Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha ik wilde niet op jullie achterblijven :biggrin: :couple:
Gaan we gezellig samen op naar de volgende ronde! Hopelijk een betere ronde dan deze...
Heel lief Sunny, zitten we straks weer met z'n allen op wachtbank haha! En heerlijk vakantie!
Beetje flauw ook hier, nog even :hug: voor het wachten en valse hoop die je lijf gaf, urgh! :hug:
Vanes: ja beetje zenuwachtig voor donderdag. Vrij weinig endo klachten uiteindelijk gehad tijdens menstruatie, sterker nog ook binnen 4 dagen menstruatie zo goed als klaar (ook bijzonder voor mij). Toch beetje angstig dat ze opeens iets gaat zien wat verklaart waarom misging met zoonlief. Iets wat helemaal niet kan, maar goed daar is het angst voor :-)

Hoe gaat het met een ieder?
Snap ik hoor Okkie dat heb ik ook. 25-7 afspraak staan en ze krijg een heel vragen vuur over zich heen. Ben benieuwd hoelang t duurt voordat ze er naar kunnen gaan kijken. Nog 2 nachtjes voor jou.
Meiden... ik ben totaal in shock! Ik heb net positief getest!!

Pfff ik sta helemaal te trillen... het was dus toch een innestelingsbloeding. Het was zo weinig en zo anders dan normaal. Dus ik dacht vanmorgen laat ik toch maar een testje doen en toen kwam er direct een streep...

Ik ben zó verbaasd, ik kan alleen maar huilen! Mn man is naar zn werk en mn zoontje naar de peuterspeelzaal...
Pfff wat een verrassing!!
Yeah sunny!! Had t al zo gehoopt voor je. Het kan dus echt.
Wat geweldig! Gefeliciteerd sunny! :cheer2:

Eerste hobbel is gezet, nu op naar een goede zwangerschap en een mooi gezond kindje ❤️
ohh Sunny wat mooiii!!! gefeliciteerd! Hoe reageerde man?
Dankjewel lieve meiden... ik gun het jullie ook zo enorm!! Hopelijk volgen jullie snel... :heart:

Ik besef het nog niet... zo niet verwacht! Gelukkig nu vakantie... gaan de eerste weken vast snel!

Mn man reageerde heeel erg verbaasd en heel blij! Moest huilen toen hij de test zag en is heel enthousiast, zó leuk om te zien :flirting: we zijn wel voorzichtig blij... we bekijken t per dag.
Gefeliciteerd Sunny.
C'est la vie
Onze laatste echo was niet goed, er is iets gezien wat niet hoort. Nipt was goed maar er is nu toch op de echo iets te zien. Wat een achtbaan nu met extra onderzoeken.
Zoveel angst weer :(
C'est la vie
Ah Susie wat een schrik :( waarom kan het nou gewoon niet een keer normaal gaan? Wat een spanning weer... krijg je nu een vlokkentest of hoe gaan ze het onderzoeken? Hoe snel zou je wat meer moeten weten?
Hele dikke knuffel :hug: het is jullie zo anders gegund... Ik zou willen dat ik wat voor jullie kon doen... :cry:
Susieflower, wat beangstigend
Hebben ze wel uitgelegd wat ze mogelijk gezien hebben?
Sunny hoe bijzonder ! Per dag bekijken inderdaad. hoe voel je je? Zowel emotioneel als lichamelijk?
Susie ach nee toch, gatver! Wat een angst! :hug:
Wat denken ze te zien dat niet goed is?

Vandaag bij gynaecoloog en hele geruststelling! De interne haarden zijn niet gegroeid, sommige zijn zelfs verdwenen (vermoedelijk met de bevalling).
Ze heeft ook goed gekeken en gevoeld aan baarmoeder, zag er keurig uit en was keurig mobiel. Eierstokken beiden netjes. De externe haard (navel) was wel heftig, ze vond het wijs om daar iets mee te doen op moment dat "ons gezin levend compleet is". Vond het wel netjes verwoord :) Nu ik weet dat het puur extern is en intern alles goed is, kan ik die pijn ook meer relativeren i.p.v. in de stress te schieten.
Ook wat vragen gesteld over m'n hormoonhuishouding e.d. Bij klachten verergering intern terugkomen of als over jaar nog niet zwanger ben.
En als ik zwanger mag raken, termijn echo in het ziekenhuis omdat ze dan gaan kijken naar lengte van baarmoederhalsmond... (een te korte baarmoederhalsmond zou een verklaring kunnen zijn voor vroeggeboorte).
Goed bericht okkie!
Hopelijk dat je door het nu los kunnen laten van je zorgen, dat je snel zwanger raakt.
Klinkt als goed nieuws Okkie! Is denk ik wel een opluchting?

Hier gaat het goed. Ik besef het nog niet goed... het voelt nog heel onwerkelijk. Ik durf ook nog niet vooruit te kijken dus nu eerst maar eens een eerste echo inplannen. Dan zijn we weer een klein stapje verder... en zo maar stapje voor stapje verder!
We hebben vandaag mn schoonfamilie al ingelicht en dat voelde wel heel fijn. Ze waren zooo blij voor ons! Mijn eigen familie moet nog even wachten want mn ouders zijn op vakantie en ik wil het wel persoonlijk vertellen.
Ja hele opluchting!

Sunny wat fijn om het te delen met schoonfamilie en wat een liefde dan ! Heerlijk!
Stapje voor stapje :hug:

Susie denk veel aan jullie, alle goede gedachten en hoop jullie kant op :hug:
Ik denk ook veel aan Susie... ik vind het zo verdrietig voor jullie... het is zo oneerlijk dat dit jullie weer overkomt. Ik hoop zo dat het allemaal meevalt. En dat je snel meer weet! Heel veel knuffels jullie kant op :hug:

Okkie, ik heb afgelopen ronde tarwekiemolie en conceive gebruikt. Misschien een tip voor jou? En aan het einde van de vorige ronde ben ik naar de osteopaat geweest. Geen idee of dit allemaal geholpen heeft maar ik vind het wel toevallig dat ik precies deze ronde zwanger ben geraakt!
Ik hoop zo dat er snel meer volgen uit dit groepje!!
Susie, dat hoor je zelden zeg. En nu? Wordt je goed gehoord en wordt je snel onderzocht?
Kan ook iets kleins zijn daar gaan we dan maar voor.

Echt Fijn Okkie. Moet een goed gevoel geven.

Niet te vroeg plannen het Sun. Toitoi op n mooie zwangerschap.
Nee ik wil het sowieso pas na mn vakantie inplannen en dan zou ik een week of 8 moeten zijn. Dat vind ik vroeg genoeg! En de weken gaan vast snel als we lekker op vakantie zijn.
Ja top Sunny.
Zeker heb hier het volste vertrouwen dat er ooit een tweede kindje gaat komen, en dat gevoel pakt niemand me voor nu af.

Sunny waar haal ik die conceive en tarwekiemolie vandaan?
Wat een heerlijke vakantie zullen jullie nu hebben zeg :cheer2: geniet ervan!

Vanes hoe is bij jullie?

Susie :hug:
Nu volgende week terug voor weer een uitgebreide echo. En gesprek over vruchtwaterpunctie.

Haal dit later weg, dus niet quoten alsjeblieft.
susieflower wijzigde dit bericht op 20-07-2019 00:45
35.17% gewijzigd
C'est la vie
Susie :hug:
:hug:
Wat een ellende Susie... :hug: en zo onverwacht dan ook... ik hoop zo voor jullie dat het toch nog goedkomt!!

Okkie, ik heb het beide via internet besteld. Tarwekiemolie zijn capsules van dr. Vogel en van de conceive had ik die kleine verpakkingen voor eenmalig gebruik zegmaar.
Dankje!! Het wordt indd een andere vakantie dan gedacht... we gaan zeker proberen te genieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven