor meisje wisten we het wel, vind veel jongensnamen niet zo leuk....

@vanzee, 1 kg? Dat is heel
weinig toch? Heb niet gewogen, ga ik ook niet doen, maar dit moet meer zijn.

Normaal heb ik medicatie, maar die mag ik nu niet. Dus tja, wist eigenlijk al wel dat dit stond te gebeuren, maar toch, het is zo pijnlijk. Voelt alsof er 24/7 messen in mijn onderlichaam worden gestoken. Was toch een beetje vergeten hoe pijnlijk en beperkt je dan bent...

Zijn gelukkig over de helft... :)
He vervelend koekie. Gelukkig geen opname.

Wij weten sinds vrijdag dat we een jongen krijgen, dus gaan nu echt bedenken. We hadden al wel een paar namen opgeschreven.

Wij hebben ook alleen nog een kinderwagen gekocht, we hebben ook nog spullen van zoon. Dus dat moet ik ook gaan uitzoeken en kijken wat we nodig hebben en wat we opnieuw gebruiken.

Miamora, ook vervelend balen. Wil je borstvoeding geven? Dan mag je zeker ook geen medicatie.

Ik ben zo'n 4 kg aangekomen. Weeg het niet zelf maar hoort bij mij bij de controle bij de verloskundige... bij jullie niet?
@sneeuwball, 4 kg is ook wel netjes toch? Valt mee :) ik heb me nog nooit hoeven wegen en hoorde van vriendinnen dat hun buik werd opgemeten, bij jullie ook? Ze hebben wel mijn baarmoeder gevoeld en hoe hoog die lag.... maak me meer zorgen om de placenta die over baarmoedermond zit. Volgende echo wel extra spannend.

Leuk, al die jochies! Ben benieuwd naar alle namen straks :)

Ik zou wel borstvoeding willen geven, maar slik wel andere medicatie, dus kan sowieso niet. En ik wil dag 1 mijn oude medicatie gaan slikken, want dit is ook niets.
Ja valt zeker wel mee. Bij zoon was ik denk zo'n 10 kg aangekomen in totaal en was er zo weer af.
Hopelijk gaat dat zo ook bij deze komende zoon.
Maar strak word ik geloof ik niet meer haha.

Balen van die medicijnen miamora. Wat gaan ze bekijken met de echo/placenta volgende keer? Of je natuurlijk kan bevallen? Is het enige wat in me op komt.

Mijn buik is nog nooit opgemeten. Wel voelen ze aan mijn buik tot waar mn baarmoeder is.

Mijn placenta ligt aan de achterkant.
Bij mij vroeg ze of ik elke keer gewogen wilde worden en dat vind ik wel fijn en verder voelt ze waar de baarmoeder zit en het kindje voelt ze ook al goed. Mijn baarmoeder zit vrij hoog en de placenta zit aan de voorkant, dus ik voel hem vooral beneden aan mn buik en de zijkanten bewegen. Dat is op zich wel jammer, bij de placenta aan de achterkant voel je het meest.

Willen jullie borstvoeding geven?

Ik heb net even een lijstje doorgeappt met wat namen, op de naam waar ik het meeste enthousiast over was, werd lauw gereageerd, hopelijk verandert dat nog :)
Gek zeg, van dat wegen.... bloeddruk wordt wel standaard gedaan. Maar zit ook te bedenken wat de meerwaarde zou kunnen zijn... dat je niet te dik wordt en evt complicaties? Ze noemden me slank met 20 weken hahahaha, dus misschien daarom niet :)

Placenta ligt voor de uitgang, als die blijft liggen, sowieso keizersnee. Daar maak ik me eigenlijk niet zo druk om. Maar je kan forse bloedingen en vroeggeboorte krijgen. Maar ga er niet vanuit hoor, maar vind de echo wel spannend straks. Moest nu in de middag in bed liggen en rustig aan doen...

Ben echt super blij dat het zwanger worden gelukt is en we willen graag nog wel een tweede, maar zoals het nu gaat, gaat dit niet werken... maar ja, ik tel mijn zegeningen hoor, zijn er genoeg die nooit een kindje mogen krijgen. Dus moet ook niet te moeilijk doen :)

Met namen reageerde mijn vriend ook elke keer beetje mat. Maar door vaak paar namen te noemen, werd hij ineens enthousiast :)
Extra veel mooie dikke boeken lenen, Miamorra! En misschien gaat het bij een eventuele volgende zwangerschap wel heel anders, dat kan makkelijk.

Ik ben ook zo blij dat het gelukt is zwanger te worden, dat was ook niet echt vanzelfsprekend, dus geniet maar een beetje extra van de rust die ik moet nemen. Hoewel ik soms ook wel baal van de dingen die even niet kunnen :) maar och :) het is weer echt mooi om mee te maken!

Ik kan me nog slecht een voorstelling maken van hoe het straks zal zijn. Ik hoop dat alles gewoon normaal voorspoedig gaat :)
Ik denk dat ik de eerste periode borstvoeding wil geven. Bij zoon lukte het niet heel goed, en heb het maar 2/3 maanden gegeven met problemen. Fles was toen een opluchting.

Denk misschien weer de eerste 3 maanden. Ik ga in ieder geval niet kolven. Dus met werk is dat niet zo handig.

En deze zwangerschap is minder zwaar tot zover als bij zoon, dushoe de 1e zwangerschap verloopt zegt inderdaad niets.
Bij mij is de zwangerschap hetzelfde als van mijn zoon, alleen in het begin was ik iets misselijker.

Ik neem bijna een jaar verlof en wil dat eerste jaar ook borstvoeding geven. Hopelijk gaat dat (weer) gewoon goed. Kolven hoefde ik toen (bijna) niet en nu waarschijnlijk weer niet (of sporadisch eens een keer). Gelukkig maar, dat lijkt me echt geen pretje.
@vanzee wat fijn dat je het zo fijn vindt, mooi om mee te maken :) Een jaar lang verlof, wat heerlijk!

@sneeuwbaal, eerste 3 mnd is toch ook prima! Als het lukt....

Begrijp niet waarom mijn evt volgende zwangerschap beter zal gaan. Ik heb geen typische zwangerschapsklachten, niet dat ze niet heel ellendig kunnen zijn, maar dit is in ieder geval de eerste en de laatste. Dit vind ik wel verdrietig, maar goed het is niet anders.

Heb vanavond rondleiding zkh. Is het nuttig om te kijken waar bevalling plaats vind? Ze bleven maar zeggen, heb je je al ingeschreven. Heb nl totaal geen stress hierover, niet over welke kamer, hoe het eruit ziet, welke mensen... Ik denk, ik zie het allemaal wel.... en de borstvoeding voorlichting, maakt toch niet uit. Maar misschien zijn er hier positieve ervaringen?
Bij zoon heb ik nergens gekeken, wilde thuis bevallen.
Het werd uiteindelijk een spoedrit en een spoedkeizersnee. Maar heb er geen nare gevoelens over. Proffesionals hebben er verstand van dus heb het over me heen laten komen. En hen geloof ik 2/3 kamers gezien voor ik een vaste kreeg maar daar was ik totaal niet mee bezig.
Maar sommige vrouwen vinden het fijn om te zien waar ze willen bevallen.

En 1 kind is ook supermooi. Wij hebben (om andere redenen) getwijfeld voor een 2e en zijn ook dolgelukkig met hem.
Afscheid nemen van het idee dat je er misschien meer had gewild lijkt me moeilijk.

Heerlijk lijkt me dat, een jaar verlof! Financieel redden we dat niet maar zou er zo voor tekenen.
anoniem_322035 wijzigde dit bericht op 01-07-2019 08:21
Reden: Aanvulling
7.72% gewijzigd
@sneeuwball, lijkt me wel heel naar dat je thuis wil bevallen en dan met spoed naar het ziekenhuis. Dat is dan wel schrikken... hoe was je herstel na je keizersnee? Volgens mij heb je al eens laten weten, dat dat vrij goed ging.... heb je nu ook grotere kans op een keizersnee?

1 is idd ook leuk, maar had een wat groter gezin echt wel leuker gevonden, maar moet ook realistisch zijn en blij met de dingen die ik al heb :) en dat ben ik ook :)
Ja het was vooral erg voor mn vriend eigenlijk haha. Ik maakte het niet helemaal meer mee. Hij was er echt heel erg van geschrokken (en durfde het eigenlijk niet nog een keer aan)

Herstel was wel zwaar. Ik ging al moe va de bevalling de operatietafel op, en kon de eerste periode eigenlijk niets.
Vooral het omdraaien in bed, wat pijn deed (want buikspieren gebruik je bij alles) is me goed bijgebleven.
Ik heb die 6 weken herstel echt nodig gehad. Ik was eens eigenwijs, ik dacht ik ga gewoon stofzuigen/hond uitlaten. Maar dat ging gewoon niet.

Ik heb grotere kans op keizersnee en ik mag er ook voor kiezen. Dat gesprek met de gynaecoloog heb ik over 2 weken, alle opties doorspreken enzo.

Ze zeggen vaak wel dat een geplande keizersnede een veel beter herstel geeft !
Ik heb toen een voorlichting over borstvoeding bijgewoond en dat vond ik toen wel erg fijn. Mn zus heeft dat niet gedaan (stond nog op de planning, maar kindje kwam heel vroeg) en zij heeft het wel erg gemist.

Gaan jullie iets van een cursus doen ofzo?

Ik heb bij de eerste zwangerschapsyoga gedaan en doe nu denk een opfrisprivésessie met mijn vriend. Destijds deden we de partnerles ook privé, omdat hij veel weg is voor werk en dat beviel goed ;)

Hypnobirthing lijkt me op zich wel wat :) maar ik heb minder zin om daar tijd en geld in te investeren. Heb sowieso wel goede hoop dat de bevalling vlot en probleemloos zal gaan (nergens op gebaseerd trouwens).
@sneeuwball, ja kan me voorstellen dat je vriend erg geschrokken is. Als je denkt lekker thuis te bevallen en ineens staat er een ambulance klaar, met spoed. Dan ineens toch bang om jullie misschien kwijt te raken, denk toch dat die gedachte even door je hoofd spookt, lijkt me zo vreselijk. Is hij nu al zenuwachtig? Dat wordt een spannend gesprek dan....

Ik moet ook kiezen, als ik dat mag tenminste. Heb al gesprekken voor de zwangerschap gehad met 2 neurologen en HA en moest eerst maar eens zwanger worden en dan zouden we wel kijken. Snap ik ook wel, alleen sta nu op soort punt, kan niet meer terug....

Gisteren voorlichting zkh gehad! Had verkeerd gelezen en kwamen 20 min te laat in die zaal, meteen boze blik vriend hahahaa... ik werd een beetje onpasselijk van de ontelbaar keren huid-op-huid contact en in verbinding staan. Ik vond het zo overdreven...

Ik merk hoe meer info en verhalen, van andere moeders tijdens bevalling, ik zenuwachtiger wordt. Terwijl ik er best relax in sta, dus zeker geen cursus. Doe veel aan krachttraining en bekkenbodemtraining, verder niets.
He hallo! Hoe gaat het hier? :)
Wat een keuzes he, die cursussen. Ik ga deze keer lekker niks doen. Heb de vorige keren pilates en yoga gedaan om wat andere moeders te leren kennen. De sociale contacten vond ik leuk, de cursussen an sich verschrikkelijk.

We zijn net terug van een heerlijke vakantie in Spanje. Heb niks uitgevoerd en dat is te zien aan mijn buik. Nu nog lekker thuis vakantie, heerlijk. Hoe is het bij jullie?
Ik ga naar een cursusavond qua praktische informatie rondom de bevalling etc. Daar gaan we het bij laten denk ik.

Vandaag ben ik 24 weken. Had al het idee dat hij laag zou liggen ivm soms wat steken en veel plassen & dat klopte haha.
Tijdens de vakantie hebben we gelukkig een naam gevonden.
Mn zoontje vond het geen goede naam en wil de baby lieverdje noemen :) prima!

Hebben jullie al een naam?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven