Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
17-07-2019 21:52
Wow, gefeliciteerd!
In principe hoef je niet langs de huisarts. Zelf heb ik bij 6 weken zwangerschap een verkoskundigenpraktijk in de buurt gebeld voor een eerste afspraak rond 8 weken.
Oke dankjewel! Ik weet al waar ik wil bevallen (weinig keuze hier in mijn omgeving), dus dan ga ik vandaag maar eens even bellen!
En dankjewel Minik en Silentstorm! Ik ben echt nog wel eens beetje ondersteboven ervan. Je bent er een tijdje mee bezig en dan ineens is t raak. Onze eerste reactie was; ohh shit, het is echt, het gaat gebeuren, wat nu :') vind t heel spannend, maar komt wel goed. Volgens internetberekeningen zou ik nu al 5 weken zwanger zijn ongeveer :o dat is best lang eigenlijk. Je hebt toch van die clearblue testen die aangeven hoe lang je zwanger bent? Zijn die betrouwbaar?
Wauw vlaflippie gefeliciteerd! Wat geweldig nieuws!

Hier gisteren ongesteld geworden na 4 dagen overtijd te zijn dus kunnen straks weer een ronde proberen:)
Ik zou graag ook meepraten.

Rustig aan zijn/gaan we ook proberen zwanger te worden. Ik houd al een tijdje mijn cyclus bij, maar eigenlijk meer om te kijken of hij snel terug kwam toen ik gestopt was met de pil en wanneer ik mijn menstruatie ongeveer kan verwachten.

Foliumzuur is in huis gehaald en ben ik deze week mee begonnen.
Vlaflippie: Gefeliciteerd! Je hebt inderdaad van die testen. Maar volgens mij geeft die als maximale tijd 3 weken zwanger aan. Daar zit jij al overheen. Zou gewoon een deze dagen een verloskundige bellen.

Yongpeople: jammer. Weet je wel waar je aan toe bent.

Welkom paardje!

Ik zit te twijfelen of ik naar de huisarts zal gaan. Heb nu elke keer ruim een week voordat ik ongesteld wordt (bruin) bloedverlies. Niet veel, maar bij bijv de grote boodschap (sorry voor de details) krampen en rood bloedverlies. Wat na een paar uur weer over is. Lijkt me nou niet heel bevorderlijk voor een evt innesteling. Misschien toch maar even na laten kijken.
Die test van clearblue geeft inderdaad tot max 3 weken aan, dus heb die toch maar niet gekocht. Heb inmiddels een afspraak staan voor een eerste echo en een intake! De ruimte in de agenda was beperkt vanwege vakanties, dus goed dat ik direct heb gebeld. Over 2,5 week kan ik terecht. Dan zit ik ongeveer in de 8e week.
Welkom Paardje64!

Vlaflippie, ik had je uit de OP gehaald omdat je niet echt meer meeschreef, wil je er weer in?

Hier inmiddels op 10+4 weken. Woensdag hebben we de termijnecho. Ik heb in de ochtend nog steeds last van een weeïg/misselijk gevoel, als ik kort na het opstaan overgeef gaat het de rest van de ochtend redelijk en vanaf de middag prima eigenlijk!
Wat ik trouwens wel echt irritant vind is dat ik zoveel afscheiding heb. :| Kan me niet herinneren dat dat ik de vorige zwangerschap zo erg was. Voelt gewoon echt niet fris maar ja, wat doe je eraan. ;)

Hier weten mijn leidinggevende en directe collega het inmiddels ook. Na de termijnecho mag iedereen het weten. :) Ik ga binnenkort ook een afspraak voor een geslachtsbepaling maken rond de 15/16 weken!
@Haasjehop, jaa ik wil er wel weer in hoor! :) probeer het een beetje beter bij te houden.

Wat spannend dat je deze week de termijn echo hebt! Ik heb 6 augustus de eerste (inwendige) 8 weken echo. Is er dan al veel te zien eigenlijk?

Ik heb overigens ook veel last van afscheiding, maar eigenlijk helemaal niet misselijk ! Af en toe een 'vlaag'. Hopelijk blijft t zo.
vlaflippie schreef:
19-07-2019 22:48
@Haasjehop, jaa ik wil er wel weer in hoor! :) probeer het een beetje beter bij te houden.

Wat spannend dat je deze week de termijn echo hebt! Ik heb 6 augustus de eerste (inwendige) 8 weken echo. Is er dan al veel te zien eigenlijk?

Ik heb overigens ook veel last van afscheiding, maar eigenlijk helemaal niet misselijk ! Af en toe een 'vlaag'. Hopelijk blijft t zo.
Op die echo (heb hem ook inwendig gehad) zagen wij twee bolletjes (hoofdje en lijfje) en een knipperlichtje (hartje).

De misselijkheid begon bij mij tussen de 7 en 8 weken. Hoop dat het je bespaard blijft. :)
Welkom paardje!

@Mirrie, t klinkt inderdaad wat vreemd. Als jij je er zorgen om maakt, lijkt een bezoekje aan de huisarts me een goed idee.

Ik heb vandaag even een test gedaan om zeker te zijn dat de hcg weg is. Die was mooi wit (gek dat je daar ook blij van kunt worden) dus nu gewoon maar afwachten wanneer ik weer ongesteld ga worden (of niet natuurlijk, maar daar ga ik nog niet vanuit).
@Minik, spannend! Hopelijk is je menstruatie snel weer zoals het was.
Hier momenteel op vakantie vandaar dat ik weinig reageer etc.
Ik heb ook erg veel last van misselijkheid wat bij mijn eerste zwangerschap in de ochtend was en nu elke keer na het avond eten.....
Volgende week zijn wij weer terug en heb dan die dinsdag de termijn echo spannend.

@vlaflippie, gefeliciteerd zo leuk!

@haasje, ik heb ook last van meer afscheiding dat was mijn vorige zwangerschap ook. Wat raar trouwens dat je een inwendige echo kreeg met 8 weken, bij mij was dit gewoon uitwendig de gynaecoloog zei ook tegen mij als het niet inwendig hoeft liever niet....maar misschien is dat anders bij een verloskundige praktijk geen idee.

@ minik, erg raar idd dat je nu moet testen om te kijken of hcg weg is. Hoop voor jullie dat het snel weer raak mag zijn.
Pinguïn92 schreef:
22-07-2019 19:43
@haasje, Wat raar trouwens dat je een inwendige echo kreeg met 8 weken, bij mij was dit gewoon uitwendig de gynaecoloog zei ook tegen mij als het niet inwendig hoeft liever niet....maar misschien is dat anders bij een verloskundige praktijk geen idee.
Kreeg hem eerst gewoon uitwendig, maar toen lukte het opmeten niet zo goed dus toen stelde ze inwendig voor, zodat ze nauwkeuriger kon meten. ;)

Vervelend, die misselijkheid nu op vakantie! :|
Volgens mij zei de verloskundige praktijk aan de telefoon toch echt dat het een inwendige echo zou zijn bij 8 weken. Maar goed, ik zie het wel. Zo erg is dat niet verder!

Is het bij jullie al zichtbaar? Ik heb, vooral s avonds, echt een enorm opgezette buik die anderen wel moet opvallen lijkt mij. 😱 Sowieso is het lastig in deze periode (strand, wijntjes, bruiloften, verjaardagen, feestjes..). Ben benieuwd hoe lang ik dit verborgen ga houden...

@pinguïn92 spannend, de termijn echo! Geniet nog eventjes van je vakantie.
Jippie, hier een mooie termijnecho gehad! Uitgerekende datum is 9 februari. :)
Oh Haasjehop, wat fijn! ☺️ Een mooie datum ook!
Wat fijn Haasjehop! Geeft vast een goed gevoel :)
Vlaflippie : gefeliciteerd :) spannend allemaal

Haasjehop wat fijn dat je een goede termijnecho hebt gehad!

Minik ik zag dat jij had gevraagd hoe het met me gaat.
Fysiek wat onzeker, de miskraam begon 3 weken geleden. Toen 1 week bloedverlies, tussenliggende week helemaal niks.
Nu al in week bruin verlies, dit had ik niet na mijn vorige miskraam.
Jullie hier ervaringen mee? Of weten of dit erbij kan horen?

Hoe gaat het met jou minik?

En met de andere in de wacht
Fijn haasje!

@Justine, ik snap dat je wat onzeker daarvan wordt! Ik had dat niet, toen mijn bloedverlies eenmaal ophield, was het ook klaar. Maar ik kan me goed voorstellen dat het erbij kan horen, je lijf moet toch herstellen van alles. Als je echt twijfelt kun je altijd de huisarts bellen hè. Hoe gaat het mentaal met je?

Met mij gaat het best goed. Een lieve vriendin vertelde me van de week dat ze zwanger is en vertelde ook dat ze voor deze zwangerschap een miskraam heeft gehad. Ik heb het daarop ook met haar gedeeld en het was fijn om er heel open met haar over te praten. Zij werd gelukkig snel weer zwanger en dat hoop ik ook heel erg natuurlijk. Ik denk mijn eisprong gevoeld te hebben afgelopen weekend en heb net een kleine vakantie geboekt begin augustus (familiebezoek), mocht ik daarna nog niet ongesteld zijn, zou ik weer kunnen testen. Maar dat duurt nog heel lang, kans is groter dat ik gewoon ongesteld word. Toch hoop ik er nu wel heel erg op.... de wens is een stuk groter geworden.
Mirriemirrie, ben je nog naar de huisarts geweest voor je bloedverlies? Ik kan me voorstellen dat je denkt dat dat een mogelijke innesteling in de weg staat.

Minik, ik hoop ook voor je dat je snel weer zwanger bent. Hier heeft van de week ook iemand dicht bij me gezegd dat ze zwanger is. Leuk vind ik dat, maar denk stiekem wel: gaat het bij mij nog lukken?

Ik heb denk ik de vruchtbare periode achter de rug. Heb er flink gebruik van gemaakt dus laten we hopen op het beste. Nu eerst lekker vakantie!

Hoe is het met de rest?
Nee ben nog niet geweest. Wacht het nog maar even af. Van de week ook twee vriendinnen hun zwangerschap aangekondigd. Dan vind ik het stiekem toch wel lastig. Dan steekt het toch een beetje dat ik nog niet zwanger ben. Terwijl we nog niet zo lang bezig zijn. En ik ook weet dat het best tot een jaar kan duren. Helpt ook niet dat iedereen ineens begint te vragen of er nog een 2e komt. Stomme vraag :whip:

Fijn dat je je vruchtbare periode goed benut hebt ;) Nu weer afwachten. Fijne vakantie! Waar gaan jullie naar toe?

Iedereen verder ook goed de hitte doorstaan?
Die zwangerschapsaankondigingen kunnen wel steken hè, dat begrijp ik hoor Mirrie en silentstorm. Ik heb daar op dit moment gelukkig niet zo’n last van, voor mijn eerste zwangerschap vond ik dat wel erg zwaar op den duur. Maar nu voelt het alsof we nog maar zo kort bezig zijn en dat is ook zo. De miskraam was met de tweede ronde ineens al raak en nu nog niet ongesteld geworden dus zit nu soort van in ronde 3/1 als ik na de miskraam opnieuw begin met tellen. Ik sta er weer nuchterder in dan ik van mezelf had verwacht. Wel deze maand echt om de dag seks gehad, aangezien ik geen flauw idee had wanneer de eisprong evt zou kunnen plaatsvinden. Ik denk vorige week zondag dus nu maar rustig afwachten. Gelukkig gaat de tijd snel in de vakantieperiode.

De hitte was pittig met mijn dochter maar het viel me mee in vergelijking met vorig jaar, toen heb ik me echt vreselijk beroerd gevoeld met dikke buik en volledig opgezwollen door de hitte. Ik vond t nu wel dragelijk.
Hier de hitte dagen goed overleefd..
Heb geen idee wanneer mijn vruchtbare periode is aangezien ik 5 dagen te laat ongesteld werd.
Helaas is vriendlief nu 2 weken weg voor zijn werk dus als ie terug komt mag hij weer aan de gang haha
Hier weer terug van vakantie, vandaag de termijn echo gehad, deze was goed! :-) uitgerekende datum staat op 3 februari.
De kogel is hier door de kerk.
We gaan volgende maand echt beginnen :shame:
De vruchtbare periode voor deze maand al achter de rug

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven