Nuchter zwanger worden 2019
zondag 31 maart 2019 om 21:33
Hoi,
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
dinsdag 30 juli 2019 om 16:37
Spannend Paardje64. Houd ons op de hoogte 
Mooie datum ook Pinguin92.
Vraagje aan de zwangeren en eigenlijk ook aan de niet-zwangeren: doen jullie de NIPT? Ben ik wel benieuwd naar.
Ik speel momenteel meer met het gevoel van: hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? Omdat we genoeg seks hebben gehad in de vruchtbare periode, maar dat wil nog niks zeggen denk ik.
Vraagje aan de zwangeren en eigenlijk ook aan de niet-zwangeren: doen jullie de NIPT? Ben ik wel benieuwd naar.
Ik speel momenteel meer met het gevoel van: hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? Omdat we genoeg seks hebben gehad in de vruchtbare periode, maar dat wil nog niks zeggen denk ik.
dinsdag 30 juli 2019 om 20:44
Wij doen geen Nipt of combinatie test. Bij de eerste ook niet gedaan.SilentStorm schreef: ↑30-07-2019 16:37Spannend Paardje64. Houd ons op de hoogte
Waarom niet? Omdat je een uitslag krijgt kans op bijv. 1 op 100 of 10 op 1000 etc. Of een uitslag afwijkend maar als je deze uitslag krijgt dan is het nog niet zeker wat dus gevolg heeft om eventueel een vlokken test of vruchtwater punctie te doen. ( ook bij niet afwijkend blijft een kans bestaan) Mijn mening is dat de uitslag een hoop stress kan veroorzaken in een zwangerschap en ik ken mezelf ik laat dat niet los, daarnaast mocht ons kind een afwijking hebben zouden we geen abortus doen dus onze keus wordt er niet anders van. Maar zo heeft iedereen zijn eigen mening/beleving hierin
Hopelijk ook goed bericht voor jou silentstorm.
dinsdag 30 juli 2019 om 21:06
dinsdag 30 juli 2019 om 21:09
Hier hetzelfde. Wij doen alleen de 20-weken echo.
dinsdag 30 juli 2019 om 21:13
20-weken echo inderdaad wel gedaan, maar bij dochter konden ze de voetjes niet goed zien omdat ze in volledige stuit lag. Toen konden ze klompvoetjes niet uitsluiten, en daarvoor zouden we dan evt nog een keer moeten. Dat niet gedaan... ik dacht daarvan, we zien het wel als ze eruit komt. Extra onderzoek zou ik wel doen bij vitale levensfuncties die misschien in gevaar zouden kunnen zijn, maar anders niet denk ik. En dan voornamelijk met het idee dat als er direct na de geboorte iets gedaan zou moeten worden om het kind te redden, dat je dat dan weet en kunt voorbereiden.
dinsdag 30 juli 2019 om 21:17
woensdag 31 juli 2019 om 08:58
Ik heb het wel gedaan bij de eerste en zou het denk bij een eventuele volgende zwangerschap ook doen. We hebben ons bij de eerste toen voorgenomen dat we mogelijk de zwangerschap zouden afbreken als blijkt dat het kindje Pataus of Edwardssyndroom had. Bij die syndromen sterft het kindje mogelijk al in de buik of in de eerste weken na de bevalling. Ik weet nu al hoe heftig ik een miskraam vind na 6 en 13 weken en dat is voor mij juist reden om het wel te doen. Het idee dat ik een kindje zou verliezen na die tijd door 1 van de syndromen lijkt me nog veel zwaarder. De NIPT is ook erg betrouwbaar dus vandaar dat ik daarvoor zou kiezen.
Ieder zijn ding uiteraard. Vroeg het me af omdat er in mijn eigen omgeving erg wisselend gedacht wordt. Zo hebben meerdere vrienden van ons de test niet gedaan en hebben zij een kindje met Down gekregen. Ik zelf zou een kindje met syndroom van Down altijd laten komen, maar ik denk dat ik het wel erg prettig zou vinden om dit te weten als het kindje geboren wordt.
Ieder zijn ding uiteraard. Vroeg het me af omdat er in mijn eigen omgeving erg wisselend gedacht wordt. Zo hebben meerdere vrienden van ons de test niet gedaan en hebben zij een kindje met Down gekregen. Ik zelf zou een kindje met syndroom van Down altijd laten komen, maar ik denk dat ik het wel erg prettig zou vinden om dit te weten als het kindje geboren wordt.
woensdag 31 juli 2019 om 11:19
Minik: fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Dat je aangeeft dat die wens nu alleen maar groter wordt dat herken ik wel.
Jij schreef over contact met een arts, helaas hield ik aanhoudend bloedverlies.
Vandaag bij de gyn voor een echo geweest. Er zit gelukkig geen rest meer van het vruchtje. Wel nog wat rommelig slijmvlies wat zorgt voor het bloed.
Daarnaast zag ze 2 kleine eitjes voor deze cyclus.
Voor nu afwachten tot het weer op gang komt en dat lijkt nu eindelijk te beginnen.
Pinguin: wat fijn een goede termijn echo!
Haasjehop: zou je zwanger achter mijn naam weg willen halen
Jij schreef over contact met een arts, helaas hield ik aanhoudend bloedverlies.
Vandaag bij de gyn voor een echo geweest. Er zit gelukkig geen rest meer van het vruchtje. Wel nog wat rommelig slijmvlies wat zorgt voor het bloed.
Daarnaast zag ze 2 kleine eitjes voor deze cyclus.
Voor nu afwachten tot het weer op gang komt en dat lijkt nu eindelijk te beginnen.
Pinguin: wat fijn een goede termijn echo!
Haasjehop: zou je zwanger achter mijn naam weg willen halen
donderdag 1 augustus 2019 om 06:26
He Justine, wat vervelend van dat bloedverlies! Gelukkig ziet je baarmoeder er dan verder goed uit, maar wel echt vervelend, zo kun je ook niet verder. Twee eitjes is dan wel weer hoopvol!
Ik heb net toch maar vast een test gedaan. Heel erg tegen mijn eigen principes in, maar morgen vertrek ik heel vroeg voor een week familiebezoek in het buitenland en als ik terug kom is man nog een paar dagen weg voor zijn werk. Hij vond t niet leuk als ik in m’n eentje zou testen, dus dan nu maar vast 1 gedaan (31 dagen na miskraam, normaal met 31 dagen word ik ongesteld maar zoals ik mijn eisprong denk te hebben gevoeld zou ik nu op dag 34 ongesteld worden, dus 3 dagen voor NOD nu)
En ik zie dit:

Ik weet niet of je het zo kunt zien maar er lijkt wel een heel licht streepje te zijn. Zien jullie het ook? T is echt een tuurstreep maar ik test nu ook te vroeg natuurlijk (reminder waarom ik dat dus ook niet moet doen). Maar als t zo is zou wel heel gaaf zijn! Nu maar afwachten of mijn menstruatie toch gewoon komt dit weekend. Spannend allemaal!
Ik heb net toch maar vast een test gedaan. Heel erg tegen mijn eigen principes in, maar morgen vertrek ik heel vroeg voor een week familiebezoek in het buitenland en als ik terug kom is man nog een paar dagen weg voor zijn werk. Hij vond t niet leuk als ik in m’n eentje zou testen, dus dan nu maar vast 1 gedaan (31 dagen na miskraam, normaal met 31 dagen word ik ongesteld maar zoals ik mijn eisprong denk te hebben gevoeld zou ik nu op dag 34 ongesteld worden, dus 3 dagen voor NOD nu)
En ik zie dit:

Ik weet niet of je het zo kunt zien maar er lijkt wel een heel licht streepje te zijn. Zien jullie het ook? T is echt een tuurstreep maar ik test nu ook te vroeg natuurlijk (reminder waarom ik dat dus ook niet moet doen). Maar als t zo is zou wel heel gaaf zijn! Nu maar afwachten of mijn menstruatie toch gewoon komt dit weekend. Spannend allemaal!
donderdag 1 augustus 2019 om 08:03
@Minik Spannend! En geniet van je familiebezoek !
Wat betreft het testen: ik denk dat wij wel laten testen. Over de combinatie test twijfel ik nog, maar de NIPT gaan we wel doen.
Ik heb volgende week eindelijk de eerste afspraak en echo! Pff ik kijk er naar uit. Ik voel me ook niet super zwanger namelijk (ben wel vrij moe, af en toe wat misselijk, ik voel wel wat in mn onderbuik maar het is allemaal vrij licht), dus ik kijk er echt naar uit om te horen en te zien dat er daadwerkelijk iets in me groeit :')
Wat betreft het testen: ik denk dat wij wel laten testen. Over de combinatie test twijfel ik nog, maar de NIPT gaan we wel doen.
Ik heb volgende week eindelijk de eerste afspraak en echo! Pff ik kijk er naar uit. Ik voel me ook niet super zwanger namelijk (ben wel vrij moe, af en toe wat misselijk, ik voel wel wat in mn onderbuik maar het is allemaal vrij licht), dus ik kijk er echt naar uit om te horen en te zien dat er daadwerkelijk iets in me groeit :')
donderdag 1 augustus 2019 om 09:13
Ja Minik. In de verte zie je wel een streepje. Spannend, hopelijk wordt hij steeds donkerder.
Vlaflippie: ik kan me voorstellen dat je een bevestiging wilt hebben. Hopelijk een mooie echo voor je!
Hier niet veel te melden. Vruchtbare dagen komen er aan, of zijn er al....geen peil op te trekken...we doen iig ons best
Vlaflippie: ik kan me voorstellen dat je een bevestiging wilt hebben. Hopelijk een mooie echo voor je!
Hier niet veel te melden. Vruchtbare dagen komen er aan, of zijn er al....geen peil op te trekken...we doen iig ons best
donderdag 1 augustus 2019 om 10:55
Minik! Dat is echt wel een streepje. Superleuk!!!
Jammer Youngpeople dat je de vruchtbare dagen niet kunt gebruiken. Misschien ovuleer je later en dan zou ik dus woensdag meteen mijn best doen hihi.
Hier de vruchtbare dagen achter de rug en wachten op mijn NOD. Ben benieuwd! Wat duren die dagen toch lang!
Jammer Youngpeople dat je de vruchtbare dagen niet kunt gebruiken. Misschien ovuleer je later en dan zou ik dus woensdag meteen mijn best doen hihi.
Hier de vruchtbare dagen achter de rug en wachten op mijn NOD. Ben benieuwd! Wat duren die dagen toch lang!
donderdag 1 augustus 2019 om 11:08
Vlaflippie, hopelijk een mooie echo volgende week, houd ons op de hoogte
.
Yongpeople jammer dat je vriend net weg is voor werk. Dagen voor vertrek wel benut? En inderdaad als hij terug komt gewoon weer ervoor gaan, wie weet komt je eisprong net eerder of later.
Silentstorm, lastig hè, dat wachten, hopelijk gewoon gauw goed nieuws!
Mirrie en silentstorm, fijn dat jullie het streepje ook zien! Ik wil er alleen nog niet teveel van verwachten want er kan nog zoveel gebeuren in de komende dagen...
Yongpeople jammer dat je vriend net weg is voor werk. Dagen voor vertrek wel benut? En inderdaad als hij terug komt gewoon weer ervoor gaan, wie weet komt je eisprong net eerder of later.
Silentstorm, lastig hè, dat wachten, hopelijk gewoon gauw goed nieuws!
Mirrie en silentstorm, fijn dat jullie het streepje ook zien! Ik wil er alleen nog niet teveel van verwachten want er kan nog zoveel gebeuren in de komende dagen...
donderdag 1 augustus 2019 om 13:32
donderdag 1 augustus 2019 om 20:17
Heel apart Mirrie! Als je twijfelt zou ik even de huisarts een bezoekje brengen.
Justine, ik hoop het echt en ik hoop het ook heel erg voor jou! Omdat ik na de miskraam natuurlijk ook geen idee heb van eisprong enzo hebben wij t zodra het bloedverlies weg was om de dag gedaan. Ik wil niet dat het weer steeds een ‘moetje’ wordt maar deze maand wel echt heel sterk de wens om snel weer zwanger te zijn, dus er om de dag gewoon wat leuks van geprobeerd te maken
. Hopelijk heeft het echt gewerkt
.
Justine, ik hoop het echt en ik hoop het ook heel erg voor jou! Omdat ik na de miskraam natuurlijk ook geen idee heb van eisprong enzo hebben wij t zodra het bloedverlies weg was om de dag gedaan. Ik wil niet dat het weer steeds een ‘moetje’ wordt maar deze maand wel echt heel sterk de wens om snel weer zwanger te zijn, dus er om de dag gewoon wat leuks van geprobeerd te maken
donderdag 1 augustus 2019 om 20:32
@Minik, spannend hopelijk wordt het streepje donkerder.
@ Vlaflippie, ook spannend, maar ook vermoeidheid een symptoom
hopelijk goede echo.
@ yongpeople, jammer dat hij weg is maar zaad kan lang overleven je weet maar nooit.
@justine, wel een geruststelling dat alles schoon is en dat er dus al eitjes groeien.
@mirrie, wel apart dat je na 14 dagen bruin bloedverlies hebt, misschien inderdaad eisprong of toch innestelling bloed? Geen idee dit nooit zelf gehad hoor. (Het lijkt me trouwens niet heel goed als dit aanhoud tot ongesteldheid weet zo niet op hoeveel dagen je zit maar als je sowieso nog 14 dagen wat verliest. Zou ik toch idd even lang huisarts gaan.)
@ Vlaflippie, ook spannend, maar ook vermoeidheid een symptoom
@ yongpeople, jammer dat hij weg is maar zaad kan lang overleven je weet maar nooit.
@justine, wel een geruststelling dat alles schoon is en dat er dus al eitjes groeien.
@mirrie, wel apart dat je na 14 dagen bruin bloedverlies hebt, misschien inderdaad eisprong of toch innestelling bloed? Geen idee dit nooit zelf gehad hoor. (Het lijkt me trouwens niet heel goed als dit aanhoud tot ongesteldheid weet zo niet op hoeveel dagen je zit maar als je sowieso nog 14 dagen wat verliest. Zou ik toch idd even lang huisarts gaan.)