Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk Haasje! Dat zijn de leuke momenten😊

En Yongpeople spannend! Wanneer ga je evt testen? Ik voelde me bij mijn dochter heel in het begin ook totaal niet anders dus t zegt niet zoveel. Wie weet!
Ik denk volgende week zaterdag.. Als ik het dan nog niet ben, ben ik een week overtijd. Tenminste als ik zoveel geduld heb😂
Spannend zeg, Yongpeople! Houd ons op de hoogte!
Yes yes doe ik. Probeer niet teveel aan te denken en niet teveel te hopen maar is heel moeilijk haha
Poeh zo lang geduld zou ik niet hebben Yongpeople! Maar goed als je nog even een paar dagen rustig kunt afwachten, als het raak is, is het dat over een paar dagen nog steeds wel. Ik vind t wel echt spannend voor je, hoop echt dat het gewoon gelukt is!
Ik hou jullie op de hoogte😁
Haasje: 10 weken alweer! Dat gaat snel!

Whaa Youngpeople een week wachten. Pff dat zou ik niet kunnen. :worship: Ik hoop voor je dat het raak is!
Nog steeds geen enkele teken van ongesteldheid.. Als het morgen vroeg niet is ga ik toch al een test doen want ik merk dat ik stiekem veel hoop krijg😁
Spannend Yongpeople!!
Oh wat spannend Yongpeople! Ik hoop t echt heel erg voor je!
Ohhh spannend yongpeople
Justine hoe gaat het met je?
Oooooh zo spannend Yongpeople. Ik steek een kaarsje voor je aan.

Hoe is het inderdaad Justine? Heb je het een plekje kunnen geven of is dat nog te snel?
Helaas test negatief. Ook nog steeds niet ongesteld.
Kan niet liggen aan de test denk ik he😔
Ah wat jammer Yongpeople... in mijn ervaring betekent een negatieve test ook echt niet zwanger, maar er zijn ook vrouwen die pas heel laat positief testen natuurlijk..

Maar voor nu lijkt de kans me t grootst dat je gewoon niet zwanger bent, jammer!
Inderdaad. Ik ga mezelf niet gek maken met hoop. Ik ga ervan uit dat ik niet zwanger ben. Mocht ik volgende week nog niet ongesteld zijn, dan doe ik natuurlijk wel een test. Hoop nu zo snel mogelijk ongesteld te worden want die onzekerheid is niet leuk.
Balen Youngpeople. Wat kan ons lichaam ons toch voor de gek houden hè.
Hee meiden! Sorry dat ik zo lang niets heb laten weten. Ik zit niet zo vaak meer op het viva forum..
Anyways, ik zie dat hier veel is gebeurd, zowel vrolijke als hele verdrietige berichtjes.
Ik zit momenteel op dag 40 van m'n periode en nog steeds niet ongesteld. Het is 1x eerder gebeurd dat het zo lang duurde, dus ik hoop nog nergens op (maar tegelijkertijd natuurlijk wel). Ik ga iig nog even wachten met testen. Voel af en toe wel wat krampjes maar het zet niet echt door ofzo. Spanneend.
Poeh vlaflippie dat je zo lang kunt wachten! Ik zou echt al veel te nieuwsgierig zijn!
Minik schreef:
16-07-2019 20:57
Poeh vlaflippie dat je zo lang kunt wachten! Ik zou echt al veel te nieuwsgierig zijn!
Ik ben ook super nieuwsgierig! Maar ik wil ook niet teleurgesteld worden door een negatieve test ;-) ik wilde vandaag na m'n werk een test kopen maar ik dacht nee nog even wachten. Uiterlijk dit weekend als ik dan nog niet ongesteld ben!
Pfooe dat is erg lang met wachten! Zou ik niet kunnen
Knap!
Nou toch maar even een test gedaan... Dikke blauwe streep! Omg. Zo bizar. Zo blij maar m'n eerste gedachte was ook; hellup wat nu :o it just got real.

En even serieus: wat nu? :') Ik lees je belt de verloskundige, maar welke dan? Of ga je dan eerst t beste langs de huisarts?
vlaflippie schreef:
17-07-2019 21:43
Nou toch maar even een test gedaan... Dikke blauwe streep! Omg. Zo bizar. Zo blij maar m'n eerste gedachte was ook; hellup wat nu :o it just got real.

En even serieus: wat nu? :') Ik lees je belt de verloskundige, maar welke dan? Of ga je dan eerst t beste langs de huisarts?
Wow, gefeliciteerd!
In principe hoef je niet langs de huisarts. Zelf heb ik bij 6 weken zwangerschap een verkoskundigenpraktijk in de buurt gebeld voor een eerste afspraak rond 8 weken.
Hoera vlaflippie gefeliciteerd!!

Je kunt gewoon even googelen voor een verloskundige bij jou in de buurt. Soms heb je keuze uit meerdere praktijken, dan kies je degene die het fijnste voelt aan de hand van de website. En dan gewoon even bellen wanneer jij eraan toe bent, en dan vertellen zij wel wanneer je voor een intake mag komen. Je hoeft niet eerst naar de huisarts.

Je mag in elk geval al bellen zodra je positief getest hebt, dus als je zit te springen dan mag dat gewoon. En als je nog even wilt wachten is dat ook prima, net waar jij je prettig bij voelt.
WoW! Gefeliciteerd Vlaflippie! Supertof.

En precies wat Minik zegt. Je mag al bellen, eerste afspraak is meestal rond 8 weken: bij de ene verloskundige is dat alleen een intake en bij de ander krijg je dan ook al een eerste echo.

Maar voor nu: geniet! Echt heel gaaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven