Nuchter zwanger worden 2019
zondag 31 maart 2019 om 21:33
Hoi,
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
zondag 14 juli 2019 om 21:07
dinsdag 16 juli 2019 om 08:56
dinsdag 16 juli 2019 om 09:48
dinsdag 16 juli 2019 om 20:49
Hee meiden! Sorry dat ik zo lang niets heb laten weten. Ik zit niet zo vaak meer op het viva forum..
Anyways, ik zie dat hier veel is gebeurd, zowel vrolijke als hele verdrietige berichtjes.
Ik zit momenteel op dag 40 van m'n periode en nog steeds niet ongesteld. Het is 1x eerder gebeurd dat het zo lang duurde, dus ik hoop nog nergens op (maar tegelijkertijd natuurlijk wel). Ik ga iig nog even wachten met testen. Voel af en toe wel wat krampjes maar het zet niet echt door ofzo. Spanneend.
Anyways, ik zie dat hier veel is gebeurd, zowel vrolijke als hele verdrietige berichtjes.
Ik zit momenteel op dag 40 van m'n periode en nog steeds niet ongesteld. Het is 1x eerder gebeurd dat het zo lang duurde, dus ik hoop nog nergens op (maar tegelijkertijd natuurlijk wel). Ik ga iig nog even wachten met testen. Voel af en toe wel wat krampjes maar het zet niet echt door ofzo. Spanneend.
dinsdag 16 juli 2019 om 21:24
Ik ben ook super nieuwsgierig! Maar ik wil ook niet teleurgesteld worden door een negatieve test
woensdag 17 juli 2019 om 21:43
woensdag 17 juli 2019 om 21:52
Wow, gefeliciteerd!vlaflippie schreef: ↑17-07-2019 21:43Nou toch maar even een test gedaan... Dikke blauwe streep! Omg. Zo bizar. Zo blij maar m'n eerste gedachte was ook; hellup wat nu :o it just got real.
En even serieus: wat nu? :') Ik lees je belt de verloskundige, maar welke dan? Of ga je dan eerst t beste langs de huisarts?
In principe hoef je niet langs de huisarts. Zelf heb ik bij 6 weken zwangerschap een verkoskundigenpraktijk in de buurt gebeld voor een eerste afspraak rond 8 weken.
woensdag 17 juli 2019 om 22:03
Hoera vlaflippie gefeliciteerd!!
Je kunt gewoon even googelen voor een verloskundige bij jou in de buurt. Soms heb je keuze uit meerdere praktijken, dan kies je degene die het fijnste voelt aan de hand van de website. En dan gewoon even bellen wanneer jij eraan toe bent, en dan vertellen zij wel wanneer je voor een intake mag komen. Je hoeft niet eerst naar de huisarts.
Je mag in elk geval al bellen zodra je positief getest hebt, dus als je zit te springen dan mag dat gewoon. En als je nog even wilt wachten is dat ook prima, net waar jij je prettig bij voelt.
Je kunt gewoon even googelen voor een verloskundige bij jou in de buurt. Soms heb je keuze uit meerdere praktijken, dan kies je degene die het fijnste voelt aan de hand van de website. En dan gewoon even bellen wanneer jij eraan toe bent, en dan vertellen zij wel wanneer je voor een intake mag komen. Je hoeft niet eerst naar de huisarts.
Je mag in elk geval al bellen zodra je positief getest hebt, dus als je zit te springen dan mag dat gewoon. En als je nog even wilt wachten is dat ook prima, net waar jij je prettig bij voelt.