Uitgerekend november 2019

04-03-2019 19:23 409 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in november uitgerekend?

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Vlindertjes29 33/33 2e ? 11-11 04-03 positieve test / 29-03 echo
Torrey87 31/34 1e ? 11-11 28-02 positieve test / 29-03 echo
vanzee 32/35 2e ? 06-11 02-02 positieve test / 20-03 echo :heart: / 04-04 echo
Thumper- 25/29 1e ? 15-11 08-03 positieve test / 25-03 echo
sneeuwball 28/29 2e ? 13-11 07-03 positieve test / 09-04 echo
Peertje80 35/36 3e ? 15-11 07-03 positieve test / echo :heart:
Miamora 37/39 1e ? 03-11 27-03 echo
Sweet899 2e ? 23-11 11-03 positieve test / 10-04 echo
koekie3 3e ? 04-11 21-03 echo :heart:
Konijntje999 31/36 2e ? 11-03 positieve test / 13-04 echo
Pluisje19 30/37 1e ? 03-11 24-02 positieve test / 12-03 echo :heart:
paperclip1985 33/36 1e ? 03-11 11-03 positieve test
Kate670 29/29 1e ? 17-11 13-03 positieve test

... :cheer:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 15:45
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
82.17% gewijzigd
@vanzee jaa wij hebben ook al een naam.

Hoe is het met iedereen? Ik ben sinds vorige week super super moe. Kan gewoon niet genoeg liggen pfff. Ben echt aan het aftellen naar mijn verlof😃.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook wel een naam, maar vinden het beide nog spannend om te zeggen "dit is hem". Al zijn we ook niet bezig met andere namen, haha.

Die vermoeidheid herken ik! Heb ik ook. Zo maf.
Morgen 26 weken en ook gek dat ik dan al een half jaar zwanger ben. Vooral ook wel dat ik mij richt op de 38 weken en dat komt dan wel dichtbij, haha.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat jullie al (bijna) een naam hebben. Hier nog geen witte rook, verre van. Wel veel harde buiken, teveel volgens de vk. was gisteren op controle en werken mag na de vakantie niet meer. Hebben jullie al een geboortekaartje? Ik begin wel nesteldrang te krijgen, van de week wat spullen besteld
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 websites met kaartjes en daar gaan we uit kiezen. En nog even kijken wat we willen qua Geboortebord ofzo
Alle reacties Link kopieren
Leuk! We zijn zo blij met de naam dat de hele familie al op de hoogte is :)

Ik wil mn zoontje zichzelf en de baby en het liefst ons erbij laten tekenen voor het geboortekaartje. Ik denk dat ik alvast maar moet beginnen met wat proeftekeningen, zodat we een goede hebben over 3 maanden :)
Een kleuter dwingen last minute iets moois te maken is lastig heb ik gemerkt: op het bedankkaartje voor de juf had hij iets getekend dat op een dood hoofd op een vuurstapel leek, maar was bij nader vragen een ridder... Ik heb er maar een zonnetje en een bloemetje bij laten tekenen om het nog een beetje vrolijk te houden haha

Ik heb nu ook wel zin om aan het kamertje te beginnen. Het is in ieder geval al min of meer leeg nu! Dat was al een grote klus :)

Vervelend van die harde buiken, bij mij is het met veel rust al wat minder. Dat doet me echt goed!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hebben wij een pretecho gehad met mijn ouders erbij. Bedoeling was 2D met uitgebreide uitleg. Dat mis je soms wel in het ziekenhuis. Ze zette ook even de 3D functie aan en stiekem was dat wel leuk.

Verder beetje vreemde week. Oma van mijn vriend overleden ;( Vrijdag de uitvaart en damn... Ik vervloek de hormonen. Vandaag ook een bruiloft en laatste afscheid dus lekker uit elkaar lopende dagen. Had weinig zin om iets nieuws te kopen en tot mijn verbazing pas ik in een jurkje wat ik in oktober ook aan had. Alleen reis iets meer buik aanwezig, :D

Vanmorgen ook naar de oogarts geweest ivm diabetes en dat was gelukkig allemaal goed.

Reisje naar Londen ook geannuleerd en tot mijn verbazing deed Ryanair niet moeilijk qua annuleren. Was helemaal verbaasd.
Alle reacties Link kopieren
Hier even stil geweest, ivm overlijden en andere dingen...

Wij hebben ook een naam, dus dat is geregeld :)

Heb sinds gisteren een hele andere buik, lijkt zo veel kleiner. Sowieso is het in de ochtend anders dan middag, maar zelf vriend viel gisteren op. Heb woe ochtend 2e groei-echo, vorige keer iets te klein, maar niet zorgelijk. Hoop dat kleinere buik niet erg is.... heb ook nooit buik opgemeten en zkh ook niet.

Nou ja, zal wel goed gaan...
Alle reacties Link kopieren
Hé ook een overlijden :(

Ik heb inmiddels ook de groei echo gehad en eigenlijk ook nooit m'n buik omtrek opgemeten. Ben benieuwd naar jouw tweede!
Misschien ligt je kindje nu anders en past de vorm dan aan...?

Ik heb ook weer bloed laten prikken ivm C- antigeen (ofzo). Wist niet dat ik het had... :roll: :roll:

Doen jullie een kraamfeest? En een lijstje met cadeautjes...? Wij twijfelen over een kraamfeest, maar m'n lijstje.nl is al klaar haha.
Alle reacties Link kopieren
C-antigeen? Wat is dat dan?
Kraamfeestje, eigenlijk nog niet echt over nagedacht. Misschien kraamborrel :) maar denk dat vrienden zsm langs willen komen.... Ik weet niet na keizersnede, hoe lang zkh, dus kijk hoe ik me voel daarna... Wordt iig week eerder, door geplande KS.

Groeiecho was ok, geen grote beeb, maar stijgende lijn. Onderin de lijn, maar goed.

Lijstje met cadeaus? Is dat gebruikelijk? Ik zou niet weten wat op het lijstje te zetten... beeb heeft alles. Misschien voor mezelf, prosecco hahaha
Sorry ook een poos niet meegeschreven.

Hoe voelen jullie je?

Volgende week weer werken na 5,5 week vakantie.. zal wel even pittig worden. Gelukkig duurt het dan niet lang meer tot mn verlof.

Namen weten we nog niet... het is zo moeilijk. Ik denk dat het 1 naam wordt, die staat al een poos op beide ons lijstje dat we leuk vinden.

Ik heb geen zin in een kraamfeest organiseren. Weer kraambezoek, maar ik wil de 1e de 1e 2 weken geen bezoek. Dat zei ik bij zoon ook maar toch gekomen en heb ik toch spijt van achteraf. (Op ouders/schoonouders en broer en zus na dan)

Cadeaulijst heb ik eigenlijk ook nooit gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Langzaam begint het einde in zicht te komen. Trekken jullie de warme dagen een beetje? Baby hier doet het goed, lijkt mooi gemiddeld qua gewicht. Naam hebben we nog niet... zo lastig dat we allebei een andere smaak hebben. Hier geen kraamfeest. Geen zin in en de ervaring leert dat het bij nr x steeds rustiger wordt, prima!
Alle reacties Link kopieren
Het is hier de eerste, dus ik verwacht veel bezoek... We gaan het zijn.

Cadeau lijstje zie je hier wel meer. Een linkje naar het lijstje op het kaartje. Ik heb sommige mensen niet zo hoog staan qua cadeau ideeën haha.

Warmte wel te doen, maar m'n suiker is meteen weer van slag. Kan daar dan echt chagrijnig om worden. Baby vindt het prima, want die blijft lekker bewegen. Soms denk ik; Schatje... Lig even stil haha.
Hoe is het met iedereen? Hebben jullie alles al klaar staan? Zijn er al mensen met verlof?
Mijn verlof start 1 oktober, nog 3 weken. Schiet al.op!

De babykamer is klaar maar moet nogw wel meer doen. Ziekenhuistas maken, nog een wasje, naam bedenken, geboortekaartjes bedenken en adressenlijst maken.. nog een hoop te doen dus.

Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
09-09-2019 21:07
Mijn verlof start 1 oktober, nog 3 weken. Schiet al.op!

De babykamer is klaar maar moet nogw wel meer doen. Ziekenhuistas maken, nog een wasje, naam bedenken, geboortekaartjes bedenken en adressenlijst maken.. nog een hoop te doen dus.

Hoe is het met jullie?
Gelukkig, ik dacht dat ik de enige ontaarde moeder was. Geen naam, geen adressenlijst, kamer nog niet af.. ik ben al wel thuis maar lig veel plat. Heb een paar weken terug weeën gehad en bij weinig doen, heb ik al veel harde buiken. De laatste loodjes, de tijd lijkt sneller te gaan nu de 30wk grens gepasseerd is. Hier nu ruim 32wk
Ohhh jaaaa ik moet ook nog super veel doen! Ben nu ook over de 32 weken🤭. Verder gaat het gelukkig wel goed. Slaap alleen best slecht.

@koekie3 dat is minder leuk! Denk goed aan je zelf en doe beroep op je familie vrienden.

De tijd gaat super snel idd! Paar maanden geleden hebben we ons 1 voor 1 hier gemeld omdat we zwanger zijn.. binnen paar weken komen de eerste babies al😍
Alle reacties Link kopieren
Yes! Nog 5 weekjes te gaan...

Moet op paar rompers en wieg na,
alles nog halen... maar goed online is snel gedaan :) heb geen zin om winkels binnen te lopen. Kan ook niet echt, lig veel in bed of op de bank, conditie is 0. Herkenbaar Koekie (andere oorzaak), maar wat duren dagen lang. Vul ze met schilderen, schuren en schoonmaken... is niet anders.

Naam hebben we al wel en adressenlijst is klaar, concept kaartjes worden verstuurd.

Succes allemaal laatste weken!
Alle reacties Link kopieren
Oei, het is niet best gesteld in deze groep in dat geval :) slechte voorbereiding haha

Ik ben sinds vandaag uit de roulatie, veel harde buiken en ben vervroegd gestopt met werken. We zitten midden in een verbouwing en zodra dat klaar is, ga ik alles voor de baby afmaken. Mijn plan was om alles ervoor te doen, maar dat is niet gelukt, maar heb wel een heerlijke zomer gehad! :)

Ik had van de week een weeig nachtje met regelmatige krampen en steken, denk dat de baby is ingedaald. Mn buik lijkt ook gezakt te zijn.

Nu even mn draai vinden in de rust, want vanmorgen dacht ik nog 2,5 week te moeten werken. Het voelt een beetje gek nog.
Alle reacties Link kopieren
Hier alles prima. Vandaag 33 weken, weinig tot geen klachten. Hij is heeeeeel beweeglijk. Snap nu dat mensen zeggen dat je dat gaat missen.
Volgende week nog 2 dagen werken en dan lekker met verlof! Dit weekend nog wat klusjes (box opzetten, wiegje in elkaar en plankjes ophangen), dus dan kan ik vanaf volgende week gaan wassen. Weet alleen nog niet waarmee, haha.
Iemand tips? Of waarmee gaan jullie het doen...?

Naam en adressenlijst hebben we. Althans, nog paar twijfel gevallen qua kaartje :)
Verder nog niet echt (samen) gekeken naar geboortekaartje.

Schoonmaakdrang is hier nog niet gearriveerd, haha. Heb daar ook geen zin in eigenlijk :facepalm:

Eerste weekend van oktober willen we nog een weekendje samen weg, dus dat is ook wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
@vanzee, naar nog een verbouwing! Hoop dat snel klaar is en je rustig aan kan doen..
@torrey, kun ja al wennen aan verlof? Over het wassen, heb niets speciaals gehaald, gewoon normaal wasmiddel...

Nog 3 weken te gaan, echt gek idee. Kan er maar niet aan wennen. Hoop dat inleiden snel gaat, maar reken op paar dagen. Iig 11-13 okt laatste weekend met z’n tweeën.
Alle reacties Link kopieren
Oh maf om dat te weten! Dat dat je laatste weekend samen is, haha.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat het snel! Nog een paar dagen en onze baby mag thuis geboren worden. De grote zussen kunnen niet wachten. Hoe is het met jullie? Al aan het aftellen of nog aan het genieten van de laatste weken?
Spannend koekie en miamora!

Ik ben nu 35 weken en moet nog 5 weken wachten.
Ik ga toch proberen voor een natuurlijke bevalling, ipv een keizersnee.
Maar ik ben nu toch bang. Stom he.

Ik wil niet mijn angst laten leiden voor een keuze, en als het natuurlijk lukt, is dat voor het herstel heel fijn.

Hoe voelen jullie je? Al klaar met alles? Ik nog steeds niet 🙈
Maar nu ik verlof heb, kan ik de laatste dingen wel doen.
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwball, nee vind ik helemaal niet stom! Een bevalling is sowieso spannend en je moet een keuze maken... ik zou eerst voor KS gaan, nu voor inleiden met ruggenprik (laten ze hele bevalling aan staan) en nu word ik ook weer beetje zenuwachtig, hoe meer ik weet hoe meer ik twijfel... maar ja, als ik voor KS had gekozen had ik waarschijnlijk ook de zenuwen... denk dat alles spannend is.

Woe nog een echo, baby zat nl heel hoog en met hoofd scheef, geen idee eigenlijk wat er mee bedoeld werd. Stom dat ik niet heb gevraagd, dacht er later pas aan.

Bijna alles klaar, iig voor de baby...

Paar dagen nog Koekie, dat gaat Lekker snel! Hier ook nog 1,5 week....
Ook spannend Miamora voor jou. Wat is de reden dat jij deze keus hebt gemaakt?

Ik ben ook wel bang voor het onbekende. De keizersnee heb ik al gehad dus is minder eng ofzo. De bevalling zelf heb ik grotendeels gehad, alleen niet het persen. En dat is dus ook juist waar ik zo bang voor ben.

Kan je trouwens niet bellen nav de echo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven