Uitgerekend november 2019

04-03-2019 19:23 409 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in november uitgerekend?

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Vlindertjes29 33/33 2e ? 11-11 04-03 positieve test / 29-03 echo
Torrey87 31/34 1e ? 11-11 28-02 positieve test / 29-03 echo
vanzee 32/35 2e ? 06-11 02-02 positieve test / 20-03 echo :heart: / 04-04 echo
Thumper- 25/29 1e ? 15-11 08-03 positieve test / 25-03 echo
sneeuwball 28/29 2e ? 13-11 07-03 positieve test / 09-04 echo
Peertje80 35/36 3e ? 15-11 07-03 positieve test / echo :heart:
Miamora 37/39 1e ? 03-11 27-03 echo
Sweet899 2e ? 23-11 11-03 positieve test / 10-04 echo
koekie3 3e ? 04-11 21-03 echo :heart:
Konijntje999 31/36 2e ? 11-03 positieve test / 13-04 echo
Pluisje19 30/37 1e ? 03-11 24-02 positieve test / 12-03 echo :heart:
paperclip1985 33/36 1e ? 03-11 11-03 positieve test
Kate670 29/29 1e ? 17-11 13-03 positieve test

... :cheer:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 15:45
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
82.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de (vrijwillige) jeugdzorg, bij een CJG :)
Ik ben trouwens steeds meer benieuwd naar het geslacht! Dan kunnen we gericht denken over namen, haha.
Onze vorige kinderwagen was een (2e hands) joolz. Dat vond ik zeker wel het geld waard, het liep echt fijn.
Onze nieuwe wordt weer een joolz of een bugaboo.

Ik heb sinds een half jaar ofzo een babyfoon met camera, en dat blijkt toch wel echt heel fijn te zijn. Dus voor baby komt er ook zo een.
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen een jongen :) vorige week weer echo gehad. Dacht het al gezien te hebben de keren er voor....

Over 3 weken mag ik weer en over paar weken gesprek over bevalling, ruggenprik/keizersnee. Moet sowieso een vleesboom laten verwijderen, wellicht kan dat meteen en anders ga ik voor de ruggenprik. Maar vertrouw gyn in zijn oordeel.

Net een bugaboo gekocht (tweedehands). Alleen maar omdat je onderstel kan veranderen om hard te lopen hahahhaa... kan pas na 9 mnd, maar alleen al van idee word ik blij!

Hoe gaat het met de kwaaltjes? Merk dat misselijkheid eindelijk minder wordt. Halleluja! Ook al nieuwe kleding gekocht, al 3 kg aangekomen... ontkennen is er niet meer bij :) morgen 15 wk en op naar week 16.
Alle reacties Link kopieren
Hardlopen met de kinderwagen lijkt mij ook leuk!

Wat doen de andere dames eigenlijk voor werk?

Op internet ben ik langzaam eens aan het kijken voor meubeltjes voor de babykamer. Ik zie ledikanten van 70X140 die omgebouwd kunnen worden tot peuter bed, is dat wat? Hoe hebben jullie dat gedaan toen jullie kinderen niet meer in de ledikantjes pasten? Vanaf wanneer was dat ongeveer? Gelijk een 1persoonsbed, of een apart peuterend gekocht?
Alle reacties Link kopieren
spannend, miamora, je gesprek. Zo'n vleesboom lijkt me al niet fijn en zeker nu niet. Duim voor je dat het meevalt. Wel heel leuk, een jongen! En al een wagen gekocht.

@kate wij hebben geen peuterbedden. Onze meiden gingen na het ledikant meteen naar een 90x200 bed en dat ging prima. Konden ze ook niet zo gemakkelijk uitvallen haha
Zoon heeft een peuterbed gekregen, een paar maanden voor zn 2e verjaardag. Zou ook geen een persoonsbed willen voor hem.
Hij zou daar echt uit vallen haha, hij ligt vaak tegen de rand van het bed aan.
Alle reacties Link kopieren
@ Kate, ja lijkt me geweldig. Mensen kijken me nu al raar aan als ik over hardlopen begin hahaha

Qua werk, heb een bedrijf mbt ontwikkeling software en bemiddelingsbureau.

@ Koekie, ik wist al dat ik een grote vleesboom had en die kon alleen met buikoperatie verwijderd worden. Dan mocht ik voorlopig niet zwanger worden ivm littekenweefsel.. maar ja, ben al 37 en tijd bezig, dus had weinig opties. Pijn is wel te doen, nog maar 6 maanden hahaha...
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Mag ik me nog bij jullie aansluiten?

Ik lees hier alles mee, maar tot nu toe dus in stilte. Aangezien we nu, maar ook de komende tijd in hetzelfde schuitje zitten, lijkt het me heel fijn en waardevol om deel uit te maken van dit groepje.

Ik ben nu 11 weken in verwachting van ons eerste kindje. Ik ben 35 en vriend is 32. Ik ben uitgerekend op 24-11, maar ivm diabetes type 1 zal ik 2 weken eerder ingeleid worden. Ik loop dus ook bij de gyn.

En ik vind het nog steeds onwijs spannend en onwerkelijk dit :$
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Spannend!

Ik ga, ivm diavetes type 2, ook eens vragen hoe het zit qua bevallen. Of ze je dan tot het eind laten lopen (of niet...)
Alle reacties Link kopieren
Welkom!

Wat is precies het risico bij diabetes tijdens de zwangerschap/bevalling? Is er een risico voor jullie, of voor de baby?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar werkelijk nog geen idee van... Wel meer kans op hart en vaatziekten en een grote baby.
Welkom reza.

Ik moet deze zwangerschap wel een suikertest doen. Moest ik ook bij mn 1e zwangerschap, maar had toen gelukkig geen suiker.
Ik snap wel dat ze het willen uitsluiten, maar van die test word ik best wel ongelukkig, was toen geen pretje.

Miamora: wanneer gaan ze die vleesboom dan verwijderen? Zit het niet in de weg met de zwangerschap? Lijkt me erg vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk een jongen, Miamorra!
En welkom Reeza :)

Vervelend van de diabetes zeg!
Alle reacties Link kopieren
Rezaa, welkom!

@Sneeuwbal, de vleesboom zit niet in de baarmoeder, dus in de weg zit het niet. Alleen mijn baarmoeder rekt niet makkelijk mee. Had tijdens de miskraam ook vreselijk veel pijn en toen zagen ze met echo dat er grote vleesboom in de wand van baarmoeder zit. Deze kan alleen met buikoperatie verwijderd worden, aangezien ik niet zonder ruggenprik kan bevallen, wellicht kiezen voor keizersnee en dan meteen vleesboom weg halen. Hoop dat dit kan... anders moet je alsnog een keer terug om dit te laten doen.

Hoe gaat het met de rest? Ik dacht misselijkheid is weg, maar helaas..... lees overal dat na 12 weken beter wordt.. pfff
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk lukt het hen de vleesboom direct weg te laten halen en heb je er verder weinig last van, Miamorra.

Hier gaat het wel goed. Beetje moe nog, probeer wat extra rust te pakken.
Net hartje van de baby gehoord en je kon horen dat hij weer flink aan het bewegen was, echt leuk!
Morgen pretecho, ben benieuwd wat het wordt. Volgens wat bakerpraatjes, Chinese kalender, nub-theorie en mn zoontje een meisje. We zullen het wel zien (of niet), maar ik denk vooralsnog dus een meisje ;)
Alle reacties Link kopieren
Post gehad & nipt was goed :)
Heeft 10-11 werkdagen geduurd.
Alle reacties Link kopieren
Yeah fijn torrey!
Hoe was de echo, vanzee?
Lijkt me erg vervelend miamora. Zou fijn zijn als het straks in 1x zou kunnen.

Hoe was de echo vanzee? Weet je het geslacht al?

Ik heb van de week het hartje gehoord, zo fijn! Ook was alles van mn bloedtest goed.
Alle reacties Link kopieren
Een ding is zeker: nub-theorie en Chinese kalender en wat al niet meer is dikke onzin: we krijgen nog een jongetje! Echt geweldig leuk :)

M'n zoontje was in eerste instantie een beetje teleurgesteld want hij wilde dolgraag een zusje, maar ondertussen alweer bijgetrokken. Hij heeft vandaag al 3x gevraagd of z'n broertje al uitkomt haha :)

Het arme schaap is wel bezorgd, want we kregen een foto van een pasgeboren neefje met een beetje bloed nog op zijn hoofd en toen vroeg hij heel bezorgd of dat ook bij mij zal zijn en met z'n broertje en of dat pijn doet. Het is echt een fijngevoelig lief kind :)
vanzee hahahaha jaa denk idd dat die niet kloppen. Volgens de chinese kalender kregen wij ook een meisje. Leuk een broertje voor je zoon! Geniet er van!
Super leuk vanzee, nog een jongen!!

Ik ben ook nieuwsgierig!

Ik merk ook wel dat ik steeds weer meer energie heb, echt heel fijn. Ondertussen ook echt al een buikje. Helaas als ik te druk ben, wat last van bandenpijn. Maar mag verder niet klagen.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een jongetje :)
Moet er nog een beetje aan wennen, haha. Eerste weken dacht ik echt een meisje, maar laatste weken een jongetje. Toch gek om het nu echt te weten.
Alle reacties Link kopieren
Jongetjes zijn echt geweldig leuk, Torrey :) dat zul je nog wel gaan merken :)

Hier nog wel snel moe en al snel harde buiken als ik zwaar til of te hard loop ofzo. Had ik vorige keer ook, dus ik probeer zo rustig mogelijk te zijn, hoewel dat niet echt in mn natuur zit. V

Nog niet echt een buikje, maar meer alsof ik wat veel gegeten heb. Ben benieuwd waar dat kind dan zit, want die moet al zo'n beetje 15 cm incl benen en de baarmoeder een kleine meloen. Bovendien ben ik gewoon slank, dus ik vind het maar wonderlijk (maar de vorige keer dacht ik dat ook).
M'n spijkerbroek zit wel strak, maar een zwangerschapsbroek slaat echt nog nergens op, dus ik verleng m'n knoop nog even met een elastiekje :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens wel extreem tevreden met mn borsten op het moment. Ze zijn echt mooi en een dikke cupmaat gegroeid :)
Hey allemaal,

Lange tijd afwezig geweest hier, omdat het voor mij te heftig was om hier te komen. Heftige periode achter de rug en nog volop in de nasleep.
Maar ik zal ik even kort mijn update doen..

Eind maart mochten we voor echo. Zou ik ongeveer 8 wkn zijn. Die termijn klopte wel, maar we kregen de schrik van ons leven, want we zagen niet 1, niet 2, maar 3 hartjes kloppen!
Bizar..
Blij kon ik echt niet zijn, wat heb ik me ellendig gevoeld...
3 kinderen erbij wilden we echt niet. Praktisch niet, maar vooral financieel niet haalbaar.
Al snel gesprek gehad over embryoreductie en besloten om 2 vruchtjes weg te laten halen. Risicovol, omdat de kans bestaat dat ook het derde vruchtje dan afgestoten wordt.
Dat laatste is dus ook gebeurd, waardoor we ineens met lege handen stonden.
Gek genoeg kon ik in het begin niet eens verdrietig zijn, voelde alleen maar opluchting.
Die emotionele klap kwam later pas... en goed hard ook.
Verdrietig om de uitkomst van onze beslissing, maar nog steeds zonder spijt hierover pakken we de draad langzaam weer op en gaan we weer verder. Voorlopig (en misschien wel definitief) houden we het alleen bij onze dochter.

Ik wens jullie verder een fijne zwangerschap en veel geluk in de toekomst!

X van mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven